Puh... nu är de inte långt kvar till första matchen...
nästan så de pirrar lite lätt i magen..
hur kommer årets första laguppställning se ut?
Vilka kommer få stå över matchen?
Vågar man köra med båda målvakterna?
Vem kommer göra årets första mål?
VEM KOMMER BLI SKADAD?
Vinner vi?
frågorna är många... abstinensen är TOTAL !!
och hockey är TOKSKOJ!!
Vampola känning av en förkylning? ...njaa...
Holös skoskav? njaa...
det har jag hört och sett är att Holös har problem med sina höfter...
Vampola klev av träningen i tisdags och tog sig upprepade gånger mog ljumsken, var även inne och prov åkte på isen vid träningsuppehållen och tillslut så klev han av isen och gick ut i Omklrummet... så att han är förkyld låter lite njaa...
men du kanske har rätt Per!
Om det är som du säger Coffe, så måste man direkt och utan tvekan ifrågasätta deras träning. Vart kommer i så fall Holös höftproblem ifrån helt plötsligt, och hur lägger man upp isträningen i början om det nu är så att Vampen redan har problem med ljumskarna. Man har varit på is i två veckor, får inte hända att sådana förslitningsskador uppstå så tidigt.... då gör man något fel helt enkelt.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
Förslitningsskador? Man kan väl sträcka ljumsken när man går ur sängen. Dessutom är det väl alltid småskavanker vid den här tiden på året när man går på is och kör hårt parallellt med styrka. Kroppen är lite ovan med vissa typer av rörelser. Lägga om träningen låter aningen drastiskt
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
serra wrote:Herregud, lite skador och paniken är framme.
Det kan ju vara så att det är slitningar från isträningen som gör sig gällande.
Putte, vadå lägga om träningen för att 2 spelare är skadade?
Menar du på allvar att mán har tränat fel då??
Vad jag menade med mitt inlägg är att jag har svårt att tro att dessa herrar är skadade, och så menar jag verkligen SKADADE. Utan att det helt enkelt bara är känningar mest pga av ovana. Och det är väl ganska oroväckande om man VERKLIGEN skulle ha förslitningsskador efter 2-3 veckor på is utan matchande. Jag tycker det är rätt stor skillnad mellan ljumskproblem och en sträckt ljumske. En sträckt ljumske kan göra ont tillfälligt men vara ok på några dygn. Ljumskproblem däremot är inte kul alls, kolla Kallio förra säsongen.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
Står i alla fall så i dagens SMP.
Holös och Vampola stannar hemma på grund av småblessyrer. Samt att Hörberg följer med istället för Modig, som heller inte är helt kurant.
Vampola och Holös stannar hemma pga småblessyrer. Även Henrik Evertssons enorma jättechansning Mattias Modig stannar hemma - men av vilken anledning? Det står i pappersbilagan att man inte vill riskera något...
Mattias Modig måste träningsmatchas stenhårt OCH jag förväntar mig att han är i grym fysisk status vid seriestart om en dryg månad.
Tror modig får nog vänta med spel ett tag till, han har inte varit med på träningarna de senaste gångerna ( rehab?) så de dröjer nog ett tag till innan han spelar match... Vilar förmodligen ända till finland..