VLH-FBK

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

VLH-FBK

Post by StenhårtSlagskott »

Senast blev det vinst 1-3 och brodecki körde Zorro.

Vad bjuds det på denhär gången?

Tror det kommer bli tight, kanske OT och straffar.

Det enda jag saknar just nu i truppen(förutom en topp-center) är en straffspeciallist alla Mike Iggulden. vilka underbara straffar han bjöd på. Visste ju att det blev māl varje gång.

https://m.youtube.com/watch?v=okNW73DWMHs
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Re: VLH-FBK

Post by Svartvadet »

Vi har grymma straffläggare, skills som är överflödiga. Det handlar mycket om att hålla sig till de varianter som man kan och inte "hitta på något" när man touchar pucken.

Elias slarvade något djävulskt på det sist, faktiskt. Calof dock, han körde sina varianter och den ena fungerade. Kolla SAIK t.ex, när Lindström ska lägga straffen... Var övertygad om att han sätter den 9/10 om han kör en variant, men han lullade istället i lite mesigt tempo och hela straffen blev pannkaka!

Tror det blir en rolig match ikväll, hoppas vi vågar fortsätta spela resolut i försvaret utan Rahimi
StenhårtSlagskott
c/o LL´s Forum

Post by StenhårtSlagskott »

Svartvadet wrote:Vi har grymma straffläggare, skills som är överflödiga. Det handlar mycket om att hålla sig till de varianter som man kan och inte "hitta på något" när man touchar pucken.

Elias slarvade något djävulskt på det sist, faktiskt. Calof dock, han körde sina varianter och den ena fungerade. Kolla SAIK t.ex, när Lindström ska lägga straffen... Var övertygad om att han sätter den 9/10 om han kör en variant, men han lullade istället i lite mesigt tempo och hela straffen blev pannkaka!

Tror det blir en rolig match ikväll, hoppas vi vågar fortsätta spela resolut i försvaret utan Rahimi
Jovisst. Men det gäller ju att ha några bra varianser då. Skills javisst men ingen har visat sin straff skills förutom pesonen som la en snygg en. Men kan han följa upp den? Iggulden satte tex tre av tre straffar mot HV. Kan inte minnas att jag sett någon som ens satt 2 av 2 iår.
Last edited by StenhårtSlagskott on 21 November 2017, 17:35, edited 1 time in total.
smashinlovely
Forumdemon

Post by smashinlovely »

Straffläggare? Bättre vi fokuserar på att vinna innan det är dags för sådant 8)
mollers
Forumdemon

Post by mollers »

Vi har vunnit 100% av strafförlängningarna denna säsongen, kunde inte varit bättre!
Sura-pelle
Forumproffs

Post by Sura-pelle »

FBKs mål hade Rahimi röjt undan..Själv.
Bohm och Andersson är en kombination som gör ont..
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Usch så dåligt idag hittills, från säsongsbästa i lördags till uselt idag

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Flanders
Forumdemon

Post by Flanders »

Blir det fem matcher på den knätacklingen på Welch nu då? :lol:
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Kloker
Forumterrorist

Post by Kloker »

Peter Andersson är ju ingen höjdare att betrakta på isen. Inte många rätt.
mollers
Forumdemon

Post by mollers »

3 borde vi väl räkna med i alla fall!
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Usch usch usch så dålig skärpa

Härmapan
c/o LL´s Forum

Post by Härmapan »

Får man lägga sig på pucken och blockera?????
Stupet
Forumdemon

Post by Stupet »

En sak är ju iaf säker att Fasth är i en rejäl svacka just nu. Inte någon OS form där för 5 öre.
Kan ändå tycka att det är bra med en förlust nu så vi inte börjar gå på moln utan kommer ner på jorden igen.
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Kändes befriande med en förlust idag, man får inte vinna när man spelar så slarvigt med så dålig skärpa

Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Nä, vi förtjänade inga poäng idag. Lojt och tafatt.
anestor67
Forumamatör

Post by anestor67 »

Hybris drabbar alla lag som har en lång vinstsvit. FBK jobbade smartare.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Tror inte det var hybris utan mer en reaktion på säsongens bästa match senast mot Saik. Laget kunde inte samla sig igen efter den urladdningen.
mollers
Forumdemon

Post by mollers »

Nej man får inte lägga sig på puckenImage
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Sen ska man väl tillägga att Fasth var riktigt dålig igår. Osäker och ofocuserad.

smashinlovely
Forumdemon

Post by smashinlovely »

mollers wrote:Nej man får inte lägga sig på puckenImage
M.a.o solklar tvåa på FBK innan 2-4 målet.
Härmapan
c/o LL´s Forum

Post by Härmapan »

Säger inte att det hade ändrat matchens utgång men onekligen lite skillnad på att få spela 30 sek i 6-4 mot att få ett 2-4-mål i röven...

