Försök till positiva vibbar
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Försök till positiva vibbar
Efter att i stort sätt varit passiv och följt debatten på forumet så kan jag inte längre vara tyst utan ger mig in i debatten och försöker med denna tråd försöka få till en positiv debatt om Lakers och den fantastiska säsong som ligger framför oss.
De som inte orkar läsa så kan jag redan här meddela att det kommer att vara sliskigt positivt i hela inlägget (förutom om tendensen på debatten här på forumet över lag) och det kommer inte att finnas ett negativt ord om varken tränare, spelare som är kvar, spelare som ej kommer att vara kvar, styrelse och inte ens SMP kommer det att vara ett negativt ord om.
1) Jag börjar med att vara äckligt positiv om att Växjö Lakers kommande säsong kommer att deltaga i Sveriges näst högsta serien och enligt min mening så är det otroligt att vi är med och leker på denna nivå redan nu, glöm inte att vi för ett par år sedan möte lag som HC Dalen, Kristianstad, Limhamn, Sölvesborg och fan vad alla lag då hette.
Detta år spelar vi mot lag som MIF, SKAIK, Björklöven, AIK, RBK, ja igentligen är väl det väl bara att rabbla upp alla lag i serien och snacka om kul matcher att längta till och tänk vilka publikmatcher det kommer att bli. Är det någon som inte ser det positiva i detta?
2) Vi får till denna säsong en trupp som i mitt tycke är den mest spännande trupp som Lakers någonsin presenterat, med tanke på att vi nu fått många unga hungriga spelare i truppen som dessutom är handplockade som rollspelare som skall passa in i det spelsystem som tränarna förespråkar. Resterande nyförvärv är också handplockade för att passa in enligt ovan samt att de spelare som är kvar från innan bevisligen också visat att dom kan anpassa sig till det systemet och jag är övertygad om att det finns många av det "gamla" gänget som kommer att lyfta sig denna säsong när dom får rätt spelare runt omkring sig som är beredda att ge allt i varje moment på isen för lagets bästa.
Det är en jäkla massa trådar om spelare och "bultar" där debatten går hög, men inte ett liv om spelare som kommit och laget som sådant, men det är väl inte lika intressant att prata om som materialförvaltare mm.
3) Vi får en "ny" hall som förhoppningsvis bidrar till att stämningen och trivseln i hallen ytterligare ökas och med Lakejerna på kortsidan så kan det bara bli hur bra som helst. Snacka om att förutsättningarna för bra tryck från klacken där man äntligen kommer att höra klacken i hela hallen och på så sätt även få med resterande publik på ett ännu bättre sätt än det varit. Skall också bli hur kul som helst att höra klackmatcherna mot bortasupporters när man möts kortsida mot kortsida.
4) Till motsatts från många här på forumet så vill jag lyfta på hatten för styrelsen som drar i handbromsen och tar tag i detta med ekonomin direkt när man nu märkt att den börjat skena iväg. Man säger samtidigt att man idag har ett positivt kapital i kassan och elitlicensen ej är i fara men man vill ändå dra i handbromsen för att inte riskera framtiden, vem kan klaga på det agerandet? Dom som trots detta vill klaga har ju nu världens tillfälle genom att bli medlem och då ha möjligheten att göra sin stämma hörd på nästa årsmöte samtidigt som man stöttar klubben ekonomiskt.
Jag skulle däremot bli fruktansvärt besviken om man blundade för detta med ekonomin och lät det bara rulla på och hoppats på att det nog löser sig i slutändan på något vis. Nej all heder åt styrelsen som på detta vis ser till att vi åtminstonde ekonomiskt säkrar många år framöver att få vara med och leka i finrummet.
Man kan räkna upp många klubbar som gjort förlust över en säsong eller mer så vi är inte ensamma om detta fenomen. Vad det 6,5 mille HV gjorde i förlust förra säsongen? Går nog att räkna upp ett helt gäng här om man vill.
