Ny back klar!
Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Ny back klar!
På HV:s sida står det att Daniel Ljungqvist lånas ut till Lakers. Men på Lakers sidor står inget om det.
Ny back kan ge stadga åt laget, hoppas jag.
Ny back kan ge stadga åt laget, hoppas jag.
Växjö Lakers, vinner mot alla!
-
- c/o LL´s Forum
-
- Styrelsen Lakers Lakejer
Per Carlsson skrev:Jo han har problem med axeln men han ska tydligen vara fit for fight till kommande match.
Han kommer säkert att riva upp sin gammla skada igen ...
det förvånar mig inte ... om man nu ser till hur jefla många spelare som redan är och har varit skadade i Lakers den senaste tiden så tror jag att han säkert kommer skada sig igen... det vore juh Typiskt...
Ska man sparka ut folk ur truppen mitt i pågående säsong så tycker jag att det ska vara till förmån för några tyngre värvningar. Inte ett lån av en halvskadad Daniel Ljungqvist. Men men, vi får la hoppas att det bara är jag som är onödigt negativ...
Ska man sparka ut folk ur truppen mitt i pågående säsong så tycker jag att det ska vara till förmån för några tyngre värvningar. Inte ett lån av en halvskadad Daniel Ljungqvist. Men men, vi får la hoppas att det bara är jag som är onödigt negativ...
Hannes skrev:Enligt mej är det nu skönt att ha borta denna killen. Ljungqvist är 23 år, och har haft chans nu i ungefär 4½ säsong att visa vad han går för, men aldrig lyckats. Han kommer aldrig bli mer än någon medelbra elitback.
Han funkar nog i allsvenskan ska ni se, men inte i elitserien.
Hannes vi snackar möe men som vanligt håller jag INTE med dig alls.
Ljunkan va riktigt bra förra året bla han va oxå i 3kr.
Saken e den att det e inte så lätt att vara back när man Spelar mot sånna som Morisson Z Foppa Modin mm
JAg tror han kommer bli bland era bästa backar så va lugna Ljunkan kommer INTE göra bort sig det kan jag lova er..
Sen ang skaddan så kommer han va 100% snarast så han kommer inte vara halv skaddad...
Ljungqvist har ju ingenting. Inget bra spelsinne, inga bra skott eller liknande. Han blev uttagen i en cup landslagscup, som har lika hett värde som en påse hundskit. Visst, det är landslaget, men han är inte bra så är det. Han har aldrig fått sitt stora genombrott.
Han är också en av dom som drabbats mest av dom nya reglerna när han hänger på alla och ska haka.
Sarg ut, sarg ut, sarg ut, sarg ut..................
Han är också en av dom som drabbats mest av dom nya reglerna när han hänger på alla och ska haka.
HV71
Baloo skrev:Efter en eller två matcher DÅ ska vi säga vad vi tycker, de flesta som VET har inte ens sett killen. Men i ärlighetens namn så känns det inte klockrent. Men vi väntar och ser. Lycka till iallafall.
Helt rätt, klart som katten att detta kan bli bra och det vet vi ju först efter ett par matcher.
Välkommen Ljungqvist till Växjö
-
- c/o LL´s Forum
GS skrev:Här kan man snacka om samma uppfattning om sina spelare
Ungefär samma uppfattning som vissa Lakejer har om vissa spelare i Lakers Smaken är som baken.Jag väntar och se vad smp och vad jag läser på foumet, för nu kommer det nog att dröja ett tag innan jag får chansen att komma till Växjö igen
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
- -machiavelli-
- Forumamatör
- Kontakt:
Ljungkvist
Säg så här, under alla förutsättningar är Ljungkvist en bättre back än Strandberg vilket innebär att Lakers går plus, iaf i det kortare perspektivet.
my 2 cents
my 2 cents
- Åryd Lakej
- Forumdemon
För bövelen var lite positiva nu då!är ni så negativa så kan ni väl stanna hemma ifrån hockyn å titta på ngt skräp på tvn istället eller titta på ngt samhälls program å sen maila svt hur dåliga program dom sänder å tala om för dom vad dom ska visa istället!!!!!
Kommer inte att sluta gå på Lakers om dom så ramlar ner i ettan
Kommer inte att sluta gå på Lakers om dom så ramlar ner i ettan
En stilla undran, vilka är det som har gnällt och varit negativa över Ljungqvist innan vi sett honom? Är det ngn som gnällt och uttalat kritik om Ljungqvist så är det väl från HV håll och supportern "Hannes" och inte ngn från vårt egna led. Att vissa/ngn har funderingar kring dennes skadeproblem är väl en självklar undran eftersom att det står somså i media, och inte gnäll.
