Växjö Lakers - Örebro

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Växjö Lakers - Örebro

Post by Lakersfan_03 »

Nu måste vi vinna. Vi har tappat 6 av 9 poäng mot Örebro och vinsten är ett måste. Tycker att spelet mot Bofors var bra och om Bofors inte haft sån jävla röta så hade vi vunnit och tagit 3 poäng. Av alla matcher vi stulit så måste vi förlora en sådan också.

Nu mot Örebro är det nya tag, kul att Niclas Burström är kvar säsongen ut han gjorde det riktigt bra. Kan bli vår bästa back utan tvekan. Samma Niclas säger även att det var bra stämning igår, jag kan bara hålla med men det ska bli ännu bättre för det klarar vi väl?

Det är nu säsongens viktigaste matcher kommer, nu skiljs topplagen från ''vanliga'' lagen. Malmö tror att de ska ifatt oss nu, INTE EN J*VLA CHANS!
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Att vi fick behålla burström är riktigt kul , han var bra igår och jag känner bara bra vibbar ifrån honom.

Nu tar vi dom!!!!!
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
PeterLake
Forumproffs

Post by PeterLake »

Nu har jag kommit över gårdagens förlust, det är bara att ta nya tag och krossa Örebro!

Förresten så förväntar jag mig en ursäkt av Fredrik R för att han kallade mig tomte! Via PM går bra, Fredde.
KalleB
Forumdemon

Post by KalleB »

Hahaaaa, du kan ju bara inte vara seriös :P 8O
Växjö: Europas Orangeaste Stad
Sura-pelle
Forumproffs

Post by Sura-pelle »

PeterLake: Det är nog fler än Fredrik R som skulle vilja kalla dig tomte, särskilt efter ditt senaste inlägg med krav på en ursäkt. :oops: :oops: :lol:
Vad f** håller du på med?
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

PeterLake wrote:Nu har jag kommit över gårdagens förlust, det är bara att ta nya tag och krossa Örebro!

Förresten så förväntar jag mig en ursäkt av Fredrik R för att han kallade mig tomte! Via PM går bra, Fredde.
Ett gott skratt...... :lol:
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Det är nu i tuffa tider när det blåser som mest vi ska vara där. Det är långt ifrån färdigspelat i denna serien och varje match framöver kommer bli krig utan dess like!

Det finns inte en enda match vi går säkra. Leksand-Troja är ett utmärkt exempel på hur lite det är som skiljer mellan succé och fiasko .

Västra stå är en marginal som Lakers definitivt behöver.

Vill DU vara skillnaden mellan vinst och förlust? Jag tänker inte chansa för kan vi skrika in ett mål så kan det vara det målet som gör att vi tar oss till kvalserien :whistle:

Lets kick some whining ass!!!!
widiot
Forumentusiast

Post by widiot »

Dags för 3 efterlängtade på hemmais mot Örebro. Given 1a på tipset.
ludde
Forumamatör

Post by ludde »

vi vet att det är lite tungt just nu, men skit samma nu vänder det o nu ska vi hjälpa dom på onsdag! ALLA TILL VS :twisted:
hör ni sången tingsryd???
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Härlig inställning Ludde! Nu måste vi verkligen visa att vi pallar av att det blåser på toppen, det är fan inte lätt när det går emot men det är nu vi kan visa att vi verkligen står bakom laget även fast det tar emot! Tänk på att vi haft det jobbigt med skador och en massa lån hit och dit vi kan inte hur mycket som helst.

Nu vänder vi detta och toköser hur jävla illa det än ser ut!
Etnoj
Forumentusiast

Post by Etnoj »

Just för tillfället låter det faktiskt som om folk tar ut förlust på förhand och att vi ligger sist i serien!

Kom igen nu förfan vi ligger 3:a, med 5 pinnars marginal med lag som Malmö, Mora, Västerås osv under oss! Vem hade kunnat förutspå detta för 2 år sen? Då var vi glada bara vi tog oss till PlayOff.

Nä, komigen nu Lakejer. Lev i nuet och va glada att det går bra för oss!

Så, ALLA till VS på Onsdag. Dom tar hem 3 pinnar för vår skull på Onsdag, var så säkra så! :twisted:
[b]Hörde Saviano tala med Tom Koivisto under en match - "Kör du först så väntar jag där framme"[/b]
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Precis , vi pissar på trupper som är 3 ggr dyrare och dessutom har vi goda chanser att skriva historia i år! Rögle hade en 3:e plats året dom ... just det :whistle:

saxat ifrån A.I.A´s forum:

"
Vet inte om det är så stor skillnad på Rögle och Växjö just nu...
Kvalserien får utvisa det.
Behåller vi GP är risken överhängande att bli förnedrade av Växjö."
Etnoj
Forumentusiast

Post by Etnoj »

"
Vet inte om det är så stor skillnad på Rögle och Växjö just nu...
Kvalserien får utvisa det.
Behåller vi GP är risken överhängande att bli förnedrade av Växjö."

Precis, folk pissar på vårat eget lag nu när vi ligger 3:a och tillomed elitserie lag har respekt för oss!?

