TAIF,i svåra ekonomiska problem ,läs på deras hemsida och lyssnade ni på radio kronoberg ikväll.Jag hoppas att de klarar ut det så vi får uppleva 2 HÄRLIGA derbyn till denna säsong.
Jag håller med dig Hassa , jag är också beredd att bli stödmedlem .Idag är jag inte ironisk , jag tycker verkligen synd om Taif , men det finns ett problem ,att VISSA brigardare måste se hur ALLVARLIGT DET ÄR.Det finns många som gör det ,men vissa kan inte fatta att NU ÄR DET ALLVAR.
Jag håller med Boomer... skulle aldrig falla mig in att bli stödmedlem i Taif. De får helt enkelt stå sitt kast och skulle det gå så illa att de får lägga ner... ja då är det bara att börja om på ny kula.
Bli inte allt för förbannade nu ,ni förstår väl att i varje fall från min sida är det inte riktigt allvar.att bli stödmedlem , även om inlägget kunde uppfattas så.Men håll med mej vi ska väl ha 2 derbyn till mot dem innan det händer något .Vi måste göra av med mer popcorn och de smakar aldrig så bra som just mot Taif.
alfax wrote:Jag håller med dig Hassa , jag är också beredd att bli stödmedlem .Idag är jag inte ironisk , jag tycker verkligen synd om Taif , men det finns ett problem ,att VISSA brigardare måste se hur ALLVARLIGT DET ÄR.Det finns många som gör det ,men vissa kan inte fatta att NU ÄR DET ALLVAR.
Tråkigt om TAIF skulle gå under, men jag tror inte att det är nån direkt risk. Fast att förlora två lag vore fruktansvärt...GSK är väl uträknade ganska snart misstänker jag.
Frågan är om det inte vore bättre att TAIF låg o vilade ett par säsonger i 1:an så de får en stabil ekonomisk grund att stå på. Kolla som sagt hur det går för Göslaved...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Det vore kanske lite väl förnedrande för TAIF om 100 Lakejer blev stödmedlemmar...!
Eller rent av ha en insamling i de röda lådorna vid nästa hemmamatch, till förmån för TAIF!
Må di gröne resa sig ur träsket!
Alfax jag vet att du har höga tankar om dig själv och har svar på allt i alla forum och nu dessutom vet hur mycket vissa TAIF are tar sake på allvar., men hur in i hel**** kan du sitta och säga att vi TAIF are som levt med den här krisen i snart ett år inte tar det på allvar?
Hur?
Varje endaste dag blir vi påminda om det, varje dag går vi mest och funderar på pengar, hur man samla pengar, vad händer om man inte får in pengar, sen där vid sidan om finns hockeyn också, den hockey vi önskar att vi kunde bry oss mest om.
/hackade taifarens konto!!! internet nördar som inte ens klarar the net secutiry
Sec wrote:Alfax jag vet att du har höga tankar om dig själv och har svar på allt i alla forum och nu dessutom vet hur mycket vissa TAIF are tar sake på allvar., men hur in i hel**** kan du sitta och säga att vi TAIF are som levt med den här krisen i snart ett år inte tar det på allvar?
Hur?
Varje endaste dag blir vi påminda om det, varje dag går vi mest och funderar på pengar, hur man samla pengar, vad händer om man inte får in pengar, sen där vid sidan om finns hockeyn också, den hockey vi önskar att vi kunde bry oss mest om.
Ja jag skall då inte komma med förslaget att vi skall hjälpa taif
Jag har haft det uppe en gång tidigare och då blev jag nästan bandlyst,Fast det vore ju en väldigt bra reklam för oss lakejer.Vi skulle nog bli nämda i all massmedia
Jag är beredd å gå in personligen med pengar i ett sådant projekt. Man får väl leva på vatten och bröd den månaden.
Rent seriöst så vore den nog en bra idé med en annons om vi nu skall visa vårt stöd. Ni får väl ta upp det i styrelsen!
Sec, jag vet att DU vet vem jag är ,men jag vet inte vem du är troligen känner vi igen varandra genom fotbollen (för den skull behöver du inte påpeka Mjällbymatchen mer,jag vet!!!)Men för att åtekomma till var jag skrev ,så är jag som du vet ute och surfar på hemsidorna ,och när man då läser hur vissa hos Er vill köpa spelare nu , då frågar jag mej om de är medvetna om verkligheten .Ha det så bra ,men ge dig tillkänna någon gång ,så jag får reda på vem Du är.
ok så här är det...
låt TAIF sköta sina egna problem!!
skulle aldrig falla mig att stödja dom ekonomiskt...lika lite som jag tro att TAIFARE skulle stödja Lakers om vi hamnade i ek. knipa.
asså, lite kluven är man ju.
dels så har de fuskat big time, o dels så är Tingsrydsbor bland de mest lokalpatriotiska o trångsynta jag vet. (nu generaliserar jag, ta inte illa upp)
men sen som sagt, när klubben är på väg att gå åt h-e så måste man ju känna lite med de stackarna...
nålväl, själv göra själv ha, som flickan sa...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.