Eran Trupp..

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
VIKaren
Forumamatör

Eran Trupp..

Post by VIKaren »

Kan nån som är insatta i eran trupp med alla nyförvärv och sånt skriva upp hela eran trupp, samt skriva från vilken klubb era nyförvärv kom ifrån :) är intressant att se 8)
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

Smidigare ifall du läser på Växjö Lakers hemsida.

http://www.vaxjolakers.nu/a-laget/12640.php
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Dave Doe
Forumamatör

Post by Dave Doe »

Har ni spikat eran trupp? D.v.s är det färdig värvat för er?

Väl mött i höst!
Stefan Holmgren har ett Gulsvart hjärta!
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Nej, det är den (väl) inte...

/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Vi väntar väl på "The King", nämligen Shjon, som är den klart avgörande spelaren får våran del.
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Helt klart Räven, Poddan betyder MYCKET!
Men jag tror nog (bortsett från Poddan) att truppen kommer att se annorlunda ut vid seriestarten än vad den gör nu.
Olika faktorer, enligt mig spelar in, Berglunds vara eller icke vara ifrån starten?
Kommer/ska det lånas ut spelare, och vilka spelare ska täcka de luckorna, jag har sagt det innan, jag säger det igen, ska Berglund betraktas som ett nyförvärv då ska han vara med ifrån STARTEN!
Lakers blir inte bra i år, utan Vi blir MYCKET BRA!

/T5!!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Javisst finns det frågetecken, men truppen ska ju vara klar sånär som på en gubbe, om jag fattat rätt.
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

Den 20 maj vet vi hur det blir.
Om inte Berglund har brutit kontraktet innan dess eller har medelat att han kommer efter jul så är truppen klar.

Förrutom ifall Podein eller någon liknande spelare dyker upp under säsongen dvs.
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Dolitle wrote:Om inte Berglund har brutit kontraktet innan dess eller har medelat att han kommer efter jul så är truppen klar
Berglund ska (enligt mig) inte komma EFTER jul, det är ju till jul som man bygger grunden till fortsatt placering i serien/SA/----> alt Kvalserien.
Jag finner ingen mening med att värva en diger poängplockare som ska förstärka Lakers EFTER jul, jag fixar inte den ekvationen.
Kritisk måhända att jag är, men ska laget bli korrekt enligt dagslägets värvningar så ska Berglund vara med ifrån seriestart, inget snack om saken.

/T5!!
Tobias
Site Admin

Post by Tobias »

Om det nu inte går att ordna så han kommer till starten,
bör vi då tacka nej till en utav allsvenskans bästa poängplockare eller hur menar du ?
"There are many dying children out there whose last wish is to meet me."
D. Hasselhoff
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

T5 -> Hur du nu än ser på saken är det så det är nu.

Dave Doe:s fråga var ifall våran trupp är färdigspikad nu och då är ju svaret JA, ifall Berglund kommer. Kommer inte Berglund så ska det ju till minst en gubbe till.
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

hum-idle <----
Berglunds vara eller icke vara i truppen beroende på hans beslut, jag är ganska kluven i den frågan.
Han säger ju själv att om han kommer in på utbildningen så river han kontraktet med Lakers omdelbart, för fortsatt spel i Piteå.
Men som du skriver, en av AS bästa poängplockare skitbra, honom vill Vi ha. Men jag väljer att avvakta nu tills jag ser hur det faller sig.
Men min ståndpunkt är klar, jag vill ha med Bergan från start, om Ni inte märkt det innan :wink:
Väl Mött!!

/T5!!
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

För att C70 inte skall få bre ut sig för mycket emotsagd menar jag såhär:

- Berglund är en bra spelare.

- Han kan spela både som center och ytterforward.

- Hade VLH valt att spela honom som center hade han behövt ansluta innan säsongen börjar eftersom han då hade lett en kedja. I det fallet är C70 och jag överens.

- Värvningen av Omark tyder på att Berglund kommer att användas som forward. Det är klart lättare att komma in som forward än som center till ett lag mitt under en säsong. Min uppfattning är att Berglund är en förstärkning även efter jul. Skulle vi ha drabbats av skador kan han bli användbar som center också. Det kan ju dessutom vara så att någon av centrarna inte riktigt når upp till den standard som krävs.

