TAIF
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
TAIF
Tingsryd tar 140:- per biljett kommande säsong, samtliga matcher. Alltså så har man en av allsvenskans dyraste plåtar. Sittplats kostar 200:- samtliga matcher. Får man ihop det verkligen om man börjar torska lite matcher?
Plötsligt så känns våra futtiga 100 kr mot Sundsvall o dyl inte alls som mycket..
Entrébiljett - Ståplats
Vuxen
140:-
13 - 18 år
80:-
Upp t.o.m. 12 år
0:-
Fri entré i mån av plats
Pensionär
Student
Studentlegitimation krävs
för universitet eller högskola
Entrébiljett - Sittplats
Alla
200:-
Årsabonnemang - Ståplats
Vuxen
2.500:-
13 - 18 år
2.000:-
Upp t.o.m. 12 år
---:-
Pensionär
Student
Plötsligt så känns våra futtiga 100 kr mot Sundsvall o dyl inte alls som mycket..
Entrébiljett - Ståplats
Vuxen
140:-
13 - 18 år
Upp t.o.m. 12 år
0:-
Fri entré i mån av plats
Pensionär
Student
Entrébiljett - Sittplats
Alla
200:-
Årsabonnemang - Ståplats
Vuxen
2.500:-
13 - 18 år
Upp t.o.m. 12 år
---:-
Pensionär
Student
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
-
- c/o LL´s Forum
Renoveringen av hangaren i skogen drog ju pengar också..Och sen busskort.. http://www.haninge.se/upload/3732/rudan2.jpg
Last edited by Niles on 16 August 2010, 18:57, edited 1 time in total.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
-
- c/o LL´s Forum
Någonstans finns väl smärtgränsen även för en Tingsrydsbo, men den ligger med all säkerhet över vad den gör här.
I Tingsryd är hockyen allsmäktig och man funderar inte på samma sätt att det kostar si eller så. Vet egentligen inte om man rent allmänt har mindre kostnader där än här. En annan prioritering är det nog.
I Tingsryd är hockyen allsmäktig och man funderar inte på samma sätt att det kostar si eller så. Vet egentligen inte om man rent allmänt har mindre kostnader där än här. En annan prioritering är det nog.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
svinhugg går igen
Det är naturligtvis ingen som tycker att det är märkligt att ni höjer priserna! Dert handlar givetvis om att ni i Tajf (precis som i allt annat) spytt galla över Lakers höga biljettpriser i flera år och när ni själva blir värre så får ni igen! Enkelt!LasseMaja wrote:Ja för pengar är ju TAIF ensamma om att behöva för att driva sin verksamhet, tur för er att ni inte har dom problemen.
Det är även ganska lätt att dra parallellen till att kalla någon annan "köpelag" för att plötsligt expldera i köphysteri och direkt ställa sig helt frågande till att de man hatar för just detta har synpunkter!
Om Tajf skulle ha "fräckheten" att byta namn eller bygga en ny hall så skulle folk från Växjö säkerligen komma med syrliga kommentarer då också!
Det som är lite märkligt är att när ni kopierar det ni säger er hata oss för så blir det genom ett trollslag helt ok...?
Jag vet att kommentaren är helt överflödig då era repliker är att modern hockey ser ut så här och att diskussionen är förlegad, men det innebär ju i så fall att ni aldrig spelat modern hockey tidigare och att er kultur och tradition därmed gått i graven!
Återstår att se vad alla era finnar har för EKG...
Störst komik är ändå att man hånat Lakers för att vara ett köplag och nu själva anammar detta koncept! 
Eller nej förresten. Roligast är nog när tajfarna svarar att "ni är ju också ett köpelag"

Eller nej förresten. Roligast är nog när tajfarna svarar att "ni är ju också ett köpelag"

