TAIF

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
alfax
c/o LL´s Forum

TAIF

Post by alfax »

TAIF,i svåra ekonomiska problem ,läs på deras hemsida och lyssnade ni på radio kronoberg ikväll.Jag hoppas att de klarar ut det så vi får uppleva 2 HÄRLIGA derbyn till denna säsong.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
hassa
Forumproffs

Post by hassa »

Det får inte ske....Låt inte kryddan i denna serien försvinna.....

Får bli stödmedlem i TAIF :wink: :wink:
Slutspel!
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Jag håller med dig Hassa , jag är också beredd att bli stödmedlem .Idag är jag inte ironisk , jag tycker verkligen synd om Taif , men det finns ett problem ,att VISSA brigardare måste se hur ALLVARLIGT DET ÄR.Det finns många som gör det ,men vissa kan inte fatta att NU ÄR DET ALLVAR.
Boomer
Forumdemon

Post by Boomer »

Jag kan inte förstå att ni bara tänker tanken att bli stödmedlemar i taif :?

Klubben har fuskat och får nu stå sitt kast !!!

Visst är det synd om deras supportrar men det är inte synd om taif.
[size=150][b]HOCKEY ÄR TOKSKOJ[/b][/size]
anderzon
c/o LL´s Forum

Post by anderzon »

Jag håller med Boomer... skulle aldrig falla mig in att bli stödmedlem i Taif. De får helt enkelt stå sitt kast och skulle det gå så illa att de får lägga ner... ja då är det bara att börja om på ny kula.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Bli inte allt för förbannade nu ,ni förstår väl att i varje fall från min sida är det inte riktigt allvar.att bli stödmedlem , även om inlägget kunde uppfattas så.Men håll med mej vi ska väl ha 2 derbyn till mot dem innan det händer något .Vi måste göra av med mer popcorn och de smakar aldrig så bra som just mot Taif.
mackan
Forumterrorist

Post by mackan »

alfax wrote:Jag håller med dig Hassa , jag är också beredd att bli stödmedlem .Idag är jag inte ironisk , jag tycker verkligen synd om Taif , men det finns ett problem ,att VISSA brigardare måste se hur ALLVARLIGT DET ÄR.Det finns många som gör det ,men vissa kan inte fatta att NU ÄR DET ALLVAR.
Hur menar du då Alfax att du inte är allvarlig?
.....
Snoken
Forumterrorist

Post by Snoken »

Tråkigt om TAIF skulle gå under, men jag tror inte att det är nån direkt risk. Fast att förlora två lag vore fruktansvärt...GSK är väl uträknade ganska snart misstänker jag. :(
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Frågan är om det inte vore bättre att TAIF låg o vilade ett par säsonger i 1:an så de får en stabil ekonomisk grund att stå på. Kolla som sagt hur det går för Göslaved... :wink:
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
LaKaj
Forumdemon

Post by LaKaj »

Det vore kanske lite väl förnedrande för TAIF om 100 Lakejer blev stödmedlemmar...! 8O
Eller rent av ha en insamling i de röda lådorna vid nästa hemmamatch, till förmån för TAIF! :lol:
Må di gröne resa sig ur träsket!
----- Växjö Lakers, Sveriges stolthet!-----
Hackad av lakersfan!
Forumamatör

illa

Post by Hackad av lakersfan! »

Alfax jag vet att du har höga tankar om dig själv och har svar på allt i alla forum och nu dessutom vet hur mycket vissa TAIF are tar sake på allvar., men hur in i hel**** kan du sitta och säga att vi TAIF are som levt med den här krisen i snart ett år inte tar det på allvar?

Hur?

Varje endaste dag blir vi påminda om det, varje dag går vi mest och funderar på pengar, hur man samla pengar, vad händer om man inte får in pengar, sen där vid sidan om finns hockeyn också, den hockey vi önskar att vi kunde bry oss mest om.
/hackade taifarens konto!!! internet nördar som inte ens klarar the net secutiry
hassa
Forumproffs

Re: illa

Post by hassa »

Sec wrote:Alfax jag vet att du har höga tankar om dig själv och har svar på allt i alla forum och nu dessutom vet hur mycket vissa TAIF are tar sake på allvar., men hur in i hel**** kan du sitta och säga att vi TAIF are som levt med den här krisen i snart ett år inte tar det på allvar?

Hur?

Varje endaste dag blir vi påminda om det, varje dag går vi mest och funderar på pengar, hur man samla pengar, vad händer om man inte får in pengar, sen där vid sidan om finns hockeyn också, den hockey vi önskar att vi kunde bry oss mest om.