- Värvningen är höljd i mystik, mest p g a en intervju i en Piteå-blaska. Vilka resonemang som förts mellan VLH och Berglund är oklart. Det verkar mycket märkligt att Berglunds högsta dröm är att spela för Piteå samtidigt som han signar för oss. Det är något som inte stämmer.
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Varanen;
Det du skriver stämmer nog mycket väl överens med verkligheten, men vad menar du egentligen? :lol:
"För att C70 inte skall få bre ut sig för mycket emotsagd menar jag såhär"
Jag fixar inte ovanstående svenska grammatik/formulering.
I övrigt håller jag med dig till punkt & pricka.
Väl Mött Kamrat!!

/T5!!
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Det var väl inte min bästa mening någonsin. Du är nog den mest kritiske skribenten på forumet vad det gäller värvningen av Berglund. Jag ville bara nyansera debatten lite.

Tänk dig att vi inte hade fått veta någonting om dealen. Sedan hade VLH presenterat Berglund först vid juletider. Hade du varit lika kritisk då?
Lakerdome
Forumdemon

Post by Lakerdome »

Det var ett himla ältande om Bella.

Mer insikt i detta får vi inte förrens runt den 20:e. Invänta det datumet så får vi ta ställning när hans definitiva besked kommer istället.
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Jag tycker att du har fel när du säger att jag är den mest kritiska användaren här på forumet ang Berglund.
Jag är ifrågasättande, och det anser jag inte vara det samma som kritisk, kritisk klingar ialla fall i mina öron som ngt negativt, vilket jag INTE är.
Märkligt att man inte ska kunna ventilera vad man tycker (vågar göra det) utan att man ska stämplas som en kritisk, nitisk och allmänt negativ person.
Att Bergan kommer på tapeten titt som tätt och att debatten flödar, det beror inte bara på mig utan av att det finns ett allmänt intresse kring detta, frågan ställs och jag svarar vad jag tycker.
För att KLARGÖRA så tycker jag att Berglund är en klippa, en poängplockare av rang och jag skulle bli förbannat glad om han väljer att spela i Lakers, inget snack om den saken.
Men jag hade personligen hellre sett att man presenterat Bergan när man haft hans definitiva namnteckning på pappret, varför inte väntat till 20 maj, då vet man ju definitivt.
Jag menar Bergan säger ju själv, som Du också påpekar, att han river kontraktet om han blir antagen till utbildningen.
Klart som fan att det då uppkommer spekulationer och funderingar kring detta.
Som sagt nu är det spekulationer hit och dit och inget är ju egentligen spikat, Vi vet inte med säkerhet om Bergan kommer att lira i Lakers, eller hur?
Hur jag hade reagerat om man presenterat Bergan vid jul, det kan jag inte svara på, situationen som Lakers befinner sig i då vet jag inte, och det är just utifrån det som man bildar sig sin uppfattning.
Men som jag sagt innan, värvar man en poängkung, en lirare av allra högsta potential så tycker JAG att denne ska vara med ifrån start.
Och för det är jag inte kritisk, jag är ifrågasättande och förbannat intresserad av vad som händer.

/T5!!
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Jag vill bara klargöra att jag ALLTID välkomnar debatt. Du är en frisk fläkt på forumet C70 och du skall givetvis fortsätta skriva mycket. Skit i det där med om du varit mest kritisk eller inte. Att vara kritisk är för mig inte att vara negativ utan att vara ifrågasättande. Bli inte ledsen. Jag gillar också att vara kritisk/ifrågasättande som du märkt. Säger du A, säger jag antagligen B, för att det sedan visar sig vara C. Tjolahopp! Nu kollar vi finalen.
C70T5
c/o LL´s Forum

Post by C70T5 »

Jag instämmer, jag ska försöka hålla tillbaka tårarna! :ok:
Väl Tjolahopp!!!

/T5!!
Fille Rille
Forumamatör

Post by Fille Rille »

Jag kanske kan hjälpa till lite i raderna anngående Berglund.

Som jag fattar det var det många klubbar som ville ha Berglund, och då gjorde Åkesson så att han skrev med Berglund redan innan han vet om han kommer in på utbildningen. Med en klausul om att vi kan låna ut honom de månader utbildningen tar (ca 2-2,5 mån) och sedan är han vår resten av säsongen eller är han hos oss HELA säsongen. Detta gjorde att nu står alla de klubbar som väntade på beskedet utan Berglund i vilket fall som helst ........................ :roflol:

Jag älskar Åkesson
"Varför förekommas när man kan förekomma" :ok:
** En förlust gör ondare än en tackling, dagen efter **
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Många kloka ord i ditt inlägg Fille Rille.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Post Reply