Fagerwall

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

nr 12

Fagerwall

Post by nr 12 »

Det som jag tycker är mest störande är att Fagerwall inte verkar ha något recept på hur man möter den typen av spel som Hammers spelade.

Dom köttade ju oss fullständigt taktiskt sett...
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Hans spelide fungerade ju klockrent i IKO och de lyckades bemöta alla spelstilarna bra i denna serien förra säsongen, så nog borde det fungera här med, eller är det kanske så att vårt material inte klarar av den formen av hockey. Trots allt så är ju flesta spelarna värvade under Lindgrens tid... bara en tanke, inget påstående. :roll:
Daniel
Forumterrorist

Post by Daniel »

nu tar vi och lungnaner oss en smulla :wink:

låt grabana spela ett par matcher innan sågningarna börjar snälla
nr 12

Post by nr 12 »

Rätta mig om jag har fel Per, men IKO's backpar är väl större, starkare och betydligt mer defensiva än våra. Dom släpper till mindre i egen zon.

Problemet mot Hammers var ju att vi inte hade ett eget spel som kunde såga igenom deras försvar. Jag menar man kan ju inte gå in för att spela 0-0.

I första perioden checkade Hammers så högt upp att vi knappt fick till ett enda riktigt uppspel och det är det jag vill ha en lösning på.
nr 12

Post by nr 12 »

Daniel, jag sågar inte. Jag är bara orolig.
Bizon
Forumdemon

Post by Bizon »

Jag håller med föregående talare jag är oxå orolig :roll:
Micha
Forumentusiast

Post by Micha »

Det kan inte vara så att killarna hade premiär nerver... Det skrivs mycket om Lakers och folk pratar...de är ju bara människor...då borde de ju kunna bli skitnervösa de också...precis som alla vi andra...

(Tycker inte själv att detta räcker som ursäkt men det kanske kan vara en liten förklaring...??)
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

nr 12 wrote:Rätta mig om jag har fel Per, men IKO's backpar är väl större, starkare och betydligt mer defensiva än våra. Dom släpper till mindre i egen zon.

Helt riktigt.

Vi ska inte glömma att även forwards måste dra sitt strå till stacken i försvarsarbetet. Det gör dom inte.
Daniel
Forumterrorist

Post by Daniel »

efter det som presterades på isen i går är nog dom flesta oroliga
men det var trots allt försa matchen

jag käner bara en stor tomhet
Xoogman
Forumentusiast

Hepp!

Post by Xoogman »

29 matcher tills tomten kommer eller hur?

Ni har tid på Er att hinna glädjas tills dess.
Snart är det match igen...gôtt!

Å då skall Hammers försöka göra vad som förväntas av dem, föra sin match mot Skövde IK.
Kanske blir lite svårare det.

Hadé gôtt Lakejer

//Xoog
//Xoogman
In Hoc Signo Vinces
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

De får nog smaka sin egen medicin... :twisted:
Fille Rille
Forumamatör

Post by Fille Rille »

Jag hade inte tänkt kommentera första matchen för säsongen för den är ALLTID en första match.

Men jag håller med flera om att när man gick hem från hallen i går var man orolig. Jag känner att avsaknaden av spel ideér och fungerande uppspel och linjer i spelet får mig att se likheter med "stor" kronorna.

Såg att någon här tyckte Halmstad backade hem och väntade ut oss.........
Var vi på samma match ?
Möjligtvis i tredje perioden, men ett så offensivt Halmstad tror jag aldrig jag sett i Lakerdom innan.
Det är bara att lyfta på hatten för Hammers och gå in i mörkret för att reda ut våra problem.

Hoppas att VLH är sponsrade av Skrivab med anteckningsblock för Fagervall för ju anteckningar om matcherna och det känns som han kommer att göra av med en massa block i år om det fortsätter så här. :wink:
** En förlust gör ondare än en tackling, dagen efter **
Måsen
Forumamatör

Post by Måsen »

Tror nr:12 har en poäng i det han skriver, utan att ha sett mer än en av Lakers matcher hittills i år kan jag konstatera att det enda negativa med Fagervalls hockey är uppspelen.

Uppspelen är en svag länk, jag tror IKO redan har en större variation med högre fart i uppspelen i år än vad Fagervall lyckades träna in under alla åren i Oskarshamn. Det brukade ta motståndarna ungefär 5 minuter att läsa de 2-3 kombinationerna som IK hade efter det var det, sarg ut och dumpningar av pucken, sen var det hårt jobb och fysiskt spel som gällde
Finns inte matrerialet till det kan det nog bli svårt att få till det.

