souvenirer?

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
Fröken Svår
Forumproffs

souvenirer?

Post by Fröken Svår »

jag vet inte riktigt var den här tråden hör hemma, jag provar att lägga den under off-topic ... :)

vem är det som ordnar med souvenirernas utseende? är det någon som vet? vore intressant att veta hur det går till? finns det någon kontakt mellan lakers och lakejerna i denna fråga?

jag menar de som finns här
http://lakers.sportsprofile.se/sites/sports/lakers/
MEL
Forumdemon

Post by MEL »

Vi som har haft hand om souverniererna under denna säsong är:

Magnus "MEL" Linderang, Per Carlsson, Marcus "Buck" Fredriksson, Roger Nilsson.

Säsongen som varit har fungerat som ett start skott för framtiden, med att plocka fram ett litet sortiment, som kepsar och T-shirts (T-shirtsen var en succé).
Till kommande säsong har vi som mål att vara på banan med nya souvernirer redan i augusti när träningsmatcherna drar igång. Ideér på olika souvernier finns det i mängder, frågan är vad kan man plocka fram för sortiment då man tittar på pris, kvalité och kvantiter, vad kan man ta fram utan att ta en förhandsorder / intresseanmälan innan?

Målsättningen är att ha ett fungerande samarbete med souvernirsektionerna mellan Lakers Lakejer och Växjö Lakers för att inte konkurrera, utan komplettera varandra. Jag ser gärna att man kan använda både LL & VLH loggan tillsammans på olika produkter.

Man får bara skilja på att LL säljer sina produkter på en egen webbshop som är under uppbyggnad och i hallen och att VLH säljer sina produkter i sin webbshop som finns tillgänglig och i hallen.

Hur souvernirsektionen kommer att se ut till kommande säsong vet vi inte nu, utan vi kommer att sätta oss ner efter årsmötet som är i aprilmånad, för att dra upp riktlinjerna för kommande säsong.

/ Magnus
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Mycket bra inlägg Mel. Förutom att årsmötet kommer att gå av stapeln någon gång i början av maj.
MEL
Forumdemon

Post by MEL »

Varanen wrote:Mycket bra inlägg Mel. Förutom att årsmötet kommer att gå av stapeln någon gång i början av maj.
:oops: :oops: :oops:
Fröken Svår
Forumproffs

Post by Fröken Svår »

MEL wrote:Vi som har haft hand om souverniererna under denna säsong är:

Magnus "MEL" Linderang, Per Carlsson, Marcus "Buck" Fredriksson, Roger Nilsson.

Säsongen som varit har fungerat som ett start skott för framtiden, med att plocka fram ett litet sortiment, som kepsar och T-shirts (T-shirtsen var en succé).
Till kommande säsong har vi som mål att vara på banan med nya souvernirer redan i augusti när träningsmatcherna drar igång. Ideér på olika souvernier finns det i mängder, frågan är vad kan man plocka fram för sortiment då man tittar på pris, kvalité och kvantiter, vad kan man ta fram utan att ta en förhandsorder / intresseanmälan innan?

Målsättningen är att ha ett fungerande samarbete med souvernirsektionerna mellan Lakers Lakejer och Växjö Lakers för att inte konkurrera, utan komplettera varandra. Jag ser gärna att man kan använda både LL & VLH loggan tillsammans på olika produkter.

Man får bara skilja på att LL säljer sina produkter på en egen webbshop som är under uppbyggnad och i hallen och att VLH säljer sina produkter i sin webbshop som finns tillgänglig och i hallen.

Hur souvernirsektionen kommer att se ut till kommande säsong vet vi inte nu, utan vi kommer att sätta oss ner efter årsmötet som är i aprilmånad, för att dra upp riktlinjerna för kommande säsong.

