Bjerdahl och Burman...
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Bjerdahl och Burman...
Vad hände egentligen med dessa herrar. I en bisats till "Fyra spelare som lömnar LAkers" står det att "det sedan tidigare är klart att de lämnar Lakers"....men är detta något som de valt själva eller har de inte fått förnyat kontrakt???
Någon som vet?
Någon som vet?
-
- c/o LL´s Forum
- Puck På Pung
- Forumentusiast
Det hela handlar, som sagt tidigare, att deras respektive är västkusttjejer som vill tillbaka till deras hemstad Halmstad.
Inget Burman och Bjerdahl motsätter sig med tanke på att det finns allsvensk hockey i Halmstad också.
Så de lämnar på egen vilja. Därmed inte sagt att de inte velat spela i Lakers OM deras respektive velat stanna i Växjö.
Inget Burman och Bjerdahl motsätter sig med tanke på att det finns allsvensk hockey i Halmstad också.
Så de lämnar på egen vilja. Därmed inte sagt att de inte velat spela i Lakers OM deras respektive velat stanna i Växjö.
Angående Burman och Hammers...
Petter Rönnquist är klar för hammers
http://www.svenskafans.com/hockeyallsve ... sp?id=7748
Petter Rönnquist är klar för hammers
http://www.svenskafans.com/hockeyallsve ... sp?id=7748
Ja se där, grattulera till en positiv, etablerad och erfaren (ES) BOMB för supporters och laget i Halmstad.
Hos vissa klubbar så presenteras BOMBERNA och NYFÖRVÄRVEN hej vilt.
Rönnqvist och Burman, jo jag tackar, inget dåligt par, grattis Hammers.
Jag väntar dock fortfarande på Våra BOMBER, om det nu bli några...
FAN!!
/T5!!
FAN!!
/T5!!
Last edited by C70T5 on 1 April 2004, 02:42, edited 6 times in total.
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
http://www.vaxjolakers.nu/a-laget/12640.php
där står det...
Förluster
Namn Position Status
Jonas Burman Målvakt Halmstad Hammers.
Fredrik Jensen Målvakt Klubb ej klar.
Mikael Bjerdahl Forward Halmstad Hammers.
Peter Andersson Forward Klubb ej klar.
Arto Miettinen Forward Klubb ej klar.
Johan Boman Forward Klubb ej klar.
Calle Höök Back Klubb ej klar.
Morgan Grans Forward Slutar.
Kan inte hitta på Hammers sida att dessa grabbar är klara...
där står det...
Förluster
Namn Position Status
Jonas Burman Målvakt Halmstad Hammers.
Fredrik Jensen Målvakt Klubb ej klar.
Mikael Bjerdahl Forward Halmstad Hammers.
Peter Andersson Forward Klubb ej klar.
Arto Miettinen Forward Klubb ej klar.
Johan Boman Forward Klubb ej klar.
Calle Höök Back Klubb ej klar.
Morgan Grans Forward Slutar.
Kan inte hitta på Hammers sida att dessa grabbar är klara...
Skulle Ronnqvist vara en bomb????? Killen har ju mest lirat i Almtuna denna sasong eller var det Team Uppsala??c70t5 wrote:Ja se där, grattulera till en positiv, etablerad och erfaren (ES) BOMB för supporters och laget i Halmstad.
FAN!!
/T5!!
Er Koivula slar nog ett antal gnistor mer som bomb an vad Ronnqvist gor. Man kan ju undra vad det ar for sorts nyforvarv ni egentligen forvantar er?
Erfarenhetsmässigt så är han ju förbannat stab, bomb var kanske att ta i.
Men om Du inte fattat det, så kan man ju ta mitt inlägg också tas med en nypa salt med tanke på att det hela "ryktet" var ett 1 april skämt.
Men dock, kombinationen Burman/Rönnqvist den hade varit bra, inget snack om den saken.
Vad det gäller nyförvärven så lär det förhoppningsvis eka ända ner till Uganda, den som väntar på ngt gott väntar aldrig fär länge.
Truppen kommer förhoppningsvis att bli starkare än var den var den gångna säsongen, men man tar sig ju en funderare när alla redan 7 spelare har lämnat truppen, och ingen utespelare än har presenterats...
Väl Mött!!
(Kan ju tilläggas att Hammers 1 april skämt var lite mer sansat och realitetsmässigt än vad SMP skrev, nämligen att Foppa skulle lira i Lakers
)
/T5!!
Men om Du inte fattat det, så kan man ju ta mitt inlägg också tas med en nypa salt med tanke på att det hela "ryktet" var ett 1 april skämt.
Men dock, kombinationen Burman/Rönnqvist den hade varit bra, inget snack om den saken.
Vad det gäller nyförvärven så lär det förhoppningsvis eka ända ner till Uganda, den som väntar på ngt gott väntar aldrig fär länge.
Truppen kommer förhoppningsvis att bli starkare än var den var den gångna säsongen, men man tar sig ju en funderare när alla redan 7 spelare har lämnat truppen, och ingen utespelare än har presenterats...
Väl Mött!!
(Kan ju tilläggas att Hammers 1 april skämt var lite mer sansat och realitetsmässigt än vad SMP skrev, nämligen att Foppa skulle lira i Lakers

