Vilken domarinsats, haha. Har hittat solklara fasthållningar, interference mm. åt båda hållen, sen åker Växjö på en hakning på Cooper som är helt obefintlig, händer ju 10 såna i varje byte
Martinsson brottar ner Linus J, den såg man inte komma! Tycker Martinsson gör en riktigt bra match ikväll. Östlund ganska osynlig hittills, men skulle inte förvåna mej om han avgör i tredje.
Alltså vad i hela helvetet håller Martinsson på med i egen zon i slutet. Skapar ju en målchans för Färjestad på egen hand! Värdelöst! Om du inte vet vad du ska göra av pucken Martinsson så lägg ner den på icing istället.
En sån tredjeperiod får man inte göra, usch! Vi måste börja växla upp igen, som det sett ut de senaste matcherna är vi inte riktigt där. Man kan inte kalla det katastrof men troligtvis har vi just nu 3 lag som är "bättre", iaf sett till form. Vill det sig illa slutar vi 4:a. Ofta pratar tränarna om att det viktiga är att komma in i slutspel med bra formkurva men tycker inte man ska underskatta fördelen av hemmaplan. Varje mål och poäng är viktigt nu, kom igen!
En känga till Växjöpubliken också, helt otroligt vad trött och mätt den är. Både sitt- och ståplats
Eriksson tycker jag absolut kan vara en joker. Troligtvis lite tunn att slänga in i ett slutspel men är det någon som inte prestera av framförallt de offensiva spelarna tycker jag man kan använda honom.
Angående Mclaughlin så tycker inte jag man får ut hela potentialen när han få gå ytterforward jämte Rosén, tycker han ska centra en lina.
+1 på Dylan. Han skall in i mitten. Om så #87 får gå som extra. Besviken på att vi uppträder som tama katter i tredje - Vi ser ut som SAIK gjorde nere i Genève häromdagen (Fem raka finalförluster - FEM - Och det är vi som har givit dem det självförtroendet )
Vi hade nyp på 3-1 i andra. Borde trummat på i vår hemmaborg. Lite ilsknare. Vi gör dem onödigt stora. Precis som Skellefte' gjorde med schweizarna.
Det är ett observandum att vi så här nära slutspelet får stryk av båda guldkonkurrenterna Frölunda och Färjestad. De lär ju komma ner till oss med ordentlig bånge i utslagsspelet.
Och nu har väl kulturen vittring, som skulle älska en final mellan de två
Men det kanske passar oss i år att få slippa hausse och slå som 'dark horse'?