Hetast i Elitserien..
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Hetast i Elitserien..
Lakers är inte bara hetast i Allsvenskan kolla 5.e platsen i listan "Sportbladet tar tempen på elitserien"
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 36,00.html
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 36,00.html
Re: Hetast i Elitserien..
Tyvärr kommer nu baksmällarna av att vi värvat nhl meriterade spelare och syns i media som gör vissa supporters lite avis. Lite synd att folk inte kan glädjas åt att andra satsar lite. Sen att media skriver upp oss lite är ju bara kul. Finns nog många supporters som hoppas Lakers floppar i år. Man tänker direkt på Jantelagen när man läser sånthär.
http://w1.866.telia.com/~u86600410/jantelagen.html
Ska bli en mycket rolig säsong, men tycker nog att IKO är storfavoriter fortfarande.

http://w1.866.telia.com/~u86600410/jantelagen.html
Nisses på VIKs Forum wrote:Wennerholm skriver lite kort om Allsvenskan i dagens xx. Hur f-n kan han skriva att Växjö storsatsar. Vad har klubben värvat...inte ett j-vla dugg. Podein tillhörde klubben redan förra året. Skulle en värvning av "Storstjärnan som alla elitserieklubbar INTE vill ha" Urban floppen Omark kallas storsatsning eller Olof Einarsson(låter som en bandyförbundskapten)
Växjö är ett nytt Team Boro..ett lag som har visioner.. men inte kan ett dugg om sporten. Ett fame factory lag. FATTA DET!
Forza klubbar som LIF o SAIK och VIK för den delen som vet vad hockey är!
För inte ska vi komma här och tro att vi ska rubba lag som varit i elitserien ellerBjärred på VIKs Forum wrote:Jag kollade som hastigast in på Växjö:s hemsida och man kan väl milt sagt säga att förväntningarna är höga. Kan någon hockekunnig vara vänlig och sammanfatta vad deras förväntningar bygger på? Jag känner till att de värvat nån avdankad NHL-lirare men i övrigt vet jag inte...

Ska bli en mycket rolig säsong, men tycker nog att IKO är storfavoriter fortfarande.
Låt dem vara olyckskorpar. Jag ska inte tjata om avundsjuka men nog skulle de själva vara glada för t ex Defauw.
Men visst, Lakers är inte de enda som värvar bra. Dock så är Lakers jävligt bra på att skapa en nyhet av det och få massmedias ögon riktade mot sig. Det är nog det som sticker mest i ögonen på de andra klubbarna.
Men visst, Lakers är inte de enda som värvar bra. Dock så är Lakers jävligt bra på att skapa en nyhet av det och få massmedias ögon riktade mot sig. Det är nog det som sticker mest i ögonen på de andra klubbarna.
Inte första gången som avundssjuka VIK supporters visar sitt missnöje gentemot Växjö Lakers, och säkerligen inte den sista.
Det är ju bara att läsa vad de skriver på svenskafans på sitt forum om allt från Växjö Lakers "kaxiga" uppförande i Vojens till att Lakers är ett köpelag.
Men visst är det underbart att Växjö Lakers berör
/T5!!
Det är ju bara att läsa vad de skriver på svenskafans på sitt forum om allt från Växjö Lakers "kaxiga" uppförande i Vojens till att Lakers är ett köpelag.
Men visst är det underbart att Växjö Lakers berör

