HV71-Växjö Lakers 19/9
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
HV71-Växjö Lakers 19/9
Dags för 1a derbyt i år båda lagen med förlust i sina 1a matcher
Finns platser kvar i hockeybussen så se till att hänga med och krossa HV
https://docs.google.com/forms/d/1p3F6Pi ... U/viewform
Finns platser kvar i hockeybussen så se till att hänga med och krossa HV
https://docs.google.com/forms/d/1p3F6Pi ... U/viewform
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
-
- c/o LL´s Forum
Re: HV71-Växjö Lakers 19/9
Hur ser spelet ut?
-
- c/o LL´s Forum
Spelet ser faktiskt riktigt bra ut. Det är lite halvmissar här och var, någon passning som inte är 110%. Men för att vara såhär tidigt på säsongen så är det bra spel
Allt i lakers handlar om första kedjan. Offensivt kommer de andra inte att göra många poäng
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
-
- Forumentusiast
Problemet är att vi är jämna med HV fast vi är ordinarie och de har 5 toppspelare skadade och ska in i laget!

Å Nihlstorp kan dom kasta åt helvete, gonatt
-
- c/o LL´s Forum
Nihlstorp, helt bedrövlig i två matcher nu. Skapar extrem oro i hela laget
-
- Forumentusiast
Hans jävla målvaktsspel... Returer rakt ut varje match! Han är ju bara intresserad av hockey efter jul så vi kan ju vänta med att värva honom tills då. Det är först då han steppar upp!

En uppmaning till evertsson , bygg om och bygg rätt. Detta duger fan inte.
-
- c/o LL´s Forum
..och så var det där med utvisningarna.. igen! Spela hockey eller sitta i utvisningsbåset halva matcherna?
-
- Forumentusiast
Till och med studion på cmore var övertygade att efter 10-15 omg skulle Lakers in med några "dräpare" till nyförvärv!
För de sa att truppen är för svag och att VLH tänker göra senare komplettering.
Problemet blir ju att hockeyintresset i Vida kommer svika i och med kombinationen högst biljettpris och blekt lagbygge. Orolig för strategin styrelsen lagt upp i år?!? Så bara de inte gnäller över dåliga publiksiffror i SMP under hösten, intresse skapar de ju genom ett bra lag.
För de sa att truppen är för svag och att VLH tänker göra senare komplettering.
Problemet blir ju att hockeyintresset i Vida kommer svika i och med kombinationen högst biljettpris och blekt lagbygge. Orolig för strategin styrelsen lagt upp i år?!? Så bara de inte gnäller över dåliga publiksiffror i SMP under hösten, intresse skapar de ju genom ett bra lag.

-
- Forumdemon
Ja visst. 2 matcher...men ser inte vad som skulle kunna bli så mycket bättre med nuvarande lag. Hoppas på en play in plats iaf Tack vare en vass förstakedja. Och varför inte visa nihlstorp att man han måste kämpa för att få stå. Steen är en lika bra målvakt har han bevisat flertalet gånger nu. Förlänger Steen om han inte får förtroendet? (Något bitter redan efter 2 omgångar☺)
-
- c/o LL´s Forum
För sent att bygga ett helt nytt lag nu.vlk wrote:En uppmaning till evertsson , bygg om och bygg rätt. Detta duger fan inte.
Last edited by Lakershjärta71 on 19 September 2015, 21:00, edited 1 time in total.
-
- Forumentusiast
Jo jo, bitter är man!
Men det här laget är ett plats 6-10 lag men är det där man vill vara? Därför undrar man om de satsar medvetet på att hamna längre ner i tabellen och riskera svikande intresse?
Ja, vi har en grym första lina men i övrigt har vi minst en i varje line som inte håller, därav svag trupp. Kommer inte bli många mål från de övriga linorna och så kan man inte ha det....
Men det här laget är ett plats 6-10 lag men är det där man vill vara? Därför undrar man om de satsar medvetet på att hamna längre ner i tabellen och riskera svikande intresse?
Ja, vi har en grym första lina men i övrigt har vi minst en i varje line som inte håller, därav svag trupp. Kommer inte bli många mål från de övriga linorna och så kan man inte ha det....