Ja, det var några rader på mitt sätt att se på det som jag brinner för nämligen Växjö Lakers. Nu vet jag att det är många som läser detta som rynkar på näsan och tänker både det ena och det andra och som menar att man måste även få skriva om de negativa bitar som händer i klubben och självklart skall man det med så se detta lite som en motvikt mot det då men nog måste det väl också finnas dom på forumet som likt jag gläds åt det som komma skall och åt de åtgärder som görs både för att vi skall lyckas både på och utanför rinken.
Sedan så kanske som någon skrev i ett annat inlägg det är så att jag är naiv och blåögd men jag vägrar att släppa de positiva vibbar som ishockeyn har gett mig under många år i Växjö och kommer att ge mig även i framtiden och jag vägrar att släppa på tron att dom som nu sitter vid rodret vet hur skutan skall styras för att detta skall bära framåt och inte som det verkar ibland här på forumet att vi har gått på grund och är på väg att sjunka.
HOCKEYN HAR FUNNITS I VÄXJÖ SEDAN MAN UPPFANN ISEN OCH SKALL ÄVEN FINNAS I FRAMTIDEN.
Tack för mig.
De som inte orkar läsa så kan jag redan här meddela att det kommer att vara sliskigt positivt i hela inlägget (förutom om tendensen på debatten här på forumet över lag) och det kommer inte att finnas ett negativt ord om varken tränare, spelare som är kvar, spelare som ej kommer att vara kvar, styrelse och inte ens SMP kommer det att vara ett negativt ord om.
1) Jag börjar med att vara äckligt positiv om att Växjö Lakers kommande säsong kommer att deltaga i Sveriges näst högsta serien och enligt min mening så är det otroligt att vi är med och leker på denna nivå redan nu, glöm inte att vi för ett par år sedan möte lag som HC Dalen, Kristianstad, Limhamn, Sölvesborg och fan vad alla lag då hette.
Detta år spelar vi mot lag som MIF, SKAIK, Björklöven, AIK, RBK, ja igentligen är väl det väl bara att rabbla upp alla lag i serien och snacka om kul matcher att längta till och tänk vilka publikmatcher det kommer att bli. Är det någon som inte ser det positiva i detta?
2) Vi får till denna säsong en trupp som i mitt tycke är den mest spännande trupp som Lakers någonsin presenterat, med tanke på att vi nu fått många unga hungriga spelare i truppen som dessutom är handplockade som rollspelare som skall passa in i det spelsystem som tränarna förespråkar. Resterande nyförvärv är också handplockade för att passa in enligt ovan samt att de spelare som är kvar från innan bevisligen också visat att dom kan anpassa sig till det systemet och jag är övertygad om att det finns många av det "gamla" gänget som kommer att lyfta sig denna säsong när dom får rätt spelare runt omkring sig som är beredda att ge allt i varje moment på isen för lagets bästa.
Det är en jäkla massa trådar om spelare och "bultar" där debatten går hög, men inte ett liv om spelare som kommit och laget som sådant, men det är väl inte lika intressant att prata om som materialförvaltare mm.
3) Vi får en "ny" hall som förhoppningsvis bidrar till att stämningen och trivseln i hallen ytterligare ökas och med Lakejerna på kortsidan så kan det bara bli hur bra som helst. Snacka om att förutsättningarna för bra tryck från klacken där man äntligen kommer att höra klacken i hela hallen och på så sätt även få med resterande publik på ett ännu bättre sätt än det varit. Skall också bli hur kul som helst att höra klackmatcherna mot bortasupporters när man möts kortsida mot kortsida.
4) Till motsatts från många här på forumet så vill jag lyfta på hatten för styrelsen som drar i handbromsen och tar tag i detta med ekonomin direkt när man nu märkt att den börjat skena iväg. Man säger samtidigt att man idag har ett positivt kapital i kassan och elitlicensen ej är i fara men man vill ändå dra i handbromsen för att inte riskera framtiden, vem kan klaga på det agerandet? Dom som trots detta vill klaga har ju nu världens tillfälle genom att bli medlem och då ha möjligheten att göra sin stämma hörd på nästa årsmöte samtidigt som man stöttar klubben ekonomiskt.
