Juniorlag i division 1
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
- Bortsprungen Lakej
- Forumentusiast
Juniorlag i division 1
Hörde i går att de bästa J-20 lagen kommer att få spela i division 1. Är det någon som hört samma sak och i så fall vad tycker ni om det? Måste kännas lite konstigt för Troja och Tingsryd att få möta exempelvis Frölundas J20!?!
-
- c/o LL´s Forum
Jodå jag hörde det med, men om det är beslutat har jag ingen aningom.
J20 skulle få möta ett div 1 lag var, och det laget skulle ligga ganska nära för att slippa långa resor.Detta för att juniorerna ska bli bättre och få möta lite tyngre lag.Personligen tycker jag det är bra för juniorerna men om det är bra för div 1 lagen vet i kattsingen
J20 skulle få möta ett div 1 lag var, och det laget skulle ligga ganska nära för att slippa långa resor.Detta för att juniorerna ska bli bättre och få möta lite tyngre lag.Personligen tycker jag det är bra för juniorerna men om det är bra för div 1 lagen vet i kattsingen
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
- INDIAN #66
- Forumentusiast
De röstar säkert mot förslaget. För vilket div-1 lag vill bli uppsnurrat av ett J-20 lag ? Finns ett och annat J-20 lag som skulle spela skiten ur vilket div-1 som helsterok wrote:..... det är bra för juniorerna men om det är bra för div 1 lagen vet i kattsingen

[img]http://www.mittzonen.com/images/avatars/15497267145d5287ee1b30.gif[/img]
- INDIAN #66
- Forumentusiast
Nä, inget speciellt. Men tänk alla dessa lovande unga spelare som fått kliva åt sidan denna säsong pga nhl-lockouten. Svårt att ta plats i laget då det kommer lockoutstjärnor som är väldigt svåra att peta ur laget. Men vill man ha en plats så får man kämpa för att få en och/eller behålla den. Helt naturligt har dess talanger fått oerhört mycket istid i sina resp J-20 lag istället för att sitta på bänken i elitserien. Bara för att nämna några, Åhsberg och Olsson från VFs J-20 under sin tid de var utlånade till Vlh. Snacka om fart i åkningen. Hur många finns det då inte i hela riket. Det bara vimlar av dem. Som sagt, inget speciellt lag.ruppo wrote:Nåt speciellt lag du syftar på?INDIAN #66 wrote:De röstar säkert mot förslaget. För vilket div-1 lag vill bli uppsnurrat av ett J-20 lag ? Finns ett och annat J-20 lag som skulle spela skiten ur vilket div-1 som helst!

[img]http://www.mittzonen.com/images/avatars/15497267145d5287ee1b30.gif[/img]
- Fröken Svår
- Forumproffs
-
- c/o LL´s Forum
Tycker det är bra att juniorerna för möta bättre motstånd.Men att de ska spela mot div 1 lag vet i kattsingen.Kanske bättre att slussa in dem i olika lägre div och sen möta andra juniorlag lite mer sällan för att kolla hur man ligger till rent spelmässigt
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Man kunde ju inte göra annat än o smågarva när Bork o Pärlskog kom in på juniorverksamheten i slutet av gårdagens match!
Bork sa nåt i stil med:
"Frölunda plockar hem både J18 o J20-bucklan, medan Färjestad har lagt ner sin J20-verksamhet, o se bara hur det har gått!"
Lät rätt brutalt!
Bork sa nåt i stil med:
"Frölunda plockar hem både J18 o J20-bucklan, medan Färjestad har lagt ner sin J20-verksamhet, o se bara hur det har gått!"

Lät rätt brutalt!

[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
- Fröken Svår
- Forumproffs