Last edited by Dave on 17 August 2010, 12:12, edited 1 time in total.
Once a laker, always a laker
Tvivlar starkt på att man kan läsa så mycket kommentarer där gällande Lakers biljett priser. Däremot skrivs det en jävla massa skit i kommentarsfälten, och båda sidor sköter sig lika illa!hagawaga wrote:Absolut men läs valfri artikel (kommentarerna) om Lakers i smp de senaste 5 åren så förstår du vad jag menar!LasseMaja wrote:Har aldrig sett någon spy galla över Lakers biljett priser, det är väl för fan helt upp till klubben att bestämm!!! Varför skulle någon TAIFare ens ha brytt sig???
Tingsryds AIF
since 1923
since 1923
Du kan sluta tvivla starkt, för alla vet vilket jävla liv och kommentarer det var på smp när Lakers höjde biljettpriserna för 2 säsonger sedan när dom skulle spela i Kvalserien.LasseMaja wrote:Tvivlar starkt på att man kan läsa så mycket kommentarer där gällande Lakers biljett priser. Däremot skrivs det en jävla massa skit i kommentarsfälten, och båda sidor sköter sig lika illa!hagawaga wrote:Absolut men läs valfri artikel (kommentarerna) om Lakers i smp de senaste 5 åren så förstår du vad jag menar!LasseMaja wrote:Har aldrig sett någon spy galla över Lakers biljett priser, det är väl för fan helt upp till klubben att bestämm!!! Varför skulle någon TAIFare ens ha brytt sig???
Once a laker, always a laker!
-
- c/o LL´s Forum
Anders83: Bara för att det blev några avhyvlingar så betyder inte det att du måste ta bort inlägg bara för att du kan! Jag anser, liksom många andra, att diskussioner där man kan använda sig utav fakta är intressant! Som mitt inlägg innan där jag citerade ifrån SMP osv
Bara en liten hint ifrån en som gillar debatter!

Bara en liten hint ifrån en som gillar debatter!

???
Handlade inte tråden (som heter Tajf) om Tajf i allmänhet och biljettpriser i synnerhet?Anders83 wrote:Tråden rensad!
Snäpp upp verksamheten och håll er till ämnet TACK!
Jag missade nog att läsa en hel del eftersom du lät kvasten gå...?
Undrar vad det var som utlöste censuren?
-
- Forumdemon
Tråden öppnas med diskution om biljettpriser och då förutsätter i alla fall jag att det så oxå diskuteras, när det sen ploppar upp dagisdiskutioner om vem som sagt var och när och NÄHÄ JOHO och sen dyker hatdiskutionen upp igen så anser jag inte att det diskuteras biljettpriser längre.
Finns det mer synpunkter eller funderingar så fortsätter vi det via PM så kan diskutionen fortsätta om taifs biljettpriser eller om ni vill ha en ren taiftråd så döper vi om topic till allt om Taif istället .
// Anders
Finns det mer synpunkter eller funderingar så fortsätter vi det via PM så kan diskutionen fortsätta om taifs biljettpriser eller om ni vill ha en ren taiftråd så döper vi om topic till allt om Taif istället .
// Anders
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
- Sköna_Gröna
- Forumamatör
En miniräknare borde dem skaffa inom Tingsryds AIF.
Ungdom/pensionäre/student
Enkelbiljett 80kr
Säsongskort 2500kr
26*80kr=2080
Nu ska man alltså MINST förlora 420kr på att köpa årskort!
Sug ur oss varenda krona och betala Kauppila och grabbarna 100 lax i månaden så är vi snart nya Hammers!
Vår styrelse kan förstöra vår anrika klubb. Det är tack vare den genuina publiken och en makalös vändning som räddade dem förra säsongen. Jag vet att ingen, varken Lakej eller Brigadare kritiserar sin egen klubb, men jag vill bara Taif:s bästa.
Ungdom/pensionäre/student
Enkelbiljett 80kr
Säsongskort 2500kr
26*80kr=2080
Nu ska man alltså MINST förlora 420kr på att köpa årskort!
Sug ur oss varenda krona och betala Kauppila och grabbarna 100 lax i månaden så är vi snart nya Hammers!
Vår styrelse kan förstöra vår anrika klubb. Det är tack vare den genuina publiken och en makalös vändning som räddade dem förra säsongen. Jag vet att ingen, varken Lakej eller Brigadare kritiserar sin egen klubb, men jag vill bara Taif:s bästa.
Stolthet, hjärta, tradition
-
- c/o LL´s Forum