Jag skulle däremot bli fruktansvärt besviken om man blundade för detta med ekonomin och lät det bara rulla på och hoppats på att det nog löser sig i slutändan på något vis. Nej all heder åt styrelsen som på detta vis ser till att vi åtminstonde ekonomiskt säkrar många år framöver att få vara med och leka i finrummet.
Man kan räkna upp många klubbar som gjort förlust över en säsong eller mer så vi är inte ensamma om detta fenomen. Vad det 6,5 mille HV gjorde i förlust förra säsongen? Går nog att räkna upp ett helt gäng här om man vill.
Ja, det var några rader på mitt sätt att se på det som jag brinner för nämligen Växjö Lakers. Nu vet jag att det är många som läser detta som rynkar på näsan och tänker både det ena och det andra och som menar att man måste även få skriva om de negativa bitar som händer i klubben och självklart skall man det med så se detta lite som en motvikt mot det då men nog måste det väl också finnas dom på forumet som likt jag gläds åt det som komma skall och åt de åtgärder som görs både för att vi skall lyckas både på och utanför rinken.
Sedan så kanske som någon skrev i ett annat inlägg det är så att jag är naiv och blåögd men jag vägrar att släppa de positiva vibbar som ishockeyn har gett mig under många år i Växjö och kommer att ge mig även i framtiden och jag vägrar att släppa på tron att dom som nu sitter vid rodret vet hur skutan skall styras för att detta skall bära framåt och inte som det verkar ibland här på forumet att vi har gått på grund och är på väg att sjunka.
HOCKEYN HAR FUNNITS I VÄXJÖ SEDAN MAN UPPFANN ISEN OCH SKALL ÄVEN FINNAS I FRAMTIDEN.
Tack för mig.
GS: Det var helt ok skrivet av dig.
Till Alfax vill jag säga, man ska vara positiv i sinnet annars är det svårt att lösa några problem, men att alltid vara det skapar bara problem, för verkligheten är inte bara positiv, varken hemma, på jobbet eller i den förening som man brinner för. För är man bara positiv och tror att allt ordnar sig, så kommer resultatet snarast bli förödande. Dock hoppas jag att Lakers nu fått upp ögonen en andra gång, för att inte gå på fler ekonomiska minor.
Till Alfax vill jag säga, man ska vara positiv i sinnet annars är det svårt att lösa några problem, men att alltid vara det skapar bara problem, för verkligheten är inte bara positiv, varken hemma, på jobbet eller i den förening som man brinner för. För är man bara positiv och tror att allt ordnar sig, så kommer resultatet snarast bli förödande. Dock hoppas jag att Lakers nu fått upp ögonen en andra gång, för att inte gå på fler ekonomiska minor.
Räven> Varför skulle man för att man ser saker och ting från en positiv synvinkel tro att allting löser sig av sig självt för det? Jag fattar inte hur du ibland tänker.Räven wrote:GS: Det var helt ok skrivet av dig.
Ja, hur ska jag förklara det nu då. Jag tar från mitt jobb då, det finns där personer som bara ser allt i positivt, plus att de inte ifrågasätter någonting, de gör helt enkelt allt som sägs fast det ibland kan vara tokigt. Sedan finns det personer som alltid säger, det går inte göra på det nya sättet för då går det åt helvete.
Båda dessa synsätt håller inte enligt mig, jag tycker att man ska ha en balans mellan positivt och negativt, att på något sätt kritiskt granska bägge sidor och framförallt göra reflexioner kontinuerligt. Jag tycker faktiskt att när man får en ny chef, så ska även han göra dessa reflexioner på sitt arbete och göra justeringar, så att målet uppfylls och så att arbetet flyter så bekymersfritt som möjligt.
För ingen vill väl ha en chef som likt en militär pekar med hela handen och när det sedan går åt helvete, så är det alla andras fel än hans egna.
