Om vi skulle ha en jumbotron så är vi tvugna att lyfta taket ett x antal meter vilket skulle kosta ett x antal miljoner till. Tror inte lakers och kommunen är så intresserade. Kanske lakers men inte kommunen i alla fall.
En jumbotron är inte så jädrans dyr längre har jag för mig....1-2 miljoner...ok, det är ingen liten summa, men jämför man var de kostade för ett par år sen är det inte farligt...
Att kostnaden gått ner rejält för jumbotroner är helt riktigt, men det är ändå en kostnad på 1-2 miljoner som varken Lakers eller kommunen skulle reda ut att finansiera.
Per Carlsson wrote:Att kostnaden gått ner rejält för jumbotroner är helt riktigt, men det är ändå en kostnad på 1-2 miljoner som varken Lakers eller kommunen skulle reda ut att finansiera.
Tänkte mer i ett längre sperspektiv...och sedan anser inte jag heller att ett inköp av en sådan är rättfärdigat, ville mest påpeka att de inte är så extremt dyra längre
Det är inte bara själva jumbotronen som kostar utan det kosta endel att driva den också, jag var i Kinarps Arena en gång och spelade, då berättade dom att det kostade ett x antal tuden att bara starta den, kommer inte riktigt hur många det var men det var mycket pengar
Man kan även få intäkter av en jumbotron iform utav reklam, men jag tror inte det är försvarbart förens taket är anpassat för detta. Men det kanske kommer ?
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
Hovmantorps Lakers wrote:och iochmed att jag satt det inom situationstecken hoppades jag på att alla förstod att jag menade vårat alternativ till storbildsskärm....
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Hade man varit riktigt på hugget så hade man köpt en på E-bay!
---"Jumbotron for sale on eBay
Up for auction on eBay: Iowa/Hawkeye football scoreboard with jumbotron:
"This large scoreboard is available on 22 Nov 2004. It has recorded some of the most memorable victories in Hawkeye football history. Purchaser is to dismantle and remove from site. Includes controls and Jumbotron. Contact seller for information."