Välkommen tillbaka....
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
Välkommen tillbaka....
...MIKKA MÄNNIKKÖ!!
Nu ska det göras mål!!
Nu ska det göras mål!!
Välkommen tillbaka....

-
- c/o LL´s Forum
Re: Välkommen tillbaka....
Kult!! 

Välkommen tillbaka Mikka ,vi har inte glömt dig!
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Hahaha, fy fan va coolt, välkommen tillbaka.
Snart kommer Ruslan Tuzhikov tillbaka också (40 år är ingen ålder för en forward)!

Snart kommer Ruslan Tuzhikov tillbaka också (40 år är ingen ålder för en forward)!
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland
(Vart tog Gretzky vägen?)
(Vart tog Gretzky vägen?)
WTF?!?
Hahahahahaha...den här hade jag aldrig gissat på. Helt ok värvning. Männikkö platsade inte i Tappara, men kan bidra med arbetsmoral hos oss. Vi behöver det.
Hahahahahaha...den här hade jag aldrig gissat på. Helt ok värvning. Männikkö platsade inte i Tappara, men kan bidra med arbetsmoral hos oss. Vi behöver det.
Fan vad oväntat, men kul. Välkommen tillbaka Männikkö.
-
- Styrelsen Lakers Lakejer
Välkommen tillbaka!!!
Den kortaste spelaren genom tiderna i VLH!!
Den kortaste spelaren genom tiderna i VLH!!
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
" Det Är Tajt " ;)
Då återstår frågan. Vilken femma skulle han passa in i och varför?
Den "store" liraren är tillbaka
Hoppas detta innebär att Vampola får bli center nu?
Reddox-Vampola-Kallio
Urbas-Rosén-Männikkö
Saviano-Moran-Hjalmarsson
Bois-Josef-Markusson

Hoppas detta innebär att Vampola får bli center nu?
Reddox-Vampola-Kallio
Urbas-Rosén-Männikkö
Saviano-Moran-Hjalmarsson
Bois-Josef-Markusson
Once a laker, always a laker!
Mikka Männikkö tillhör en av mina favoriter genom åren. Givetvis en välkommen breddning. Men jag hade nog hellre sett att laget kompletteras med en etablerad PP-back med en riktig jävla bössa...
- Åryd Lakej
- Forumdemon
Ja det kan man ju fråga sig!
Trodde faktiskt att vi skulle byta ut Janne till någon som kan locka fram spelglädjen i våra spelare igen.
Trodde faktiskt att vi skulle byta ut Janne till någon som kan locka fram spelglädjen i våra spelare igen.
Ett alternativ borde vara uteslutet för coach Karlsson och det är att placera Stig och Miikka i samma kedja. Samtidigt vet vi att vår huvudcoach aldrig brytt sig om några oskrivna regler. Så varför inte en
The Dwarves of Doom:
Saviano - Rosén - Männikkö
Snittlängd: 174 cm
Snittvikt: 80 kg
The Dwarves of Doom:
Saviano - Rosén - Männikkö
Snittlängd: 174 cm
Snittvikt: 80 kg
Tom Linder tar Dwarfes Of Doom under armen när hesa fredrik ljuder.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
PrecisSvartvadet wrote:Kult!!

Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
-
- Forumentusiast
Tycker du verkligen att det är arbetsmoralen som sviktar, jag ser det som vårt minsta problem. Både mentala orsaker och strukturella brister är mer tydliga just nu. PP är vårt största enskilda problem, det påverkar också allt annat inte minst självförtroendet på dom som skall producera.Varanen wrote:Männikkö platsade inte i Tappara, men kan bidra med arbetsmoral hos oss. Vi behöver det.
Men det var väl kul, då har du ju nåt mer negativt att spy utMike Modano wrote:Det här var bara konstigt! Fattar inte vad han ska göra i Vlh 2012?