En tanke bara...
Drogen
Forumamatör

Post by Drogen »

Fagerwall förespråkar tålamod och det kanske inte skulle skada med lite tålamod hos fansen också. Säsongen 2001/2002 fick IKO - under Fagerwalls ledning - stryk av alla möjliga brödgäng. Man krävde Fagerwalls avgång och det var nog ganska nära att han fick gå också.

Men en luttrad sportchef sa att IKO inte skulle fortsätta göra sig kända som klubben som sparkar tränare och han fick vara kvar. Efter det blev det superallsvenskan två år i rad.

Ta't lugnt! Ni ska ju inte upp i Elitserien förrän om tre år... :wink:
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

Drogen,bästa inlägget ja läst på länge!

skulle det dessutom sen skita sig med SA så har vi ju våran fina backdoor och chans till playoffet ändå,jag vill inte se samma tongångar här som de som RBK visade mot sin coach...
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

Fasen Malul, du han före mig.

Vad är det här för skit ?

En match och det skrivs en massa skit. Skärp er !
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
GS
Forumdemon

Post by GS »

Håller också med! Tycker det är sorgligt att läsa alla dessa inlägg efter att vi torskat premiärmatchen.
Tränare skall avgå, spelare hängs ut och fan vet vad.
Visst spelet igår gladde väl ingen, men låt för guds skull laget få tid på sig innan drevet drar igång som det nu gjort.
Det kommer mer bakslag för ingen skall tro att något lag kommer att gå obesegrat genom denna serie, så snälla ha lite tålamod och tro på vårt lag för jag är övertygad om att detta kommer att bli bra trots allt.

Det är nu den verkliga tron på vårt lag skall visa sig.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

GS wrote:Håller också med! Tycker det är sorgligt att läsa alla dessa inlägg efter att vi torskat premiärmatchen.
Tränare skall avgå, spelare hängs ut och fan vet vad.
Visst spelet igår gladde väl ingen, men låt för guds skull laget få tid på sig innan drevet drar igång som det nu gjort.
Det kommer mer bakslag för ingen skall tro att något lag kommer att gå obesegrat genom denna serie, så snälla ha lite tålamod och tro på vårt lag för jag är övertygad om att detta kommer att bli bra trots allt.

Det är nu den verkliga tron på vårt lag skall visa sig.

Jag fattar inte den kritik mot kritiken som framförts. Var har det krävts att tränaren skall avgå? Vilken spelare har hängts ut och vilket fan menas? Lakers prestation i 12 träningsmatcher och en seriematch har diskuterats på forumet. Det tycker jag är ett privilegium som jag hoppas att jag kan fortsätta med. Detta inlägg riktar sig inte mot GS ensamt utan till alla de som tycker att kritikerna har gått för långt. En dålig prestation skall beskrivas som dålig, en bra som bra. Annars riskerar vi att hamna i en situation där kejsaren har kläder på sig...fast vi alla vet att så inte är fallet.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

ja tycker all diskussion är helt nödvändig,den må spåra ur helt eller hålla sig till ren fakta men det som ja tycker mig läsa i en del inlägg är att folk blev missnöjda efter förlusten och tycker att det är skandal och inte tänker se mer Lakers förräns de vinner..så kan man ju inte resonera!

så det handlar egentligen om att kunna ta en förlust och ge sig in i att igen tycker jag

Växjö Lakersissä!!
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Som vanligt kommer du med förnuftets röst, Malul. Jag kan erkänna att jag igår hotade med att bli fotbolls-supporter i besvikelsens stund. För en som inte vet hur mycket hockeyn och Lakers betyder för mig kanske kunde ta det på allvar. Men jag vill ändå försvara oss kritiker mot lättvindiga bortviftningar med att vi är gnällspikar, tröttsamma, saknar tålamod eller falskheter som att vi kräver tränarens avgång. Jag står fast vid att man kan vara supporter till ett lag och ändå kunna framföra giftig kritik. Självklart skall den alltid vara saklig och aldrig rikta sig mot person. Så har inte heller skett hittills. Vi vill väl inte ha ett "Bodysnatchers" kring VLH? Robotar som bara jamsar med.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

haha,ja om du skulle konvertera till fotbollen då är det ute med oss alla!
du är ju vårt sista starka hopp:)

Växjö Lakersissä!!
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Varanen wrote:Som vanligt kommer du med förnuftets röst, Malul. Jag kan erkänna att jag igår hotade med att bli fotbolls-supporter i besvikelsens stund. För en som inte vet hur mycket hockeyn och Lakers betyder för mig kanske kunde ta det på allvar. Men jag vill ändå försvara oss kritiker mot lättvindiga bortviftningar med att vi är gnällspikar, tröttsamma, saknar tålamod eller falskheter som att vi kräver tränarens avgång. Jag står fast vid att man kan vara supporter till ett lag och ändå kunna framföra giftig kritik. Självklart skall den alltid vara saklig och aldrig rikta sig mot person. Så har inte heller skett hittills. Vi vill väl inte ha ett "Bodysnatchers" kring VLH? Robotar som bara jamsar med.

