NHL
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Re: NHL
Kommande natten spelar Boston i Chicago i första finalmatchen om Stanley Cup. Hoppas på en riktig rysare som avgörs av Blackhawks i "game seven" den 26/6.

I AHL står det 2-0 i matcher till Grand Rapids Griffins mot Syracuse Crunch i finalen om Calder Cup. Blir nog en kort serie eftersom Griffins har två hemmamatcher nu.

I AHL står det 2-0 i matcher till Grand Rapids Griffins mot Syracuse Crunch i finalen om Calder Cup. Blir nog en kort serie eftersom Griffins har två hemmamatcher nu.
Kane vaknade ju till i sista matchen mot LA, annars har ju Chicago mer förlitat sig på massan än på stjärnorna.
Boston totalt dominerade ju serien mot ligans bästa offensiv, Pittsburgh, och släppte bara in två mål på fyra matcher.
Hmm, alltid svårt att tippa, så jag får väl lyssna till mitt hjärta och säga att Chara kommer att knäcka även Chicagos offensiv, samtidigt som deras mer anonyma forwardsbesättning gör vad som behövs.
4-0 i matcher till Boston!!!
Boston totalt dominerade ju serien mot ligans bästa offensiv, Pittsburgh, och släppte bara in två mål på fyra matcher.
Hmm, alltid svårt att tippa, så jag får väl lyssna till mitt hjärta och säga att Chara kommer att knäcka även Chicagos offensiv, samtidigt som deras mer anonyma forwardsbesättning gör vad som behövs.
4-0 i matcher till Boston!!!
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland
(Vart tog Gretzky vägen?)
Re: Sv: NHL
Ja Boston släppte in 4 puckar i första matchen och Hawks tar ledningen med 1-0. Gött mos.
Blir nog en rysare detta.
Blir nog en rysare detta.
2015
Spännande fjärde match inatt. Chicago vände ju 1-3 mot Detroit, men jag tror inte att de klarar att vända det en gång till, denna gång mot Boston. Så om det skall bli någon spänning i serien så är det bäst för Chicago att vinna.
Började redan med traden av Kyle McLaren.
Däremot har jag fortfarande inte förlåtit Uffe Samuelsson för mordet på Cam Neelys knä.

Däremot har jag fortfarande inte förlåtit Uffe Samuelsson för mordet på Cam Neelys knä.
Jag brukar följa NHL också, men det är som sagt inte helt lätt med alla nattmatcher 
Som tur är så är jag nu i Toronto så jag kollade på Sabres-Toronto igår på RS sport och grill. Denna restaurang ligger precis utanför Air Canada center och är vad jag kallar en riktigt sportbar! Den har 200 st 42" tv och 1 st 460" tv skärm
och massor av leafs fans.

Som tur är så är jag nu i Toronto så jag kollade på Sabres-Toronto igår på RS sport och grill. Denna restaurang ligger precis utanför Air Canada center och är vad jag kallar en riktigt sportbar! Den har 200 st 42" tv och 1 st 460" tv skärm

Mäktigt!
Är också jäkligt sugen på att åka till Toronto och se nån match. Hade varit en upplevelse att bara se matcher på någon sån sportbar som du nämner.
Men i första hand är det Denver och Pepsi Center som gäller. Helig mark för mig =)
Hur var matchen?
Är också jäkligt sugen på att åka till Toronto och se nån match. Hade varit en upplevelse att bara se matcher på någon sån sportbar som du nämner.
Men i första hand är det Denver och Pepsi Center som gäller. Helig mark för mig =)
Hur var matchen?
Nja rawspont, jag är rätt nöjd med substitutet igår faktiskt 
Om dom lägger matchen på en frusen sjö eller i en simhall nästa år lovar jag dock att titta.

Om dom lägger matchen på en frusen sjö eller i en simhall nästa år lovar jag dock att titta.

Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.