"- Vi använde tröjan en bit in på 1970-talet. Sju säsonger i högsta serien. Där har Växjö något att jobba på, säger Egon Lindberg, materialförvaltaren som från Isab i Finland beställde orginalstället."
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Tänkte precis starta en tråd om det där också. Hela den föreningen, från knattar till materialförvaltare, kan inte sluta fokusera på att jämföra sig med oss. Jag börjar tycka att det är totalt patetiskt. Ok att fansen inte kan släppa det men att klubbens representanter är likadana är riktigt sorgligt.
Visst är det lite konstigt att de har så fruktansvärt svårt att fokusera på sig själva. Men hockeyn är ju allt tingsryd har (förutom Börjes). Inte konstigt att man är avundsjuka på vad som åstadkoms i grannkommunerna
Däremot tycker jag att idén med nostalgitröjor är riktigt bra. De skapar en känsla av identitet och patriotism. Undrar dessutom om Lakers inte skulle kunna göra något liknande? Visst är Lakers en relativt ung förening, men inte hockeyn i Växjö. Tycker det vore härligt att se laget i klassisk HC-mundering (alternativt Öster) nån match.
Bortsprungen Lakej wrote: Tycker det vore härligt att se laget i klassisk HC-mundering (alternativt Öster) nån match.
Nja, vi ska nog inte försöka oss på att leka Öster på isen.
Visserligen är vi en ung förening men vi ska vara stolta för det. Precis som Tingsryd även om de hela tiden känner sig manade att snegla på storebror i Växjö. Hehe
Vilka var det TAIF skulle möta i maskeradkostymen...?
Kultur och tradition...Va fan är det?????
Skiter i allt vad sånt heter, det är pengarna som styr och ska vi någonsin få ett lag i högsta serien häromkring så krävs det att det är på en ort där det finns gott om sponsorunderlag....hembyggdsromantik räcker inte tack & lov.
Jag tror ni fått det hela om bakfoten, på internet, i tidningar, i kommentarer överallt ges det glirningar och andra klubbar nämns. Men ni är sannerligen de enda som lusläser varenda internetforum och media i Sverige, och såfort Växjö näms på ett ställe så blir det stora rabalder på detta forum om att hela världen är avundsjuka på er.
Ta exemplet TAIF, att vi supportrar skulle vara avundsjuka på er är verkligen en helt sjuklig missuppfattning? Att en femteplats i allsvenskan skulle leda till avundsjuka inser ni ju själva är fel för då skulle vi rikta den avundsjukan mot Oskarshamn, er klubbkultur eller supporterkultur lockar ingenting då vi har helt olika syn på både hur förening och support bör uppträda. T.ex Rögle däremot de har mycket att det som vi ser upp till. En person är förmodligen avundsjuk och det är kassören.
Men var har ni fått denna villosyn ifrån? Har den växt upp av att många av oss TAIF´are och Växjöfolk faktiskt arbetar eller går i skolor tillsammans och det småhetsas fram och tillbaks och klubbarna ofta nämns i lokala samtal?
Det kanske verkar mycket konstigt för er men anledningen till att t.ex jag ger en kommentar om Växjös senaste förlust på jobbet, är förstås att det jobbar Lakersfans där. Hade samma kille hållt på Osby hade jag skitit fullständigt i Växjös resultat men däremot hade säkert en Osbyförlust givit upphov till en gliring eller två.
På samma sätt som ni här antar att hela TAIF är avundsjuka för att en person nämner något som TAIF fixat som inte Lakers gjort, skall jag då anta att hela Växjö Lakers inklusive supportrar är avundsjuka på TAIF när en kille säger till mig att Lakers nått en framgång som inte TAIF gjort sista tiden?
Varje gång vi nämner Växjö är vi alltså avundsjuka? Ni kan ju bara vända på ert resonemang, gör en sökning på TAIF i detta forum, så får ni se hur avundsjuka ni är tillbaks.
Nej Lakejer. Ni har varit med så länge och ni spelar inte på lekskolenivå längre så ni får snart lära er att ta lite snack och hets mellan supportrar precis som supportrar till alla övriga svenska hockeylag klarar.
DC wrote:Jag tror ni fått det hela om bakfoten, på internet, i tidningar, i kommentarer överallt ges det glirningar och andra klubbar nämns. Men ni är sannerligen de enda som lusläser varenda internetforum och media i Sverige, och såfort Växjö näms på ett ställe så blir det stora rabalder på detta forum om att hela världen är avundsjuka på er.
Ta exemplet TAIF, att vi supportrar skulle vara avundsjuka på er är verkligen en helt sjuklig missuppfattning? Att en femteplats i allsvenskan skulle leda till avundsjuka inser ni ju själva är fel för då skulle vi rikta den avundsjukan mot Oskarshamn, er klubbkultur eller supporterkultur lockar ingenting då vi har helt olika syn på både hur förening och support bör uppträda. T.ex Rögle däremot de har mycket att det som vi ser upp till. En person är förmodligen avundsjuk och det är kassören.
Men var har ni fått denna villosyn ifrån? Har den växt upp av att många av oss TAIF´are och Växjöfolk faktiskt arbetar eller går i skolor tillsammans och det småhetsas fram och tillbaks och klubbarna ofta nämns i lokala samtal?
Det kanske verkar mycket konstigt för er men anledningen till att t.ex jag ger en kommentar om Växjös senaste förlust på jobbet, är förstås att det jobbar Lakersfans där. Hade samma kille hållt på Osby hade jag skitit fullständigt i Växjös resultat men däremot hade säkert en Osbyförlust givit upphov till en gliring eller två.
På samma sätt som ni här antar att hela TAIF är avundsjuka för att en person nämner något som TAIF fixat som inte Lakers gjort, skall jag då anta att hela Växjö Lakers inklusive supportrar är avundsjuka på TAIF när en kille säger till mig att Lakers nått en framgång som inte TAIF gjort sista tiden?
Varje gång vi nämner Växjö är vi alltså avundsjuka? Ni kan ju bara vända på ert resonemang, gör en sökning på TAIF i detta forum, så får ni se hur avundsjuka ni är tillbaks.
Nej Lakejer. Ni har varit med så länge och ni spelar inte på lekskolenivå längre så ni får snart lära er att ta lite snack och hets mellan supportrar precis som supportrar till alla övriga svenska hockeylag klarar.
Ah, jag tycker han har en poäng...
Våra forumbesökare arbetar flitigt som undersökande reportrar och genomsöker nitiskt lokaltidningar och forum runt om i Sverige och så fort Lakers nämns så postas det en länk här. Råkar det då i den berörda artikeln/inlägget stå något negativt om Lakers så avfärdas det snabbt som "avundsjuka"...
Missförstå mig rätt här, jag föredrar att det hanteras på det här viset jämfört med den pajkastning som pågår på många andra forum men vi får inte glömma att vi är Lakersfans... Vi är enögda, hemmablinda, partiska och har kanske ibland svårt att ta till oss kritik som riktas mot oss även om det finns substans i det som skrivs om oss...
Bra inlägg av DC...
Själv så saknar jag gliringar på jobbet...hade varit kanonskoj med en TAIFare och en trojan på jobbet...
Då hade det blivit mycket hockeysnack.