Luleå har liksom VLH sakta men säkert växlat upp så det kommer bli tufft. Kommer Melart vara redo? Kommer Fasth vara tillbaka? Frågorna är många men en sak vet vi. HV ligger sist.
Melart ska inte stressas tillbaka, men hoppas att han är med då Folin saknas imorgon. Vi behöver den tyngden som Melart och Folin står för.
Angående Fasth gör det inte mig så mycket om han saknas. Källgren har stått åt sidan ett tag men kommer från en grym match. Så det vore fint om vi kunde bygga upp den höga nivå han höll inledningsvis. Då har vi seriens två bästa målvakter!
Alla har vi våra kissepinnkebajsahata-lag. Sunt förnuft. Jag personligen har otroligt magontsvårt för Bulan och den indoktrinerande Bonnen från Amish-byn ett getöga härifrån.
DET är ett friskhetstecken!
Om VLH ska sätta sig i respekt på övre halvan så vore en trea här välkommen.
Upp till bevis.
Last edited by Kloker on 20 January 2021, 20:45, edited 1 time in total.
västrastå wrote:Borde inte Källgren fått chansen idag?
Fasth är etta just nu. Kjelle var etta inledningsvis men fasth har lastat upp ett bra spel så han nåste spela bort sig först så även om kjelle var bra mot leksand så har Fasth knappt släppt några mål sista tiden.
Bra första från växjö i första. Snäppet bättre än Lule rent av.
västrastå wrote:Borde inte Källgren fått chansen idag?
Fasth är etta just nu. Kjelle var etta inledningsvis men fasth har lastat upp ett bra spel så han nåste spela bort sig först så även om kjelle var bra mot leksand så har Fasth knappt släppt några mål sista tiden.
Bra första från växjö i första. Snäppet bättre än Lule rent av.
Njae, håller inte med dig. Spelmässigt är det jämt, men Luleå är ju mycket rakare i sitt spel mot mål. Man lassar ju mängder med puckar på mål hela tiden. Lakers passar hellre än skjuter vilket inte brukar vara så effektivt. Vi förlorar skotten med 14-7, det säger lite.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
Vi spelar skitbra utan puck, men med puck är vi bedrövliga. Mindre än 10 skott på mål på 40 minuter, det är under all kritik. När vi väl får pucken spelar vi långsamt och ogenomtänkt. Vi kastar puckar hej vilt, och kontrollen är i stort sett noll. Ett bra försvarsspel gör att Luleå inte leder.
Fantastiskt skön seger. Och det är definitivt spelet utan puck som segrar idag. Och sen utnyttjar vi det lilla vi får i sista perioden. Men jag tycker vi borde kunna skapa mer än vi gör. Det är jag kritisk mot.
Två defensivt täta lag. Vi märkte ju hur många fler chanser vi fick direkt efter 0-1 eftersom Luleå var tvungna att anfalla på riktigt. En excellent bortamatch. Jag är helnöjd. Ingen kritik från min sida.
Men jag har kvar drömmen att Holmberg någon gång försöker sätta puckarna högt. Jag ger aldrig upp den drömmen. Aldrig.
Varanen wrote:Två defensivt täta lag. Vi märkte ju hur många fler chanser vi fick direkt efter 0-1 eftersom Luleå var tvungna att anfalla på riktigt. En excellent bortamatch. Jag är helnöjd. Ingen kritik från min sida.
Men jag har kvar drömmen att Holmberg någon gång försöker sätta puckarna högt. Jag ger aldrig upp den drömmen. Aldrig.
Mellan benen fungerar också... Om du ger upp hoppet en dag i så fall...