Allsvenskans sämsta ishall?
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Allsvenskans sämsta ishall?
Efter att ha läst Sundsvalls referat så fick jag mig en funderare när dom skriver "Växjö Ishall är dock allsvenskan sämsta ishall vilket man är medvetna om"
Är verkligen Lakerdome södra allsvenskans sämsta hall?
Nu har jag inte varit i alla, men det låter inte bra, är det verkligen så?
/T5!!
Är verkligen Lakerdome södra allsvenskans sämsta hall?
Nu har jag inte varit i alla, men det låter inte bra, är det verkligen så?
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
Hehe, jo Räven, innehållet i hallen det är det inte många som slår.
Men att Lakerdome skulle vara den sämsta i södra sverige i AS, det kan ju inte vara möjligt, eller är det så?
Sen vet ju inte jag i hur många hallar i södra sverige Sundsvalls skribent varit i!?
Men sämst, nää, det kan jag inte tänka mig...
/T5!!
Men att Lakerdome skulle vara den sämsta i södra sverige i AS, det kan ju inte vara möjligt, eller är det så?
Sen vet ju inte jag i hur många hallar i södra sverige Sundsvalls skribent varit i!?
Men sämst, nää, det kan jag inte tänka mig...
/T5!!
Saxat från Sundsvalls klotterplank:
"Trevligt folk överallt i deras skabbiga hall, och då menar vi verkligen skabbig! Såg ut som en cirkusarena med ihopplockade läktarbitar (faktiskt sant) från gamla Värendsvallen!"
Men så jävla kass är den ju inte, tycker inte jag ialla fall.
/T5!!
"Trevligt folk överallt i deras skabbiga hall, och då menar vi verkligen skabbig! Såg ut som en cirkusarena med ihopplockade läktarbitar (faktiskt sant) från gamla Värendsvallen!"
Men så jävla kass är den ju inte, tycker inte jag ialla fall.
/T5!!
Last edited by C70T5 on 3 March 2004, 22:45, edited 1 time in total.
Jag kom och tänka på vad en bra hall ska ha, jag tycker att Halmstad har en bra hall, den är inte överdriven, vilket jag inte tycker att den behöver vara. Den är ljus, varm, kan sitta i en tröja, bra lutning på läktaren, bra utrymme vid pausvila för oss i publiken. Men sedan kan man tänka på en eventuell framtid, då tror jag inte att det går att renovera upp vår hall utan en helt ny måste till, frågan är bara om de planer som finns kan bli verklighet.
Finns en fördel med träläktare dock, å det är att man blir inte lika sleten i rygg o ben av dom jämfört med betong.
Men visst fan är vår hall en av de sämsta... Jössarinken är väl nästan värre iofs. o Viktoriahallen... Örebro var över lag ingen Pepsi Arena heller, men ett stort plus för ståplatsläktarna... helt klart de bästa jag stått på.
Halmstad har den absolut sämsta läktarn. *kräkas*
Är det förresten nån mer än mej som reflekterat över att Sunnerbohov är färgsatt i RÖTT, BLÅTT o GULT???

Men visst fan är vår hall en av de sämsta... Jössarinken är väl nästan värre iofs. o Viktoriahallen... Örebro var över lag ingen Pepsi Arena heller, men ett stort plus för ståplatsläktarna... helt klart de bästa jag stått på.
Halmstad har den absolut sämsta läktarn. *kräkas*
Är det förresten nån mer än mej som reflekterat över att Sunnerbohov är färgsatt i RÖTT, BLÅTT o GULT???

Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Jag har varit i alla hallarna under säsongen och i det stora hela sett så har vi den sämsta hallen. Då tänker jag på gamla och utslitna läktare, outnyttjade utrymmen under läktare, kalla trånga fuktiga och outrustade omklädningsrum som luktar illa, för få toaletter m.m...
Att vi sedan har det klart bästa ljudet, hyfsade hörnrum, bästa introt, bästa publiken, bästa klacken, bästa laget, bästa materialaren etc... lyfter ju Lakerdome till vad den är i folkmun... LAKERDOME!
Glömde ju skriva att vi har en ny kylanläggning som sällan levererar rätt istemperatur och en ny matchklocka med en signal som inte hörs.
Att vi sedan har det klart bästa ljudet, hyfsade hörnrum, bästa introt, bästa publiken, bästa klacken, bästa laget, bästa materialaren etc... lyfter ju Lakerdome till vad den är i folkmun... LAKERDOME!
Glömde ju skriva att vi har en ny kylanläggning som sällan levererar rätt istemperatur och en ny matchklocka med en signal som inte hörs.

Tyvärr så är nog Lakerdome en av dem sämsta, i alla fall på bortasektionen nere i hörnet... Där ser man inte allt för jättebra, ungerfär samma som i Nybro.... Halmstads ser man bra över hela planen, liksom Mörrum. Ljungby är väl lite där emellan. Örebro och Arboga har det inte blivit något besök så om dem kan jag inte uttala mig....
RBK, Grönt å Vitt de e laget i hjärta mitt!
Håller med Anderzon till 100%.
Men allt det som är positivt har ju Lakers fixat själva, med eget arbete och egna pengar.
Att sedan kommunen inte kan fräscha upp hallen är ju bedrövligt.
Växjö Kommun = Idrottskommunen, tillåt mig småle.
Jag undrar hur hyreshöjningarna kommer att märkas i hallen?
Lakers tappar ju otroligt mycket pengar på att det inte finns utrymme för
riktig försäljning i hallen. Själv har jag VIP-kort, så jag kan gå och köpa mig en öl i Vip-rummet. Problemet är bara att jag sitter på den nybyggda läktaren på andra sidan. Jag hinner inte ta mig till VIP-rummet och tillbaka på en periodpaus. Skall man dessutom gå på toaletten, så är det ju rena katastrofen.

Men allt det som är positivt har ju Lakers fixat själva, med eget arbete och egna pengar.

Att sedan kommunen inte kan fräscha upp hallen är ju bedrövligt.

Växjö Kommun = Idrottskommunen, tillåt mig småle.

Jag undrar hur hyreshöjningarna kommer att märkas i hallen?

Lakers tappar ju otroligt mycket pengar på att det inte finns utrymme för
riktig försäljning i hallen. Själv har jag VIP-kort, så jag kan gå och köpa mig en öl i Vip-rummet. Problemet är bara att jag sitter på den nybyggda läktaren på andra sidan. Jag hinner inte ta mig till VIP-rummet och tillbaka på en periodpaus. Skall man dessutom gå på toaletten, så är det ju rena katastrofen.

Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Det ÄR pappa som bestämmer!
Så här rankar jag hallarna i Södra Allsvenskan.
1. Västerås, 2. Rögle, 3. Halmstad, 4. Bofors, 5. Troja, 6. Växjö, 7. Oskarshamn, 8. Nybro, 9. Mörrum, 10. Arboga
Kan inte bedöma Örebro eller Mora eftersom jag aldrig varit där. De båda hallarna har ju hyfsad publikkapacitet, men det är i stort sett det enda jag vet om dem.
1. Västerås, 2. Rögle, 3. Halmstad, 4. Bofors, 5. Troja, 6. Växjö, 7. Oskarshamn, 8. Nybro, 9. Mörrum, 10. Arboga
Kan inte bedöma Örebro eller Mora eftersom jag aldrig varit där. De båda hallarna har ju hyfsad publikkapacitet, men det är i stort sett det enda jag vet om dem.
Troja - laget i hjärtat