Kan formtoppen vara över eller handlar det mer om underskattning senast. Nu är det upp till bevis och med lönen på kontot gäller det att gasa! Alla på mål
Kossila på is och tränar med laget igen och bara det ger KIISKINEN vibbar som skakar hela Saab arena i grunden. Kötta På VLH
Senast vi mötte LHC var det ju nån jävel där (Fantenberg?) som vräkte in Östlund i sargen så 1/4-del av hans säsong försvann. Vem fan var det? Jag hoppas nån i Växjö utan plyschbyxor markerar angående den incidenten ikväll, och det rejält. Östlund är untouchable!
Det har varit skönt att ha amatörerna LHC att skratta åt, säsong efter säsong, men i år fastnar skrattet i halsen, plötsligt lyckas dom med det mesta Jag tycker fortfarande dom mest bara kör, taktiskt är dom underlägsna oss, men dom har tyvärr en ruggig förmåga att vrida runt och vinna matcher. Hoppas Växjö hittar tillbaka till vinnarspåret igen, viktigt.
Tycker generellt det brukar bli bra matcher när Växjö och Linköping möts. Historiskt sätt har vi ju extremt hög plusstatistik på dem också... vilket gärna får vara ekvationen även ikväll
När man lyssnar på LHC-supportar så drömmer dem fortfarande mardrömmar om Tuomas Kiiskinen
Jag har skrattat åt (och ärligt talat hånat LHC) flera år. Otroligt dåliga lagbyggen, men nu verkar de fått till ett lag. Jag är chockad! (eller har resten av SHL sunkat till sig?)
Men med det sagt, så skall vi alltid äga LHC. En princip och sanning i VLH. Är man sämre än LHC bör man kanske se sig om efter en ny karriär.
Last edited by Varanen on 25 January 2024, 19:00, edited 1 time in total.
Varanen wrote:Jag har skrattat åt (och ärligt talat hånat LHC) flera år. Otroligt dåliga lagbyggen, men nu verkar de fått till ett lag. Jag är chockad! (eller har resten av SHL sunkat till sig?)
Men med det sagt, så skall vi alltid äga LHC. En princip och sanning i VLH. Är man sämre än LHC bör man kanske se sig om efter en ny karriär.
Jo sant, men dom har lagt X antal mer miljoner än oss på sitt lag. Inget fel med det men det blir lite enklare med mer pengar.
FBK verkar ha njutit av sin spa tillräckligt förra omgången, så en vinst ikväll vore bra. Känns som det är hyfsat öppet i LHC-försvaret. Åtminstone om man jämför med Luleå.
Skoj att se Sylvegård d.ä hitta sin roll och sitt spel bättre ju längre säsongen lidit. Bra framför motståndarmålet har han varit från första nedsläpp. Kanske bäst i SHL på den uppgiften.
vlk wrote:Rosen är unik , tillverkas inte många sådana spelare. Förmodligen den viktigaste spelaren i Växjös historia
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Han ÄR den viktigaste spelaren i vår kulturellt tunga historia. Jag lyssnar gärna på andra förslag, men för mig är RR nästan divisioner över andra Lakers-legendarer.
vlk wrote:Rosen är unik , tillverkas inte många sådana spelare. Förmodligen den viktigaste spelaren i Växjös historia
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Han ÄR den viktigaste spelaren i vår kulturellt tunga historia. Jag lyssnar gärna på andra förslag, men för mig är RR nästan divisioner över andra Lakers-legendarer.
Rosén är överlägsen den största sett till helheten. Sen finns det ju bubblare som är värda att nämna beroende på kontexten. Morgan Grans, Martin Arup & Arto Meitinen var ju väldigt viktiga för att kunna ta klivet upp i HA. Utan dom hade vi nog aldrig varit där vi är idag. Samma gäller ju tongivande spelare som utgjorde avancemanget till SHL/Elitserien. Finns många fina lirare när man börjar gräva, men ja Rosén är absolut den största.
Håller med. Det finns många som varit viktiga för vår resa på olika sätt och i olika lägen klubben befunnit sig. Men RR har varit en konstant vi kunnat luta oss mot.
Carlsson är en succé-värvning. Bra backspel överlag.
Det är svårt för växjö att inte deppa ihop under matcherna med de domarinsatser vi har emot oss. Jag håller på att ledsna på detta nu. Skitserie och pissliga.
Svensk hockey håller på att självdö, domarnivån och alla dessa granskningar med sina godtyckliga beslut gör att man mer och mer tappar intresset. Inte ens spelarna fattar nåt längre.