Båda dessa synsätt håller inte enligt mig, jag tycker att man ska ha en balans mellan positivt och negativt, att på något sätt kritiskt granska bägge sidor och framförallt göra reflexioner kontinuerligt. Jag tycker faktiskt att när man får en ny chef, så ska även han göra dessa reflexioner på sitt arbete och göra justeringar, så att målet uppfylls och så att arbetet flyter så bekymersfritt som möjligt.
För ingen vill väl ha en chef som likt en militär pekar med hela handen och när det sedan går åt helvete, så är det alla andras fel än hans egna.
Håller med dig totalt. Utan plus finns inte minus och tvärtom. Det går inte vara positiv hela tiden till slut lurar man sig själv och likadant med negativ.Räven wrote:Ja, hur ska jag förklara det nu då. Jag tar från mitt jobb då, det finns där personer som bara ser allt i positivt, plus att de inte ifrågasätter någonting, de gör helt enkelt allt som sägs fast det ibland kan vara tokigt. Sedan finns det personer som alltid säger, det går inte göra på det nya sättet för då går det åt helvete.
Ursäkta om jag lägger mig in i er filosofiska debatt, men det här med att det behövs negativt för att det ska finnas positivt, gott o ont etc etc är för mig helt uppåt väggarna. Om man är positiv så innebär inte det att man godtar allt för vad det är. Men istället för att ifrågasätta och kritisera så kan man attackera problemet och ta tag i det samtidigt som man upprätthåller en positiv attityd. Ingen behöver bli utpekad som syndabock för ett problem som uppstår, istället går man in för att lösa problemet så att man inte behöver oroa sig mer för det. Normalt sett så krävs det oftast inget negativt för att identifiera ett problem om man har någorlunda sund inställning till hur saker och ting fungerar.Räven wrote:Ja, hur ska jag förklara det nu då. Jag tar från mitt jobb då, det finns där personer som bara ser allt i positivt, plus att de inte ifrågasätter någonting, de gör helt enkelt allt som sägs fast det ibland kan vara tokigt. Sedan finns det personer som alltid säger, det går inte göra på det nya sättet för då går det åt helvete.
- Stenkistan
- Forumamatör
Kan bara stryka under . Kör så det ryker, tro, hopp och vilja har skapat de största företagen. Glöm inte FACIT i Åtvidaberg som tyckte att datorer ska man inte satsa på, nä en hederlig kassaapparat behöver alla.Om man är positiv så innebär inte det att man godtar allt för vad det är. Men istället för att ifrågasätta och kritisera så kan man attackera problemet och ta tag i det samtidigt som man upprätthåller en positiv attityd. Ingen behöver bli utpekad som syndabock för ett problem som uppstår, istället går man in för att lösa problemet så att man inte behöver oroa sig mer för det.
Nu känner jag också för att lägga mig i den filosofiska debatten. Kritik och ifrågasättande behöver alls inte enbart vara negativt. Det finns positiv kritik, man kan säga Det HÄR är bra, MEN det skulle bli ÄNNU bättre om du gjorde si istället för så. Alltså ge förslag på förbättringar istället för att bara säga vad som är dåligt. Det finns positiva ifrågasättanden, bara för att man har en positiv inställning ska man inte låta bli att ifrågasätta, man ska alltid vara ifrågasättande till saker, sedan kan hur man väljer att hantera de saker man hittar vara antingen positiva eller negativa, och då är det självklart bättre att vara positiv.Mygel wrote:
Om man är positiv så innebär inte det att man godtar allt för vad det är. Men istället för att ifrågasätta och kritisera så kan man attackera problemet och ta tag i det samtidigt som man upprätthåller en positiv attityd.
Med andra ord, man kan både frågasätta och kritisera samtidigt som man attackerar problemet och upprätthåller en positiv attityd, det är inget motsägelsefullt i det.
Jag skulle kunna tänka mig att vi inte är så längt ifrån varandra, men vi använder olika ord för att beskriva det hela på.