Välkommen tillbaka....
Mål!!!!Mike Modano wrote:Det här var bara konstigt! Fattar inte vad han ska göra i Vlh 2012?
Såtillvida vi inte hamnat i en annan dimension, och våra krigare egentligen är idisslande sömngångare, så anser jag att det brister i att göra skitjobbet.
Vi är veka och tveksamma framför eget mål, vi orkar inte ta oss in framför motståndarnas.
Vi vet vilken gubbe som är vår men väljer att inte fullfölja markeringen.
Vi vet att det skarpaste sättet är att gå rakt på mål, men väljer att starta upp ett klassiskt Sedin-spel i sarghörnet istället.
Vi vet att vi måste vara disciplinerade och ta korta byten, och framförallt ta oss till båset snabbt när vi väl behagar att byta, men väljer att vila på vägen.
Vi vet att det är viktigt med de signaler vi skickar ut. Både till det egna laget och motståndarna. Ändå tycker vi det är ok att hänga med huvudena och se likgiltiga ut. Kanske hånskratta lite åt eländet på sin höjd.
Så nej, det minsta problemet med VLH är inte arbetsmoralen. Männikkö stärker förhoppningvis upp den. Hockey handlar om att gära de tråkiga detaljerna bra. Lattjolajban-spelet är bara en bonus. Inget man kan bygga framgång på.
Vi är veka och tveksamma framför eget mål, vi orkar inte ta oss in framför motståndarnas.
Vi vet vilken gubbe som är vår men väljer att inte fullfölja markeringen.
Vi vet att det skarpaste sättet är att gå rakt på mål, men väljer att starta upp ett klassiskt Sedin-spel i sarghörnet istället.
Vi vet att vi måste vara disciplinerade och ta korta byten, och framförallt ta oss till båset snabbt när vi väl behagar att byta, men väljer att vila på vägen.
Vi vet att det är viktigt med de signaler vi skickar ut. Både till det egna laget och motståndarna. Ändå tycker vi det är ok att hänga med huvudena och se likgiltiga ut. Kanske hånskratta lite åt eländet på sin höjd.
Så nej, det minsta problemet med VLH är inte arbetsmoralen. Männikkö stärker förhoppningvis upp den. Hockey handlar om att gära de tråkiga detaljerna bra. Lattjolajban-spelet är bara en bonus. Inget man kan bygga framgång på.
Var och en tycker som han vill. Jag ser andra problem som mer alarmerande än viljan att arbeta. Det är arbete och tätt försvarsspel som är orsaken till att vi ens har några poäng. Mot Rögle var arbetsinsatsen usel, men det är nästan enda matchen jag sett det som det största problemet.
Ja, olika åsikter är sunt.
Du tycker på allvar att vi gör de tråkiga detaljerna bra? I så fall ser vi väldigt olika på hockey. Hoppas lagledningen har en mer gemensam syn annars kommer många av åtgärderna som vidtas (inklusive denna värvning) att verka helt random och panikartade.
Du tycker på allvar att vi gör de tråkiga detaljerna bra? I så fall ser vi väldigt olika på hockey. Hoppas lagledningen har en mer gemensam syn annars kommer många av åtgärderna som vidtas (inklusive denna värvning) att verka helt random och panikartade.
-
- c/o LL´s Forum
Jag vet inte om det här är rätt väg att gå med Mika.. Nu har vi 2 av världens kortaste människor i laget!
Dock är den lille finnen kul och trixig att titta på och har ett vasst skott, men jag tvivlar på att detta ger något större självförtroende till laget. Det är för mycket som behöver bli bättre i alla lagdelar för att jag ska tro på det här..

De STÖRSTA problemen är av annan art än viljan..ja. Åtminstone om jag får tycka..och det får jag ju. Arbete måste kombineras med självförtroende och en tydlig plan, annars blir det inte bra. Hjälper inte om du jobbar hårt om du är på fel ställe. Där ser jag större brister just nu.
Oklart vad Mikka kan tillföra, lösa upp knuten i PP kanske. Den MÅSTE lösas upp väldigt väldigt snart.
Oklart vad Mikka kan tillföra, lösa upp knuten i PP kanske. Den MÅSTE lösas upp väldigt väldigt snart.
Last edited by Niles on 1 October 2012, 21:25, edited 1 time in total.
Jag har inte sett honom spela. Den största fördelen som jag ser det är att han känner till laget och några av spelarna sedan innan och därför kommer smälta in fort. Jag är väl inte så imponerad av det jag ser att han presterat i Tappara poängmässigt. Räcker detta till för att bryta kräftgången? Jag skulle gärna se en back med rappt skott också.
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
JÖSSES!!!
-21 På 57 matcher förra säsongen, tja han kanske har något att bidra med när det gäller den defensiva arbetsmoralen?
Herr Männikö, hoppas du överaskar mig och alla andra Lakers lovers! Han kanske lyckas få trenden att vända, det är trots allt ett lån och kostar inte en massa pengar som Netik gjorde.
-21 På 57 matcher förra säsongen, tja han kanske har något att bidra med när det gäller den defensiva arbetsmoralen?
Herr Männikö, hoppas du överaskar mig och alla andra Lakers lovers! Han kanske lyckas få trenden att vända, det är trots allt ett lån och kostar inte en massa pengar som Netik gjorde.

-
- Forumentusiast
Det finns ju ett axiom som lyder: Finne+Gammal=kass
Jag hoppas innerligt att Männikö kommer att tillföra laget lite nytt. Please, Männikö - tysta alla tvivlare!!!

