Tingsryds AIF och Rögle klara för Hockeyallsvenskan
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
Tingsryds AIF och Rögle klara för Hockeyallsvenskan
Ja det kanske gör ont att säga detta men, Grattis Tingsryd. Även Rögle kommer på besök nästa säsong.
Att dessa lag kommer istället för AIK och Sundsvall är bara positivt. Fullsatt mot TAIF, nästintill fullsatt mot Rögle, hur kan man inte älska detta?
Även om laget kommer från smålands avlopp så ger det oss extra pengar. Välkomna TAIF och Rögle.
Rögle är inget derby men en massa derbykänslor från båda sidor så därför tar jag med dem i omröstningen.
Att dessa lag kommer istället för AIK och Sundsvall är bara positivt. Fullsatt mot TAIF, nästintill fullsatt mot Rögle, hur kan man inte älska detta?
Även om laget kommer från smålands avlopp så ger det oss extra pengar. Välkomna TAIF och Rögle.
Rögle är inget derby men en massa derbykänslor från båda sidor så därför tar jag med dem i omröstningen.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Räknar inte Rögle som ett derby iofs men det brukar alltid vara roliga matcher mot dom. Och mycket folk.
Troja brukar vara kul derbymatcher.
IKO har klingat av som derbymotståndare tycker jag.
Sen var det nåt mer men det har jag redan kräkts på, glömt och förtränkt.
Troja brukar vara kul derbymatcher.
IKO har klingat av som derbymotståndare tycker jag.
Sen var det nåt mer men det har jag redan kräkts på, glömt och förtränkt.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
-
- Forumdemon
IKO är ju dyngtråkiga... det blir det absolut tråkigaste laget att möta igen...
Tingsryd ska bli skönt att pissa ner de gånger vi klipper dom, låt dom ALDRIG få en skuggans chans att få sjunga segern är vår i Lakerdome , jag hoppas spelarna inser allvaret i dessa matcher akta för fega ryggtacklingar ifrån de grönvita
Rögle kommer bli roliga matcher borta som hemma , hatkärlek på forum och matcher och framförallt på läktaren!!
Med uppslutning tar vi AIA hemma utan problem
Troja är givetvis Jävligt roliga att möta oxå och dessutom till ett lagom avstånd.
Befarar dock att Derbykaraktären i kronoberg kommer bli en aning avslaget de sista omgångarna .
Tingsryd ska bli skönt att pissa ner de gånger vi klipper dom, låt dom ALDRIG få en skuggans chans att få sjunga segern är vår i Lakerdome , jag hoppas spelarna inser allvaret i dessa matcher akta för fega ryggtacklingar ifrån de grönvita

Rögle kommer bli roliga matcher borta som hemma , hatkärlek på forum och matcher och framförallt på läktaren!!
Med uppslutning tar vi AIA hemma utan problem

Troja är givetvis Jävligt roliga att möta oxå och dessutom till ett lagom avstånd.
Befarar dock att Derbykaraktären i kronoberg kommer bli en aning avslaget de sista omgångarna .
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Nästan varje omgång kommer ju innehålla en derbymatch nästa säsong
Växjö - Tingsryd
Växjö - Troja
Växjö - Rögle(lika hett som ett derby iaf)
Växjö - Oskarshamn
Tingsryd - Troja
Tingsryd - Oskarshamn
Tingsryd - Växjö
Troja - Tingsryd
Troja - Oskarshamn
Troja - Växjö
Oskarshamn - Växjö
Oskarshamn - Troja
Oskarshamn - Tingsryd
Västerås - Örebro
Örebro - Västerås
Leksand - Mora
Mora - Leksand
Malmö - Rögle
Rögle - Malmö
Rögle - Växjö

Växjö - Tingsryd
Växjö - Troja
Växjö - Rögle(lika hett som ett derby iaf)
Växjö - Oskarshamn
Tingsryd - Troja
Tingsryd - Oskarshamn
Tingsryd - Växjö
Troja - Tingsryd
Troja - Oskarshamn
Troja - Växjö
Oskarshamn - Växjö
Oskarshamn - Troja
Oskarshamn - Tingsryd
Västerås - Örebro
Örebro - Västerås
Leksand - Mora
Mora - Leksand
Malmö - Rögle
Rögle - Malmö
Rögle - Växjö

[b]Hörde Saviano tala med Tom Koivisto under en match - "Kör du först så väntar jag där framme"[/b]
-
- c/o LL´s Forum
Det råder ju en del delade meningar om att taif gick upp i HA. Men man måste ju va pajas om man inte gillar följande......
Växjö Lakers
Troja/Ljungby
Tingsryd
Rögle
Leksand......m.m m.m
Clowner, tomtar, bönder, nakna halvfeta överkroppar och så lite dalapajsare på det (ja om dom nu har några fans kvar till nästa säsong). Även om jag hade njutit av skadeglädjen om taif missat så känns det ändå jäkla gott just nu. Nästa års HA kommer bli jävligt aggressiv. Både på och utanför isen!
Växjö Lakers
Troja/Ljungby
Tingsryd
Rögle
Leksand......m.m m.m
Clowner, tomtar, bönder, nakna halvfeta överkroppar och så lite dalapajsare på det (ja om dom nu har några fans kvar till nästa säsong). Även om jag hade njutit av skadeglädjen om taif missat så känns det ändå jäkla gott just nu. Nästa års HA kommer bli jävligt aggressiv. Både på och utanför isen!
Den som inte sjunger är taifare!!!