Ja, men vi får ju som sagt var vänta ett tag med att bestäma att vi ska ha en ny hall. Jag tror aldrig att jag har varit med om att en Div-1 klubb har byggt en ny hall när deras nuvarande tar 4 000. Rätta mej om jag har fel
Jag tror inte du har fel Nä vad lakers och komunen behöver är att jobba mer utanför Växsjös gränser.Ta bara busstrafiken.Ifjol kunde jag lifta till växjö och ta bussen hem.Idag får jag både lifta dit och hem.Hur skall jag kunna jobba för Lakers? när Länstrafiken sätter käppar i hjulet? Jag vet att jag gorde ett dåligt köp när jag köpte in mig i folkabussen.Den skall tyvärr gå till skrot, men det är väl bara att ta ännu kraftigare tag och försöka locka till mig ännu fler från älmhult: Mitt mål är minst en buss till varje hemmamatch.
Erok >> Dina ambitioner är att hylla... att lifta in till Växjö för att gå på hockey, för att sedan lifta/gå tillbaka är värt mer än en eloge. Hur många känner du i Älmhult som är intresserade av att gå på hockey? Hur ser kommunikationen till Älmhult ut efter en onsdagsmatch?
Varför det, gammla trådar är ju ett bevis på att det funnits ett intresse umder en längre tidsperiod. Men visst behöver vi en ny hall, arena eller center. Behovet är dock mycket stort inte minst av säkerhetsbehov. Att en förmodligen ännu större publik skulle vara möjlig i Växjö anser jag vara stor. Den eventuellt nya halle, arenan, centret skal dock enligt mig utformas i nära sammarbete med lakejerna, som är livsnärven i Lakers.
When you pull on that jersey, the name on the front is a hell of alot more important than the one on the back.
Sudden wrote:Ja, men vi får ju som sagt var vänta ett tag med att bestäma att vi ska ha en ny hall. Jag tror aldrig att jag har varit med om att en Div-1 klubb har byggt en ny hall när deras nuvarande tar 4 000. Rätta mej om jag har fel
Rögle BK 1982-83. (Jo, att den gamla vegeholmshallen brann ner fullkomligt sporrade antagligen kommunen till sällan skådad handlingskraft, men ändå).
/TT
"Vi är alltid starka nog att stå ut med andras motgångar" -- Francois de Rochefoucauld ~1650
Sudden wrote:Ja, men vi får ju som sagt var vänta ett tag med att bestäma att vi ska ha en ny hall. Jag tror aldrig att jag har varit med om att en Div-1 klubb har byggt en ny hall när deras nuvarande tar 4 000. Rätta mej om jag har fel
Rögle BK 1982-83. (Jo, att den gamla vegeholmshallen brann ner fullkomligt sporrade antagligen kommunen till sällan skådad handlingskraft, men ändå).
/TT
Så du menar att en bensindunk och en tändsticka är melodin om man vill ha ny hall?
Piggelin wrote:Stopp för fan!!
Brinner Lakerdome ner får vi spela på uterinken. Någon ny hall blir det inte.
Bra Piggelin att Du fick fram detta meddelande i tid. Vi var nästan på väg att göra det ,men sen fick jag ett infall att vi måste ringa Fritsèn först han är ju van vid brott , därför blev jag försenad,nu har jag insett tack vare dej hur fel det blivit ,de pengarna som det skulle kostat att renovera hallen är ju mycket bättre går till en melodifestval som var enda människa i VÄXJÖ är intresserad av och njuter av året om..Enligt SMP idag betalar detta sig ...jag bara undrar om de har tittar på var de fått in på hyreskostnader på SVERIGES sämsta hall , som var enda växjöbo, som är mer än de som besöker festivalen ,SKÄMS för.
Ja Malmös nya arena blir något alldeles extra, plus att Percy kommer att satsa 60 miljoner på ett nytt lag. Han sa, att i en ny arena av det slaget ska landets bästa lag spela. Eftersom "gubben" är envis så vet man aldrig!
Räven wrote:Ja Malmös nya arena blir något alldeles extra, plus att Percy kommer att satsa 60 miljoner på ett nytt lag. Han sa, att i en ny arena av det slaget ska landets bästa lag spela. Eftersom "gubben" är envis så vet man aldrig!
Bara hoppas att hans gallerfönster vetter åt rätt håll så han får se sitt skrytbygge...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.