-
- c/o LL´s Forum
Måste även säga att jag är väldigt frågande till Hillding/Lundh. Spelade de ens?
-
- c/o LL´s Forum
Det värsta är att vi har FBK i nästa match dessutom. Börja med tre raka förluster, kan helt klart skapa oro i hjärnkontoret
Minikris då !!!Svartvadet wrote:Det värsta är att vi har FBK i nästa match dessutom. Börja med tre raka förluster, kan helt klart skapa oro i hjärnkontoret
-
- c/o LL´s Forum
Vi har ingen Ryan Lasch eller Spencer Abbott i år. Vi har Gynge, men ingen extra Rakshani eller Johnsson. Trodde Evertsson ville ha minst en rightande forward till. De naturliga målskyttarna lyser med sin frånvaro.Svartvadet wrote:Måste även säga att jag är väldigt frågande till Hillding/Lundh. Spelade de ens?
Last edited by Lakershjärta71 on 19 September 2015, 21:25, edited 2 times in total.
Gynge kan inte göra alla mål själv, vi behöver en till vass forward
Nu vill jag se en mycket högre nivå inför nästa match(Lättare sagt än gjort jag vet) eftersom varenda match förutom kanske den i Finland har inte alls sett bra ut. Känner också att en till winge hade gjort susen i laget som jag känt sedan de annonserade Gynge som sista värvningen.
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/51/Flag_of_sm%C3%A5land.svg/120px-Flag_of_sm%C3%A5land.svg.png[/img] ©
I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
-
- c/o LL´s Forum
Om man som Evertsson verkar tro på, att satsa på parhästar med gamla meriter som Rosen/Gynge och Hillding/Lundh, inte undra på att spelarna får prestationsångest. Jag tror inte att det är så lätt i verkligheten att backa tiden och förvänta sig att de båda paren ska upprepa samma kemi igen ett antal år senare. Jag tror att det är helt fel tänk.
Last edited by Lakershjärta71 on 19 September 2015, 21:44, edited 2 times in total.
-
- c/o LL´s Forum
Har faktiskt inte alls tänkt på att det var i princip enbart skyttar som lämnade oss: Johnson, Rakhshani, Kallio och Tambs.
In fick vi egentligen bara Gynge som har näsa för målet. Har Evert inte tänkt på detta heller?
In fick vi egentligen bara Gynge som har näsa för målet. Har Evert inte tänkt på detta heller?
Fast Kallio och Rakhshani var ju rätt mediokraSvartvadet wrote:Har faktiskt inte alls tänkt på att det var i princip enbart skyttar som lämnade oss: Johnson, Rakhshani, Kallio och Tambs.
Tycker nästan förlusten mot ett mediokert HV var rättvis. Vi skapar ju lite med 1:a linan, annars becksvart rakt igenom hela laget.
En gångbar teori (och troligen Evertssons) var väl att en uppgraderad Peppe och en Hillding som skulle få en nytändning här skulle göra mycket gott för laget. Jag reviderar nog mina tankar redan efter omgång 2. Jag är högst osäker på om nån av dom varit med i nån av dom två spelade matcherna. Hillding har väl iofs inte varit närvarande sen laget gick på is i början av Augusti.
Det bär riktigt emot att bli halvt desperat efter 2 matcher i serien, men det är nog bara att göra januariförvärven nu. Det ser tyvärr helt kasst ut. 2-3 nyförvärv troligen tidigare än senare.
Ta bort Nilstorp och låt han vila ett par veckor och låt Steen stå. Man kan inte ställa om backspelet så att backarna måste fokusera all kraft på returer på allting som når målvakten.
Om man kollar tabellen på Ipaden ligger vi sist, vänder man på Ipaden vrider sig hela tabellen och vi är lik förbannat sist. What the puck..
En gångbar teori (och troligen Evertssons) var väl att en uppgraderad Peppe och en Hillding som skulle få en nytändning här skulle göra mycket gott för laget. Jag reviderar nog mina tankar redan efter omgång 2. Jag är högst osäker på om nån av dom varit med i nån av dom två spelade matcherna. Hillding har väl iofs inte varit närvarande sen laget gick på is i början av Augusti.
Det bär riktigt emot att bli halvt desperat efter 2 matcher i serien, men det är nog bara att göra januariförvärven nu. Det ser tyvärr helt kasst ut. 2-3 nyförvärv troligen tidigare än senare.
Ta bort Nilstorp och låt han vila ett par veckor och låt Steen stå. Man kan inte ställa om backspelet så att backarna måste fokusera all kraft på returer på allting som når målvakten.
Om man kollar tabellen på Ipaden ligger vi sist, vänder man på Ipaden vrider sig hela tabellen och vi är lik förbannat sist. What the puck..
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Dom gjorde 30 p varAhbez wrote:Fast Kallio och Rakhshani var ju rätt mediokraSvartvadet wrote:Har faktiskt inte alls tänkt på att det var i princip enbart skyttar som lämnade oss: Johnson, Rakhshani, Kallio och Tambs.
-
- c/o LL´s Forum
Absolut, har även skrivit detta i ett tidigare inlägg. Min poäng var att de båda två gillar att skjuta. Kallio skjuter helst på allt och Rakhshani skjuter när rätt tillfälle ges. Det är en speciell egenskap, skumt nog.Ahbez wrote:Fast Kallio och Rakhshani var ju rätt mediokraSvartvadet wrote:Har faktiskt inte alls tänkt på att det var i princip enbart skyttar som lämnade oss: Johnson, Rakhshani, Kallio och Tambs.
T.ex om du kikar på vår andra uppställning i PP:
Hennessy-Hillding-Reddox
Laakso-Martinsson
Vem ska skjuta här? Laakso? Hennessy vill helst passa, Hillding likaså. Reddox kan eventuellt peta dit något trash-goal. Martinsson? Njae, blir nog något löst dragskott i så fall.
Det saknas inte skicklighet, men det saknas avslutsvilja. Hade förövrigt mycket hellre sett C. Rosén här än Martinsson, då vi vet att han kan skjuta på direkten.
Sen kan jag tycka att själva tanken om allround är suverän, men den kommer inte vinna dig något. Alltså spelare som jobbar hårt, är bra i båda zoner, kan spela flera positioner etc. etc. Spelare som Alex J, Hillding, Lundh, Söderqvist, Reddox, Hennessy samt Fröberg.
Vi börjar matchen riktigt bra, HV känns som om dom fortfarande är i omklädningsrummet och vi har god chans på ett tidigt mål med högt självförtroende.. MEN så kommer Torpet med sina förbannade tabbar och släpper ett mål och självförtroendet är i botten hos alla och vi får jobba i uppförsbacke.
Vi börjar alltid bäst, men det e fasen alltid motståndarna som gör första målet, och till 90% är det något misstag eller retur från Torpet. Jag blir så jäkla trött..
Och dessa utvisningar, jag blir inte klok på detta. Hur många i offensiv zon ?
Kan någon förklara för mig varför man går enbart på kropp istället för puck (tänker på #64´s utvisning i slutet av andra) när man inte har någon som kan jobba på pucken i andraläget ? Jag kanske är okunnig men i mina ögon är det så sjukt så det finns inte. Han hade god chans att iaf hålla undan HV spelaren och stöta pucken till backen på andra sidan men väljer att gå på kropp och hålla han.. Utvisning och mål som slutsats.
Byt målvakt och jobba på utvisningarna så ser det ändå RÄTT okej.. andra linan behöver vakna men det kommer nog.
Vi börjar alltid bäst, men det e fasen alltid motståndarna som gör första målet, och till 90% är det något misstag eller retur från Torpet. Jag blir så jäkla trött..
Och dessa utvisningar, jag blir inte klok på detta. Hur många i offensiv zon ?
Kan någon förklara för mig varför man går enbart på kropp istället för puck (tänker på #64´s utvisning i slutet av andra) när man inte har någon som kan jobba på pucken i andraläget ? Jag kanske är okunnig men i mina ögon är det så sjukt så det finns inte. Han hade god chans att iaf hålla undan HV spelaren och stöta pucken till backen på andra sidan men väljer att gå på kropp och hålla han.. Utvisning och mål som slutsats.
Byt målvakt och jobba på utvisningarna så ser det ändå RÄTT okej.. andra linan behöver vakna men det kommer nog.
Lätt att gnälla på Torpet när han knappt får någon hjälp av backarna 

