Växjö Lakers-Frölunda 28/1

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
Lillklonis
Forumdemon

Växjö Lakers-Frölunda 28/1

Post by Lillklonis »

Dags för ny match!

Ikväll får vi hoppas att alla i laget accepterar sina roller och jobbar stenhårt, framförallt framför båda målen! Vore underbart att se en illröd Rönnberg i båset efter första perioden när vi fullständigt kört över frölunda :roflol:

Hoppas att vi i klacken och sittplats kan va lika bra som senast då vi fixade 2 poäng åt laget!!
"fest med lakers lakejer;)"
smashinlovely
Forumdemon

Re: Växjö Lakers-Frölunda 28/1

Post by smashinlovely »

Lillklonis wrote:Dags för ny match!

Ikväll får vi hoppas att alla i laget accepterar sina roller och jobbar stenhårt, framförallt framför båda målen! Vore underbart att se en illröd Rönnberg i båset efter första perioden när vi fullständigt kört över frölunda :roflol:

Hoppas att vi i klacken och sittplats kan va lika bra som senast då vi fixade 2 poäng åt laget!!
Ett sånt mirakel får inte missas om det skulle råka inträffa, då får det bli att släpa sig till Vida iaf.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Om alla matcher skulle sluta som förväntat hade inget spelbolag överlevt. Tvärtom gör de stora vinster. Coach Rönnberg tappar lätt sin ödmjukhet, vilket skadar laget han leder. Nyckeln är, precis som Lillklonis påtalar, att vi accepterar våra roller och jobbar hårdast. Vi måste tillbaka till grunderna. Inte bara till de taktiska grunderna lagledningen satt, utan själva hockeyns grunder. Yrkesstoltheten.
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Fullt lag idag !!!

Skickas från min iPhone via Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Nä, Eddie saknas

vlk
c/o LL´s Forum

Post by vlk »

Orkar inte analysera längre. Vi är inte i närheten av topplagen denna säsong , ta nya tag nästa, denna är rökt

Härmapan
c/o LL´s Forum

Post by Härmapan »

Nä, 1-3 mot Frölunda är nog rätt ok! Vi får försöka fighta oss till en playinplats och komma igen nästa år!
Vi slår aldrig något av topp 6 i bäst av sju i en kvart!
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Finns ingen anledning att ge upp någonting. Jag är inte för fin för en kamp om en direktplats till slutspelet.
AN
Forumentusiast

Post by AN »

Kan någon lägga ut CMore-intervjun med Lash i första periodpausen?
Baker
Forumproffs

Post by Baker »

Nu gäller det att överleva denna säsong på ett snyggt sätt. Tabellen ljuger aldrig och vi har inte lag för mer än där vi ligger idag. Topp 6 känns oerhört långt borta.
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

AN wrote:Kan någon lägga ut CMore-intervjun med Lash i första periodpausen?
Inte så mycket att ha. Han tyckte att Frölunda är proffsigare än oss på att hantera individen i sig, utveckla den och ta reda på vad spelaren vill ha.

Annars var det mest snack om att han hatar fisk.
Aleks
Forumdemon

Post by Aleks »

Nåja, uppenbarligen räcker vi inte till. En mellansäsong helt enkelt. Men även en mellansäsong vill man ju kräma ut så mycket som möjligt. Kanske kan vi få en kvartsfinalserie mot SAIK där spelarna ger allt eller kanske kan vi få möta HV i ett riktigt hett play-in (eller båda två :lol: ).

Alla säsonger blir inte som man vill men kanske kan vi ändå bjudas på något episkt
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Kom igen nu! En 6:e plats är inga rosa fantasier. Vi ligger 7:a. Dif som ligger på den åtråvärda platsen över känns inte omöjliga. Jag såg matchen de vann mot Mif hemma förra lördagen och de gjorde det med stor hjälp av domarna. Under oss ligger Bif och HV som vi vann mot senast.

Vi är alla trötta och kinkiga efter en förlust. Men om vi i ärlighetens namn lägger de bittra känslorna åt sidan och använder den andra hjärnhalvan så har vi realistisk chans att knipa en direktplats. Blir det lätt? Nej, men vem har sagt att hockey är enkelt.

