Kristofer Berglund
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Kristofer Berglund
Nyförvärv 2 klart! http://www.vaxjolakers.se/artikel/20487/ 

Re: Kristofer Berglund
Trevligt hoppas bara att Henke la in en tid hos barberaren oxå
så kommer han att bli ännu bättre på isen

Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Gött! Tror det blir bra. Sveriges längsta hockeyfrilla 

-
- Styrelsen Lakers Lakejer
Kanonvärvning !!
detta har man sugit på ett tag eller va säger du PutteA ?
HOCKEYFRILLA IS THE SHIT !
Härligt!
VÄLKOMMEN TILL VÄXJÖ STOFFE!

HOCKEYFRILLA IS THE SHIT !
Härligt!
VÄLKOMMEN TILL VÄXJÖ STOFFE!
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
" Det Är Tajt " ;)
Härligt,välkommen!!!!! 

Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
Tro han kommer göra succe nu när han är i bättre miljö.
Bra värvning och ganska mycket ES-rutin trots sin unga ålder. Följde han slaviskt i gårdagens match på TV och det var inte många fel där. Extremt rörlig och vaken spelstil.
Sen får man medalj för räddningen av dom som bör räddas från dyngklubben, en välgärning i sig.
Sen får man medalj för räddningen av dom som bör räddas från dyngklubben, en välgärning i sig.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
- Jarran_igen
- Forumentusiast
Stabil värvning av en kille som förhoppningsvis tar ytterligare ett kliv uppåt i (och med) Växjö Lakers

HOCKEY åt folket !!!
Kristofer Berglund
Klockren värvning. Bra spelsinne, bra tacklare, helt enkelt bara bra
.

”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
G. B. Shaw
-
- c/o LL´s Forum
Mycket bra mycket bra. Men vi måste verkligen göra ALLT för att han har kvar sin underbara hockeyfrilla. Men Evertsson lär ju ha sett till att den ingår i detta 2-årskonrakt. Och det utan klausul!
Den som inte sjunger är taifare!!!
Det är tufft med långt hår!
-
- Forumproffs
Kristofer Berglund
Känns bra, Välkommen till VLH och Vida Arena! 

BÄTTRE ETT HÅRT SKOTT I SARGEN ÄN ETT LÖST PÅ MÅL
välkommen att rocka loss
Gott! Kommer bli riktigt bra backpar med Holös!
Välkommen Berglund
Välkommen Berglund

Once a laker, always a laker!
Välkommen !
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
FBK:s chief, Thomas Rundqvist, beklagar sig över "hysterin" som råder på marknaden. Men han pekar i alla fall inte ut VLH direkt som Brynäs gjorde när de torskade budgivningen på Holøs.
Den här värvningen växer i mina ögon. Så som chief Evertssons värvningar brukar göra. Viktigaste av allt är att Berglund har exakt den profilen vi saknade i vår backbesättning. Detta är en spelskicklig och passningssäker back, som dessutom förbättrat sin defensiv. Men jag har tidigare också tyckt att han verkat nonchalant i spelet periodvis.
Intressant att följa hur han tacklar utmaningen med den tyngre roll han kommer ha i VLH. Vi är ju som sagt experter på att få spelare att nå sin verkliga potential. Tre Kronor igen nästa säsong?
Den här värvningen växer i mina ögon. Så som chief Evertssons värvningar brukar göra. Viktigaste av allt är att Berglund har exakt den profilen vi saknade i vår backbesättning. Detta är en spelskicklig och passningssäker back, som dessutom förbättrat sin defensiv. Men jag har tidigare också tyckt att han verkat nonchalant i spelet periodvis.
Intressant att följa hur han tacklar utmaningen med den tyngre roll han kommer ha i VLH. Vi är ju som sagt experter på att få spelare att nå sin verkliga potential. Tre Kronor igen nästa säsong?
Wannabeklubben tycker väl allt är konstigt som inte går deras väg. Deportera skiten till Ryssland och plocka upp ett lag till från allsvenskan. 