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Visst är det kul att se alla dessa "förståsigpåare" till supporters från andra lag som sedan vi gick upp i ettan fram tills nu berättat för oss om att snart skall allt från "korthus rasa", "pengarna slut", "gå i kk", "snart kommer motgångarna och då försvinner folket" och fan vet vad dom talat om för oss och då är det slut med Lakers.
Eftersom alla är helt säkra på att vi snart är bortsopade från hockeykartan så varför bry sig, låt oss leka i vår ankdamm den korta tid vi har kvar så slipper ni oss snart och allt kan bli tryggt och lungt och gå i samma fotspår som det gjort tidigare utan några uppstickare som stör gamla traditioner.
Med ert sätt att se det så kan man väl också stänga både Elitserien och Allsvenskan för då finns det ju ingen risk att sådana som Lakers kommer och bryter gamla traditioner.
Det dumma med oss är ju också att vi är rätt många som inte fattar bättre än att vi följer med på bortamatcherna också och jag tror att det finns en del kassörer som gnuggar händerna när det fylls på i hallarna med folk.
Kommer inte på rak arm ihåg antal bussar som gick t.ex. till Ängelholm förra året men inte tror jag deras kassör grät över de extra kronor som det innebar för Rögle.
Om vi nu värvat så pass dåligt som dom tycker så skulle dom väl i stället vara själaglada för då blir det ju ett lag mindre för deras egna kära lag att tampas med om SA platserna.
Det är ju bara att gratulera t.ex. VIK till deras enorma nyförvärv och önska dom lycka till med resan mot elitserien.
Sedan vet jag inte vad som skiljer deras kk från vår? Vår tidigare hockeykultur visserligen från lägre serie försvann i vår kk, men deras räknas inte på samma sätt eller?
Gick inte båda lagen i kk ungefär samtidigt?
Efter konkursen i Västerås så är säkert dagens lag uppbyggt av en stomme spelare från egna leden, så där kan vi säkert inte tala om ett köpelag.
Måhända att vi på detta forum ibland "flippar ut rejält" när det gäller vårt eget lag men inte fan kan någon påstå att här är många trådar där vi lägger energi på att spy galla över andra lags förvärv eller sätt att driva sina föreningar och sina visioner för framtiden.
Det är bara att konstatera att den "berömda" Svenska avundsjukan spökar och att det retar andra att Lakers t.ex. "råkar" hamna med på en helt betydelselös lista i en kvällstidning.
Eftersom alla är helt säkra på att vi snart är bortsopade från hockeykartan så varför bry sig, låt oss leka i vår ankdamm den korta tid vi har kvar så slipper ni oss snart och allt kan bli tryggt och lungt och gå i samma fotspår som det gjort tidigare utan några uppstickare som stör gamla traditioner.
Med ert sätt att se det så kan man väl också stänga både Elitserien och Allsvenskan för då finns det ju ingen risk att sådana som Lakers kommer och bryter gamla traditioner.
Det dumma med oss är ju också att vi är rätt många som inte fattar bättre än att vi följer med på bortamatcherna också och jag tror att det finns en del kassörer som gnuggar händerna när det fylls på i hallarna med folk.
Kommer inte på rak arm ihåg antal bussar som gick t.ex. till Ängelholm förra året men inte tror jag deras kassör grät över de extra kronor som det innebar för Rögle.
Om vi nu värvat så pass dåligt som dom tycker så skulle dom väl i stället vara själaglada för då blir det ju ett lag mindre för deras egna kära lag att tampas med om SA platserna.
Det är ju bara att gratulera t.ex. VIK till deras enorma nyförvärv och önska dom lycka till med resan mot elitserien.
Sedan vet jag inte vad som skiljer deras kk från vår? Vår tidigare hockeykultur visserligen från lägre serie försvann i vår kk, men deras räknas inte på samma sätt eller?
Efter konkursen i Västerås så är säkert dagens lag uppbyggt av en stomme spelare från egna leden, så där kan vi säkert inte tala om ett köpelag.
Måhända att vi på detta forum ibland "flippar ut rejält" när det gäller vårt eget lag men inte fan kan någon påstå att här är många trådar där vi lägger energi på att spy galla över andra lags förvärv eller sätt att driva sina föreningar och sina visioner för framtiden.
Det är bara att konstatera att den "berömda" Svenska avundsjukan spökar och att det retar andra att Lakers t.ex. "råkar" hamna med på en helt betydelselös lista i en kvällstidning.
- Wagonmaster
- Forumamatör
Att andra supportrar visar missnöje beror oftast på missnöje på sin egna sittande styrelse som inte kan eller har råd att införskaffa de spelare de oftast vill ha.
Om ni hänvisar till den sk jantelagen så finns den faktiskt inte bara i Svea rike utan även i det sk fria landet västerut. ( gissa vilket eller vilka )
Men tyvärr visar det sig att om man försöker komma upp till ytan för att andas så finns det alltid ngn som vill dra ned en.
Blev detta för "djupt"???
Och ett litet Ps:
Socker du håller lite på Lakers jag vet *L*
Om ni hänvisar till den sk jantelagen så finns den faktiskt inte bara i Svea rike utan även i det sk fria landet västerut. ( gissa vilket eller vilka )
Men tyvärr visar det sig att om man försöker komma upp till ytan för att andas så finns det alltid ngn som vill dra ned en.
Blev detta för "djupt"???
Och ett litet Ps:
Socker du håller lite på Lakers jag vet *L*
- Wagonmaster
- Forumamatör
GS: Bra skrivet! Har följt hockeyn i Linköping i 34 år å i varje fall dom senaste 13 åren så har man fått höra att kom inte här å tro att ni är något från andra fans och bara för att dom har varit i ES tidigare eller är där NU eller i AS så tror de att dom har en abonerad plats. Tänk så fel dom har! Det handlar om räddsla. Näe skit i vad andra säger eller klagar på det ni gör! Det gjorde vi å ingen kan väl säga att vi har misslyckats?GS wrote:Visst är det kul att se alla dessa "förståsigpåare" till supporters från andra lag som sedan vi gick upp i ettan fram tills nu berättat för oss om att snart skall allt från "korthus rasa", "pengarna slut", "gå i kk", "snart kommer motgångarna och då försvinner folket" och fan vet vad dom talat om för oss och då är det slut med Lakers.
Dom som tror att dom kan klara sig bara med den så kallade å berömda Kulturen å Tradition de har nog bitet sig själva i tummen det handlar om affärsverksamhet å smart marknadsföring i varje fall när det gäller A-lagsverksamhet. Kunde Vi ta oss hela vägen så kan andra det också.
Kör så det ryker!
ALWAYS THERE!!
Lita på det!Dolitle wrote:QPR wrote:Tack för det QPR.GS wrote:
Kör så det ryker!
Kul att läsa lite från sådana som du ibland och inte bara en massa avundsjuka kulturister och traditionister![]()
Du kan lita på att vi kör så det ryker![]()
Gör det, ni med
I natt var det så den nästan var svart rök runt mig av ilska. Vaknade 0230 med ont i en tand å svullen då en av mina ( vi skulle flyga till London 0640) vänner kom upp till mig vid 0300 så trodde han att det ej var sant när jag sa att jag hade tandvärk. Vad gör vi sa han. Åk ni jag måste till en tandläkare sa jag där "rök" min flygbiljett ä det var bara å boka en ny senare på morgonen (ett tandläkar besök blev det på eftermiddagen) så att jag kan åka lördag morgon för å se mitt kära QPR:s hemma premiär det ska jag bara. Pust 1000:- spänn till? Men vad gör man inte för att se ett av lagen i mitt hjärta? Hoppas att dom också kör så det ryker å tar en 3:a för det är jag värd som plåster på såren...............
Ha Det.............
ALWAYS THERE!!