/T5!!
Tyckte att deras april skamt var mer an tillforlitligt. Jag skulle inte hoja pa ogonbrynen precis om de varvade honom. Hans karriar har ju inte direkt varit sa lysande de senaste aren samt att han har en ryggskada. Tror det ar mkt mojligt att man stoter pa honom allsvenskan nasta vinter.c70t5 wrote: (Kan ju tilläggas att Hammers 1 april skämt var lite mer sansat och realitetsmässigt än vad SMP skrev, nämligen att Foppa skulle lira i Lakers)
/T5!!
- FenrirofHonkers
- Forumamatör
Rönnquist
Ja visst var det ett aprilskämt.
Skämtet "Foppa" var ju upptaget
Hörde en siffra men kommer inte ihåg, hur som helst.
Så skulle Foppa vara klar för x antal klubbar den 1 april (i sverige då bara). he he...
Själv drog jag till med ett lite mer realistiskt skämt.
För övrigt; Sablar vicken tid Bjerdahl/Burman tar på sig... vad gör de? Hockeyn börjar ju snart!
Skämtet "Foppa" var ju upptaget

Hörde en siffra men kommer inte ihåg, hur som helst.
Så skulle Foppa vara klar för x antal klubbar den 1 april (i sverige då bara). he he...
Själv drog jag till med ett lite mer realistiskt skämt.
För övrigt; Sablar vicken tid Bjerdahl/Burman tar på sig... vad gör de? Hockeyn börjar ju snart!
Re: Rönnquist
De kanske avaktar tills Hammers har Elitlicencen i hamn..FenrirofHonkers wrote:För övrigt; Sablar vicken tid Bjerdahl/Burman tar på sig... vad gör de? Hockeyn börjar ju snart!
Träffade Burman idag ,inte alls säkert att han skriver på för Hammers ,kanske lägger av med hockeyn ,det väntas ny tillökning i familjen(snabba ryck där)och han funderar om inte hockeyn tar för mycket tid. Jag tycker det vore synd ,han har mycket att ge på en rink ännu några år.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
http://www.hallandsposten.se/arkiv/arti ... &c=SP&so=1
""– Det är inga papper påskrivna, men det handlar mer om praktiska bitar för Jonas och Mickes del. Vi kan inte kan locka med några höga löner och då gäller det att hitta andra attraktiva erbjudanden vad gäller den sociala biten som arbete, utbildning och boende, påpekar Rune"-
/T5!!
""– Det är inga papper påskrivna, men det handlar mer om praktiska bitar för Jonas och Mickes del. Vi kan inte kan locka med några höga löner och då gäller det att hitta andra attraktiva erbjudanden vad gäller den sociala biten som arbete, utbildning och boende, påpekar Rune"-
/T5!!
[quote="Lobo"]Burman klart för Hammers...
http://www.hallandsposten.se/dagenshp/a ... p?a=119733[/quote
Kontraktet är inte underskrivit ännu....
http://www.hallandsposten.se/dagenshp/a ... p?a=119733[/quote
Kontraktet är inte underskrivit ännu....
Burman http://www.svenskafans.com/hockeyzon/ar ... sp?id=7926
Hur kommer det kännas att nolla Växjö i Lakerdome?
"Det ska bli riktigt kul."
Hemska tanke!!
Lycka Till Burman.
Väl Mött!!
/T5!!
Hur kommer det kännas att nolla Växjö i Lakerdome?
"Det ska bli riktigt kul."
Hemska tanke!!

Lycka Till Burman.
Väl Mött!!
/T5!!
finns ju en anledning till att han inte fick stå nere i mörrum.. finns en ännu större anledning till att han förmodligen inte kommer stå i växjö... 

Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Hur det än blir om han får stå eller inte så önskar jag denne genomtrevlige kille lycka till, hoppas att han får den utbildning han önskade och hans sambos ord till mej "hoppas han fortsätter med hockeyn" trots att det var hon som längtade tillbaks till kusten tyckte jag var fina ord trots att han blir 2- barnspappa i aug. Jag lovade dessutom att gå och se han i träningsmatch i aug. Hoppas få med mig Piggelin eftersom vi numera är halvhalmstadsbor.Sen hoppas jag att han inte står mot LAKERS ,dels för att då håller jag inte på honom och dels för att det vore synd om han att bli förnedrad inför sin gamla publik .(det sista skrivet med ironi,)