Varför väljer domarna att bortse från detta? De kan ju rimligtvis inte påstå att de inte såg något? I detta fall finns ju inte ens utrymme för tolkningar - det är ju solklart!
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Håller med, men tolkningen är nog att han ramlade och armarna fick en spasm orsakad av den kraftiga smäll han fick då han slog i isen som gjorde att spelaren ofrivilligt drog åt sig pucken med händerna. Allt verkar vara tolkningsbart i hockey. :lol:
smashinlovely
Forumdemon

Post by smashinlovely »

Härmapan wrote:Säger inte att det hade ändrat matchens utgång men onekligen lite skillnad på att få spela 30 sek i 6-4 mot att få ett 2-4-mål i röven...

Varför väljer domarna att bortse från detta? De kan ju rimligtvis inte påstå att de inte såg något? I detta fall finns ju inte ens utrymme för tolkningar - det är ju solklart!
Skulle tro att den avgörande faktorn var färgen på tröjan och inget annat.
JAL
Forumamatör

Post by JAL »

smashinlovely wrote:Skulle tro att den avgörande faktorn var färgen på tröjan och inget annat.
Skulle tro att den avgörande faktorn var att pucken aldrig hann bli blockerad. Hade inte pucken grävts fram så snabbt så tror jag domarn plockat honom.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Blockad eller inte. Man får inte dra åt sig pucken med händerna vilket skedde i det här fallet.
Kloker
Forumterrorist

Post by Kloker »

Matchen var ett bottennapp. Inte alls samma skärpa och flow som mot Saik. Jag tror dock ändå att vi hade tagit minst två poäng om Fasth hade gjort ett gott dagsverk. Han svajade betydligt och har gjort det i ett par matcher. Han är ju tänkt att vara tungan på vågen när spelet inte kuggar i som det ska. Nåväl, en förlust kanske var nyttig så vi kommer ner på jorden. Jag förlorar ju hellre mot FBK och övriga andra lag i serien förutom De Fula Ankungarna. I morgon hoppas jag verkligen att grabbarna studsar tillbaka och bokstavligen kör över de förfördelade Ankjävlarna! En till förlust mot dom skulle svida något så in i helvetes jävla oerhört...

:x
smashinlovely
Forumdemon

Post by smashinlovely »

JAL wrote:
smashinlovely wrote:Skulle tro att den avgörande faktorn var färgen på tröjan och inget annat.
Skulle tro att den avgörande faktorn var att pucken aldrig hann bli blockerad. Hade inte pucken grävts fram så snabbt så tror jag domarn plockat honom.
Läs 134:1 igen
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Fabian Zetterlund stängs av 2 matcher för bentacklingen mot Welch. Hälften av vad Rahimi fick för sin tackling i Saik-matchen. Jag fattar ingenting. Om det beror på återfallsförbrytarregeln så måste den ändras. I så fall straffas alla veteraner oproportionerligt. Rätt naturligt att en spelare med 15 år i ligan varit inblandad i fler incidenter än en rookie.
venomizer
Forumproffs

Post by venomizer »

Varanen wrote:Fabian Zetterlund stängs av 2 matcher för bentacklingen mot Welch. Hälften av vad Rahimi fick för sin tackling i Saik-matchen. Jag fattar ingenting. Om det beror på återfallsförbrytarregeln så måste den ändras. I så fall straffas alla veteraner oproportionerligt. Rätt naturligt att en spelare med 15 år i ligan varit inblandad i fler incidenter än en rookie.
Så den nya trenden är att man blir avstängd i efterhand istället? Varje säsong finns det en ny härlig vinkel på bedömningarna, är det inte blockering av puck och hakningar som ska dömas tokhårt på så är det sånt här trams.
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Varanen wrote:Fabian Zetterlund stängs av 2 matcher för bentacklingen mot Welch. Hälften av vad Rahimi fick för sin tackling i Saik-matchen. Jag fattar ingenting. Om det beror på återfallsförbrytarregeln så måste den ändras. I så fall straffas alla veteraner oproportionerligt. Rätt naturligt att en spelare med 15 år i ligan varit inblandad i fler incidenter än en rookie.
Om jag förstått rätt så straffas Rahimi hårdare av en anledning och det är att Söderlund utgår skadad. Är det återförbrytare ska det finnas med i domen.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Kloker
Forumterrorist

Post by Kloker »

Seriefinal. Prestigemöte. Jag hoppas att spelarna tänder till ordentligt i afton och har skakat av sig det halvdana spel som levererats en tid tillbaka.

Jag vill att OS aktuella Viktor Fasth ska stå för att tysta ner vissa tvivlare. Det ska han väl klara av?
Post Reply