Final 5 - Sam vs Cam "The Iron Throne"
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
Final 5 - Sam vs Cam "The Iron Throne"
Matchboll 1 av 3.
Går vi för det? Kommer Sam återigen visa att the Iron Throne tillhör honom?
Rögle kommer spela för sina liv, jag hoppas vi gör samma. Att vi bara krigar ner fanskapet med vår tråååååkhockey så att Cam står där och bölar i intervjun efter.
Är vi så hungriga på vinst som jag hoppas, då jävlar kommer Rögle behöva spela bra. De kommer behöva spela riktigt bra.
Går vi för det? Kommer Sam återigen visa att the Iron Throne tillhör honom?
Rögle kommer spela för sina liv, jag hoppas vi gör samma. Att vi bara krigar ner fanskapet med vår tråååååkhockey så att Cam står där och bölar i intervjun efter.
Är vi så hungriga på vinst som jag hoppas, då jävlar kommer Rögle behöva spela bra. De kommer behöva spela riktigt bra.
-
- c/o LL´s Forum
Re: Final 5 - Sam vs Cam "The Iron Throne"
Nu kan vi stryka experternas orginaltips
Finn fem fel

Låt dem tippa om medan vi laddar för den stora slutstriden.
Rögle kommer kämpa för sina liv. Det måste våra grabbar matcha. LADDA

Finn fem fel
Låt dem tippa om medan vi laddar för den stora slutstriden.
Rögle kommer kämpa för sina liv. Det måste våra grabbar matcha. LADDA

Sanny tippade 4-3 till Växjö enligt Cmore. Så den bilden är modifierad i så fall
Sanny ändrade sitt tips efter att vi tagit en 2-0 ledning i matcher. 

Nu vet jag inte om du var ironisk, men jag hänvisar till detta inlägget:Varanen wrote:Sanny ändrade sitt tips efter att vi tagit en 2-0 ledning i matcher.
https://www.facebook.com/cmorehockey/ph ... 5982308333
1a maj innan första finalen
-
- c/o LL´s Forum
Därför jag skrev "original" för det var så de tippade först. Att Sanny ändrar sedan hör inte hit.
Vi kan väl alla vara överens om att Cmore underskattat VLH något enormt. Precis som hela övriga Hockeysverige. Passar oss finfint. 

Jag begriper inte hur hela sverige (nästan) har kunnat undervärdera Lakers, då de vann serien över 52 matcher.
Eller är det bara för att man vill ha ett nytt lag som herre på täppan?!
LAKERS framgång är guld värd!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
Vi har inte vunnit något än....just saying
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Säg vad du gör och gör vad du säger !
-
- c/o LL´s Forum
Re: Final 5 - Sam vs Cam
Nä, den svåraste vinsten är kvar. Men cmore experterna kan inte få rätt eftersom vi har tre segrar.vlk wrote:Vi har inte vunnit något än....just saying
Kan ju hoppas på att Växjö inte spelat sin bästa hockey i slutspelet ännu.
AndersL - Jag tror anledning främst beror på att vi inte spelar en sprudlande offensiv hockey. Det är inte bara folk utanför VLH-familjen som underskattat oss utan även vi själva. Till och med under själva matcherna är tilliten väldigt låg till lagets förmåga att vinna (trots att vi vunnit hela säsongen). Bara läsa matchtrådarna.
vlk - Helt riktigt. Men vi har 3 matchbollar och har gett oss själva alla möjligheter till ytterligare en titel.
vlk - Helt riktigt. Men vi har 3 matchbollar och har gett oss själva alla möjligheter till ytterligare en titel.
Även majoriteten här inne har ju under hela säsongen så fort vi legat under sagt: ”nu är det kört - det här spelet håller inte - stjärnorna MÅSTE leverera - nu blir det x raka i röven”Anders L wrote:Jag begriper inte hur hela sverige (nästan) har kunnat undervärdera Lakers, då de vann serien över 52 matcher.
Inget är klart ännu men om vi faller så gör vi det i en sjunde finalmatch trots att laget är ”värdelöst”!
En lite kul grej är att sluspelsskägget som Koivisto samlat ihop inte bidde nåt skägg... Det bidde bara en liten hitler-mustasch

