Publikmatcher och derbygrupper

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
Razzel
Forumentusiast

Publikmatcher och derbygrupper

Post by Razzel »

Det är bara att konstatera att det blir en hel del publikmatcher i Hockeyallsvenskan 2005/2006. Enligt http://www.vaxjolakers.nu/aktuellt/14443.php blir det i följande lag i den södra gruppen förutom VLH
Bofors IK
Halmstad Hammers HC
IK Nyköping Hockey
IK Oskarshamn
Malmö Redhawks
Nybro Vikings IF
Rögle BK

Känns ganska tuff med många lag med ambitioner.

Den norra gruppen verkar på förhand vara lite svagare:
AIK
Almtuna IS
Hammarby IF
IF Björklöven
IF Sundsvall Hockey
IFK Arboga IK
Skellefteå AIK
Västerås IK Ungdom

Intressant förslag om att de två lagen som inte når kvalserien (lag 5-6) eventuellt får spela mot internationellt motstånd. Det är i min mening nödvändigt att de lagen som inte når KS skall ha nått att spela för så det blir mer spänning i serien.
When you pull on that jersey, the name on the front is a hell of alot more important than the one on the back.
Linkan
Forumentusiast

Post by Linkan »

Södra poolen ser riktigt tuff ut... sen känns det som ett par lag i
Norra poolen kommer att få det lite lättare. Söderhockey är på väg att ta
över hockeysverige. :wink:
Lakers o Fbk i hjärtat.
[img]http://www.my-smileys.de/smileys2/hotjump_2.gif[/img]
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Min åsikt är att det verkar helt ointressant att bli lag 5-6 och få spela mot internationellt motstånd.
Linda
c/o LL´s Forum

Post by Linda »

Eftersom du skrev Per så kan jag ju inte hålla med :wink:
Fatta vilken resa! Jag för min del åker gärna till ett land i Europa och kollar på Lakers i slutet på säsongen, mycket hellre än att kolla på ett negativt kval hemma tex. (nu ska vi ju givetvis inte spela i ett sånt men man vet aldrig)

Många pratar om hur bra Svensk hockey är så. Är vi så bra som vi tror? Jag tycker det kunde vara mycket intressant att se hur väl svenska klubblag står sig mot andra lag i Europa.
Linkan
Forumentusiast

Post by Linkan »

Måste hålla med Linda. Åka till Tyskland, Finland, eller varför inte
Ryssland. :D det hade varit hur kul som helst att se Lakejerna på
turne..... i Europa.
Lakers o Fbk i hjärtat.
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Den enda poistiva är att klubbarna själva slipper betala för att spela dessa matcher.

Men jag tror inte det ger så mkt extra i kassa heller. Såna matcher lockar ingen storpublik.
Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

Per Carlsson wrote:Den enda poistiva är att klubbarna själva slipper betala för att spela dessa matcher.

Men jag tror inte det ger så mkt extra i kassa hellre. Såna matcher lockar ingen storpublik.

Nej, kommer det ingen publik och tittar när toppklubbarna i Elitserien spelar internationellt så lär ju inte intresset vara större för ett gäng mittenlag i andradivisionerna... :?
Att de inte ger upp de där försöken. :oops:
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Håller med Per och Viktor .Det enda positiva vore att en utlandsresa vore inte fel.....
Ingen match är spelad förrän den är slut!
KyriakoS
Forumproffs

Post by KyriakoS »

serien är ruskigt svår
för 1-4 måste vi få till ett riktigt bra LAG o kdet kanske inte ens då räcker
slippa bottenkvalet måste vi dock klara...
ska bli riktigt spännande att se vart vi hamnar i tabellen....själv vågar jag inte tippa på något...
Bortsprungen Lakej
Forumentusiast

Post by Bortsprungen Lakej »

Håller med per om att europamatcher i hockey är helt värdelöst. I övrigt tycker jag att serieupplägget verkar fantastiskt bra med en rak serie utan tusen olika kval och fortsättningsserier. Visst är derbygrupper ingen ideal lösning, men jag tycker ändå det borde funka rätt så bra i Superallsvenskan.

