Mina spioner har nu lämnat de första rapporterna från träningarna den gångna veckan. Själv har jag tyvärr inte haft möjlighet att bevista mer än den första. Kedjorna har i säsongens tidiga begynnelse formerats så här:
Jacobsson - Yngvesson - Andersson
Andersson har sett riktigt het ut, t o m hetast i laget. Jacobsson kan med sin ninjutsu allt och the Thoorst håller ihop det hela. Mums!
Markusson - Hirvonen - Rosén
Bra att Hirvonen får en defensivt inriktad grovjobbare vid sin sida. Rosén har inte gett upp om en plats i laget. Gott! Calder kommer antagligen att placeras i den här kedjan när han anländer. Ser välbalanserat ut.
A.Persson - Romö - J.Persson
Aj! Aj! Aj! kommer motståndarna låta när den här hårt jobbande kedjan är på isen. Power!
Selander - Johansson - Pikkarainen
Avlasta, lyfta upp, trötta ut är devisen här. Ett smart utnyttjande av lagets checkingline är guld värt i en intensiv och lång serie.
Man måste komma ihåg att säsongen precis har börjat. Coach Fagervall kommer antagligen testa lite olika kombinationer framöver. Men det ger ändå en viss fingervisning om hur det kommer att se ut framöver. Me likey!
Detta ser oförskämt bra ut - konstellationerna av femmorna ovan ser verkligen, verkligen intressanta ut. Det ser jäkligt välbalanserat ut i varje uppställning. Jag måste själv säga att jag på isträningen i måndags nästan direkt la märke till Johan Anderssons precisa och finessrika spel. Jag tror inte han missade ett skott på mål utan det rasslade i nätet hela tiden när han flög fram, en fruktad sniper!!
Beware...
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Daniel - Det är ju du som är min spion så det är klart du håller med dig själv. Tack för informationen. Du vet ju hur tokigt intresserad jag är av hur laget är formerat.
Spontant kommer jag inte på något som jag skulle vilja ändra på. Första linen har ingen utpräglad balansspelare, men den kommer antagligen tillbringa det mesta av sin tid i anfallszon. Hirvonens line med Calder känns perfekt kombinerad. Det nya radarparet Hirvonen - Calder skall producera. Markussons slit skall ge de utrymme till det. Romö flankerad av Perssönerna är kraft personifierat. Finns det något lag i serien med en bättre tredje kedja? Jag vet inte. Jag gillar kombinationen i checkinglinen med murbräckan Selander och den otroligt smarta Pikkarainen ledda av toktaggade Dalle. Skall bli intressant hur Fagervall har tänkt sig backparen när Heino anlänt. Jag hoppas att han inte fortsätter med Messa-Heino utan splittar dessa puckförare. Inte för att de var dåliga tillsammans men för att deras individuella skicklighet kan utnyttjas ännu bättre i varsitt par. Vi får väl se hur han tänker.
Varanen wrote:Nu till min favoritsysselsättning (formera femmor). Jag har inte sett alla spela, men känner ändå för att spekulera lite.
Marcusson - Yngvesson - Jacobbsson
sson-kedjan kan allt. Marcusson är nyckeln med sitt riv och slit. Borde kunna avlasta Yngvessons defensiva uppgifter och the great Thoorst kan koncentrera sig på att mata Chrille med mackor.
A.Persson - Hirvonen - Calder
Hirvonen håller i hop det hela. Calder och Persson ömsom manglar ömsom strutar.
Pikkarainen - Romö - Andersson
En skön tredje line där Andersson agerar sniper vid tillfälle. Läge - skott - Ninja!
Selander - Johansson - J.Persson
Checking line där ytterforwardsen blivit tokiga. Skall vara den mest hatade kedjan i Lakers...av motståndarna. Varje insläppt mål är en personlig förolämpning mot mamma.
Så här skrev jag i maj. Lite annorlunda än vad som verkar bli fallet. Orsaken är främst att första linen inte kommer ha någon balansspelare. Johan Andersson är också bättre än jag trodde. Skoj att ha fel åt det hållet.
Hej på er hockeydårar. Kul att se att ni redan börjat spekulera! Själv kan jag säga att vi här uppe i Nyköping också är fulla av förväntan inför den nya säsongen. Blir inte lätt att upprepa vår bragdsäsong från ifjol men försöka ska vi. Såg första träningsmatchen igår och vi körde väl över Boga rätt hyfsat utom deras skotte till målis som var helt omöjlig.
För övrigt så är det med stor tillfredställelse man ser tillbaka på fjolårets fajter mot er. Vi hade svårt mot er i seriematcherna men sedan när det verkligen gällde så var det inte mycket snack tycker jag. Nere i Växjö genomförde vi faktiskt en av säsongens bästa insatser. Bara segermatcherna mot Leksand och Brynäs borta rankar jag högre.