Lakers Ladies mot SM!!!

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
Dame E
Forumamatör

Lakers Ladies mot SM!!!

Post by Dame E »

Kan meddela att Lakers Ladies vann ikväll, torsdag, mot Skara IK i playoff 1 med 8-0 och är därmed klara att spela kvartfinalgruppspel i Dam-SM! :D :D :D

Nästa match är en rankningsmatch inför placeringen i SM och spelas borta på tisdag mot HK Kings i Kungsbacka.

Nästa hemmamatch är en returmatch mot HK Kings och går av stapeln om en vecka, på torsdag kl 19.30.

Detta blir en lärorik resa och tjejerna är taggade till tusen! :twisted:
Håll tummarna för Lakers Ladies på tisdag!
Järnbrott
Forumamatör

GRATTIS!!!

Post by Järnbrott »

Otroligt kul att ni vann! :D Lycka till mot Kings!! Dom är lite tjuriga, så håll humöret uppe! :wink: Men det har jag hört att ni inte har några problem med. Som sagt, lycka till!! Hoppas att ni vinner mot dom också!
Glad hockey-tjej
Linkan
Forumentusiast

Post by Linkan »

En seger dans av mig......
Image
Lakers o Fbk i hjärtat.
[img]http://www.my-smileys.de/smileys2/hotjump_2.gif[/img]
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Vilka lag är det som gör upp om SM-guldet???
Skulle vara kul om storlag som Hammarby,Djurgården,MIF kommer på besök.Förstå vilken reklam det skulle va åt kommunen.SM-spel i värdens sämstas hall :wink:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Linkan
Forumentusiast

Post by Linkan »

Tror inte att det är någon större risk att vi skulle gå till
SM-final... och sen spelas väl hela slutspelet på samma plats
om jag inte har missuppfattat det hela....
Lakers o Fbk i hjärtat.
[img]http://www.my-smileys.de/smileys2/hotjump_2.gif[/img]
Jimi Hendrix
Forumamatör

Post by Jimi Hendrix »

Du har fattat helt rätt, i alla fall vad det gäller att
det spelas på samma plats.
Kritiker är som eunucker i ett harem.
Dom vet hur det går till, dom ser det varje dag,
Men dom kan inte själva.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

kanske läge för en ny tokhelg med övernattning om damerna går långt :lol:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Nu ska vi se detta för var det är ....tror det är andra året våra tjejer spelar ,vad de har gjort är en prestation utöver det vanliga ..... men vi är fortfarande efter Eliten i damhockeyn .Men vad jag såg i går kväll så kommer dessa tjejer om de fortsätter att sätta Växjö på damishockeykartan i framtiden .Jag blev imponerad av deras inställning .Och tittade man på laguppställningen ,fick se den av Hockeyreporten NR 1 Daniel Svensson(SMP) i en periodpaus 5-6 tjejer födda -92 ,Vad månde bliva av detta lag .Jag rekommderar alla att gå att titta på dem ,vet att Ni vissa kommer att jämnföra med herrhockeyn ,men precis som i all annan idrott ska vi se sanningen i vitögat .Vi berömmer och gläds åt när Kajsa Bergkvist hoppar 2 meter i höjd och killarna för 10 år sen var uppe på 2.45 (dagens killar är inte i närheten) . Vad jag menar med detta är att dam och herridrott är egentligen 2 olika saker ,men man kan njuta ändå över vad respektive gör.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Dame E
Forumamatör

Post by Dame E »

Nille
Forumproffs

Post by Nille »

Med en sådan spridning på åldrar som laget har så är det naturligt att de ligger lite efter eliten. Det borde egentligen vara omöjligt att ha med 13 åringar i någon senior-idrott och här snackar vi dessutom SM-slutspel. Tänk er ett par 13 åringar i herrarnas A-lag......... eller i ett lag i elitserien.......

Lycka till!!!
Dragkampslakej
Forumdemon

Post by Dragkampslakej »

Fel att dra paraleller till herrarnas seriesystem, damerna har nog inte samma förutsättningar varken ekonomiskt eller träningsmässigt. Det är ju bra att lakers ladies har ett fungerande lag som desutom nåt framgångar.
Hockey går ut på att göra fler mål än motståndaren!
Jimi Hendrix
Forumamatör

Post by Jimi Hendrix »

alfax wrote:Nu ska vi se detta för var det är ....tror det är andra året våra tjejer spelar ,vad de har gjort är en prestation utöver det vanliga ..... men vi är fortfarande efter Eliten i damhockeyn .Men vad jag såg i går kväll så kommer dessa tjejer om de fortsätter att sätta Växjö på damishockeykartan i framtiden .Jag blev imponerad av deras inställning .Och tittade man på laguppställningen ,fick se den av Hockeyreporten NR 1 Daniel Svensson(SMP) i en periodpaus 5-6 tjejer födda -92 ,Vad månde bliva av detta lag .Jag rekommderar alla att gå att titta på dem ,vet att Ni vissa kommer att jämnföra med herrhockeyn ,men precis som i all annan idrott ska vi se sanningen i vitögat .Vi berömmer och gläds åt när Kajsa Bergkvist hoppar 2 meter i höjd och killarna för 10 år sen var uppe på 2.45 (dagens killar är inte i närheten) . Vad jag menar med detta är att dam och herridrott är egentligen 2 olika saker ,men man kan njuta ändå över vad respektive gör.
Tack Alfax! Du slår huvudet på spiken. Enligt Damlandslagets kapten så är Damhockey Elithockey i Lättvikt. M.a.o. tjejernas fysiska förutsättningar
är olik grabbarnas.
Men som du kanske såg igår så finns aggresiviteten. Tänkte på rappet över motståndarcoachens fingrar + matchstraff. Ingen tebjudning direkt :wink:
Kritiker är som eunucker i ett harem.
Dom vet hur det går till, dom ser det varje dag,
Men dom kan inte själva.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

även om vi snackar om olika förutsättnigar så har alla andra klubbar samma förutsättnignar som oss att skaffa fram ett damhockeylag,det vi lyckats med är grymt bra!!

härligt att lakers når framgångar på alla plan!!!!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Post Reply