Vi vet att man kan säga exakt samma sak på många olika sätt, allt från ordval till betoningar, den som är skicklig får igenom det mesta, för andra uppfattar inte det som en förändring som de i grund och botten inte gillar eller att de kan få för sig att prova innan de dömer.
Den "klumpige" hinner inte öppna munnen förrän alla protesterar, han använde fel ord och sa det i ett tonläge som upplevdes som hotande.
Så visst håller jag med om att det har stor betydelse hur man yttrycker sig.
Vi vet att man kan säga exakt samma sak på många olika sätt, allt från ordval till betoningar, den som är skicklig får igenom det mesta, för andra uppfattar inte det som en förändring som de i grund och botten inte gillar eller att de kan få för sig att prova innan de dömer.
Den "klumpige" hinner inte öppna munnen förrän alla protesterar, han använde fel ord och sa det i ett tonläge som upplevdes som hotande.
Så visst håller jag med om att det har stor betydelse hur man yttrycker sig.
Räven : jag vet inte om Du kände dig träffad för att jag var så positiv mot GS, det var inte min mening att någon skulle uppfatta det så ,det kom direkt från hjärtat när jag läste GS inlägg bara.Räven wrote:GS: Det var helt ok skrivet av dig.
Jag är också av den uppfattningen att kritik är viktig även om man är positiv, men för den skull se allt i svart är inte mitt sätt att kritesera , detta var inget påhopp på dej Räven utan det är mitt sätt att se på saker och ting .
Jag hade en försäljningschef som sa några sanna ord på en konferens . Alla vet ,hur kritiska alla kan vara på en konferens det är fel på allt som gäller förändringar .
Han sa: Vi tar gärna mot kritik ,men när Ni kommer med den ha samtidigt en förklaring hur Ni tänkt att lösa det .Det visade sig efter dem orden från försäljningschefen blev det inte så mycket kritik efter detta .För då fick var och en TÄNKA till hur skulle jag gjort det bättre .
De orden han sa har jag tagit med mig i föreningslivet och också andvänt när det hettat till i föreningsmöten i de föreningar jag suttit i styrelsen och det har visat sig att komma med kritik och samtidigt ha en annan lösnning är värre än man tror.
Jag var med om att starta upp Växjö FF, skulle vi lyssnat på alla negativa då hade denna förening aldrig funnits till ,men vi var några eldsjälar som satt i möten varenda kväll i 2 månaders tid och idag har vi resultatet 17 lag i seriespel med enbart damer och flickor vilket gör att vi är störst inom Smålands-fotbollen på Dam och flick fotboll detta tar jag inte åt mig äran för men det känns tillfredställande att man varit med om att skapa något som många trodde var omöjligt och var så negativa till.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Jag skulle tro att alla Växjöskribenter har en positiv attityd till Lakers OAVSETT vad som skrivs. Kan hålla med GS i hans punkter... det ser fantastiskt roligt ut inför kommande säsong. Men att kritisera delar av klubbens agerande behöver inte likställas med negativt tänkande, precis som många andra har konstaterat i tråden. Det finns alltid två sidor av myntet... yin å yang, varmt och kallt, ljust å mörkt, ont å gott mm. Varför? Naturligtvis för att få jämvikt. För att veta vad som är gott måste man uppleva det onda osv. (nu är jag inne på lite djupare filosofi).
Jag fick mig en känga för att jag kontrade anklagelser om att jag var misstänksam för kommentarer om skatteskuld, brutna spelarkontrakt och önskemål om insikt i vart pengarna till LakersPucken används till, med att motsatsen är att vara naiv om man under rådande omständigheter litar på att pengarna INTE kommer att täta hålen i den trasiga pengabörsen... att önska ha insikt i en förenings göromål innebär inte att vara negativ. Eller motsatsen då... att inte ifrågasätta är att vara positiv!? Det låter lite egendomligt.
