ombyggnad
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
ombyggnad
Skulle vara kul om det kan läggas upp lite bilder från nu fram tills dess att hallen är klar med sin ombyggnad.Kan ju bli mer än denna första ombyggnad framöver. Alltid kul att se hur hallen förändras
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
-
- c/o LL´s Forum
Har ett minne av att fritidsnämden skulle ha möte angående ombyggnaden av ishallen igår 21/3, någon som hört något från det?Per Carlsson wrote:Erok, om du inte visste det så är det inte ens bestämt att hallen ska renoveras. Beslut är inte taget på om nånting över huvudtaget kommer att hända inför nästa säsong.
Fritidsnämnden godkände och lämnade bifall till förslaget igår, nu ska det upp till fullmäktige för beslut.Kjellsson wrote:Har ett minne av att fritidsnämden skulle ha möte angående ombyggnaden av ishallen igår 21/3, någon som hört något från det?Per Carlsson wrote:Erok, om du inte visste det så är det inte ens bestämt att hallen ska renoveras. Beslut är inte taget på om nånting över huvudtaget kommer att hända inför nästa säsong.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
- Ambassador
- Forumproffs
Nu ska vi inte vara pessimistiska (eller hur det nu stavas). Är säker på att både laget och den "nya" hallen (hoppas hoppas) kommer bli kanon när det väl är klart!Roggan wrote:Med den spelaromsättningen som råder för tillfället kanske vi inte ens får ihop ett lag nästa säsong. Kanske bäst att vänta med ombyggnaden

[b][url]http://www.vaxjolakers.se[/url][/b]
Vet du när det ska upp i fullmäktige?alfax wrote:Fritidsnämnden godkände och lämnade bifall till förslaget igår, nu ska det upp till fullmäktige för beslut.Kjellsson wrote:Har ett minne av att fritidsnämden skulle ha möte angående ombyggnaden av ishallen igår 21/3, någon som hört något från det?Per Carlsson wrote:Erok, om du inte visste det så är det inte ens bestämt att hallen ska renoveras. Beslut är inte taget på om nånting över huvudtaget kommer att hända inför nästa säsong.
jag har för mig att det redan varit i fullmäktige?Kjellsson wrote:Vet du när det ska upp i fullmäktige?alfax wrote:Fritidsnämnden godkände och lämnade bifall till förslaget igår, nu ska det upp till fullmäktige för beslut.Kjellsson wrote: Har ett minne av att fritidsnämden skulle ha möte angående ombyggnaden av ishallen igår 21/3, någon som hört något från det?

Har du inget liv? - skaffa WoW
Det ligger många turer i detta.
Nu väntar man på om det finns några intressenter för Arenastaden Värendsvallen ,dessa ska ha lämnat in sina förslag senast kl.24.00 i natt och då ska man se om det finns finansärer för antingen ishallen eller fotbollsarenan eller hela området.Samtidigt är VI lovade av Ekman att hallen ska vara ombyggd till den 1 sept.Jag vet inte om jag är snurrig men som jag ser det måste då ombyggnaden vara igång NU det kommer semestertider m.m och sept. är inte långt borta.
Men politikerna i Växjö vet väl som vanligt bäst .
Men till detta vill jag tillägga att Ekman är en person som vet vad idrott handlar om (det är inte många politiker som gör det)så jag litar på hans ord att detta ska vara fixat 1sept.
Nu väntar man på om det finns några intressenter för Arenastaden Värendsvallen ,dessa ska ha lämnat in sina förslag senast kl.24.00 i natt och då ska man se om det finns finansärer för antingen ishallen eller fotbollsarenan eller hela området.Samtidigt är VI lovade av Ekman att hallen ska vara ombyggd till den 1 sept.Jag vet inte om jag är snurrig men som jag ser det måste då ombyggnaden vara igång NU det kommer semestertider m.m och sept. är inte långt borta.
Men politikerna i Växjö vet väl som vanligt bäst .
Men till detta vill jag tillägga att Ekman är en person som vet vad idrott handlar om (det är inte många politiker som gör det)så jag litar på hans ord att detta ska vara fixat 1sept.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
- Dragkampslakej
- Forumdemon
ombyggnad
Jag hittade detta på Vöfabs sida:
http://www.vofab.se/
Ishallen, Värendsvallen
Beskrivning: Totalentreprenad för utbyte av befintliga läktare samt ny brandlarmsanläggning och mindre elarbeten inkl 2 st nya ventilationsaggregat.
Ansvarig för information och distribution av förfrågningsunderlag: Ingvar Eek
Telefon: 0470-411 45
E-post: ingvar.eek@vofab.vaxjo.se
Sista datum för anbud: 2005-04-25
Avtalsperiod: 2005-05-17 - 2005-09-09
http://www.vofab.se/
Ishallen, Värendsvallen
Beskrivning: Totalentreprenad för utbyte av befintliga läktare samt ny brandlarmsanläggning och mindre elarbeten inkl 2 st nya ventilationsaggregat.
Ansvarig för information och distribution av förfrågningsunderlag: Ingvar Eek
Telefon: 0470-411 45
E-post: ingvar.eek@vofab.vaxjo.se
Re: ombyggnad
Lakej 705 wrote:
Jag vet en klack som kan testa om det funkar

TP! Mannen, Myten, Frisyren...
- Fröken Svår
- Forumproffs
Re: ombyggnad
Det är ju inte beslutat än...Lakej 705 wrote:
- Bortsprungen Lakej
- Forumentusiast
"Aktuella upphandlingarBortsprungen Lakej wrote:Var står det att det inte är beslutat?
Det står ju att sista dagen för anbud är den 25e. Sedan kör den som vunnit anbudsprocessen igång den 17e maj
VöFAB annonserar här de upphandlingar som är ute på anbud."
http://www.vofab.se/upphand.htm
Den ligger inte under fliken Vi bygger...
- Fröken Svår
- Forumproffs
nåja, det har väl hänt kanske. jag minns när det förbereddes inför det nya universitetsbiblioteket. då projekterade man rätt långt innan det formella beslutet togs av universitetets styrelse. men det handlade om lite andra pengar förstås.puff wrote:Jag vet att det har varit konsulter inne och projekterat inför anbudsförfrågan. Man har väl inte projekteringsmöte om det inte skall byggas
eller skicka upp brigaden... så slår man ju 2 flugor i en smäll s.a.s!MEL wrote: Ber dom bara LL om hjälp med rivningen av befintligt läktare så går det nog snabbt!

Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.