Form är en färskvara. Slutspelet är en ny giv. Jag ser framemot varje matchserie vi eventuellt ställs inför med tillförsikt.
smashinlovely
Forumdemon

Post by smashinlovely »

Tyckte absolut denna matchen var ett fall framåt. Vad som behövs för att få fram vårt PP är dock en gåta för mig, att det gäller att få till mer rörelse och snabba avslut med folk framför mål är ju inget som spelare på vår nivå inte redan känner till, det svåra verkar ju vara att våga göra just detta. Jag får dock bara svårare o svårare för Hallam, får lite Guardiola vibbar av honom, att det är lätt att vara världens bästa coach så länge man är det till ett lag som skulle klara sig utan en.
Ettan
Forumamatör

Post by Ettan »

Tycker oxå denna match var ett fall framåt. Med lite flyt, lite bättre avslut och lite jämnare domslut(innan Lakers låg under med 1-3) så kunde det nog blivit någon poäng. Få hoppas på 3 pinnar mot bandylaget.

Angående Dif och domare så brukar Dif få duktigt med hjälp de flesta matcher, tyvärr även av måldomare, hade varit roligt med neutrala domare i alla matcher.
Lakers e det gottigaste
Baker
Forumproffs

Post by Baker »

Säg bara inte att vi är missgynnade av domarna. Det är bullshit och det vet alla normalt objektiva människor. Däremot är vissa lags publik mycket högljudd och påverkar men det är väl upp till varje fans att skrika, eller? Vill påstå att inget lag över tid tappat placeringar i tabellen pga domarna.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Sant. Jag skrev bara om min upplevelse om DIF-MIF förra lördagen. Domarna avgör ingenting. Min slutsats är, oavsett rättskiparna, att vi kan gå förbi DIF i tabellen. Vissa verkar ha gett upp hoppet.
Baker
Forumproffs

Post by Baker »

Absolut inte gett upp, dock är det tröttsamt med alla dippar. För många alibispelare och tungfotade spelare fn. Känns som om det är för många som för tillfället inte levererar. Kan bli kostsamt. Dock måste jag ge fred till Rydahl, lite Marcussonvarving på honom framöver.
Ettan
Forumamatör

Post by Ettan »

Jag är missnöjd med Lakers insats i massor matcher, helt kasst har det varit, men domarna missgynnar väldigt ofta.
Lakers e det gottigaste
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Det är inte domarna. Vi suger. Frågan är om vi ska fortsätta kriga trots det, eller ge upp. Min uppfattning är att vi ska kämpa såsom vi alltid gjort.

Enkel resa till SM-guld? Tack gärna! I verkligheten är det blod, svett och tårar. De flesta vill inte svettas och ännu färre vill blöda. Tårar fäller vi bara eftersom vi är bortskämda och kräver vinster. Snyt näsorna så gör vi ett ärligt försök.

Tabellen ljuger inte. Specialteams får oss att bryta samman, hemmarink gör oss bajsnödiga och vi väntar alltid på att motståndarna gör första målet så vi kan förlora. Men det finns fortfarande goda möjligheter, teoretiskt, att nå slutspel och jävlas med en kulturkramare eller två (3?). Gott nog för mig.
Ettan
Forumamatör

Post by Ettan »

Det har du helt rätt i Varanen och Baker när jag tänker efter lite längre......
Lakers e det gottigaste
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Det är hur lugnt som helst. Jag syftade inte speciellt på dig Ettan. Du har helt rätt i sak. Frågan är hur vi går vidare. Rick Astley sammanfattar det jag känner för VLH bra:

https://www.youtube.com/watch?v=dQw4w9WgXcQ

Jag har inget alternativ.

De som vill ge upp redan nu har givetvis den rätten. Jag har inget val.
Härmapan
c/o LL´s Forum

Post by Härmapan »

Det är självklart att man inte ska ge upp utan kämpa!

Problemet är väl bara att stora delar av laget ser ut att ha gett upp redan!

Efter Karlskronamatchen innan jul sa Hallam "vi bestämde oss för att det fick vara nog nu!"!
Motståndet var inte det bästa men i den matchen spelade man med en helt annan beslutsamhet än tidigare!
Detta höll i sig någorlunda även mot HV men sen har vi trillat tillbaka ner i den apatiska och uppgivna inställningen igen!

Varför inte bestämma sig lite oftare?

Ska vi kunna ge topp 6-lagen en match måste även spelarna tro på det!
Just nu ser det inte ut som att de gör det...
Post Reply