Tomas " Lugn o Fin " Kempe

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Tomas " Lugn o Fin " Kempe

Post by NEDOMANSKY »

Anar Man vad som sket sig med Lakers o Evert i intervjun :dontknow:

http://khk.se/?id=41031
In Hinkum Veritas
majjen
Forumproffs

Post by majjen »

Sket det sej med Evert I INTERVJUN? 8O :wink:
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Kempe är grymt lik Knutby-pastorn Helge Fossmo!

Image

Att Leksand erbjöd f-n så mycket mer i lön kan nog ha haft viss inverkan på TK:s beslut att lämna Lakersskutan :P
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
majjen
Forumproffs

Post by majjen »

Om jag bortser från meningsbyggnaden och kommenterar innehållet i ditt inlägg:

Nej, jag ser inte i intervjun vad som var orsaken!
Om du vill få DETTA OCKSÅ till att handla om juniorerna är du väldigt fel ute!
Hur många juniorer debuterade i A-laget med TK som tränare?
Någon?
Hur mycket deltag TK i Lakers arbete med ungdomar och juniorer?
Inte mycket!
Att TK fick lämna Lakers hade helt andra bottnar.
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

Nedomansky, lägg ner dina teorier. Du gör dig ju bara om möjligt ännu löjligare än tidigare. Säg inte att du håller på Lakers, när du letar skit i varenda artikel. :asshole:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Putte#24
c/o LL´s Forum

Post by Putte#24 »

Skönt att vi har Janne istället för Kempe!!!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Vi får hoppas att vi får behålla Janne även nästa år bara.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
mace
Forumentusiast

Post by mace »

Vad var meningen med denna tråd?
KHK = Blekinges Stolthet!
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Titta på vem som skapade den så förstår du resten. Ni kanske vill överta han på ert forum som anhängare, han är inte så petig. :wink:
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Lakers00
Forumterrorist

Post by Lakers00 »

Har man Zlatan som avatar så är man inte på riktigt.
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Oerhört fjantig tråd. NEDOMANSKY, du måste sluta leva ditt liv i bitterhet gentemot Evertsson. Håll dig till hyfsade inlägg om hockey. Sluta med dina personangrepp på Gurra, Josefsson och Åhsberg. Kritik är okey, men inte förföljelser som du sysslar med = alla 3 är mer eller mindre kass oavsett hur bra dom spelat. Sen får du gärna sluta med dina besserwisserkommentarer = börjar alltmer framstå som narcissistiskt skitsnack!!!

Vem saknar förresten Kempe? Han har ju fått "gå" både från Växjö och Leksand.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Box Play
Forumentusiast

Post by Box Play »

Jag applåderar Ryssen hela vägen in i kaklet

Over and out
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Kempe var Evertsson DrömTränare vid Presentationen av denne, mindre än ett år senare spricker Drömmen :wink:

Jag konstaterar att Kempe i intervjun hävdar att U-J är mycket viktiga i en förening och att en träningstradition bör bedrivas, där egna juniorer tar plats i A-Laget.

Vem i Lakers har Prioriterat dessa frågor efter Kempe :dontknow:

Fick Kempe egagera sig i detta ämne i Lakers. :?: , precis som Lindgren ville :wink:

Ni har givetvis rätt, Evert och JK som sannolikt sammanstrålar med sin Kirunabekant i Modo nästa säsong, är Bäst i Världen på Hockey. :eeeh:

Vilka Bottnar menar Du Majjen, Flaskbottnar :dontknow:

Avlönade HA spelare ska tåla kritik precis som Jag får göra, Gurra/Åhsberg/Liljewall/Josef är i Mina ögon mycket begränsade hockeyspelare och föga sevärda, antingen tränar de bättre eller så kvarstår kritiken. ( ikväll satsade gurra en gånga så han nästan missade sargen och slog knut på sig själv) :roll:

Tråden var tänkt som en passning till dessa Tränares olika sidor, Jag föredrar en Balanserad Kempe framför en Obalanserad JK alla dar i veckan, nu slipper Vi förhoppningsvis JK nästa säsong :ok: Han passar utmärkt ihop med Majoren, JK har inte bidragit ett smack till J utvecklingen :( Det gör seriösa Tränare om de bryr sig om annat än sin egen Karriär.
In Hinkum Veritas
GS
Forumdemon

Post by GS »

Hur många juniorer släppte Kempe fram under sin tid i Lakers och i Leksand?

Det måste väl du ha hundra koll på Spannjesus?
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Bidra till utveckling betyder nödvändigtvis inte att man ska släppa upp halva J-laget :!:
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Nej, självklar inte anders83, men NÅGON :!:

GS, här kommer det!

Emil Rantatalo-Thomas
Patrik Carlsson
Robert Rosen
Eric Yngwe

:whistle:
In Hinkum Veritas
majjen
Forumproffs

Post by majjen »

Det var mycket som var botten! Flaskor var mej vetligen inte inblandade!