-
- c/o LL´s Forum
Det är ju just det.
Kollar man på matcherna hade det likväl kunnat vara 4-0 i matcher till Rögle nu. Därför är det viktigt att vi stryper fanskapet redan på Måndag, annars är det en resa till Ängelholm för att undvika ett Game 7 med allt på spel...
Att VÅGA vinna och VILJA vinna är två extremt viktiga känslor att ta med sig framåt nu! Tro mig, Rögle kommer sälja sig rejält jävla dyrt på Måndag och då gäller det att vi lägger i en växel till - den växeln vi alla vet att laget har!
Kollar man på matcherna hade det likväl kunnat vara 4-0 i matcher till Rögle nu. Därför är det viktigt att vi stryper fanskapet redan på Måndag, annars är det en resa till Ängelholm för att undvika ett Game 7 med allt på spel...
Att VÅGA vinna och VILJA vinna är två extremt viktiga känslor att ta med sig framåt nu! Tro mig, Rögle kommer sälja sig rejält jävla dyrt på Måndag och då gäller det att vi lägger i en växel till - den växeln vi alla vet att laget har!
-
- c/o LL´s Forum
Re: Final 5 - Sam vs Cam
Lika bra det. Vill aldrig mer uppleva den chock jag fick när Rahimi kom len som en babyrumpa i facet till segerfesten på stortorget. Det kommer leva med mig resten av livet!Härmapan wrote:
En lite kul grej är att sluspelsskägget som Koivisto samlat ihop inte bidde nåt skägg... Det bidde bara en liten hitler-mustasch
Var du tvungen att påminna mig? En skägglös Rahimi är ett trauma jag förträngt. Sådana inlägg MÅSTE moderatorerna rensa på direkten.
-
- c/o LL´s Forum
Bara in och lassa allt mot Rifalk. Inte sett stabil ut i de senaste matcherna och kan vi få ett par mål snabbt hade det väl ändå krossat RBKs drömmar och säsong. Bara vinn.
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
-
- c/o LL´s Forum
Är det inte läge för ett ppmål? -1 i powerplay i finalen va? Känns sådär.
Då måste vi ju få ett pp först också...
Med tanke på att Cam blev skrikarg och började dregla när vi fick ett senast så kommer det nog att sitta långt inne...
Vi får nog fokusera på BP...
Med tanke på att Cam blev skrikarg och började dregla när vi fick ett senast så kommer det nog att sitta långt inne...
Dregla? Var det inte rabies han fick???Härmapan wrote:Då måste vi ju få ett pp först också...
#10 Duchon
Intressant hur lite beröm Källgren fått hittills. Visst har man pliktskyldigast nämnt att han gjort det bra efter Fasth skada, men jag tror det kommer låta HELT annorlunda när han spelar för DeNedtränade nästa säsong. Kommer inte finnas någon gräns för hur bra han är (och vältränad). 

Det är möjligt?Dannedd wrote:Dregla? Var det inte rabies han fick???Härmapan wrote:Då måste vi ju få ett pp först också...
Jag tolkade det som att han plötsligt gick i barndom och tappade greppet helt - men galopperande rabies är nog mer rimligt...
Skulle inte förvåna om de har ett rabies utbrott i Ängelholm när resten av oss tampas med Covid. De ska alltid försöka vara så speciella. Fråga bara Cmore. 

Sjukt nervöst. Varför börjar det vid 20!?
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
stortorget nästaa!!!
För att VLH är ondskan personifierad. Har du tänkt på hur matcherna alltid är jämna bara för att vi ska svettas och vara nära hjärtattack. Sedan avgör de i sudden även om de hade kunnat avgöra matchen långt tidigare, men de njuter av att veta hur vi våndas. Varför spela matcherna vid 19.00 när de kan få oss att klättra på väggarna en extra timme.Jocke86 wrote:Sjukt nervöst. Varför börjar det vid 20!?

