Lakerdome
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
Lakerdome
Lakerdome ska renoveras och hallen kommer bli något man vill till och något man inte är rädd att komma till. Med Lakejerna på Kortsidan så kommer det bli tokskoj varje hemmamatch , Nästa säsong Så kommer Lakejerna och Lakers va bättre än någonsin , värvar vi rätt spelare nu så kan de gå vägen , Lakers topp 5.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
- Ambassador
- Forumproffs
-
- c/o LL´s Forum
Om de nu tänker bygga om hallen iår så är det nog dax att ta fram spaden snart.Personligen tycker jag inte hallbygget är det viktigaste just nu.Snarare taket på uterinken så att träningsförhållanderna blir bättre.
Ju mer våra ungdommar kan träna desto bättre blir de och på så sätt får vi fram egna produkter.Men det hade ju inte varit fel om man kunde få lite svar.Gissningsleken måste få ett slut snart
Ju mer våra ungdommar kan träna desto bättre blir de och på så sätt får vi fram egna produkter.Men det hade ju inte varit fel om man kunde få lite svar.Gissningsleken måste få ett slut snart

Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Nä, så sant
Men hu vad vi har kommit ifrån ämnet nu. Angående hallen så hörde jag från kommunhåll att den planerade starten inte är tänkt förrän i juni. Tänker man sedan på att det är stängt 4 veckor i juli, så blir det knivigt om det ska vara klart. Varför aggerar man inte lite snabbare, starten borde skett nu och offerterna borde varit inne sista mars.

Men hu vad vi har kommit ifrån ämnet nu. Angående hallen så hörde jag från kommunhåll att den planerade starten inte är tänkt förrän i juni. Tänker man sedan på att det är stängt 4 veckor i juli, så blir det knivigt om det ska vara klart. Varför aggerar man inte lite snabbare, starten borde skett nu och offerterna borde varit inne sista mars.
Varför man inte agererar snabbare? Jo det beror på två saker, det är kommunen (och de jobbar helst i efterhand) samt att det gäller ishockey och ej fotboll. Det skall bli intressant och se hur de löser renoveringen för sommarhockeyskolan skall ju gå på is i slutet av juli.....
Last edited by Nille on 19 April 2005, 13:57, edited 1 time in total.
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
Jo det tror jag också. Men en renoverad lakerdome till nästa säsongs allsvenska hade suttit som gräddet på moset. För det hade vart helt J'Vla perfekt och sen lakejerna på kortsidan , det hade gjort att det blev ännu bättre tryck i lakerdome och då kanske grabbarna på isen får extra energi med ekande lakejers röster i lakerdome 

"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Jag tycker Lakers-styrelsen än en gång visat styrka och handlingskraft inget till tidningarna förrän de VIKTIGASTE får veta något nämligen SPONSORERNA ,Många sköna slantar som kommer in på sålda biljetter och lotter till denna gala.Än en gång bevisas att det är proffs över De som styr.Ambassador wrote:Tidningsmurvlarna nere på Smålandsposten har ju inte grävt fram något alls som jag ser det...
Ungefär som att de har lovat Lakers att inte skvallra.... =/
Löjligt!
Men men, nu är det bara 5 dagar kvar tills man får veta vilka som kommer hit...
Ingen match är spelad förrän den är slut!
-
- c/o LL´s Forum
Förvisso sant Alfax men tycker personligen att det har gått för sakta om de ska renovera iår.Snart maj och hockyskolan drar igång om ett par månader.Men de räknar kanske med att byggjobbarna ska snickra dygnet runt när de kommer till
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
-
- c/o LL´s Forum
Renovering eller ej en sak är säker vi Lakejer ska göra allt för att få kortsidan till nästa säsong. Ny läkare där hade suttit helt perfekt. Får säkert plats 600-700 Lakejer där och när vi drar igång så kommer hela Lakerdome att eka. Vi Ska vara på kortsidan och nästa säsong ska vi bli bättre än någonsin , Lakers Lakejer Allsvenskans bästa klack=)
-
- c/o LL´s Forum
Kortsidan rymmer idag 800 personer och jag vet att man fört diskussioner om att bygga till ett par extra rader längst uppe över läktaren där det är en gång. På så sätt kan man ta in uppåt 1000 personer på kortsidan.
Snacka om drag!
Snacka om drag!

Last edited by Per Carlsson on 21 April 2005, 10:35, edited 1 time in total.
Jag tänk så bra när vi blir sjuka att det finns nya läkare...Lakersfan_03 wrote:Renovering eller ej en sak är säker vi Lakejer ska göra allt för att få kortsidan till nästa säsong. Ny läkare där hade suttit helt perfekt. Får säkert plats 600-700 Lakejer där och när vi drar igång så kommer hela Lakerdome att eka. Vi Ska vara på kortsidan och nästa säsong ska vi bli bättre än någonsin , Lakers Lakejer Allsvenskans bästa klack=)

- Fröken Svår
- Forumproffs
-
- c/o LL´s Forum
Ja,ja. det är 1 maj på söndag och tiden rusar iväg många helgdagar och semestrar framåt ,syns att det är politiker som har hand om detta..... vore som en privat ägare till en butik eller camping och har bara sommaren att leva på beslutar i april - maj jag måste bygga om till sommaranstormningen...det skulle inte hända på privatsidan för då vore det igång redan i febr-mars så allt funkade 1 juni,ett exempel men tyvärr är verkligheten sån.
Du har så rätt Famera ,Du om någon vet vad det innebär att få byggen färdiga i tid,så att kunden (den som ska andvända lokalen)blir nöjd.Skulle Du göra som politikerna i kommunen gör ,ja då vette F*n om Du vore säskilt omtyckt eller någon ville ha med dej att göra.