Ruggigt besviken

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
Daigle
Forumamatör

Ruggigt besviken

Post by Daigle »

Fattar inte vad som hänt med Lakers den här säsongen. Känns som nästan allt det som var roligt har försvunnit.

Förklaringarna hagglar som vanligt, men det finns några frågor som jag funderat på lite extra, den ena är varför man anlitar en ny tränare som förespråkar en helt annan hockey filosofi som kräver ett annat spelarmaterial när allsvenskan ska minimeras just denna säsong. Är inte detta till att chansa rätt rejält?
Inte för att jag tror att Lakers åker ur men det är ändå en chansning.

Sen alla dessa spelare som går hit och dit mitt under säsongen.
Strandberg är den bäste back jag sett i Lakers, otroligt lugn och spelskicklig.
Blomman - kommentarer överflödiga, saknar bara honom.
Åkerström - vad är det för fel på honom, det är ju framtiden. Lakers kommer ändå inte att gå långt i Play Off. LÅT HAN STÅ!
Hade varit bättre att ta tillbaka Ville som 2;a keeper. Ni som har sett honom i Tingsryd m.m håller nog med mig.

Finns bara en spelare man kan lite på ....JACOBSSON...

Tack för mig
vg
Forumamatör

Re: Ruggigt besviken

Post by vg »

Daigle wrote:Fattar inte vad som hänt med Lakers den här säsongen. Känns som nästan allt det som var roligt har försvunnit.

Förklaringarna hagglar som vanligt, men det finns några frågor som jag funderat på lite extra, den ena är varför man anlitar en ny tränare som förespråkar en helt annan hockey filosofi som kräver ett annat spelarmaterial när allsvenskan ska minimeras just denna säsong. Är inte detta till att chansa rätt rejält?
Inte för att jag tror att Lakers åker ur men det är ändå en chansning.

Sen alla dessa spelare som går hit och dit mitt under säsongen.
Strandberg är den bäste back jag sett i Lakers, otroligt lugn och spelskicklig.
Blomman - kommentarer överflödiga, saknar bara honom.
Åkerström - vad är det för fel på honom, det är ju framtiden. Lakers kommer ändå inte att gå långt i Play Off. LÅT HAN STÅ!
Hade varit bättre att ta tillbaka Ville som 2;a keeper. Ni som har sett honom i Tingsryd m.m håller nog med mig.

Finns bara en spelare man kan lite på ....JACOBSSON...

Tack för mig
tack tack
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

tålamod är ju nyckeln,det som såg så illa ut har vänt och för tillfället är hockeyn tokskoj igen!:)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Linkan
Forumentusiast

Post by Linkan »

Måste säga att det ser väldigt lovande ut men man vågar inte
ta ut något i förskott för det kan vända väldigt snabbt...
Lakers verkar ha bättre självförtoende nu iallafall... :ok:
Lakers o Fbk i hjärtat.
[img]http://www.my-smileys.de/smileys2/hotjump_2.gif[/img]
Daigle
Forumamatör

Post by Daigle »

Håller med...man börjar se ljuset men det är inte särskillt lustigt att folk ifrågasätter organisationen. Det värsta är ju att man aldrig kan få några bra svar på ett forum. Det ligger säkert väldigt mycket bakom kickanden av spelare som till synes är väldigt kompetenta men varför kan inte klubben gå ut med vad det är i så fall så vi slipper ifrågasätta.

Anfall är bästa försvar!

VAD MENAR DU VG?
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Menar du på allvar att Arup o Strandberg skulle bidra med spetskompetens???
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Daigle
Forumamatör

Post by Daigle »

Har jag nämnt Arup? ...tyckte inte att han höll förrra säsongen heller.
Men det finns ingen back i dagens Lakers som ens kan jämföras med Strandberg. Han var det närmsta man kunde komma en elitseriespelare i Lakers, med sitt lugna agerande och sitt skott. Om ni inte håller med mig så har ni antingen inte sett alldeles för mycket elithockey (elitserien, nhl m.m) eller är ni bara enögda.
Daigle
Forumamatör

Post by Daigle »

Påtal om spetskompetens....

Ville fick 6-7 matcher på sig att visa vad han gick för....Fagerwall fick 7 månader. Allting handlar om att anpassa sig. Backarna i Lakers har aldrig klarat av en "spelande" målvakt men om dom mot förmodan skulle fixa det så skulle vi ha en av allsvenskans bästa försvar.
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Daigle wrote:Det ligger säkert väldigt mycket bakom kickanden av spelare som till synes är väldigt kompetenta...
Det är 3 spelare som fått lämna... Arup är ju en 3:e del av dessa.
Men det finns ingen back i dagens Lakers som ens kan jämföras med Strandberg. Han var det närmsta man kunde komma en elitseriespelare i Lakers, med sitt lugna agerande och sitt skott.

