Pinsam nivå

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
GS
Forumdemon

Pinsam nivå

Post by GS »

Nu blir man förmodlingen sablad längs fotknölarna men skit samma, det får man väl ta i så fall.

Efter att föjlt debatten här på forumet sedan matchen mot Mörrum lite avvaktande så kan jag inte vara tyst längre.

Vi ligger femma i AS och har två poäng upp till platsen som ger en biljett till SA. Vi spelar just nu inte bra och att något är fel i truppen det tror jag de flesta är överens om.
Det finns spelare som inte presterar det vi vet att dom kan i sina bästa stunder är nog också något som alla kan skriva under på.

MEN, att debatten skulle hamna på denna nivå trodde jag faktiskt inte att man skulle få uppleva på detta forum.

Det jag menar är att nu är det rena personangrepp på ett antal spelare och även på tränare, man namnger spelare i truppen som man önskar aatt dom skall lämna truppen med det snararste, undra hur det känns för de spelare som namnges här, om de nu skulle råka titta in här, det måste ju göra under på deras självförtroende som redan är kört i botten. Det måste ju underlätta för dom när dom nästa gång beträder isen i Lakerdome att veta att halva publiken önskar att dom var någon annan stans.

Det hackas på tränartrojkan och deras sätt att leda laget och deras sätt att vilja driva fram laget mot målet, hur många här som tydligen vet exakt hur ett lag skall tränas och ledas har överhuvud taget varit i närheten av en tränarroll, och då speciellt inom hockeyn?

Man sågar tränaren för att han ger spelare kritik och som inte är nöjd med det som spelarna presterar ute på plan, kan förvisso hålla med om att den kritik som ges offentligt i massmedia ej är så lämplig, men trots allt så är detta välbetalda rutinerade spelare som mycket väl vet vad som krävs av en idrottsman på denna nivå, vi spelar inte i korpserien där det är någon form av social verksamhet utan vi spelar i Sveriges näst högsta serie.

Föreningen har insett att vissa spelare ej uppfyller de krav som man kan förvänta av dom och därmed så agerar man, samma som på vilken arbetsplats som helst i vardagslivet, och då blir det ett ramaskrik utan dess like här, spelare i laget som man här innan kritiserat för att dom ej presterar är nu helt plötsligt helt oersättliga och det är åt fanders med tränare och sportchefer.

Man stärker upp målvaktsidan för som man säger ge mer trygghet för försvaret, vilket försvar man här inne kritiserat i stort sätt hela säsongen, genom att låna in en rutinerad målvakt som skall bidra med rutin och som förhoppningsvis kan ge vår Per Åkerström ytterligare en kick framåt i sin utveckling.
Det har skrivits spaltmil av kritiska inlägg om vår målis som nu får lämna klubben temporärt i alla fall och det var förenat med livsfara att ha denna på isen, och nu är det helt plötsligt vansinnigt att låna ut honom.

I åratal så har sagt att vara medlem i supporterklubben innebär att man i med och motgång skall stödja Lakers och det tvivlar jag inte på, men jag vet samtidigt att många som just nu är väldigt kritiska till vad föreningen håller på med är medlemmar och är det så att det bara är supporterklubben som skall i med och motgång stödja klubben, gäller det inte varje enskild medlem?
Jag vet och håller fullt med om att man har rätt att även skriva negativa åsikter, men när man som medlem och i vissa fall till och med är engagerad lite djupare i Lakejerna och ger sig in i rena personangrepp, då vet jag inte längre vad jag tycker.

Förra året så kritiserade vi AIA då de visade sitt missnöje mot sitt lags tränare och skandera om avgång, då skrevs det mycket här om att så skulle vi i Växjö aldrig agera, vilket vi mer eller mindre nu håller på med, inte verbalt men väl i detta forum.

Det sprids den ena ryktet efter det andra om grupperingar och missnöje i truppen, ovänskap i truppen, och katten vet allt. Är det någon som har belägg för detta eller är det bara för att göra mer skada för laget, om man älskar sitt lag och sin förening då fattar jag inte vad dessa rykten och spekulationer får för effekt, mer än mer skit mot föreningen, vilket säkert gynnar oss i framtiden.

Se nu till att få upp debatten där den var innan denna totala katastrof att vi torskade mot Mörrum där vi på ett sakligt och nyanserat sett ger både ros och ris till vad laget och föreningen presterar både på och utanför planen.
Vore ju underbart om forumet som vissa andras blev stängt p.g.a. osakligheter och personangerpp.

Som sagt var, varsågoda att ta fram yxor och såg och börja kapa mig utmed fotknölarna nu, jag tål det, för en sak är säker:

JAG ÄLSKAR MITT LAKERS MED ELLER UTAN KROPP OVANFÖR FOTKNÖLARNA.
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Många kloka ord, men herregud, detta är ett forum, åsikter ventileras, namn nämns, lirare sågas, sooo what!? Varför alltid smeka medhårs när det går bra och hålla käften när det går dåligt, jag tycker att diskussionerna på forumet har varit bra och har varit på en respekterad nivå. Ngn pinsamn nivå tycker jag definitivt inte att det har varit, men visst, alla tycker vi olika, och förbannat tur är väl det.

