KalleB skrev:Vet att det är fel tråd men eftersom ämnet redan finns så Har ni kommit någon vart med att man måste logga in två gånger? (använder crome)
Nej, vi håller på tillsammans med Standout när det gäller det som du påtalar. Vi kommer informera så fort vi har en lösning eller förändring. Under kvällen hoppas jag att vi får ut det nya Temat för forumet som skall fungera i både MFF, IE och Crome.
//PutteA
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
Då var det nya utseendet upplagt. Det finns en del saker som tex för mörk text på den mörka bakgrunden som skall åtgärdas, men det får jag tar allt eftersom!! Detta kommer säkert inte att passa alla, så är det ju, men jag hoppas den passar majoriteten. Målsättningen från styrelsen har vart att få forumet så likt hemsidan som möjligt, och nu är vi bra nära!! Det finns givetvis saker som kan förbättras och ni får gärna lämna förslag här i denna tråd. Hoppas ändå att ni känner er någerlunda till freds med hur forumet nu ser ut.
Denna ska även fungera problemfritt i Internet Explorer!!
//PutteA
Om nån nu ändå skulle ligga kvar med samma utseende som innan, så kan det beror på att ni behöver uppdatera sidan, och kanske även rensa cacheminnet i er webbläsare.
Börja med att Uppdatera sidan. Högerklicka nånstans på sidan och välj Uppdatera
Rensa cacheminnet i: Internet Explorer Öppna Verktyg i menyn och sen Internetinställningar. Under fliken Allmänt hittar du en sektion som heter Webbhistorik. Klicka på Ta bort. Klicka där i de första fyra översta och Ta bort.
Mozilla Firefox Öppna Verktyg i menyn och sedan Inställningar. Välj Avancerat och sen Nätverk. Klicka på Rensa nu för att tömma cache!!
Avslut med att Uppdatera igen!!
//PutteA
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Mycket bra jobb som gjorts här på det nya forumet. Härlig layout och färgsättning. En stor bunt "líljékonváljer - vackrare än rosor" till den som förjänat det. (Putte A?)
Jo, det var väl bra men färgkontrasterna på texten här och var lämnar mycket övrigt att önska. Svart text på mörkblå bakgrund är väl bra om man inte vill se vad det står
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Om du har läst tråden tidigare Niles, så är vi medvetna om detta, och det är ett arbete som fotgår att fixa till. Men jag tyckte vi behövde lansera denna sida nu, då vi fick problem med Internet Explorer. Men all text som ligger utanför forumramen ska redigeras om, men det kan ta ett litet tag, då vi har annat att göra med. Jag måste bokföra lite också, det har kommit i skymundan nu ett tag för forumet.
Och sånt gör inte mina styrelsekamrater glada !!!!
KalleB skrev:Vet att det är fel tråd men eftersom ämnet redan finns så Har ni kommit någon vart med att man måste logga in två gånger? (använder crome)
Nej, vi håller på tillsammans med Standout när det gäller det som du påtalar. Vi kommer informera så fort vi har en lösning eller förändring. Under kvällen hoppas jag att vi får ut det nya Temat för forumet som skall fungera i både MFF, IE och Crome.
//PutteA
Några framsteg ang. detta?
För mig beror det på vilken dator jag använder. Köpte precis en ny stationär vilken jag bara måste logga in en gång med, men min bärbara behöver två försök på sig. Nån som vet varför? (Crome på båda btw)
Två click på Chrome. Sen spelar det nog mindre roll norrhockey om man nu läser eller inte på inloggningssidan. Det skulle bli lite väl tjatigt att behöva läsa varje gång man vill in på forumet.
Mina Damer och Herrar, jag tror att jag har hittat problemet!
Jag använder själv Mozilla Firefox och efter ett antal timmars utforskande så har jag kommit fram till följande:
När jag går in på LL.SE så byter proxyn domän till LL.COM och när jag sedan trycker på login så byter den tillbaka till .SE och det är först då det går att logga in!
Alltså behöver ni ta bort .COM och bara använda .SE, för när det är .SE så kommer jag in på första försöket!
Jag kom på en idé på hur man skulle kunna slippa sandlåde-nivån i vissa trådar. Skulle man kunna ordna så att man kunde rösta på medlemmars inlägg och på så vis skapa någon +/- statistik över alla användares inlägg sett till kvaliteten på dem? På så vis kanske vi kan hålla oss till rätt ämne i rätt tråd framöver?
Eller så kan ni göra som vi gör på en av Sveriges största ungdomsforum som jag är Mod på. Vi ger PMvarningar först om att medlemmen ska sluta med detta beteende. Fortsätter det ändå så blir det frysning från forumet en dag. Sedan en vecka om det upprepar sig. Nästa steg är en månad. Sedan kick.
Per_växjö skrev:Eller så kan ni göra som vi gör på en av Sveriges största ungdomsforum som jag är Mod på. Vi ger PMvarningar först om att medlemmen ska sluta med detta beteende. Fortsätter det ändå så blir det frysning från forumet en dag. Sedan en vecka om det upprepar sig. Nästa steg är en månad. Sedan kick.
Mkt bra system som alla de större forumen använder, ni är ju några mod så en behöver ju inte dra hela lasset.
Vi har ett liknande system. Dock varnar vi innan vi börjar stänga av folk. Det kan vara både en och två varningar beroende på vad det handlar om. Sen kan man bli avstängd olika tidpunkter osv.