Juniorlag i division 1

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
Bortsprungen Lakej
Forumentusiast

Juniorlag i division 1

Post by Bortsprungen Lakej »

Hörde i går att de bästa J-20 lagen kommer att få spela i division 1. Är det någon som hört samma sak och i så fall vad tycker ni om det? Måste kännas lite konstigt för Troja och Tingsryd att få möta exempelvis Frölundas J20!?!
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Jodå jag hörde det med, men om det är beslutat har jag ingen aningom.
J20 skulle få möta ett div 1 lag var, och det laget skulle ligga ganska nära för att slippa långa resor.Detta för att juniorerna ska bli bättre och få möta lite tyngre lag.Personligen tycker jag det är bra för juniorerna men om det är bra för div 1 lagen vet i kattsingen
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
INDIAN #66
Forumentusiast

Post by INDIAN #66 »

erok wrote:..... det är bra för juniorerna men om det är bra för div 1 lagen vet i kattsingen
De röstar säkert mot förslaget. För vilket div-1 lag vill bli uppsnurrat av ett J-20 lag ? Finns ett och annat J-20 lag som skulle spela skiten ur vilket div-1 som helst :lol: !
[img]http://www.mittzonen.com/images/avatars/15497267145d5287ee1b30.gif[/img]
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

INDIAN #66 wrote:De röstar säkert mot förslaget. För vilket div-1 lag vill bli uppsnurrat av ett J-20 lag ? Finns ett och annat J-20 lag som skulle spela skiten ur vilket div-1 som helst :lol: !
Nåt speciellt lag du syftar på? :wink:
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
INDIAN #66
Forumentusiast

Post by INDIAN #66 »

ruppo wrote:
INDIAN #66 wrote:De röstar säkert mot förslaget. För vilket div-1 lag vill bli uppsnurrat av ett J-20 lag ? Finns ett och annat J-20 lag som skulle spela skiten ur vilket div-1 som helst :lol: !
Nåt speciellt lag du syftar på? :wink:
Nä, inget speciellt. Men tänk alla dessa lovande unga spelare som fått kliva åt sidan denna säsong pga nhl-lockouten. Svårt att ta plats i laget då det kommer lockoutstjärnor som är väldigt svåra att peta ur laget. Men vill man ha en plats så får man kämpa för att få en och/eller behålla den. Helt naturligt har dess talanger fått oerhört mycket istid i sina resp J-20 lag istället för att sitta på bänken i elitserien. Bara för att nämna några, Åhsberg och Olsson från VFs J-20 under sin tid de var utlånade till Vlh. Snacka om fart i åkningen. Hur många finns det då inte i hela riket. Det bara vimlar av dem. Som sagt, inget speciellt lag. :lol:
[img]http://www.mittzonen.com/images/avatars/15497267145d5287ee1b30.gif[/img]
Fröken Svår
Forumproffs

Post by Fröken Svår »

klart att det är ett speciellt lag som avses :wink: de machade ju till och med en J20-kille i finalen igår. loui eriksson om jag inte minns fel ...
DC
Forumamatör

Post by DC »

Tingsryd besegrade ju enkelt J20-landslaget förra året och kan verkligen inte se att något av klubblagen utöver de 2-3 bästa J20 skulle ha något att hämta här, inte ens mot de sämsta div 1 lagen.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

jag tycker verkligen att frölunda och fbk har lyckats med sina två helt främmande former av upplärning av juniorer!fortfarande svårt och säga vilken av dom som jag håller som bästa knepet dock!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Tycker det är bra att juniorerna för möta bättre motstånd.Men att de ska spela mot div 1 lag vet i kattsingen.Kanske bättre att slussa in dem i olika lägre div och sen möta andra juniorlag lite mer sällan för att kolla hur man ligger till rent spelmässigt
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
ruppo
Forumdemon

Post by ruppo »

Man kunde ju inte göra annat än o smågarva när Bork o Pärlskog kom in på juniorverksamheten i slutet av gårdagens match!

Bork sa nåt i stil med:
"Frölunda plockar hem både J18 o J20-bucklan, medan Färjestad har lagt ner sin J20-verksamhet, o se bara hur det har gått!" :lol:

Lät rätt brutalt! :D
[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
Fröken Svår
Forumproffs

Post by Fröken Svår »

ja jo det var rätt skoj faktiskt. men rätt mycket som de två herrarna säger är rolit. boork har en rejäl skopa erfarenhet av hockey, det kan man inte säga något emot - men ibland undrar man ju om han är riktigt nykter... 8)
Post Reply