Men det är ganska uppenbart att det finns två läger på forumet... dom som alltid är positiva och inte ifrågasätter och vi som ifrågasätter (kommer ni ihåg vinterns diskussioner om att vissa spelare underpresterade och att ett 10-tal av dom ifrågasattes... med facit i hand så fick vi som ifrågasatte rätt... även Fagervall tyckte uppenbarligen detsamma... sen kanske det var så att vår tajming var lite taskig... mitt under brinnande säsong, men i stridens hetta blossar lågorna upp som bekant)... och det verkar alltid sluta med anklagelser om för och emot VLH. Enormt tråkigt. Jag är helt övertygad om att ALLA är för ett positivt resultat för Lakers, såväl sportsligt som ekonomiskt. När Anders Öhman nu är tillbaks i styrelsen så är jag övertygad om att den ekonomiska situationen kommer att lösas... rak, konsekvent och handlingskraftig man. Så då återstår endast den sportsliga delen och vi får göra vad vi kan för att bistå... VLH!!!
Jag fick mig en känga för att jag kontrade anklagelser om att jag var misstänksam för kommentarer om skatteskuld, brutna spelarkontrakt och önskemål om insikt i vart pengarna till LakersPucken används till, med att motsatsen är att vara naiv om man under rådande omständigheter litar på att pengarna INTE kommer att täta hålen i den trasiga pengabörsen... att önska ha insikt i en förenings göromål innebär inte att vara negativ. Eller motsatsen då... att inte ifrågasätta är att vara positiv!? Det låter lite egendomligt.
Men det är ganska uppenbart att det finns två läger på forumet... dom som alltid är positiva och inte ifrågasätter och vi som ifrågasätter (kommer ni ihåg vinterns diskussioner om att vissa spelare underpresterade och att ett 10-tal av dom ifrågasattes... med facit i hand så fick vi som ifrågasatte rätt... även Fagervall tyckte uppenbarligen detsamma... sen kanske det var så att vår tajming var lite taskig... mitt under brinnande säsong, men i stridens hetta blossar lågorna upp som bekant)... och det verkar alltid sluta med anklagelser om för och emot VLH. Enormt tråkigt. Jag är helt övertygad om att ALLA är för ett positivt resultat för Lakers, såväl sportsligt som ekonomiskt. När Anders Öhman nu är tillbaks i styrelsen så är jag övertygad om att den ekonomiska situationen kommer att lösas... rak, konsekvent och handlingskraftig man. Så då återstår endast den sportsliga delen och vi får göra vad vi kan för att bistå... VLH!!!
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
Vill bara erinra om att Anders Öhman är inte tillbaks i styrelsen ,däremot blev han invald i valberedningen och det är min förhoppning att även om han inte själv föreslår sig för ett styrelseuppdrag nästa år att de övriga i valberedningen övertalar honom till detta .Hans inlägg på årsmötet tror jag att vi som var där uppfattade som ett inlägg av DET RÄTTA VIRKET. Jag är inte ensam om att vilja ha tillbaks Anders till styrelsen .Charlamov wrote: När Anders Öhman nu är tillbaks i styrelsen så är jag övertygad om att den ekonomiska situationen kommer att lösas... rak, konsekvent och handlingskraftig man. Så då återstår endast den sportsliga delen och vi får göra vad vi kan för att bistå... VLH!!!
Han fick ta emot mycken skit för sin stil som ordf. både från Växjöbor och framförallt från andra föreningars supportrar ,men utan Öhman hade vi inte haft Kronobergs läns ENDA LAG I NYA ALLSVENSKAN.
Räven : vad Du skriver nu är mycket viktigt en av de viktigaste kommittittier i en förening, "det gäller att handplocka folk till verksamheten och inte bara vill fylla kommiteerna med namn."Detta är många föreningars dilemma att inte en valberedning tar det på allvar och tänker igenom även sittande styrelsemedlemmar utan bara tillfrågar och får ja och sedan tycker vi har gjort ett bra jobb och väljs ytterligare ett år .Räven wrote:Alfax. Jag håller med dig i det du skriver.
Jag är glad att Anders Ö sitter med i valberedningen en av de viktigaste kommittér i en förening, för det gäller at handplocka folk till verksamheten, inte som i många föreningar, där varberedningen bara vill fylla kommittéerna med namn.