Att Du skulle bli fotbollsupporter tvivlar jag på ,snarare att Du blir en supporter till konståkningen ,för där finns ju ändå is.Jag håller med Dej ,detta är ett öppet forum och det ska vi vara rädda om och naturligtsvis ska vi kritisera annars vore det skam,Du har inte nämnt några namn , men det finns de som gör det och då tycker jag det går för långt.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

alfax wrote: Du har inte nämnt några namn , men det finns de som gör det och då tycker jag det går för långt.

Hur menar du?

/T5!!
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Custemos namn har varit nämnt eller hur?Fagerwalls ? Jag bara konstaterar vad jag läser på forumet.
Last edited by alfax on 16 September 2004, 20:22, edited 1 time in total.
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Ja, och?
Har jag inte rätt att utveckla mitt svar ang en spelare i laget som efterfrågades, lr?
Ska man skriva ***** istället för att skriva namn?

/T5!!
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Det var ju jag som tog fram lite statistik från matchen. Varför är det så brännhett? Custemo hade en dålig dag (som så många andra i Lakers). C70 var inte förvånad. Det är inget angrepp på person.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Det Varanen skrev var att inga namn har nämnts och jag svarade Varanen på detta.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Jag skrev att ingen kritik riktat sig mot någons person. Inte att någon person inte har nämnts, för det har det. Men det har varit PRESTATIONEN som kritiserats.
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Det är väl inget fel att nämna namn om man har något att tillföra i debatten om denna spelaren. Så länge det man säger är konstruktivt så anser jag att man kan risa någon likaväl som man kan rosa.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Varanen wrote:Jag skrev att ingen kritik riktat sig mot någons person. Inte att någon person inte har nämnts, för det har det. Men det har varit PRESTATIONEN som kritiserats.

Då är vi helt överens ,Och det var många namn som man ta fram då ,inte minst från anfallspelarna .Men jag beklagar Varanen om vi missuppfattat varandra ,,,,men det där med konståkning om du hotar lägga av med hockeyn ,vore väl något ,då kanske Du som är energisk person fixar ny hall också för sånt är kommunalpolitiker intesserade av .
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

All kritik kan omöjlit vara konstruktiv för alla eftersom att vi ser olika på saker och ting därav ett diskussionsforum att ventilera detta i, kul lr hur.
Självklart så ska det inte förekomma personangrepp, men det kan man ju räkna ut med röven och en kritbit.

/T5!!
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

c70t5 wrote:All kritik kan omöjlit vara konstruktiv för alla eftersom att vi ser olika på saker och ting därav ett diskussionsforum att ventilera detta i, kul lr hur.
Självklart så ska det inte förekomma personangrepp, men det kan man ju räkna ut med röven och en kritbit.

/T5!!

Instämmer helt.
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Att såga en spelare för hans mindre bra insatser är helt OK, men man ska inte nämna nåt som gör det hela till personangrepp.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

alfax wrote:
Varanen wrote:Jag skrev att ingen kritik riktat sig mot någons person. Inte att någon person inte har nämnts, för det har det. Men det har varit PRESTATIONEN som kritiserats.

Då är vi helt överens ,Och det var många namn som man ta fram då ,inte minst från anfallspelarna .Men jag beklagar Varanen om vi missuppfattat varandra ,,,,men det där med konståkning om du hotar lägga av med hockeyn ,vore väl något ,då kanske Du som är energisk person fixar ny hall också för sånt är kommunalpolitiker intesserade av .

Hehe...ja de skulle få sig en bra allierad i så fall. Men jag stannar nog hos hockeyn ett tag till... :wink:
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Igår ska inga namn nämnas tycker jag som inte fungerade eller gjorde fel, för det var en dålig laginsats helt enkelt och då ska man absolut inte nämna några namn. Jag ger ett stort plus till Brad och ett litet till Ville.
Post Reply