/T5!!
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
- Åryd Lakej
- Forumdemon
Det var inte just om Ljungqvist utan om alla negativa saker som sägs på detta bord just nu :att Fagervall ska bort,att kicka Arup,Strandberg,Ville å varför ska vi Hadelöv etc ja allt är så dj..la kass just nu!HADE VI HAFT KVAR LINDGREN SÅ HADE ALLT GÅTT BÄTTRE!Hur vet vi det?KLART VI ÄR BESVIKNA FÖR ATT DET INTE GÅTT SÅ BRA SOM VI VELAT.Jag tycker att det är bra att det händer ngt om inte så visar ledningen att man vill göra ngt dom gör ju vad dom TROR på sen går ju allt att diskutera!!men vi som gillar att titta å känner för Lakers måste ju stå upp för vad Ledningen gör för att förbättra Laget å inställning till hockeyn vi måste ju också kämpa å hejja på å inte bua ut dom,Jag tror stenhårt på vad Fagervall å Ledningen gör för att vårat KÄRA Lakers att det är det bästa sen har väl inte jag heller eller tycker att det kunde göras andra saker men det är dom som bestämmer å det får vi finna oss i SÅ ställ upp nu till 100 procent så kanske vi löser det här.
Kanske skulle skrivit det här ngn annanstans men det blev inte så
Kanske skulle skrivit det här ngn annanstans men det blev inte så
Hannes skrev:Ljungqvist har ju ingenting. Inget bra spelsinne, inga bra skott eller liknande. Han blev uttagen i en cup landslagscup, som har lika hett värde som en påse hundskit. Visst, det är landslaget, men han är inte bra så är det. Han har aldrig fått sitt stora genombrott.
Hannes du e alltid lika dan så fort en spelare e dålig sågar du dom.Ljunkan va riktigt bra förra året inget snack om saken.
Hv71 släppte in näst minst mål och ljunkan spelade lika mycket som olausson pelle loponen niskanen då..
Sen skriver du att han bara gör Sarg ut Sarg ut? det gör alla backar i hv71 nu.Finns det nån back som har varit så bra som han ska? finns 1 det e Olausson.
Skit i va alla skriver fatta er egen uppfatning lakers fans=) ge han 2-5 matcher sen säg va ni tycker.
- LaKaj
- Forumdemon
- Kontakt:
Åryd Lakej skrev:vi måste ju också kämpa å hejja på å inte bua ut dom
Den delen håller jag med dig om. Vi ska stötta LAGET! Sedan är det ju upp till var och en att försöka skapa sig en relation till de nya spelarna. Det är ju trots allt inte klubbmärket man älskar utan spelarna som bildar LAGET LAKERS!
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
- Åryd Lakej
- Forumdemon
Självklart är det så sen att man blir besviken när ngr få gå är förståligt men att inte göra ngt när det är som det är i Lakers hade varit ett tjänstefel sen vad som ska göras det kan dom styrande bättre(hoppas jag)vad det sen blir av det hela återstår ju att se,alla hoppas vi ju att det ska lösa sig å att vi ska ta oss up i SA
LaKaj skrev:Åryd Lakej skrev:vi måste ju också kämpa å hejja på å inte bua ut dom
Den delen håller jag med dig om. Vi ska stötta LAGET! Sedan är det ju upp till var och en att försöka skapa sig en relation till de nya spelarna. Det är ju trots allt inte klubbmärket man älskar utan spelarna som bildar LAGET LAKERS!
Tja, men är det inte till syvende och sist klubbmärket det handlar om?
Visst, man fäster sig vid spelarna och lika roligt som det är med nya spelare, lika trist är det när de gamla får lämna. Men inte överger man klubben för att ens favoritspelare inte är kvar och då är ju frågan om det inte är klubbmärket man älskar...
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
- Åryd Lakej
- Forumdemon
Jo visst i botten är det ju det ju så,favoriter har man ju sen när man tappar en så får man ju ngn ny inte tycker jag att det är tråkigare nu sen Daniel å Jensa försvann ifrån klubben,då var det lite annorlunda 150-200 man på hockey å alla satt vi på sittplats men det är inte ngt jag vill uppleva igen
Tycker det är kul med nya bra spelar som har spelat i högredivisioner men man kan inte bygga ett lag på spelar som spelar i laget en månad eller 2, man får se det långsiktigt 3-4år eller så... kolla senaste matchen mot mörrum, de som spelade bra och visade vilja var två 19åriga grabbar ifrån frölunda. Varje gång de var på isen så blev det farligt.....Tänk om hela Lakers hade haft den viljan....Sattsa lite pengar på sådanna spelare också !