Hur många junisar kom fram under Kempe? Vilka bestående förändringar gjorde eller ville Kempe göra på ungdomssidan?
Snacka går ju! Eller hur Neddo?

Hur tycker du att Evert ska presentera någon som man hoppas ska bidra i organisationen? Positivt?
Eller säkra och vara försiktigt negativ?

Självklart kommer Evert och andra sportchefer att göra en del misstag i rekryteringen. Men man ska inte bli betygsatt för varje enskilda åtgärd utan för helheten.

I den bedömningen får Evert många plusspoäng.

Gurra & co behöver inte jag försvara. Det gör de själva på isen. Där håller de mycket god HA-standard!
majjen
Forumproffs

Post by majjen »

Snacka går ju!

Yngve och Rosén debuterade på "Majorens tid". Robban fick mera förtroende av TK men Yngwe "spelade" bara 5 matcher. Året innan är han bokförd för 20!

Patrik Carlsson var väl inte direkt någon osäker, darrig junior som TK matchade fram? Säsongen innan han kom till Lakers hade han gjort 12 matcher för Frölunda i ES!

Rantatalo-Thomas debuterade i och för sej under TK. Men han är bokförd för 4 matcher. Det blir man också om man bara sitter på bänken som extraback. Undrar hur mycket istid han hade det året?
När Janne kom till klubben spelade han 23 matcher!

Du får vara lite mer påläst! Lite fakta måste du ha bakom Neddo annars blir det bara SKITSNACK!
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

Det är alltid en persons fel när två träter ?? :roll:
Kan det vara så att saker kommer fram när man har en närmare relation.
Det är ju även i utanför idrottslivet som folk skilljer sig inom något år efter att ha lovat varandra evig trohet.....

Hur mkt tid la T Kempe verkligen ner på Juniorerna?
Vad jag vet var han rätt glad i att åka hem till familjen så fort chans gavs, istället för att tillbringa tid med juniorutveckling, men du vet ju förmodligen bättre här Nedomansky.

VLH var på TKs tid ett mitten lag i AS, nu är vi ett toplag. Någon som ser skillnad även där?
VLH vill vara ett topplag, Nedomansky är gärna ett bottenlag, bara man spelar med 7-10 "egna"juniorer.
Jag har bestämmt för mig att det där med "egna"juniorer fick vi slängt på oss från T-ryd rätt mkt under VLHs första 5-6 år. Man ska spela med byggdens pojkar, liksom på på 60-talet.
Sen kom dom oxå på att det viktigaste inte är födelseorten.............
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Det jag skrev om vilka Juniorer som Kempe lät komma fram är fakta, det Ni antyder är bortförklaringar.

Evert anställde Kempe med vetskap om att Hans Familj bodde kvar i Borås, Han har samma upplägg i KHK, Hans Familj är Viktig.

Vem Dissade Yngwes karriär i Lakers :whistle:
Majoren gav inte RR någon Rejäl chans, det gjorde Kempe som såg Potentialen och kunnandet.

Kempe aceppterade inte att Evert skulle peta i allt, även Lagets matchning.Kempe har åstadkommit mer inom hockeyn än Evert, det var där det sket sig , Evert kände sin plats hotad, precis som när Anders Gustavsson skulle bli Sportschef, kanske var det inte TAIFarna som var orsaken till Hans avhopp :wink: Nu bygger samma Anders Gustavsson framgångsrikt i TAIF.

Ni får gärna överbevisa mig i vad Evert gjort så framgångsrikt med Lakers förutom A-Laget. :dontknow:

Mr Nobody(GoalieCoach från Vipers) har inget att lära från andra i Hockeysvängen :? Inte en Målvakt har Lakers fått fram under Hans tid, som Han själv anser Håller, snacka om att skjuta sig själv i Foten :(
In Hinkum Veritas
Razzel
Forumentusiast

Post by Razzel »

I min ovetskap så hade jag för mig att han var från Skövde
When you pull on that jersey, the name on the front is a hell of alot more important than the one on the back.
A-sta
Forumdemon

Post by A-sta »

Ja det var ju synd att han inte såg Yngwes potentsial, då hans karriär varit spikrakt uppåt.
Eller?
Snacka om att kasta sten i glashus.
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Och i Leksand förra säsongen... hur många juniorer? Hittar ingen på Eliteprospect.

Yngwe och karriär? Nu i div 2. Skulle vilja ha det till att Evertsson snarare såg Yngwes begränsning än hans utvecklingspotential.

Det roliga i ditt resonemang Nedomansky är att om Gurra, Åhsberg och Josefsson hade varit Lakersprodukter så hade du hyllat dom.

Var du lika jobbig som barn? En gång i tiden diskuterade du hockey och "matchen som nyss spelades" och då var stämningen på forumet lycklig. Sedan en bra tid tillbaka så har du snöat in på juniorer, egna produkter, Gurra-Åhsberg-Josefsson, Evertsson och JK på ett sjukligt tvångsmässigt sätt. Plus att du verkar ha gett dig djävulen på att bara reta upp övriga skribenter / besökare på forumet genom att aldrig ge dig i en enda diskussion UTAN HÄVDAR ATT DU ALLTID HAR RÄTT samt att hälla bensin på ovan nämnda ämnen HELA DJÄVLA TIDEN!!!