Jag hoppas innerligt att Männikö kommer att tillföra laget lite nytt. Please, Männikö - tysta alla tvivlare!!!
Motivation slår klass...
Är det så många tvivlare då?
Vad jag minns av Mikka är en mer målfarlig variant av Stig. Ganska bra skott, framför allt med tanke på storleken. Ganska kvick på rören. Högerskytt dessutom.
Vad jag minns av Mikka är en mer målfarlig variant av Stig. Ganska bra skott, framför allt med tanke på storleken. Ganska kvick på rören. Högerskytt dessutom.
Jag har inte så höga förväntningar på detta. Men det ska bli kul att se honom igen.
Säg vad du gör och gör vad du säger !
-
- c/o LL´s Forum
Behöver vi såga redan nu?
Vi saknar målskyttar - vi fick in en målskytt.
Borde väl räcka?
Vi saknar målskyttar - vi fick in en målskytt.
Borde väl räcka?
med männikkö i laget kan man väl tänka att forwards formeras på följande vis:
Männikkö-Rosén-Urbas(har egentligen allt som behövs, PÅ PAPPRET. Urbas formstark och männikkö borde kunna väcka rossen.)
Kallio-Moran-Reddox(Funkade bra förra året och var faktiskt en första kedja förra året)
Saviano - Vampola - Alexander Johansson (Ser på pappret löjligt bra ut för att vara tredjekedja... men som vi vet hjälper ju inte alltid det. Alla tre grabbar är bra på grillorna och borde kunna snurra upp en del tröga motståndarbackar.
BOIS-Josef-Markusson (Jobbar på som vanligt, hoppas de slipper vara bästa kedja även efter denna match..)
I PP vill jag se:
PP1:
Urbas -Rosén - Vampola
Männikkö - Kristoffer berglund (vill ha snabbfotad back som kan vrida och vända och inte en finlandsfärja som welch. samt en left och en right på backplats)
PP2:
BOIS-Moran-Reddox
Holös - Kallio (moran ska styra och ställa samtidigt som kallio ska mata holös med passningar så han kan panga på likt Ilkka förra året. Sen har vi Reddox och BOIS som alltid går in på kassen och hugger. DE SKA SPELA ENKELT PP)
Vad tror ni???? kan det funka?
Männikkö-Rosén-Urbas(har egentligen allt som behövs, PÅ PAPPRET. Urbas formstark och männikkö borde kunna väcka rossen.)
Kallio-Moran-Reddox(Funkade bra förra året och var faktiskt en första kedja förra året)
Saviano - Vampola - Alexander Johansson (Ser på pappret löjligt bra ut för att vara tredjekedja... men som vi vet hjälper ju inte alltid det. Alla tre grabbar är bra på grillorna och borde kunna snurra upp en del tröga motståndarbackar.
BOIS-Josef-Markusson (Jobbar på som vanligt, hoppas de slipper vara bästa kedja även efter denna match..)
I PP vill jag se:
PP1:
Urbas -Rosén - Vampola
Männikkö - Kristoffer berglund (vill ha snabbfotad back som kan vrida och vända och inte en finlandsfärja som welch. samt en left och en right på backplats)
PP2:
BOIS-Moran-Reddox
Holös - Kallio (moran ska styra och ställa samtidigt som kallio ska mata holös med passningar så han kan panga på likt Ilkka förra året. Sen har vi Reddox och BOIS som alltid går in på kassen och hugger. DE SKA SPELA ENKELT PP)
Vad tror ni???? kan det funka?
Vi som minns firma Männikö - Omark blir ju lite nostalgiska här. Männikö var ett häftigt paket hos oss för några år sedan. Det var i allsvenskan det, och visst undrar man när man hör om en kille som just nu inte platsar i ett FM-ligalag. Men inte ens en stjärna i KHL är ju någon garanti (Tomas Netik, Karel Pilar) - och det var nog dyra killar det.
Männikö kommer till en klubb där han levererat tidigare. Och man tänker nog så, att man i Männikö får väldigt mycket hockey per krona. Ett ledord som många prisar här på forumet, och alla bör vara nöjda så här långt. Jag kan gissa att det kommer mera vad det lider.. säkert en PP-back också, om det fortsätter låsa sig.
Männikö kommer till en klubb där han levererat tidigare. Och man tänker nog så, att man i Männikö får väldigt mycket hockey per krona. Ett ledord som många prisar här på forumet, och alla bör vara nöjda så här långt. Jag kan gissa att det kommer mera vad det lider.. säkert en PP-back också, om det fortsätter låsa sig.
Kanske passar Männikös rappa skridskoåkning också bättre på en större svensk rink jämfört de mindre finska.
Precis som någon annan var inne på, så minns jag också Männikö som en vassare variant av Saviano. Lika kvick, men mer kompakt och oöm med ett bättre skott och målfarlighet.