När ANDRÉN gick in och höll nollor mot SAIK 2018, var det inte ett idrottslag han hade framför sig - det var en stridsbrigad.
Vi var Kommando Specialkräfte (KSK), Special Air Services (SAS) och Légionaire Étrangère (Främlingslegionen) - combined. Klart du briljerar då.
'KÄLLE' gör det lika bra men står i ett mänskligare lag.
Kikar vi på finalroosters ser vi att det är RBK som har 'tyskungen' i laget - men gör du en passkontroll är Sam's brittiska börd troligtvis skenbar - HALLAM ANDAS germansk ingenjörskonst och fingerspitzgefühl:
Englands målkung Gary LINEKER sa en gång, att fotboll, det är ett enkelt spel - 22 man jagar en boll i 120 minuter - sedan vinner alltid tyskarna.
De gav oss underverk som Mercedes SLR och mytomspunna Porsche 959, och sättet de BYGGER LAG: Die Nationalmannschaft der Bundesrepublik Deutschland - oavsett tidsepok, spelarmaterial, EM eller VM - de HITTAR SÄTT ATT VINNA.
På samma sätt vår egen Führer fört laget till fem övertidsvinster i årets slutspel och är på väg mot sitt tredje mästerskapsguld på sex år - Växjö Lakers Hockey HITTAR SÄTT ATT VINNA.
Den största frågan för mig nu är inte om vi tar guld - utan VEM kommer 'Chief' tuppa karatehockey med under guldnatten..?
Vi var Kommando Specialkräfte (KSK), Special Air Services (SAS) och Légionaire Étrangère (Främlingslegionen) - combined. Klart du briljerar då.
'KÄLLE' gör det lika bra men står i ett mänskligare lag.
Kikar vi på finalroosters ser vi att det är RBK som har 'tyskungen' i laget - men gör du en passkontroll är Sam's brittiska börd troligtvis skenbar - HALLAM ANDAS germansk ingenjörskonst och fingerspitzgefühl:
Englands målkung Gary LINEKER sa en gång, att fotboll, det är ett enkelt spel - 22 man jagar en boll i 120 minuter - sedan vinner alltid tyskarna.
De gav oss underverk som Mercedes SLR och mytomspunna Porsche 959, och sättet de BYGGER LAG: Die Nationalmannschaft der Bundesrepublik Deutschland - oavsett tidsepok, spelarmaterial, EM eller VM - de HITTAR SÄTT ATT VINNA.
På samma sätt vår egen Führer fört laget till fem övertidsvinster i årets slutspel och är på väg mot sitt tredje mästerskapsguld på sex år - Växjö Lakers Hockey HITTAR SÄTT ATT VINNA.
Den största frågan för mig nu är inte om vi tar guld - utan VEM kommer 'Chief' tuppa karatehockey med under guldnatten..?

-
- c/o LL´s Forum
Skrek Cersei Lannister: RESPECT THE FUCKING GAME eller hur slutar senaste säsongen? Jävla kärring i Rögles bås. Ta ut sin frustration över att förlora på allt och alla.
Samma lag som senast.
Känner att Sylvegård avgör ikväll. Han vill hem till malmö och fråga sin bror hur många smguld han har. Dessutom tror jag att han tycker genuint olla om Rögle. Vilket är en bra egenskap i den här finalen.

Samma lag som senast.

Känner att Sylvegård avgör ikväll. Han vill hem till malmö och fråga sin bror hur många smguld han har. Dessutom tror jag att han tycker genuint olla om Rögle. Vilket är en bra egenskap i den här finalen.
Last edited by StenhårtSlagskott on 10 May 2021, 18:35, edited 3 times in total.
Ska han hålla på att spotta och fräsa så får han bära munskydd. Samtidigt har jag lite sympati. Så uppskrivna och älskade RBK varit av media i allmänhet, och Cmore i synnerhet, gjorde att han faktiskt trodde de var gudomliga. Höga fall smärtar mest.
Fast Fasth är tillbaka så han in på andremålis.StenhårtSlagskott wrote:Skrek Cersei Lannister: RESPECT THE FUCKING GAME eller hur slutar senaste säsongen? Jävla kärring i Rögles bås. Ta ut sin frustration över att förlora på allt och alla.![]()
Samma lag som senast.![]()
Skickat från min SM-G981B via Tapatalk
-
- c/o LL´s Forum
Det kan du ha rätt i. Men att flyga runt i båset/katakomberna som en dåre har väl aldrig någon blivit bättre av.Varanen wrote:Ska han hålla på att spotta och fräsa så får han bära munskydd. Samtidigt har jag lite sympati. Så uppskrivna och älskade RBK varit av media i allmänhet, och Cmore i synnerhet, gjorde att han faktiskt trodde de var gudomliga. Höga fall smärtar mest.

Fasth tillbaka. Det har du rätt i Jocke. Tack för den

Lakers tog ledningen mot FBK i ESHL i alla fall. Gott omen.
Cmore minskade försnacket med 20 minuter. Känns nog lite knas att hylla RBK mer än 10 minuter nu när VLH leder med 3-1. 

-
- c/o LL´s Forum
Rögle byter målvakt
Johan Gustavsson
20 Games
2.46 GAA
.902 SV%
Johan Gustavsson
20 Games
2.46 GAA
.902 SV%
Last edited by StenhårtSlagskott on 10 May 2021, 19:42, edited 2 times in total.