Frågan är om inte dina kontinuerliga personangrepp på Gurra-Åhsberg-Josefsson - UNDER ANONYMT NICK - strider mot forumreglerna???
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
majjen
Forumproffs

Post by majjen »

Det du kallar bortförklaringar kallar jag KLAR SAKLIG INFORMATION BASERD PÅ FAKTA (statistik från eliteprospects.com)

Du har inga möjligheter att sälja in TK som en coach som prioriterade junior och ungdomshockey! Vi som följde VLH då också vet att så inte var fallet.

Men nu går du väl ändå för långt i ditt hat till Evert! Insinuera att det var han som stod för hotelserna mot Gustavsson! Det hjälper inte med en smilies. Sjukt!

Evert har varit mycket framgångsrik med vårt A-lag. Förmodligen är det så styrelsen prioriterar VLHs satsning just nu.
A-lagets framgång räcker långt för mej!
Box Play
Forumentusiast

Post by Box Play »

Applåder till Ryssen än en gång , jag kunde inte formulerat detta bättre.

Over and out
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Förlåt Skövde Givetvis :oops:

Nej Evert har inte hotat AG, dock så förelåg nog en viss konkurrenssituation mellan de bägge, sett till erfarenhet så låg en bättre till än en annan :whistle:

Just detta är Min Poäng en Klubb som Lakers som säger sig ha en Elitsatsning på J-sidan skall klara av att fylla platser i Truppen med Egna på de poster som inte kräver betydand skills, En ren värderingsfråga som stärker både klubbens identitet och Ekonomi, genom att Egna billiga ersätter mediokra utsocknes som skall avlönas.

Jag med flera gläds hellre åt en egen kämpe som ges chansen än en utsocknes medelmåtta.

Hockeyutveckling handlar inte om bara A-Lagets senaste match, det borde Ryssen känna till :wink:

Yngwe har under säsongen varit en av Alvestas bästa och skulle galant fyllt Gurras roll i Lakers de senaste åren om inte Evert varit så negativ mot Hårdrock :(

I Leksand gjordes förra säsongen en Favorit i Repris, där Gamlingar tas in i slutspurten och sabbar Lagkemin, inget Kempe önskade, Sportschefen körde över Kempe där också, och Laget pajade ihop.
Kempe är en Långsiktig Tränare som inte tar en massa skit, från förståsigpåare.

Kan Vi inte diskutera spelarprestrationer så faller ju hela tanken med Tävlingsidrott :?
In Hinkum Veritas
Kjellsson
Forumproffs

Post by Kjellsson »

Jag skulle rekommendera att Nedomansky uppsöker en psykiatriker, då det är väldigt uppenbart att han drabbats av någon form av Psykos! :cry:

"Psykos är en generell psykologisk term som används för ett mentalt tillstånd som ofta beskrivs som att involvera "förlust av kontakt med verkligheten". Personer som lider av psykos kallas för psykotiska. Personer som upplever en psykos kan uppleva hallucinationer eller vanföreställningar, och kan uppvisa personlighetsförändringar och tankestörningar. Detta kan vara kombinerat med ovanligt eller bisarrt beteende, samt svårigheter att genomföra sociala interaktioner och en svårighet att fullfölja aktiviteter kombinerade med vardagligt liv."

Här snackar vi en klockren beskrivning av Nedomansky.
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

:lol: :lol: :lol:
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Jag utgår i från att Vår egen Nätpsykolog följer Riktlinjerna på Forumet, annars kan det snart spåra ur, när Argumenten och insikterna om den verksamhet somliga hyllar ebbar ut :eeeh:
In Hinkum Veritas
majjen
Forumproffs

Post by majjen »

Så, så, kamrater! "Lugn och fin" var visst med i rubriken.

Självklart ville både Evert och AG ha jobbet! Men det kan man inte göra om till något som komprometterar Evert.
Så här var det: AG hade fått och accepterat jobbet. När det publicerades fick han problem i sin hemby (minst sagt). Budet gick då till Evert som accepterade. End of story!

Det är ett för stort steg från Gislaved till Lakers brukar du skriva Neddo. Steget från Alvesta är väl rätt mycket längre?

Det finns säkert saker att kritisera i junior och ungdomsverksamheten i VLH. Men Nedomansky jag och jag tror de flesta på forumet är fruktansvärt trötta på att du vrider alla trådar till: "Evert är kass och sämst är hans relation till juniorerna".
Denna tråden är ett sådant exempel.
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Kritik mot Janne Karlsson? 8O Jag hade varit supernöjd med en tränare som tar laget till kvalserien, med det är ju jag det. :D
Tingsryds AIF
since 1923
A-sta
Forumdemon

Post by A-sta »

Välkommen tillbaks till forumet LasseMaja!
Post Reply