Såg sista matchen som Färjstad gjorde i slutspelet, och nog var Berlund bäst då.
Lakej i med och motgång
Haha skön han är i intervjun 

-
- Styrelsen Lakers Lakejer
årets Intervju redan ! bästa av allt
" har du lämnat in deklarationen än? "
" - Nä den glömde jag uppe i Karlstad "
haha
så jävla roligt att han svarar seriöst på frågan haha
" har du lämnat in deklarationen än? "
" - Nä den glömde jag uppe i Karlstad "

så jävla roligt att han svarar seriöst på frågan haha

" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
" Det Är Tajt " ;)
-
- Forumamatör
Han är fan en legend redan med den där intervjun!
-
- c/o LL´s Forum
-
- Forumentusiast
Haha va? Har han nånsin tacklats?Charlamov wrote:Klockren värvning. Bra spelsinne, bra tacklare, helt enkelt bara bra.

Bra värvning av er dock. Gjorde liksom laget en katastrofal höst men växte efter jul till att vara stabil bakåt.
För dålig framåt dock.
Har en tendens att vara livsfarlig med puck i egen zon med sina indianare.
Har velat se honom bort från Karlstad under 2 års tid, men med tanke på att vi förlorar så himla många andra backar så hade han gärna fått stanna.
"Jag unnar ingen annan än Färjestad att vinna SM-guld" - Lars Glennert.
Kristofer Berglund
Ungefär det svaret jag väntat mig från dig Thelemakos. Tydligen är alla som VARIT i FBK halvdana spelare enligt dig. Holös var ju också bara en okey värvning och var ju bara så där i FBK. Konstigt att ni lyckats att ta så många SM guld med så mycket halvdana spelare.....
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det

Enligt FBK gjorde han ett strålande slutspel och Rundqvist vill behålla honom, det väger lite tyngre för mig än vad du säger Thelemakos.
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Kristofer Berglund
Du verkar vare sig ha varit på matcherna, sett dom på TV eller vet vilken spelare som är vem i Kaffesekten. Men du verkar vara en högklassig Besserwisser! Jag får inte riktigt ihop det och dig?Thelemakos wrote:Haha va? Har han nånsin tacklats?Charlamov wrote:Klockren värvning. Bra spelsinne, bra tacklare, helt enkelt bara bra.
![]()
Bra värvning av er dock. Gjorde liksom laget en katastrofal höst men växte efter jul till att vara stabil bakåt.
För dålig framåt dock.
Har en tendens att vara livsfarlig med puck i egen zon med sina indianare.
Har velat se honom bort från Karlstad under 2 års tid, men med tanke på att vi förlorar så himla många andra backar så hade han gärna fått stanna.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
G. B. Shaw
G. B. Shaw
-
- Forumentusiast
Va ju just det jag sa? Katastrofal under hösten, precis som alla andra i laget, men efter jul så blev han bättre för varje match och va stabil i slutspelet.ollebolle wrote:Enligt FBK gjorde han ett strålande slutspel och Rundqvist vill behålla honom, det väger lite tyngre för mig än vad du säger Thelemakos.
Under slutspelet gjorde han nog sin bästa tid i Karlstad å många gick från att mer eller mindre hata honom till att vilja ha honom kvar. Å när nu Frögre, Sevc å kanske Brodin sticker så vill nästan alla att han skulle ha stannat istället.
-
- Forumentusiast
Thelemakos wrote:Va ju just det jag sa? Katastrofal under hösten, precis som alla andra i laget, men efter jul så blev han bättre för varje match och va stabil i slutspelet.ollebolle wrote:Enligt FBK gjorde han ett strålande slutspel och Rundqvist vill behålla honom, det väger lite tyngre för mig än vad du säger Thelemakos.
Under slutspelet gjorde han nog sin bästa tid i Karlstad å många gick från att mer eller mindre hata honom till att vilja ha honom kvar. Å när nu Frögren, Sevc å kanske Brodin sticker så vill nästan alla att han skulle ha stannat istället.
Han är dock fortfarande en spelare som ger en hjärtinfarkt många ggr.
Glädjen att komma till en riktig klubb var det som fällde avgörandet för Berglund.
Någon som har koll på hur det är med Berglund? Spelade bara 11 sek i går
Blir jobbigt för backsidan nu med många matcher på kort tid.

Blir jobbigt för backsidan nu med många matcher på kort tid.
Jo, det börjar märkas nu. Det sviktar både här och där. Monroe kan omöjligt hålla hög nivå alla matcher, kort om backar ger inget handlingsutrymme där, dyraste värvningen är det total munkavel kring och har så varit en tid nu. Dags att sluta sitta lugnt i båten. Den är på väg in i oväder och den senaste tiden har den börjat ta in vatten. Behövs ett par nys sjömän som kan laga den.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Rätt tomt på marknaden efter hv71 tagit allt av värde?