Vilken härlig säsong man har att se fram emot!
Hulken
Forumamatör

Post by Hulken »

Hmm...Stockholmsklubbarna åker mellan norra å södra år efter år. Kan inte förbundet bestämma om stockholm tillhör norra eller södra hockeysverige snart. Hade det varit likadant om förbundet var placerat i Göteborgstrakten? :roll:
SIK, saft, å stora meloner!
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Tittar man lite på dom andra lagens trupper i dagsläget så känns vi som ett mittengäng, kanske med chans på dom internationella platserna. Jag tycker att MIF, SAIK, Rögle bör vara de tre lag som är i topp. AIK verkar ha bra resurser inför nästa säsong och blir att räkna med tror jag. Almtuna verkar skrapa ihop ett riktigt giftigt gäng med nyförvärv som Bastiansen, Nordmark, Ragnarsson, och verkar ha bra med resurser i plånboken!! Sen tycker jag det ser ganska öppet ut. Förhoppningsvis kan vi hålla oss i mittregionen, och undvika de nedre delarna!! I vilket fall som helst så blir det.....jä***gt spännande!!! :D :D
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Det är väl inte endast laguppställning/spelarmatrial som avgör vilket lag som vinner - man ska väl spela om det på isen också? Det enda laget som jag tycker är ett givet topplag är Mif. Sen är det mycket jämnare anser jag gällande vilka lag som ska tampas om de tre andra åtråvärda platserna. Tugget om att Växjö Lakers kommer att bli ett mitten-/bottenlag, jag köper inte det. Lakers kommer ju att ha en BÄTTRE trupp kommande säsong jämfört med förra säsongen. Och ser man just till den förra säsongen så kunde det ju ha burit ganska så långt också om man inte slarvat så in i helfete vissa matcher. Säsongen dess för innan, så var vi en ramträff ifrån kvalserien. Så jag känner på mig att kommande säsong kan komma att bli en riktig överraskning för Er som tippar Växjö Lakers i de nedre regionerna av tabellen...

/T5!! 8)
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Jag hoppas oxå på stordåd och överaskningar från vårt kära lag, men samtidigt tycker jag att det är bättre att hålla ner förväntningarna.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Skulle de nu bli så att Lakers kommer ut i europa å får möta helt andra Lag så ska vi överaska även på dessa matcher.Kan vi vara 4000 per mot osby så varför skulle vi va mindre mot ett finskt,tyskt eller ryskt lag???? Känns som om Lakejerna kan bli väldigt många iår :lol:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Vi SKA bli många... :D
Linkan
Forumentusiast

Post by Linkan »

Snacka om publikmatcher det blir i år.... det har nog aldrig
spelats bättre hockey i Växjö än det kommer göra i år. :clap:
Lakers o Fbk i hjärtat.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag tror inte heller på det här med europamatcher, det blir en riktig flopp oavsett vem som står för ekonomin.

Sedan tror jag inte att man kan utgå från att de lag som på pappret ser bra ut kommer att göra de bästa resultaten, för det kommer de lag göra som har den bästa harmonin i sitt lag. Och det kan man inte säga i förhand, utan det växer fram så småningom.

Sedan håller jag med er som tycker att den södra gruppen ser klart "svårare" ut än den norra. Men vilka publikmatcher det borde bli, även om jag tycker att det är svårt att locka de där riktigt stora skarorna till matcherna. Skulle var kul att veta vilken publiksiffra som budgeteras inför nästa år.
BHF_Armin
Forumamatör

Post by BHF_Armin »

Tjao...

DIV 1:

Många heta derbyn detta året ;)

Olofström
Mörrum
Tingsryd
Osby
Kristianstad

MVH
BHFanaticos - The Maniacs 1987
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

BHF_Armin wrote:Tjao...

DIV 1:

Olofström
Mörrum
Tingsryd
Osby
Kristianstad

MVH

Du glömde Troja!
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
BHF_Armin
Forumamatör

Post by BHF_Armin »

ruppo wrote:
BHF_Armin wrote:Tjao...

DIV 1:

Olofström
Mörrum
Tingsryd
Osby
Kristianstad
Troja

MVH

Du glömde Troja!

SÅ sant så :wink:
BHFanaticos - The Maniacs 1987
Forumproffs

Post by #54 »

Blir nog en del Div 1 tittande iår, verkar bli roligt sen en himmla massa Lakers spelare, kulkul.
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
The Duke
Forumamatör

Post by The Duke »

Räven wrote:Sedan tror jag inte att man kan utgå från att de lag som på pappret ser bra ut kommer att göra de bästa resultaten, för det kommer de lag göra som har den bästa harmonin i sitt lag. Och det kan man inte säga i förhand, utan det växer fram så småningom.

Då blir vi oslagbara...vi har ju Roger :roll:
Post Reply