Har ett exempel från den bostadsförening jag är med i ,istort sett har inget hänt under lång tid i styrelsen och valberedningen har bara valt om .Jag som en liten protestant efter har yttrat mej "lite" så där mot detta , fick naturligtsvis (skvallret går fort ) om jag var berredd att ingå i en ny valberedning ,Naturligtsvis sa jag NEJ ,men eftersom ingen ville ta på sig den lilla kritik jag kommit med aså utföll det med att jag tackade ja efter att jag fick igenom att att jag accepterade vilka andra som skulle ingå .Vad jag menar med detta är precis som Du skriver Räven att valberedning är en av de viktigaste poster som väljs på ett årsmöte.
PS! Detta skrivs långt ner.
Valberedningen i lakejerna lyckades att få bort Linda som ordf.
Otroligt!!
Nej skämt å sido så tror jag inte en valberedning haft det problemet som Anderzon och jag hade inför detta året ....ordf. och kassör sagt upp sig ... men vi var helt överens när vi hade sista mötet inför årsmötet vi har gjort allt vi kan för Lakejernas bästa och jag är helt övertygad om att de som valdes nu kan föra Lakejernas budskap vidare. OCH!!! framförallt
LINDA och PUTTE finns där om det är någon som vill ha råd, ÄKTA LAKEJER; (Linda och Putte är stor skillnad mot en som lämnar för allting
är fel i en förening.)
Ja detta ser ut som ett försvarstal , men efterom de flesta (hoppas jag är medlemmar i denna underbara förening)Så är min förhppnining det behövs inte skrivas negativa saker om vår ÄLSKADE förening utan ta reda på orsaker först då tror jag vi slipper många inlägg som är negativa.
Jo, Alfax, jag har själv fått frågan av en valberedning. Jag sa att jag inte har den tid som behövs för ett sånt uppdrag, som svar fick jag att det är inga problem, du behöver inte närvara vid varje styrelsemöte, utan det viktigaste är att vi har fullt antal ledamöter. Just en snygg valberedning som jobbar så. En valberedning jobbar hela året, inte bara två veckor innan årsmötet.
Jag ser iallafall fram emot nästa säsong som bara den. Stämmer helt när du säger att det kommer att bli den mest spännande säsongen någonsin för lakers och lakejerna.
Ser bara positivt på allt just nu. Bra lag, bra läge för klacken att synas och höras, ny hall samt en jäkla massa trevliga hockeylag och supportrar ( de flesta iallafall).
Säsongen 2005-2006 here we come
Ser bara positivt på allt just nu. Bra lag, bra läge för klacken att synas och höras, ny hall samt en jäkla massa trevliga hockeylag och supportrar ( de flesta iallafall).
Säsongen 2005-2006 here we come
I always tell the truth, even when i lie
-
- c/o LL´s Forum
Jag ser framimot hösten.Längtar redan faktiskt så att det gör ont i kroppen ibland.Kommer på mig själv nere på jobbet att man står och nynna på en klacksång ganska ofta.Kan även tänka på vissa matcher och känslan när det blir mål kan infinna sig även då.Man får hejda sig för att inte vråla rätt ut
Nu har det snackats Lakers som aldrig förr på arbetsplatsen.Frågorna och påstående är många från mina abetskamrater.
Men för det mesta hör man att Lakers har inte i denna serie att göra
Då svarar man.Kanske inte men vi är här.

Men för det mesta hör man att Lakers har inte i denna serie att göra

Då svarar man.Kanske inte men vi är här.

Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
:-)
detta var det bästa som skrivits här på länge...bugar och bockar för något jag håller med om till 100%, sen för att försvara lite, det är människor som skriver på ett forum, människor har alltid haft lättare att komma med negativa saker än positiva saker, en klapp på axeln till GS.
Ser själv fram emot en rolig säsong 2005/2006..
Ser själv fram emot en rolig säsong 2005/2006..
"Once a laker, always a laker."