Anledningen till att han hade ett lugnt agerande var ju helt enkelt den att killen var så fruktansvärt dåligt tränad att han inte orkade med ett högt tempo. Vad gjorde han? ETT mål?

Anledningarna till att killarna fick lämna är: 1. Arup. Höll inte måttet. 2. Strandberg. Höll inte måttet. 3. Blomman. Fick för lite istid.

Vad finns det att spekulera i egentligen? :)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Daigle
Forumamatör

Post by Daigle »

Aj då, gjorde han bara ett mål....det var ju inte bra, han som köptes in som målskytt. FÅr nog ta tillbaka det då. Men det är kul att ni ser målen varje fall och inte målen som motståndarna kanske skulle gjort.

Det var mycket möjligt att Strandberg var lite ringrostig men då var han inte ensam.....
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Förlåt mej, han gjorde visst 2 mål! ;)

Men eftersom ett skott är avsett att gå i mål så är det väl skitsamma hur hårt man än skjuter om man inte träffar? på 17 matcher sköt han dessutom bara 21 skott...

Ringrostig är väl en sak, men om man inte förbättrar sina värden trots en massa träning, då är det väl inte så bra eller?
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Jag saknar inte Strandberg. Om det beror på att jag är enögd eller har sett för lite elithockey vet jag faktiskt inte. Kanske en kombination. Närmast elitserien av backarna tycker jag Messa och Heino är. Skridskoåkningen, passningarna och lugnet i egen zon tyder på att de besitter en hög kompetens. Men det är klart de har ju spelat elithockey rätt nyligen. Dessutom orkar de en hel match, vilket är grunden till att överhuvudtaget kunna anses som en bra hockeyspelare.
Linkan
Forumentusiast

Post by Linkan »

Vet inte om man kan säga så mycket om Messa jag har sett han för lite
matcher men han är en av våra bättre backar men om
han är elitseriemässig vet i fan....
Han kanske skulle imponera mer om han var hel längre än tre
matcher...... :? :? :? :? :?
Lakers o Fbk i hjärtat.
[img]http://www.my-smileys.de/smileys2/hotjump_2.gif[/img]
Daigle
Forumamatör

Post by Daigle »

Alla har vi vår personliga åsikt men jag står fortfarande för att ingen av backarna i dagens Lakers kan jämföras med Strandberg. Ryser bara när jag tänker på hur bra han kunde blivit om man haft lite tålamod med honom.

Angående Villes comeback i Lakersdressen...super....först och främst så blir åkerström första målvkat, det är han värd...och Ville är värd en chans till...men han kommer lyckas...tro mig.
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Tycker det är konstigt att Ville inte presterat bättre i Taif än han gjort. Jag har inga som helst förhoppningar om att det kommer gå bättre för honom i Lakers nu än vad det gjorde tidigare under säsongen.
Flanders
Forumdemon

Post by Flanders »

Jag var riktigt imponerad av Strandberg under försäsongen, och trodde att han skulle vara hur stabil som helst. Precis som du säger Daigle, det lugn han bidrog med på isen har sällan skådats tidigare i en Lakersdress. Men när serien drog igång tycker jag att han var som förbytt, nonchalanta passningar på löpande band, långsamt skridskotempo, etc. Det är möjligt att detta var herr Strandbergs svacka, men det kan lika gärna ha varit så att han hade en extrem topp när han anlände till Växjö.

Kom ihåg, Brad vann Carolinas interna försäsongspoängliga (vilket inte är ovanligt för rookies och yngre spelare som kämpar om en plats i truppen), och Strandberg och Selander var två av våra bästa spelare innan serien drog igång. Men det är en helt annan sak att spela seriematcher och att hålla en jämn nivå över en längre tid.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Ryktet säger att Strandberg var så dåligt tränad både när han kom och när han lämnade klubben att han knappt orkade spela en hel match.
Daigle
Forumamatör

Post by Daigle »

Ett rykte är ju alltid ett rykte. KAn hålla med om att Strandberg såg "seg" ut men han är ju ingen liten spelare som kan accelerera som Mika.
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Å andra sidan inte så stor att han kan skylla sin seghet och nonchalanta spelstil på sin storlek.
Forumproffs

Post by #54 »

Jag vet varför det kan tyckas gå sämre detta året svarat alla har sökt heter VÄXJÖ MERMAIDS vad har våra söta dansare tagit vägen vad ska man nu titta på i avblåsningarna. Ska man titta på linjedomare Brolin som hämtar puckar :| eller vad. Vi måste ha tillbaka lite underhållning så blir vi genast på bättre humör.
#54 who, nobody know?
Var ska man gå nu då?
Flanders
Forumdemon

Post by Flanders »

Nä, #54, det är tydligen förbjudet att ha med några matcharrangemang som tänder publiken, för det skulle innebära att hemmalaget lyfts av publikstödet och det påverkar i sådana fall matchen. Att ha med Mermaids är lika illa som att spela Eddie Meduza-låtar verkar det som. :D
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Post Reply