PO till HA-kval
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
PO till HA-kval
PlayOff till HA-kvalet är ett j-la sk-t!
Just nu ligger alla de bästa lagen under/har förlorat mot sina motståndare som alla kom sämre till i serierna. Ett två veckors speluppehåll medan konkurenterna spelar PO 1 och PO 2 gör tydligen inte att man är i kanonform när PO 3 startar.
PO är roligt eftersom det ger fler lag mer att spela för i grundserien. Men det är riktigt j-la orättvist!
Vårt speluppehåll innan KS är inte så farligt eftersom vi ska spela en serie. Dessutom har vi turen i år att möta två lag i våra första matcher som också haft "minisemester".
Just nu ligger alla de bästa lagen under/har förlorat mot sina motståndare som alla kom sämre till i serierna. Ett två veckors speluppehåll medan konkurenterna spelar PO 1 och PO 2 gör tydligen inte att man är i kanonform när PO 3 startar.
PO är roligt eftersom det ger fler lag mer att spela för i grundserien. Men det är riktigt j-la orättvist!
Vårt speluppehåll innan KS är inte så farligt eftersom vi ska spela en serie. Dessutom har vi turen i år att möta två lag i våra första matcher som också haft "minisemester".
LG Sports sände matchen: Tingsryd såg väldigt bleka ut, deras powerplay var bedrövligt och rutinerade killar som CJ och Davidson var i det närmaste osynliga. Taifs backarna försökte dessutom spela ett spel man inte behärskade, med vågade dragningar och krångliga uppspel.
Precis som majjen skriver är det orättvist när ett lag som har fått vila under så lång tid, ställs mot ett lag som kommer i matchtempo. Taif kommer vara rappare i returen, men frågan är om det räcker?
#66 Ellerstad i VH (i fjol i Taif) gillar jag; ganska stor och tung när han kommer med fart, rappt skott dessutom
Precis som majjen skriver är det orättvist när ett lag som har fått vila under så lång tid, ställs mot ett lag som kommer i matchtempo. Taif kommer vara rappare i returen, men frågan är om det räcker?
#66 Ellerstad i VH (i fjol i Taif) gillar jag; ganska stor och tung när han kommer med fart, rappt skott dessutom

Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
ja jag håller med dej helt på de du säger...jag va på plats o dom va bleka de kan man lugnt säga ...men hästen va mycke bra med dom hade farten som tingsryd inte hade o då vinner man inga matcher ........Primeau wrote:LG Sports sände matchen: Tingsryd såg väldigt bleka ut, deras powerplay var bedrövligt och rutinerade killar som CJ och Davidson var i det närmaste osynliga. Taifs backarna försökte dessutom spela ett spel man inte behärskade, med vågade dragningar och krångliga uppspel.
Tingsryds AIF finns de något annat?? ja de finns de
- Medgångssupportern
- Site Admin
Re: PO till HA-kval
Det där är delvis sant, men mycket beror också på att söder är så mycket bättre. Kiruna hade aldrig kunnat vinna över Nybro, på något sätt. Olofström skulle jag tippa på är någon klass bättre än Huddinge, så det förvånar inte heller.majjen wrote:PlayOff till HA-kvalet är ett j-la sk-t!
I fallet Hästen-Taif så skilde det inte jättemycket poäng under allettan.
Dock kan jag hålla med om att det är sjukt att det blir så långa uppehåll när man vinner serien.
Evert!
- Linkankopia
- Forumproffs

www.sodertaljesk.se | SSK, överallt - alltid !
2012 - Jag och Maddis gifte oss & våran dotter Willow föddes (28/9)
2012 - Jag och Maddis gifte oss & våran dotter Willow föddes (28/9)
- Ambassador
- Forumproffs
- johannes_24
- Forumentusiast
- Ambassador
- Forumproffs
-
- c/o LL´s Forum
- Ambassador
- Forumproffs
- Ambassador
- Forumproffs