Hur illa är det Sec??????
Slutspel!
Loseddos
Forumterrorist

Post by Loseddos »

Ruttet är det... även om man helt riktigt ska få stå sitt kast så vore det för jäkligt att tappa derbymatcherna... Jobba TAIF!!!!!
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Ja jag skall då inte komma med förslaget att vi skall hjälpa taif
Jag har haft det uppe en gång tidigare och då blev jag nästan bandlyst,Fast det vore ju en väldigt bra reklam för oss lakejer.Vi skulle nog bli nämda i all massmedia
anderzon
c/o LL´s Forum

Post by anderzon »

erok wrote:Ja jag skall då inte komma med förslaget att vi skall hjälpa taif
Annars skulle du ju kunna konsultera dem i hur man sprider flygblad för att locka mer publik... :wink: :lol:
Guest

Post by Guest »

Det vore ju iskallt å annonsera i TAIF’s matchblad, tycker vår logga skulle sitta fint där. :D
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Medgångssupportern wrote:Det vore ju iskallt å annonsera i TAIF’s matchblad, tycker vår logga skulle sitta fint där. :D

Hehehe, ja det hade vart riktigt kul!

Undra hur mkt det skulle kosta ?
Undra om dom hade gått med på det om vi hade haft pengarna som krävs...
Guest

Post by Guest »

Jag är beredd å gå in personligen med pengar i ett sådant projekt. Man får väl leva på vatten och bröd den månaden. :D
Rent seriöst så vore den nog en bra idé med en annons om vi nu skall visa vårt stöd. Ni får väl ta upp det i styrelsen!
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Sec, jag vet att DU vet vem jag är ,men jag vet inte vem du är troligen känner vi igen varandra genom fotbollen (för den skull behöver du inte påpeka Mjällbymatchen mer,jag vet!!!)Men för att åtekomma till var jag skrev ,så är jag som du vet ute och surfar på hemsidorna ,och när man då läser hur vissa hos Er vill köpa spelare nu , då frågar jag mej om de är medvetna om verkligheten .Ha det så bra ,men ge dig tillkänna någon gång ,så jag får reda på vem Du är.
anderzon
c/o LL´s Forum

Post by anderzon »

Att annonsera i Taif's matchprogram var en kul idé och säkerligen inte så dyrt... de sitter inte i något förhandlingsläge precis. :lol:
Guest

Post by Guest »

anderzon! Annonspriset baseras ju på trycksakens upplaga och den är väl inte så hög... :wink:
anderzon
c/o LL´s Forum

Post by anderzon »

Helt rätt... om vi räknar på upplagan x antalet läsare så behöver man inte ens använda miniräknare...
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Vi kanske skulle köpa in oss i Gislaveds programblad också :P
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Varför inte anonsera i Gislaveds programblad också när vi ändå håller på :twisted:
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

ok så här är det...
låt TAIF sköta sina egna problem!!
skulle aldrig falla mig att stödja dom ekonomiskt...lika lite som jag tro att TAIFARE skulle stödja Lakers om vi hamnade i ek. knipa.
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Det tro väl f*n att vi INTE ska hjälpa TAIF. Dom har fuskat och får nu stå sitt kasst. Sen att det är synd om supportrarna är en annan sak.

Det finns dom jag hellre skänker pengar till i såna fall. De svältande barnen i Etiopien t ex.
anderzon
c/o LL´s Forum

Post by anderzon »

Jag spolar hellre ner en tjugolapp i toan än skänker dem till Tingsryd...
Snoken
Forumterrorist

Post by Snoken »

Deras ekonomi hade nog varit kass även om de inte hade fuskat, men hjälpa dem går ju inte. Fast det skulle vara bra förnedrande om vi sponsrade dem :D
Sudden
Forumproffs

Post by Sudden »

Man ska väl inte hjälpa den klubb. Man minst tycker om. Jag ger hellre pengarna till The Murmaites. ( Lakers egna dansöser!) 8)
Alla till Lakerdome.... Arup e kung!!!!!!!
rockport
Forumentusiast

Post by rockport »

aldrig att jag stödjer TAIF.....dom e ju våral ärkerivaler...!!! skulle lakers haft ekonomiska problem skulle dom aldrig hjälpa oss...!!!!

hata taif!
|tillhör eliten|
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

asså, lite kluven är man ju.
dels så har de fuskat big time, o dels så är Tingsrydsbor bland de mest lokalpatriotiska o trångsynta jag vet. ;) (nu generaliserar jag, ta inte illa upp)

men sen som sagt, när klubben är på väg att gå åt h-e så måste man ju känna lite med de stackarna...

nålväl, själv göra själv ha, som flickan sa...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Post Reply