Per Helmersson o Kalle Olsson
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Per Helmersson o Kalle Olsson
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
Pratade med Fagervall igår och sa till honom att nu är det bara en vecka kvar till man kan börja sova normalt på nätterna och inte behöva vara så förbannat nervös och nyfiken på vilka spelare som kommer att presenteras, Jockes kommentar till detta med ett leende var att jag kan sova normalt redan nu och att det kommer att bli riktigt bra inför nästa säsong!!!

-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
Pelle Helmersson är väl den back i Hammers som vi Hammerssupporter helst vill behålla! Han sliter som ett djur på matcherna och har en härlig inställning. Backar aldrig för en fight! Hans starkaste egenskap är väl defensiven men har även visat offensiva kvaliteter nu efter jul och producerat poäng med! Han är en jätte i försvaret. En av de meste vältränade spelarna i allsvenskan, trots sin längd på endast 1.80 väger han över 90 kg! Och det är bara muskler!!! Bara till att gratulera i fall ni får han!!
En trogen Hammerssupporter!
En trogen Hammerssupporter!
- Puck På Pung
- Forumentusiast
Han är 180, precis som Drutten säger, men väger 95 kilo muskler. Han kallas "Hulken", och detta är anledningen till det.
Senaste matchen i Lakerdome gav sig Selander på honom, det tog två sekunder sen fick Selander åka och byta för att han inte hade någon hjälm och tröjan ut-in-upp-och-ner. Aldrig sett någon få så mycket spö på bara ett par sekunder.
Han är passningssäker, har utvecklat ett bra skott, helt okej skridskoåkare. Men framförallt är han tung att möta. Han ger alltid 100 % i varje närkamp vilket gör att det gör jävligt ont att spela mot honom.
Fortsättningsseriens bästa back, som jag argumenterat för hela tiden. Fast ni verkade inte tycka det var något att ha då...
Senaste matchen i Lakerdome gav sig Selander på honom, det tog två sekunder sen fick Selander åka och byta för att han inte hade någon hjälm och tröjan ut-in-upp-och-ner. Aldrig sett någon få så mycket spö på bara ett par sekunder.
Han är passningssäker, har utvecklat ett bra skott, helt okej skridskoåkare. Men framförallt är han tung att möta. Han ger alltid 100 % i varje närkamp vilket gör att det gör jävligt ont att spela mot honom.
Fortsättningsseriens bästa back, som jag argumenterat för hela tiden. Fast ni verkade inte tycka det var något att ha då...
Mitt tips - 05/06 slår Gräsberg igenom!
Jag har alltid sett honom som en defensiv back, men som Drutten skriver gjorde han en hel skock med poäng föregående säsong vilket visar att han även har offensiva kvaliteter. Jag får nog omvärdera min syn på honom från defensiv back till allroundback.Per Carlsson wrote:Spelar han fysiskt och vet du något om hans defensiva respt. offensiva kvalitéer Carl ?
Jag skulle vilja se Heino - Helmersson i ett backpar. En högerskytt och en vänsterskytt. Ett spelgeni och en fysiker. Två bra passningsspelare. Skulle kunna bli ett av Allsvenskans bästa backpar.......
Troja - laget i hjärtat
- Halmstad-påg
- Forumamatör
Hulken, ja vad ska man säga? Lyckas ni värva honom, så har ni värvat en av allsvenskans bästa backar. Det kan man säga utan att överdriva.
Men självklart hoppas jag verkligen han stannar i Halmstad, där han för övrigt trivs jävligt bra.
Han är kung i defensiven och jag värderar honom minst lika högt som våran David Nyström, om inte högre.
Enligt rykten fick Tisse be han lugna ner sig med styrke-träningen under säsongen som gick. Medans han peppade dom andra att köra ett par pass extra så sa han till Hulken att han inte behövde.
Men självklart hoppas jag verkligen han stannar i Halmstad, där han för övrigt trivs jävligt bra.
Han är kung i defensiven och jag värderar honom minst lika högt som våran David Nyström, om inte högre.
Enligt rykten fick Tisse be han lugna ner sig med styrke-träningen under säsongen som gick. Medans han peppade dom andra att köra ett par pass extra så sa han till Hulken att han inte behövde.
Amor et Fides (BSKV)
- Puck På Pung
- Forumentusiast
Kalle Olsson till VIK
http://hockeymagasinet.fpgroup.se/cldoc ... /14632.htm
http://hockeymagasinet.fpgroup.se/cldoc ... /14632.htm
When you pull on that jersey, the name on the front is a hell of alot more important than the one on the back.