Detta kanske inte har med tråden att göra men jag har velat säga det sålänge så det blev nu
Detta kanske inte har med tråden att göra men jag har velat säga det sålänge så det blev nu
- LaKaj
- Forumdemon
- Kontakt:
Mmm, vart ska man börja för att inte färga forumet med all den skit som bildats inom en...?! (lite ironi)
Jag har full förståelse för de som kritiserar oss och andra lag för att vara "köpelag". Jag menar att jag självklart har en genuin känsla för klubben, men det är framförallt spelarna som man får en relation till och som man vill skydda, stimulera och hjälpa att växa precis som ens egna barn (hmm nu slirar jag nog ut lite...). Men det är för mig fruktansvärt smärtsamt när en kär spelare (alla är "kära") bara rycks bort från laget för att han har en svacka. Jag känner mig allvarligt oroad av att jag inte känner den eufori som jag annars har känt då det har kommit ett nyförvärv (ända sedan div3). Än mer oroad blir jag då jag börjar blicka mot vissa farmarklubbar som har insett betydelsen av att satsa på lagkänsla och klubbkänsla, och som har förstått att helheten är betydligt mycket mer än summan av ett antal individualister.
Äh va´ f*n, här skulle jag kunna sitta och skriva i timmar för att beskriva något som oroar mig och som jag skulle vilja ha en förändring på. Jag fortsätter nog att hålla tummarna (och naturligtvis aktivt stötta laget!), även om det inte är med samma glöd som det var tidigare...
Jag har full förståelse för de som kritiserar oss och andra lag för att vara "köpelag". Jag menar att jag självklart har en genuin känsla för klubben, men det är framförallt spelarna som man får en relation till och som man vill skydda, stimulera och hjälpa att växa precis som ens egna barn (hmm nu slirar jag nog ut lite...). Men det är för mig fruktansvärt smärtsamt när en kär spelare (alla är "kära") bara rycks bort från laget för att han har en svacka. Jag känner mig allvarligt oroad av att jag inte känner den eufori som jag annars har känt då det har kommit ett nyförvärv (ända sedan div3). Än mer oroad blir jag då jag börjar blicka mot vissa farmarklubbar som har insett betydelsen av att satsa på lagkänsla och klubbkänsla, och som har förstått att helheten är betydligt mycket mer än summan av ett antal individualister.
Äh va´ f*n, här skulle jag kunna sitta och skriva i timmar för att beskriva något som oroar mig och som jag skulle vilja ha en förändring på. Jag fortsätter nog att hålla tummarna (och naturligtvis aktivt stötta laget!), även om det inte är med samma glöd som det var tidigare...
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
LaKaj, Strandberg & Koivula är ju nya och har inte övertygat precis och Arup har varit kass länge som han själv säger...
Vi ska inte glömma att vi spelade div3 för 5 år sen och skenat uppåt i seriesystemet. Vi har spelat EN säsong och lite till i Allsvenskan dessutom har vi ny tränare. Men nu när tåget bromsats och vi stannat i AS så är det väl dags att börja bygga lite mer långsiktigt... Sen blir ju detta en jävla "pellejönssäsong" tack vare strejken.
Längtar till vi kan plocka upp ett par juniorer till A-laget men det dröjer väl kanske 2 år till.
Vi ska inte glömma att vi spelade div3 för 5 år sen och skenat uppåt i seriesystemet. Vi har spelat EN säsong och lite till i Allsvenskan dessutom har vi ny tränare. Men nu när tåget bromsats och vi stannat i AS så är det väl dags att börja bygga lite mer långsiktigt... Sen blir ju detta en jävla "pellejönssäsong" tack vare strejken.
Längtar till vi kan plocka upp ett par juniorer till A-laget men det dröjer väl kanske 2 år till.
- Åryd Lakej
- Forumdemon
(Jag fortsätter nog att hålla tummarna (och naturligtvis aktivt stötta laget!), även om det inte är med samma glöd som det var tidigare...)
Det verkar som du är trött på Lakers LaKaj?Självklart får man inte ge upp å tappa intresset rätt om det är tungt,är det inte så att eftersom serien ändras nästa år å det bara blir en allsvenska för S å N så är det lite panik just nu!!vi bara ska vara med där om inte ?ja då kan vi nog glömma Lakers med ett så bra publik underlag å vad händer då?vilka spelare har vi kvar då?ja det får man väl sia om i stjärnorna.När det gäller Tingsryd å Troja så lär det dröja innan vi får fram spelare som dom får fram men om det nu får hålla i sig å vi kan stabba oss i allsvenskan så lär det komma spelare ifrån oss också men det tar tid.