/**!! (Inga namn)
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

GS!Detta kunde inte ha skrivits bättre,,,å bra att det inte bara jag som känner lika dant trodde nästan att det var fel på mig :D
ÄLSKAR OCKSÅ LAKERS Å TROR PÅ DOM TILL 100 PROCENT
GS
Forumdemon

Post by GS »

c70t5 wrote:Många kloka ord, men herregud, detta är ett forum, åsikter ventileras, namn nämns, lirare sågas, sooo what!? Varför alltid smeka medhårs när det går bra och hålla käften när det går dåligt, jag tycker att diskussionerna på forumet har varit bra och har varit på en respekterad nivå. Ngn pinsamn nivå tycker jag definitivt inte att det har varit, men visst, alla tycker vi olika, och förbannat tur är väl det.

/**!! (Inga namn)
Om du nu orkar läsa allt jag skrev så ser du med all tydlighet att jag också skriver att man skall på ett forum kunna ge både ris och ros och komma med både positiv som negativ kritik, annars vore det helgalet, men du står tydligen helt för det att det också är helt ok att skriva rena personangrepp här?
Då får du ursäkta men då tycker jag att du är helt fel ute, men alla har rätt att tycka vad man vill.
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Jag "orkade" läsa ditt inlägg, och tyckte att det var många kloka ord GS, inget snack om saken. Och nej jag tycker inte det är ok med personangrepp, men vad är det för ngr personangrepp som gjorts på forumet som är till den milda grad så allvarliga att man bör anse dessa som kränkande?

/T5!!
GS
Forumdemon

Post by GS »

Herregud, det är väl bara att gå in på Silly Season och kolla i trådarna där rörande både backar och målvakter bl.a.
Att dom är kränkande har jag aldrig påstått, men likväl så är det personangrepp att namnge spelare.
Hittar du dom inte själv så är det ingen menig att jag hjälper dig, du fattar nog vad som menas med personangrepp, bara du vill.
Gallerskalle
Forumamatör

Post by Gallerskalle »

Problemet är ju inte nivån på diskussionen i forumet, problemet är ju att dessa tankar och ideer sprids runt omkring föreningen, bland Lakejer och ledare, spelare samt föräldrar osv.
Med andra ord tycker jag att det är av stor vikt att det finns starka individer som orkar stå imot alla/allt negativa/t, inte bara här på forumet utan även i verkligheten och jobba, oavsett funktion mot något bra och positivt och inte borra ner sig i negativa tankar.

Tolka mig nu rätt, jag tycker att det är självklart att man skall ha rätt att säga sin mening även om den kan vara kritisk (bara den är saklig) men det är stor skillnad på att ta sig till negativ kritik och vända det till något positivt än att bara gnälla och vara till besvär i största allmämhet.

Jag tycker att det finns mycket kloka ord i ovanstående som alla på detta forumet borde tänka till på och ta åt sig av och fundera inte bara på hur jag själv vill bli uppfattad utan också hur vi som grupp vill bli uppfattade.

MV JM
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Ok, att ge spelare kritik och nämna denna/dessa vid namn då är det personangrepp (definitionen av personangrepp skulle jag vilja kalla som kränkande om man utsatts för det) och ngt som är pinsamt och som absolut inte får förekomma på forumet. Och du behöver inte besvära dig att hjälpa mig att leta efter de pinsama personangreppen här på forumet för jag anser inte att det finns ngr.
Jag delar inte din uppfattning till viss del helt enkelt, vissa gör det säkerligen.
Over and out

/T5!!
Last edited by C70T5 on 10 November 2004, 20:28, edited 1 time in total.
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Håller med dig till stora delar GS. Nivån är stundtals rätt sorglig.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

GS: Du har givetvis både rätt och fel i det du skriver. Det enda jag säger nu är, att du tycks ha tränaren/tränarna som någon slags helig ko. Varför i hela fridens namn kan inte problemet ligga där? Givetvis kan också en del av problemet ligga på en eller några enskilda spelare, men att ge tränarduon grönt kort, köper inte jag.
snackan
Forumamatör

Post by snackan »

Visst är det konstigt att det inte är någon av oss som skriver och tycker
så mycket här på forumet inte har yrket hockytränare eller värvar-
ansvarig, vi är ju många pontentiella sådana här tydligen.........................
Vi ser ju alla fel, har rätt åsikter mm.

Nej nu skärper vi oss och försöker vara positiva.