Lätt att skylla på backarna när dom inte får någon hjälp av TorpetAhbez wrote:Lätt att gnälla på Torpet när han knappt får någon hjälp av backarna
Det är också lätt att gnälla på Torpet när han tabbar sig.
Första skottet mot Luleå.
Första skottet mot Hv71.
Idag rinner första målet in mellan arm och kropp i en situation där han egentligen bara ska vara så tät som möjligt och tredje kommer av att han skickar returen rakt ut i slottet. Han har inte öppnat speciellt förtroendeingivande, men visst, backarna lyser ju inte heller med sin briljans.
Första skottet mot Luleå.
Första skottet mot Hv71.
Idag rinner första målet in mellan arm och kropp i en situation där han egentligen bara ska vara så tät som möjligt och tredje kommer av att han skickar returen rakt ut i slottet. Han har inte öppnat speciellt förtroendeingivande, men visst, backarna lyser ju inte heller med sin briljans.
Har alla tidigare år alltid trott på laget men blev kallad både idiot, pappskalle och miljöpartist när jag ifrågasatte lagbygget tidigare i somras!
Jag fick även lära mig att de som ska försvara guldet inte kommer förrän efter jul...
Först då kan vi börja prata lagbygge...
Dessutom så är "Laget 2015 bättre än vid samma tid förra året"
Jag är inte ett skit förvånad över resultaten och hävdar fortfarande att vi är gravt nedgraderade jämfört med förra året!
Vi kommer att få kämpa stenhårt för en 8-10-plats med nuvarande lag eftersom vi inte (förbjudet ord) "ersatt" de som lämnat!
Man längtar lite till januari nu...
Jag fick även lära mig att de som ska försvara guldet inte kommer förrän efter jul...
Först då kan vi börja prata lagbygge...
Dessutom så är "Laget 2015 bättre än vid samma tid förra året"
Jag är inte ett skit förvånad över resultaten och hävdar fortfarande att vi är gravt nedgraderade jämfört med förra året!
Vi kommer att få kämpa stenhårt för en 8-10-plats med nuvarande lag eftersom vi inte (förbjudet ord) "ersatt" de som lämnat!
Man längtar lite till januari nu...
Om vi haft en målvakt som inte släpper 1 skottet i mål varje match.
Nihlstorp har gett bort 2 mål i de två första matcherna.
Nihlstorp har gett bort 2 mål i de två första matcherna.
Det är ett taffligt ingripande på hvs tredje mål också. Retur rakt ut
Lugn. Steen står nästa. Inte säkert det hjälper mot fbk men sen så.
Det behövs bara sprida ut förstaformationen och byta målvakt så är vi med igen.
Samt köpa in Lundgrens ersättare.
Samt köpa in Lundgrens ersättare.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!