Posten går om en halvtimma.Ja detta ser mörkt ut.Men katten Eller rättare sagt Hammers i detta fall har klarat sig länge nu.Såg en uträkning på Hammers forum och enligt den så har hammers 1,1 mille
Ja vi får se om styrelsen lyckas hitta dessa pengar och genast betala in summan
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
In med ett DIV 2 eller 3 lag då.Taifs hall är väl godkänd för AS??
Kommer inte på vad deras andra lag heter men dessa kanske skulle vilja lira fram till jul i AS
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Om jag har räknat rätt, så är det 43:e gången Hammers "går i konkurs" sedan i våras (okej, ge och ta några gånger, det har inte alltid varit lätt att hålla räkningen).
Jag tror inte att de gör det denna gången heller. Om så blir fallet, så är det en skandal utöver det vanliga.
Om dom nu skulle gå i konkurs så skulle man ju inte som skövde supporter vara allt för glad då jag tror att det var dom som stod på tur för att ta Hammers plats om dom skulle bli degraderade!?
Jag tror inte utan snarare 100% säker att de har andra utgifter.Men jag hoppas fortfarande att inte hammers går i KK.Vill inte ha en haltande serie och tycker synd om deras supportrar.Men framförallt så tycker jag att förbundet borde ta på sig detta och be Örebro och Skövde om ursäkt.
De borde ha granskat Hammers betydligt mer i sömmarna innan de utlovade Elitlicensen.Detsamma gällde väl Hammarby som knapt för en vecka sen inte hade en hall att lira i.Förstår mig inte på dessa slipsnissar
erok wrote:Men jag hoppas fortfarande att inte hammers går i KK.Vill inte ha en haltande serie och tycker synd om deras supportrar.Men framförallt så tycker jag att förbundet borde ta på sig detta och be Örebro och Skövde om ursäkt.
D
Jag tycker också det är dåligt.
Hur kul är det att få stå över en omgång då de resterande lagen spelar ?.
Och detta borde man ha tatt tag i innan.
Att komma med något sånt här 2 dagar innan seriepremiären är dåligt.
Hur många hammers supportrar har inte sett fram emot onsdag ?.
Väldigt många tror jag , de här är inte alls bra
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Nu får det väl för fan vara nog med den här såpan Hämmes! Jag är uppriktigt förbannad! Släng ut dem för gott, Halmstad har inte i Hockeyallsvenskan att göra.
Ett gäng inkompetenta j-la lallare som bedriver en verksamhet way out från vad de klarar av. F*cking amatörer!
Det här bevisar ju bara att Svenska ishockeyförbundet är ett gäng lallare med noll koll. Vad är det för skillnad på Hammers och AIK? Hur ser förbundets förhållanden till Hammers ut egentligen? Det här luktar mygel och svågerpolitik lång väg!
Hammers har alltså gjort upp en avbetalningsplan på 2 miljoner kr med övriga geldenärer men kronofogden vill ha stålarna cash. Om nu kronofogden får som de vill betyder det med stor säkerhet att de andra avbetalningsplanerna laggar och då är det väl bara att vänta in nästa runda av konkurshot.
ehmm? har det kommit fram någon konkurs Bekräftelse ??
om nu hammers skulle gå i konkurs... då msåte dom göra om allt i hela serien eller ? :S ??... om jag har fattar rätt ?? typ med matcher och sonnt ..
Skämmes HHK! Skämmes tammefan hela hockeyförbundet som i något elakartat infall av totalt hjärnsläpp kunde ge Hammers Elitlicensen..
TACK för att ni pissar på svensk hockey!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Ja herregud vilken gång i ordningen har man hört detta om gamla skulder från det hållet.
Tidigare var det dessa utbildningsersättningar som endast Hammers tydligen hade missat infon om för mig veteligen så var alla andra lag medvetna om som ställde till det i ekonomin för halläningarna.
Att man nu börjar gnälla på kronofogden att dom är dumma som kräver in skattepengar som släpat är ju för djäkligt. Tidigare var det HP som var elaka och nu är även KF elak. Stackars Hammers vad dumma alla är mot er.
Jag skulle vilja se den företagare eller privatperson som fått alla dessa chanser som Hammers fått av kommun, stat och enskilda fodringsägare.
Det är bara att beklaga att detta nu sker precis lagom till serien drar igång och man får väl innerligt hoppas att det dyker upp någon med fet plånbok som vill skicka in lite riskkapital i det sjunkande skeppet igen.
Tänk om man tagit sitt förnuft till fånga och dragit sig ur serien i ett tidigt skede och låtit SIK ta platsen i stället för att bara stoppa huvudet i sanden och hoppas på att KF skulle glömma skulden eller på någon annan lösning på detta eviga problem.
Coffe #800 wrote:fna nu kanske vi skulle ta och passa på att köpa lite nya kanske talangfulla unga spelare från Halmstad ?
Vem då tillexempel? Ville Koivula?
Hockeyförbundet borde vid händelse av HHK-konkurs dela ut skadestånd till samtliga klubbar i Allsvenskan... Blir ju ett antal matcher mindre pga deras ofantliga inkonsekvens och förb-nnade dumhet.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Coffe #800 wrote:fna nu kanske vi skulle ta och passa på att köpa lite nya kanske talangfulla unga spelare från Halmstad ?
Vem då tillexempel? Ville Koivula?
Hockeyförbundet borde vid händelse av HHK-konkurs dela ut skadestånd till samtliga klubbar i Allsvenskan... Blir ju ett antal matcher mindre pga deras ofantliga inkonsekvens och förb-nnade dumhet.
haha ja va fna värva honom till någon juniorlag =P han kan nog på dispans =) haha aaa skadestånd vore fan ingen dum ide ! men är det bekräftat ännu ?? // Kavlsvik Lover !
men om vi sejjer att vi eller någon anna klubb skulle få tag i en spelare från Hammers... då skulle man itne betla mer än Lönen för dom ?? eller ?? eftersom dom är klubblösa ?
Coffe #800 wrote:ehmm? har det kommit fram någon konkurs Bekräftelse ??
om nu hammers skulle gå i konkurs... då msåte dom göra om allt i hela serien eller ? :S ??... om jag har fattar rätt ?? typ med matcher och sonnt ..
Enligt Sveriges Radio så har Kronofogdemyndiheten idag lämnat in en konkursansökan mot Hammers till Tingsrätten.
Det tar ett par veckor att behandla, minst.
Om Hammers under denna tiden reglerar skulden som ligger på fogdens bord, upphävs konkursansökan.
Frågan är var pengarna ska komma från? Om fogden får sina, blir någon annan utan och man kan undra hur andra fordringsägare ställer sig till ytterligare anstånd?