Strandberg & Koivula kan ju inte vara så kära spelare för dom har ju nyss kommit hit å Arup som jag själv känner mycket för har ju tyvärr inte gjort mycket sen vi kom till allsvenskan,vi kan ju inte behålla dom bara för att vi tycker om dom?Det har gått fort för Lakers att komma upp där vi är nu Ömans fel men som jag ser det skulle vi alldrig vara här om vi inte köper en massa spelare å skapar ett intresse för hockeyn så skulle vi bara byggt på lagkänsla å klubbkänsla så hade vi fortfarande spelat i tvåan eller trean å ja hade kunnat sitta på sittplats bland ngr hundra personer!!!Lag å Klubbkänsla är ngt som kommer med tiden om vi nu kan behålla intresset för hockeyn.
(förstått att helheten är betydligt mycket mer än summan av ett antal individualister)Det är riktigt men det genererar inte en massa intresse=pengar när det gäller hockey och för att komma framåt så betyder pengar mycket det är den verklighet vi lever i.Vad jag tycker om detta är en annan femma men nu är vi där å då gäller det att göra det bästa möjliga å se till att ungdomarna som tränar i dag fortfarande är intreserade i morgon så dom kan ta över sen.
Det verkar som du är trött på Lakers LaKaj?Självklart får man inte ge upp å tappa intresset rätt om det är tungt,är det inte så att eftersom serien ändras nästa år å det bara blir en allsvenska för S å N så är det lite panik just nu!!vi bara ska vara med där om inte ?ja då kan vi nog glömma Lakers med ett så bra publik underlag å vad händer då?vilka spelare har vi kvar då?ja det får man väl sia om i stjärnorna.När det gäller Tingsryd å Troja så lär det dröja innan vi får fram spelare som dom får fram men om det nu får hålla i sig å vi kan stabba oss i allsvenskan så lär det komma spelare ifrån oss också men det tar tid.
Strandberg & Koivula kan ju inte vara så kära spelare för dom har ju nyss kommit hit å Arup som jag själv känner mycket för har ju tyvärr inte gjort mycket sen vi kom till allsvenskan,vi kan ju inte behålla dom bara för att vi tycker om dom?Det har gått fort för Lakers att komma upp där vi är nu Ömans fel men som jag ser det skulle vi alldrig vara här om vi inte köper en massa spelare å skapar ett intresse för hockeyn så skulle vi bara byggt på lagkänsla å klubbkänsla så hade vi fortfarande spelat i tvåan eller trean å ja hade kunnat sitta på sittplats bland ngr hundra personer!!!Lag å Klubbkänsla är ngt som kommer med tiden om vi nu kan behålla intresset för hockeyn.
(förstått att helheten är betydligt mycket mer än summan av ett antal individualister)Det är riktigt men det genererar inte en massa intresse=pengar när det gäller hockey och för att komma framåt så betyder pengar mycket det är den verklighet vi lever i.Vad jag tycker om detta är en annan femma men nu är vi där å då gäller det att göra det bästa möjliga å se till att ungdomarna som tränar i dag fortfarande är intreserade i morgon så dom kan ta över sen.
-
- c/o LL´s Forum
Jag är mycket nöjd med förvärvet av Ljungqvist. Han är, efter Podein och Hadelöv, den mest meriterade spelaren Lakers värvat. Jag tror inte det är realistiskt att hoppas på topp 10 spelare i världen.
Gott mos! Nu har vi en back med ES-rutin i laget. Synd att det inte uppskattas som det borde. Jag är glad i alla fall.
Gott mos! Nu har vi en back med ES-rutin i laget. Synd att det inte uppskattas som det borde. Jag är glad i alla fall.
Varanen skrev:Jag är mycket nöjd med förvärvet av Ljungqvist. Han är, efter Podein och Hadelöv, den mest meriterade spelaren Lakers värvat. Jag tror inte det är realistiskt att hoppas på topp 10 spelare i världen.
Jag anser det är ställt utom allt tvivel att en frisk Daniel Ljungqvist har mycket att tillföra Lakers backspel. Det som oroar mig lite är han inte spelat en match på flera veckor och tydligen inte är "fit for fight" igen förren tidigast näst söndag(Enligt SMP). Ska man låna en spelare för så pass begränsad tid som en månad så tycker iaf jag att det känns lite oroande. Det råder ju inte direkt brist på överblivna spelare i europa just nu. Sen får ni gärna tycka att jag är gnällig eller att jag inte uppskattar värvningen men det är iaf min åsikt, och den står jag för.
Men men, nu är det bara att hålla tummarna för att detta blir kanon!
Välkommen Ljungqvist!