Statistiknörd javisst! Här kommer lite om hur våra spelare har utvecklats (eller kanske avvecklats...) sedan förra säsongen. Jag har plockat statistiken från tidigare lag för de spelare som är nya för i år.
Jag tycker att statistiken visar att det inte är sant att en spelare blir sämre när de kommer till Lakers. Sen måste man ju bara gilla Lundströms utveckling!
Det finns mer hockeykultur i Växjö än i Stockholm, byt huvudstad nu!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Med tanke på att hela laget bitvis har spelat riktigt dåligt framåt så tycker jag att målsnittet är ok för spelarna ner till och med Lundström. Det är ju inte direkt så att det bara beror på en spelare om han gör mål eller inte. Se på Linköpings NHL-line. Utan den skulle de ha varit helt under isen målmässigt. Där är det tre bra spelare som lyfter varandra. Frågan som jag tycker finns är snarare varför vi inte kan få ihop mer än en bra producerande kedja med det materialet vi har....?
Det finns mer hockeykultur i Växjö än i Stockholm, byt huvudstad nu!