En stor eloge till alla ansvariga inom Lakers för att ni tror så stenhårt
på en SA-plats och för att ni vågar göra det ni tror på i nuläget
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jo, jo, det är riktigt, men vi är en hel del som har gått tränarutbildningar och ledarutbildningar här på forumet. Jag har tidigare skrivit om vilka "lärare" jag har haft och vad de förespråkat som viktiga detaljer för att nå teamkänsla, harmoni, glädje och kämparanda i ett lag eller i en individuell sport. Jag är som ni förstår helt såld i den synen på tränar och ledaregenskaper, för att få alla att jobba efter samma mål.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Vi har många olika åsikter och det är vad man får ha i detta land för vi är ingen kommuniststat, även om man ibland undrar om vi inte är det i den allmäna (på riksnivå.) debatten. Men GS jag ger ditt mitt fullständigats stöd ,ett mycket bra inlägg i debatten.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Trigger
Forumamatör

Post by Trigger »

Jag fattar inte Hälften av inlägget !! Ska man bara bli brun på tungan och hålla med ! Eller ! :wink:
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

GS har givetvis rätt i det mesta han skriver, men inte om personangreppet. Så länge det rör spelares idrottsliga prestation så kan de givetvis nämnas med namn. Ett personangrepp är ett angrepp riktat mot person, exempelvis spelare X är en dryg jävel eller spelares x mamma var full i lördags. Det berör inte deras offentliga arbete som toppidrottsmän. En skillnad är t ex då jag såg en J20-match och tyckte att en lakersspelare var urusel. Det skulle jag aldrig skriva i forumet, då deras idrottande inte är att jämnställa med A-lagets.

Är man toppidrottsman, skådespelare, artist eller inom någon annan nöjesindustri så måste man vara beredd på att prestationen utsätts för offentlig kritik. Spelar man hockey på sin bakgård så skall man inte behöva bli värderad i detta forum.

Jag tycker den debatt som varit faktiskt hållt sig inom gränserna, både mellan oss debattörer och i våran uppfattning om spelare och ledare. Däremot är det konstigt att VLH verkar ha 3 678 personer i omklädningsrummet innan och efter varje match och träning. Det tycker jag de skall sluta med.
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Varanen wrote:GS har givetvis rätt i det mesta han skriver, men inte om personangreppet. Så länge det rör spelares idrottsliga prestation så kan de givetvis nämnas med namn. Ett personangrepp är ett angrepp riktat mot person, exempelvis spelare X är en dryg jävel eller spelares x mamma var full i lördags. Det berör inte deras offentliga arbete som toppidrottsmän. En skillnad är t ex då jag såg en J20-match och tyckte att en lakersspelare var urusel. Det skulle jag aldrig skriva i forumet, då deras idrottande inte är att jämnställa med A-lagets.
KLOCKREN analys av hockeyprofessorn Varanen! (som vanligt)

/T5!!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag tycker inte heller precis att nivån har varit speciell låg och inte har jag sett tendenser till personangrepp i lagens mening, så jag håller med Varanen i inlägget.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Varanen wrote: Däremot är det konstigt att VLH verkar ha 3 678 personer i omklädningsrummet innan och efter varje match och träning. Det tycker jag de skall sluta med.

Varanen man kan inte säga det bättre,
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

Varanen wrote:Ett personangrepp är ett angrepp riktat mot person, exempelvis spelare X är en dryg jävel eller spelares x mamma var full i lördags.
Vem är X? :?:
Honom måste Fagerwall snacka med... 8O
Nej, allvarligt talat tycker jag (som många andra) att man har rätt att kritisera i motgång likväl som man berömmer när det går bra.
Tyvärr är det ju dock så att när det går bra skrivs det kanske tjugo inlägg efter en match medan det nu när det blåser lite motvind skrivs så mycket så man får ta kompledigt från jobbet för att hinna läsa allt...
Kritisera gärna men då får ni f-n ge lite beröm emellanåt också! :?
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Fille Rille
Forumamatör

Post by Fille Rille »

Jag säger bara "GS" :clap:

Jag älskar dig :wink: Precis inlägget jag ville skriva men inte orkade..... :golfclap:

Stöder dit inlägg med 110 % all heder till dig :ok:
** En förlust gör ondare än en tackling, dagen efter **
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Frågan är om det hjälper att kritisera spelare,tränare här på forumet??
Har det någon verkan??.
Vi sjunger possitiva sånger i tio minuter sen står halva klacken med armarna i kors och gnäller.När matchen är slut så är det inte många kvar på läktaren.Lakers spelarde som krattor mot mörrum och det håller nog de flesta med mig om.Ingen nämd ingen glömd.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
NiGy
Forumproffs

Post by NiGy »

Jag håller med både GS och Varanen
Men det är väl enklare att vara kritisk än possitiv!
Jag har oxå reagerat på att vid vinst skrivs det 20 inlägg och vid förlust skrivs det 2000.

Jag vidhåller ändå min tro på att Lakers och Lakersledning vet vart dom är på väg och att dom kommer dit!
Alla har rätt till min åsikt!
Post Reply