Juniorer
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Juniorer
Nästa säsong tycker jag att man skall lufta lite fler juniorer i grundserien. Det finns ett antal heta junisar som jag tror skulle ta chansen om dom fick den, typ bröderna Herrlin med flera.
Och om ett par år så tror jag att typ 3 juniorer per säsong kan komma att lyftas upp i A-truppen. Det är nämligen en väldigt fin tillväxt på gång från årskullen 1988 och uppåt.
Och om ett par år så tror jag att typ 3 juniorer per säsong kan komma att lyftas upp i A-truppen. Det är nämligen en väldigt fin tillväxt på gång från årskullen 1988 och uppåt.
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
Har inte hört ett knyst om de Holländska killarna..
Har inte hört nånting egentligen om junior-lagen denna säsongen. Vet inte alls om man är nöjd med J-20 första säsong i elit, eller om man hade förväntat sig en högre tabellplacering. Såg ju bra ut till en början men sen efter halva säsongen blev det väl inte många segrar
Själv tycker jag inte spelet imponerade alls, men det är väl stor omställning även för J-laget med en ny serie.
Tror ju knappast att det finns nån i laget som ens är nära att nosa på en plats i A-laget då killar som Johan Carlsson och Jeremias inte ens lyckas ta plats.
Har inte hört nånting egentligen om junior-lagen denna säsongen. Vet inte alls om man är nöjd med J-20 första säsong i elit, eller om man hade förväntat sig en högre tabellplacering. Såg ju bra ut till en början men sen efter halva säsongen blev det väl inte många segrar

Själv tycker jag inte spelet imponerade alls, men det är väl stor omställning även för J-laget med en ny serie.
Tror ju knappast att det finns nån i laget som ens är nära att nosa på en plats i A-laget då killar som Johan Carlsson och Jeremias inte ens lyckas ta plats.

Man måste ge dom chansen annars får vi aldrig veta om dom är mogna, eller hur?
Jeremias har fått en hel del chanser men inte tagit dom, nu har han ju en mer utsatt position eftersom han är back och minsta misstag syns, men man måste helt enkelt våga lufta några stycken annars är risken stor att kulturen blir att våra junisar aldrig är mogna.
Jeremias har fått en hel del chanser men inte tagit dom, nu har han ju en mer utsatt position eftersom han är back och minsta misstag syns, men man måste helt enkelt våga lufta några stycken annars är risken stor att kulturen blir att våra junisar aldrig är mogna.
-
- c/o LL´s Forum
Ja det ligger nog en hel del i det du säger...
Håller dock inte med dig om Jeremias. Att han är back ser jag snarare som en fördel än om han vore forward. Det är lättare att anpassa sig som back om man till en böjan lär sig att spela enkelt och gör det man ska på isen, enkla säkra passningar, slå sarg ut i pressade lägen osv. Som forward har man större krav på sig att prestera nåt positivt på isen, skapa målchanser, göra assist och framför allt mål.
Håller dock inte med dig om Jeremias. Att han är back ser jag snarare som en fördel än om han vore forward. Det är lättare att anpassa sig som back om man till en böjan lär sig att spela enkelt och gör det man ska på isen, enkla säkra passningar, slå sarg ut i pressade lägen osv. Som forward har man större krav på sig att prestera nåt positivt på isen, skapa målchanser, göra assist och framför allt mål.
Jag tror också det är betydligt värre att slå sig in som back, faktiskt.Per Carlsson wrote:Ja det ligger nog en hel del i det du säger...

Du har rätt i det du säger Per men det är betydligt värre att göra ett misstag på backplats än vad det är att göra ett som forward (oftast) och vad gäller våra juniorer så tyckte jag faktiskt i AIK-matchen att Carlsson såg ut att vara närmre en plats än vad Augustin var...

