Hockey är som bäst när det verkligen gäller något. Face to face. Känner mig toktaggad inför matchen!
Snälla domare, låt spelarna göra upp om det (inom gränser förstås). All skit med klubborna ska stävjas, pampersattityd hanteras bäst med blöjbyte i omklädningsrummet och man behöver inte ringa en vän eller hålla en storkonferens efter varje situation. Spela hockey bonnjävlar!
Jag tycker dock att domarna gör ett bättre jobb än för några säsonger sedan. Tycker att både Pehr Claesson och Morgan Johansson dömer betydligt bättre nu än tidigare. Att fel begås tycker jag är naturligt, när det handlar om ögonblicksbeslut. Hakningar och fasthållningar ska beivras, liksom förstärkningar från spelare som vill ha en utvisning med sig. Att man ringer en gång för mycket ser jag som bättre än en gång för lite.
Jag är faktiskt ganska nöjd med våra domare.
Men här är det min subjektiva syn som talat.
Strukturen i laget är knas. För många är alibispelare, alternativt är för svaga, alternativt har scharlakansfeber, alternativt väntar på bättre tider, alternativt väntar på att någon annan ska göra det. JUST DO IT!
Alla kan vi skaka på huvudet efter en missad målchans, ta oss i skrevet, och visa upp ett snett smile. Alla sköna dudes kan dra åt h-e! Vinn! Det är elitidrott vi snackar om.
Faktum är att jag inte gillar det här laget som helhet. Vi är små (chiefens fel) och gillar inte smärta (spelarnas och publikens fel). Hockey på elitnivå handlar inte om ett folkhälsoprojekt där några yngre män (relativt) får gotta sig i sin egen spegelbild. Från början fick några gå tidigare från jobbet för att underhålla resten av grabbarna och deras familjer på kvällen. Betalningen för att de fick lattja med trissan var smärta. Inget jag ser i dagens VLH.
Reddox gör sin bästa match för säsongen när det behövs som mest (inte för att det är godkänt). RR försöker, Galärslaven kämpar. Jag ser vilka som vill. Resten kan dra.
snacka om fingertopps känsla hur i helvete tänkte Sam i valet av straffläggare
"Lakershjärta71 skrev"Jag är inte helt övertygad om att vi behöver Rasmussen i laget. Jag tycker han är överskattad och det håller nog flera med mig om också.
Torpet storspelar med 77,27% snacka om att steppa upp när det gäller
"Lakershjärta71 skrev"Jag är inte helt övertygad om att vi behöver Rasmussen i laget. Jag tycker han är överskattad och det håller nog flera med mig om också.
Om man möter en spelare som tekniskt är bättre än en själv, och närkamper är tillåtna i den sport det gäller, måste man nyttja sin kropp. För många idag älskar Thoresen istället för att trycka till honom varje tillfälle som ges. Jag skiter i om domarnivån gjort alla rädda. Jag föraktar somliga för den fega insats de visade idag. Loverboys är säker sköna, men inte i min klubb. Smek er själva någon annanstans.
Idag Torpet drog du till med en 81% are. Bäst när det gäller? Jag orkar inte se dig en säsong till och pynta 8000:- för din underhållning. Så är du kvar nästa säsong finns jag inte på läktaren, det här du mitt ord på. Sedan kan du ta med dig ett gäng alibispelare som fortfarande firar vårt SM guld. Vad gör #79 t.ex. på en SHL is?
Tyvärr känns det som att Svensson blir Torpet2. Avgå alla! Eller hitta någon med killerattityd. Om vi nu måste ha 25 softa dudes kanske ändå målvakten måste vara crazy. Har Lassila avtjänat sitt straff?
Lite tveeggad känsla men någonstans känns det ändå bättre att vara totalt dominanta och förlora på skitsaker såsom domarstudsar och volleymål (som igår) än att bli helt utspelade och inte ha en chans (som det sett ut långa perioder i höstas).
Jag blir iofs betydligt mer irriterad över förluster som den igår men tidigare har, när det sett som mest håglöst ut, känt att jag knappt orkat bry mig, och någonstans är nog detta bättre ändå...
Vi är ju flera klasser bättre än dif och borde nog gjort i alla fall 10 mål igår. Att vi får stryk känns bedrövligt men om vi spelar som igår och filar bort lite nonchalans så borde vi vinna 99 av 100 mot dif!
Nu hade vi ju flyt med övriga resultat så tåget har inte gått ännu och jag hoppas att man kan fortsätta på det vi sett de senaste 3-4 matcherna och att min förutsägelse om en 9:e plats är fel...
PutteA wrote:Han sparkade tydligen en motspelare när dom tackade varandra?!?
Det såg ut som att det började direkt efter sista straffen. På väg mot båset blev Martinsson hånad och knuffad av inhoppande djurgårdare som var på väg mot Mantas i målet. Martinsson surnade till och gav tillbaka när det var dags att skaka hand.