/ Magnus
tack för svaret,även om det egentligen framförallt gällde de souvenirerna som finns på webben. Alltså gissningsvis VLH:s officiella grejor. Vilka är det som jobbar fram dem? nån som vet?
MEL
Forumdemon

Post by MEL »

De som tar fram VLH´s souvernierer är Sports & Profile / Intersport och killen som har hand om detta heter Mats Sjöbrink!!!
Fröken Svår
Forumproffs

Post by Fröken Svår »

aha, mitt syfte med den här tråden var egentligen att få igång en diskussion kring just de prylarnas utseende. i ärlighetens namn så tycker jag att rätt många av dem, hm låt mi uttrycka mig så här, inte är så fina.

vad tycker ni andra? kolla på de svarta tröjorna med röd mudd som exempel.. geez
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Fröken Svår wrote:vad tycker ni andra? kolla på de svarta tröjorna med röd mudd som exempel.. geez
Va? dom är ju skitcoola!!! :)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Fröken Svår
Forumproffs

Post by Fröken Svår »

buck wrote:
Fröken Svår wrote:vad tycker ni andra? kolla på de svarta tröjorna med röd mudd som exempel.. geez
Va? dom är ju skitcoola!!! :)
mm.. precis. eller snörtröjan i en blå färg som jag inte ens vet vilket årtionde den vad snygg... eller en sportbag som passar utmärkt om man vill ha något att bära sina stentvättade jeans i... 8)
MEL
Forumdemon

Post by MEL »

Fröken Svår wrote:Snörtröjan i en blå färg som jag inte ens vet vilket årtionde den vad snygg... 8)
Snörtröjan är ju läcker lite 80-tal över den, men vänta bara tills höstens nya kollektion av LL kommer, då snackar vi snygga prylar!!!
KyriakoS
Forumproffs

Post by KyriakoS »

MEL wrote:vänta bara tills höstens nya kollektion av LL kommer, då snackar vi snygga prylar!!!
äntligen!!;)
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Lova inte för mkt nu MEL!!!! :wink:
MEL
Forumdemon

Post by MEL »

:oops:
Fröken Svår
Forumproffs

Post by Fröken Svår »

MEL wrote:
Snörtröjan är ju läcker lite 80-tal över den, men vänta bara tills höstens nya kollektion av LL kommer, då snackar vi snygga prylar!!!
TELL ME! TELL ME!! 8O
Rep
Forumamatör

Post by Rep »

Vart f-n är min Lakers halsduk som jag beställde för 3 veckor sen ....? :)

Hälsningar

Rep

08-omr
MEL
Forumdemon

Post by MEL »

Rep wrote:Vart f-n är min Lakers halsduk som jag beställde för 3 veckor sen ....? :)

Hälsningar

Rep

08-omr
Har du inte fått den så tycker jag du går in på följande länk:

http://www.vaxjolakers.nu/collection/

och skicka ett mail till ansvariga för dessa produkter, så får vi hoppas att dom kan ge dig ett svar!!!
Musicman
Forumproffs

Post by Musicman »

Rep wrote:Vart f-n är min Lakers halsduk som jag beställde för 3 veckor sen ....? :)

Hälsningar

Rep

08-omr
Fryser du???? :D :D :D :D
(sorry...Kunde inte låta bli :D )
"Vad händer om du blir halvt ihjälskrämd, två gånger?"

:headbang:
Rep
Forumamatör

Post by Rep »

Har du inte fått den så tycker jag du går in på följande länk:

http://www.vaxjolakers.nu/collection/

och skicka ett mail till ansvariga för dessa produkter, så får vi hoppas att dom kan ge dig ett svar!!!
Den som väntar på något gött väntar aldrig för länge, den kommer nog, hade inget att göra på jobbet så jag bara spammade forumet lite....:)
Rep
Forumamatör

Post by Rep »

Idag hämtade jag ut min halsduk, tur, det att det är så kallt :) "ironi"
Tror det var i Mars jag beställde...
Men snart börjar väl matcherna ? Bor ju i 08 området så det blir väl minst 2 ?
Post Reply