"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Även om dom inte platsar i A-truppen borde några stycken få chansen att vara med på A-lagsträningarna för att få känna på det högre tempot. Samt att det finns junisar som tror de är stjärnor för att de spelar i lakers, det skulle snart gå ur dom när de får se hur mycket de har att lära...
Har du stormat isen älskar du VLH
Re: Juniorer
Synd att Norbe ser ut att lämna,trodde länge att han och Micke Johansson skulle kampera ihop i a-laget med. Den som jag nu ser som nästa junior att testa a-lagsspel är Axel Hermansson. Fyllde f ö 17 idag,grattis!
Han och hans tvillingbror,grattis till honom med,spelar i J18 ett år till men med rätt val och rätt träning i livet kan Axel bli bra. Ska försöka hålla koll på J18 lite bättre i år och återkomma i ämnet.
Han och hans tvillingbror,grattis till honom med,spelar i J18 ett år till men med rätt val och rätt träning i livet kan Axel bli bra. Ska försöka hålla koll på J18 lite bättre i år och återkomma i ämnet.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
-
- Forumamatör
Sanna mina ord Norbe hade i te blivit A spelare. Wennström & Andersson & Altberg är namnen att hålla ögonen på framöver.
-
- c/o LL´s Forum
Re:
10 år senare och vi har lyckats producera en "halv" spelare till A-truppen. Kan inte bli mer spot-on.nr 12 wrote:Man måste helt enkelt våga lufta några stycken annars är risken stor att kulturen blir att våra junisar aldrig är mogna.
Last edited by Svartvadet on 28 April 2014, 22:08, edited 1 time in total.
Lägg på 13 kg muskler på pojkvaskern och man kan komma långt.
Men vi får se,folk byter klubb så ofta idag...
Men vi får se,folk byter klubb så ofta idag...
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
-
- c/o LL´s Forum
Inte Atley??Magnusson18 wrote:Sanna mina ord Norbe hade i te blivit A spelare. Wennström & Andersson & Altberg är namnen att hålla ögonen på framöver.
-
- Styrelsen Lakers Lakejer
-
- Forumamatör
Athley spelar inte ens i Lakers.. Micke J,Byström Johansson o Wennström är nog uppe med A igen lite och sen kanske nån ny j20
-
- c/o LL´s Forum
Tønjum valde Leksand.
En jobbarkompis var lite tjurig idag.
Tydligen har Lakers "värvat" en 16-årig talang från Tingsryd.
Ingen aning om vem eller om det stämmer.
Tydligen har Lakers "värvat" en 16-årig talang från Tingsryd.
Ingen aning om vem eller om det stämmer.
-
- Forumamatör
Viktor Pålsson som spelat i deras j18 och gjort bra ifrån sig.
Eller menar du äldre killen Hampus Melén som ska till j20?
Eller menar du äldre killen Hampus Melén som ska till j20?
-
- c/o LL´s Forum
Var är Atley nu? Måste ju ändå vara en spelare Lakers vill ha koll på..Magnusson18 wrote:Athley spelar inte ens i Lakers.. Micke J,Byström Johansson o Wennström är nog uppe med A igen lite och sen kanske nån ny j20
Steg 1 måste väl vara att ha lite fler egna produkter i J-20 ? Hur måna var det där förra året? Typ 1 eller nåt..nr 12 wrote:Nästa säsong tycker jag att man skall lufta lite fler juniorer i grundserien. Det finns ett antal heta junisar som jag tror skulle ta chansen om dom fick den, typ bröderna Herrlin med flera.
Men visst måste vi våga spela in junisar annars vill ju inga juniorer spela i Växjös J-lag om man aldrig får chansen..
VENI VIDI VICI
Once a Laker always a Laker...
Once a Laker always a Laker...
Har blivit lite en ond cirkel.. för dåliga spelare - inga till a-laget - för dåliga spelare osvBaloo wrote:Steg 1 måste väl vara att ha lite fler egna produkter i J-20 ? Hur måna var det där förra året? Typ 1 eller nåt..nr 12 wrote:Nästa säsong tycker jag att man skall lufta lite fler juniorer i grundserien. Det finns ett antal heta junisar som jag tror skulle ta chansen om dom fick den, typ bröderna Herrlin med flera.
Men visst måste vi våga spela in junisar annars vill ju inga juniorer spela i Växjös J-lag om man aldrig får chansen..
Jag pratade med en kille i helgen som hållit på med J18 och J20 i över 25 år. Han sa att detta arbete tar tid, mycket tid. Han säger att Växjö ändå kommit ganska långt men kommer inte att ha ett kontinuerligt flöde av egna produkter till A-laget förrän tidigast om en 3-6 år.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det

Han vill över till USA och spela och kommer troligtvis att göra det också.Lakershjärta71 wrote:Var är Atley nu? Måste ju ändå vara en spelare Lakers vill ha koll på..Magnusson18 wrote:Athley spelar inte ens i Lakers.. Micke J,Byström Johansson o Wennström är nog uppe med A igen lite och sen kanske nån ny j20
-
- Forumamatör
Vilka är det ?Magnusson18 wrote:http://www.hockeysverige.se/juniorbloggen/2014/05/04/sveriges-basta-98or-spring-edition/
Två Lakers J18 på top 15!
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
-
- c/o LL´s Forum
Hittar bara en...? Alexander Andersson och sen hittar jag en som har Lakers som moderklubb (sjuka stats f.ö) och det är Emil Öhrwall
-
- Forumamatör
Oj 18 var det visst inte 15. Linus Högberg, Huddinge!
Norbe klar för Hv´s J20
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!