Lakers vs Modo 21/2
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Lakers vs Modo 21/2
En ny chans att gå upp på slutspelsplats, två lag som förlorade senaste rundan. Ett Modo som jag tror kommer sälja sig jävligt dyrt. En match där jag hoppas ledningen använder alla verktyg i lådan som anses nödvändiga för att bärga 3 pinnar, för det är just vad jag kräver på tisdag, 3 pinnar. Det kunde vart en chans att dra ifrån Modo, nu blir det istället en ångestmatch som måste vinnas.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det

-
- Forumproffs
Re: Lakers vs Modo 21/2
Hallen är sånär som på några ståplatser "knökafull", igen. Nu är det lagets jobb att BEVISA att man vill till slutspel! Något man inte bevisade igår. Inte för fem fjuttiga ören.
Man kan ju hoppas att vi fortsätter med att spela bra varannan match emot norrlandslagen. Skit emot Luleå, mycket bra emot SAIK, skit emot Timrå. (Mycket bra emot MODO?)
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Jag tror det krävs ett uppsnäpp med minst 100% om vi ska ta poäng mot Modo på tisdag.

Förlusten mot Timrå var rätt väntad, efter tre riktiga krigarinsatser (vinst mot HV, SAIK och LHC!) var batterierna slut. Visst kan man tycka att det ska bli vinst också mot tabelljumbon, men jag tar hellre en förlust mot Timrå än mot något av de andra lagen vi har kvar att möta. Växjö och resten av lagen har påbörjat ett grymt spelschema, det blir omöjligt att hålla fokus uppe i alla matcher. När man väl tappar fokus gäller det att göra det i ”rätt” matcher, och igår var det faktiskt en sådan. På tisdag är det däremot dags att göra säsongens bästa insats – såväl på isen som på läktarna.
Med tanke på att Modo fullständigt förnedrade Växjö senast lagen möttes, har jag svårt att se hur vi ska kunna ta tre nödvändiga poäng i denna match. Deras förstafemma är verkligen snuskigt bra. Å andra sidan ljuger aldrig tabellen: Modo är bara marginellt bättre än Lakers, och det är vi som har fördel av hemmaplan.
VLH har tagit poäng i nio raka hemmamatcher nu
Med tanke på att Modo fullständigt förnedrade Växjö senast lagen möttes, har jag svårt att se hur vi ska kunna ta tre nödvändiga poäng i denna match. Deras förstafemma är verkligen snuskigt bra. Å andra sidan ljuger aldrig tabellen: Modo är bara marginellt bättre än Lakers, och det är vi som har fördel av hemmaplan.
VLH har tagit poäng i nio raka hemmamatcher nu

Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Igelkotten gör sig redo och burrar ihop sig i egen zon. Snälla, släpp detta och ligg på högre upp i banan. Bänka grunkare och prova och spela med skills. Släpp handbromsen och våga spela ut. Är dock rädd för att det blir 50% spel i lakers Zon, 30 % i mittzon och 20% i Modos zon.
Om våra grunkare ändå hade fungerat i sina roller. Det duger inte att göra en riktigt bra match för att sedan vara helt osynlig i två. Inga tacklingar och ingen skridskoåkning. Deras uppgift är ju att skapa energi.
Jag tippar 2-5 men hoppas jag har fel.
Om våra grunkare ändå hade fungerat i sina roller. Det duger inte att göra en riktigt bra match för att sedan vara helt osynlig i två. Inga tacklingar och ingen skridskoåkning. Deras uppgift är ju att skapa energi.
Jag tippar 2-5 men hoppas jag har fel.
Säg vad du gör och gör vad du säger !
tror tyvärr på förlust i denna match då Modo vill mer än oss och att JK väljer att köra sin djävla defensiv hela tiden och ingen fart framåt. sen bänkar han ju fel killar hela tiden .
full fart framåt anser ja annars blir vi våldtagna igen som sist
full fart framåt anser ja annars blir vi våldtagna igen som sist
-
- c/o LL´s Forum
Det kommer bli riktigt viktigt att INTE förlora morgondagens möte, gör vi det så ser det riktigt tufft ut med att ta den sista slutspelsplatsen. Det är VÅRT ansvar på läktaren att göra Modos besök så obekvämt som möjligt. Nu lyfter vi Lakers till skyarna imorgon och försöker få Modo ur balans så mycket som det bara går, för det påverkar.
Hallen är i stort sett utsåld, Lakers är FORTFARANDE med i kampen om en slutspelsplats, SOM NYKOMLING.. Vem hade trott detta för ett år sedan? Bli inte för bekväma på läktaren nu bara för att vi VET att lakers KAN vinna mot alla lag. Vi ska fortfarande göra vårt jobb.
Slutspel eller inte slutspel, det spelar ingen roll, vi är där ändå!
Imorgon kör vi över Modo!
In med Saviano och Soares!
Hallen är i stort sett utsåld, Lakers är FORTFARANDE med i kampen om en slutspelsplats, SOM NYKOMLING.. Vem hade trott detta för ett år sedan? Bli inte för bekväma på läktaren nu bara för att vi VET att lakers KAN vinna mot alla lag. Vi ska fortfarande göra vårt jobb.
Slutspel eller inte slutspel, det spelar ingen roll, vi är där ändå!
Imorgon kör vi över Modo!
In med Saviano och Soares!
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Vad sägs om att skita i allt vad "vi06" och olika grupperingar och bara tokköra i årets viktigaste match?
ALLA MOT MODO!
ALLA MOT MODO!
Snart nära dig...en ny hall
Laget som vinner spelar inte kvalserien utbrister jag spontant.
Tagga!!!!
Tagga!!!!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
-
- c/o LL´s Forum
Om alla gör sitt imorgon på VS och tänder till grabbarna nått så in i helvete så ska i ta hem detta. Men det ska fan i mig koka i hallen från start. Slutspelstämning my as. Det är SM-finalstämning som gäller. Och all grupper är inställda på detta och då blir det ett kokande oranget hav imorgon. Längtar!!
Den som inte sjunger är taifare!!!
Utifrån träningen idag blir det följande kedjor mot Modo
Netik moran kallio
Sås Rasmus iggy
Hjalmar ölen redox
Markusson Josef Daggen
Extra forward antingen savi el fete
Alla gick för fullt och det tränades mycket powerplay och boxplay
Netik moran kallio
Sås Rasmus iggy
Hjalmar ölen redox
Markusson Josef Daggen
Extra forward antingen savi el fete
Alla gick för fullt och det tränades mycket powerplay och boxplay
Säg vad du gör och gör vad du säger !
-
- Styrelsen Lakers Lakejer
Ruskigt viktig match igen nervös redan nu jag puh!
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
-
- c/o LL´s Forum
Lakers vs Modo 21/2
Word!!!!serra wrote:Vad sägs om att skita i allt vad "vi06" och olika grupperingar och bara tokköra i årets viktigaste match?
ALLA MOT MODO!
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Bara att ösa på utav helvete imorgon !
Från nedsläpp bör det dåna i hallen och fram tills slutsignalen går, vänt matcher har vi gjort förr om det nu blir underläge.
Sen en sak , ingen idé att bua vid Icing, det dödar sången direkt + att det blir knappast någon förändring på linjemännen , tveksamma utvisningar helt klart men icing är ju onödigt
Från nedsläpp bör det dåna i hallen och fram tills slutsignalen går, vänt matcher har vi gjort förr om det nu blir underläge.
Sen en sak , ingen idé att bua vid Icing, det dödar sången direkt + att det blir knappast någon förändring på linjemännen , tveksamma utvisningar helt klart men icing är ju onödigt

SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Vad sägs om att bizon ställer sig nere vid plexit efter nationalsången istället, så kör vi kom igen lakers med sittplats.
haka pele perkele!
Tycker nog att Steve borde vara ordinarie, tycker att han tillför mycket energi i laget och ger fart. men jag har fortsatt förtroende för att JK har förmågan att ta ut det för dagen bästa laget, även om jag ibland har tvivlat på att han alltid har den förmågan.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
hur som haver om vi vinner el inte imorgon el om vi går till slutspel el hamnar i ingemansland efter 55 omg så tycker ja vi får vara djävligt nöjda så länge vi slipper KS bara
Undrar vad Stig gjort för ont? Vem av de som spelat bra bland backarna blir bänkad i morgon som tack för hjälpen? Heikinen?
Annars är allt som vanligt inför matchen med Janne. Vi måste hålla ihop försvaret blabla, det andra laget är otroligt bra blabla, vi tar ut laget i morgon blabla.
Fan vad befriande det hade varit om han bara sagt..Vi ska köra på som fan i morgon, tacklas och gå stenhårt på mål. Det är vår hemmaplan, det skall märkas både på planen och på läktaren. Men det är klart, så är ju inte taktiken ens mot Timrå så varför skulle han säga det. My bad.
Annars är allt som vanligt inför matchen med Janne. Vi måste hålla ihop försvaret blabla, det andra laget är otroligt bra blabla, vi tar ut laget i morgon blabla.
Fan vad befriande det hade varit om han bara sagt..Vi ska köra på som fan i morgon, tacklas och gå stenhårt på mål. Det är vår hemmaplan, det skall märkas både på planen och på läktaren. Men det är klart, så är ju inte taktiken ens mot Timrå så varför skulle han säga det. My bad.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
-
- c/o LL´s Forum
Vi ska givetvis inte bli naiva och gå bort oss men mot ett lag som Modo som ligger på nästan samma poäng ska vi ta mig fan kunna spela lite mer offensivt mot än vad vi såg senast mot Timrå. Dom kvaliteterna har vi och det känns som en "nu eller aldrig match" så därför tycker jag vi brakar loss med....
OFFENSIVA LAKERS, VI VILL SE OFFENSIVA LAKERS, OFFENSIVA LAAAAKERS, VI VILL SE OFFENSIVA LAKERS!!!
OFFENSIVA LAKERS, VI VILL SE OFFENSIVA LAKERS, OFFENSIVA LAAAAKERS, VI VILL SE OFFENSIVA LAKERS!!!
- Åryd Lakej
- Forumdemon
Fortfarande så djävla beviken och arg!!!Fan Talis det kör vi,nu djävlar ska puckfan bara in....
-
- Styrelsen Lakers Lakejer
jag skiter i hur i helvete vi spelar bara vi tar poäng/vinner !!!
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
" Det Är Tajt " ;)
-
- c/o LL´s Forum
Och det gör vi genom att lira lite hockey så därför trycker vi plattan i botten med en gång och bara kör!! 

gör mig glad imorgon pojkar och sjung hem 3 pinnar då ja ligger här nu men över 39grader feber och frossa sjuk som ättans blääää skit me att man inte kan gå.
men ja skickar min gammle mor som hjälp till er.
men ja skickar min gammle mor som hjälp till er.
Lakers vs Modo 21/2
Bra du e sjuk nu Frippe och inte den 3:e!!!
Nu kör vi över Ångrnanlänningarna.

-
- Forumdemon
tycker inte vi ska köra en sådan ramsa!! Laget har gjort det förbannat bra hitills av säsongen med de grundspelet som de har!! Och imorgon så måste de verkligen tajta till defensiven då modo är ett grymt skickligt lag offensivt just nu även om de inte gjorde mål i förra matchen!
"fest med lakers lakejer;)"
Det måste bli fler puckar på mål, det är väl rimligt att ha som en plan, för hur fan ska man annars göra mål. 

"Var dig själv, det finns redan så många andra"
MoDo är liksom Timrå ganska mediokra i egen zon. Detta gör att vi nog skall försöka vistas där istället för i vår egen. För tittar man på plus/minus hos VLH skall vi nog försöka spela mindre i egen zon.
Arenan är alltså slutsåld? Vet ni om det, som Modosupporter, går att köpa biljetter till bortastå på plats imorgon?
-
- c/o LL´s Forum
Va ju 50/50 seriös med ramsan. Ville mer få fram att vi måste få lite mer fart på skeppet. Visst har laget gjort det bra men det jag mest menade va att det funkar ju inte att lira som vi gjorde mot Timrå ikväll. För den matchen har vi färskt minne tyvärr. Börjar vi se minsta tendenser till att falla in i den skiten ikväll tycker jag det absolut vore på sin plats att dra nån sån ramsa. Är ju lite samma innebörd med Framåt Kämpa VLH. Eller vill du köra Bakåt Kämpa VLH?Lillklonis wrote:tycker inte vi ska köra en sådan ramsa!! Laget har gjort det förbannat bra hitills av säsongen med de grundspelet som de har!! Och imorgon så måste de verkligen tajta till defensiven då modo är ett grymt skickligt lag offensivt just nu även om de inte gjorde mål i förra matchen!

Våra färger kommer vajja över vs ikväll och vi ska föra ett jäkla levande. Ikväll ska vi sjunga och heja fram 3 grymt viktiga poäng.
=(
Kommer gå skit.
Kommer gå skit.
ja det är en nedrans tur i detta fallPutteA wrote:Bra du e sjuk nu Frippe och inte den 3:e!!!Nu kör vi över Ångrnanlänningarna.
Så trist med serielunk.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!