Komigen nu, vi fixar detta :!:
[b]Hörde Saviano tala med Tom Koivisto under en match - "Kör du först så väntar jag där framme"[/b]
widiot
Forumentusiast

Post by widiot »

Man kan dock inte blunda för ögat som jag nu gjort sedan David Lundbohm ådrog sig skada mot Löven :cry:.

Han saknas enormt mycket, men jag tror inte man kan skylla på att han varit borta spelmässigt. Däremot någon straff hade han nog kunna sätta.. och därmed någon extrapoäng ;). Tänk en helt skadefritt Lakers i kvalserien.. någonting man bara kan drömma då skador tyvärr ingår.. och det undgår ju inte något lag.
Men surt är det allt lite
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

precis men det är ju inte omöjligt att han kommer tillbaka heller, och sen har vi ju faktiskt gjort det jävulskt bra ändå måste jag säga! Fortsätter liljewall peta in mål så kanske det kompenserar en del även om Lundbohm är en jätteförlust!

Burström tror jag kommer ge massor till backsidan som i sin tur bidrar till att det serveras frammåt . Ska bli intressant att vart det här slutar.

Vi minns förra året då 2 JUNISAR i målet tar oss till kvalserien :wink:
moller
Forumentusiast

Post by moller »

kom igen nu förfan ! nu ska vi fan trycka till de där jävla gnälliga hängläpparna ! Se till o hjälp lakers till seger nu förfan, ALLA TILL VS för helvete !! :twisted:
Mot Kvalserien !
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Kul grej och härlig tändvätska åt oss Lakejer. Beröm för bra drag på VS är alltid skoj och då gäller det fan att vi visar återigen vad vi kan åstadkomma med våra röster. Nu är det slutlekt. Nu börjar allvaret. Alla till Västra Stå på onsdag och inte en jävel ska stå tyst. Vi ska sjunga dom tillbaka hela vägen till Örebro med 0 poäng.
Den som inte sjunger är taifare!!!
Baloo
Forumdemon

Post by Baloo »

KOM IGEN LAKERS direkt från nedsläpp var magiskt för att antal matcher sedan. Varför inte prova igen?
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Post by Klonis »

Se till att toktagga nu inför morgondagen!!
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
puff
Forumdemon

Post by puff »

Nu är Malmö på samma poäng, visserligen två matcher mer spelade men matchen imorgon blir oerhöert viktig. Jag hoppas att grabbarna inser att malmö börjar bli ett rejält hot.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Jag hoppas grabbarna inser att Örebro är ett rejält hot med Conny the Pimp i spetsen. Jag pallar inte om han får förnedra oss igen. Hoppas inte coach Karlsson spelar vår första lina mot dem. Den har inte fungerat mot de andra lagens dito på ett tag nu.
PeterLake
Forumproffs

Post by PeterLake »

Sa inte jag tidigare att Malmö blir det största hotet till tredje platsen?? Nej, ni lyssnar helt enkelt inte!

1.Leksand
2.AIK
3. Malmö
4. Växjö? Hoppas!

8O
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Nej, det gör vi helt enkelt inte. Mora och Almtuna smyger också med. Jag är inte särskilt imponerad av att MIF lyckas slå Löven. Ett Löven det är dåligt att inte besegra. Men som sagt vi lyssnar inte...
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Skrik som en gris! :lol:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
PeterLake
Forumproffs

Post by PeterLake »

MIF har 5-6 raka segrar och de lättaste matcherna kvar av topp lagen, klart som sjutton att de är favoriter att ta tredje platsen! Vi klarar inte ens av Sundsvall på hemmaplan.

Det är viktigt för oss att inte tappa några poäng i denna match, nästa match mot Västerås blir en rysare.

Mora är inget hot, de har de svåraste matcherna kvar. Tex förlorar de kommande två (almtuna och Leksand) och vi vinner på nått sätt 2 ggr i rad, då skiljer det hela 12 poäng mellan oss.
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Kan inte du ta och kräkas halvt nedbrutna grönsaker och potatismos över tangentbordet istället för att kasta upp dina kverulerande, negativa uppstötningar här!!!

Eller byt inriktning i ditt liv från bitterf***a till något slajtly mer positivt. Det blir enklare då, jag lovar.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Dave
Forumproffs

Post by Dave »

Nu är varje match SÅÅÅ viktig! Det börjar tighta till sig runt topp 3 strecket. Jag tror också att man Måste vinna imorgon för att behålla sin topp 3 placering. Inte poängmässigt utan psykologiskt..

Tycker att Lakers hittade tillbaka till sitt spel mot Bofors hemma senast och hoppas att man är på rätt köl nu.

Go Lakers!
Once a laker, always a laker
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Hoppas vi tar tempot omgående imorgon , Lakers verkar frysa till is så fort man blir mött lite högre än vanligt på hemmaplan. Sen vill jag se att man klarar ta lite gruff, frökenhandskarna hemma och sluta lipa hos domaren för lite motgångar .
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Ja nu drar det ihop sig. Malmö är inne i ett stim, lakers vet man inte riktigt vart man har just nu. Känner ett pirr i magen nu av nervositet. Lånade spelare som lätt kan tas tillbaka om det skulle hända nått allvarligt med de egna spelarna i respektive klubb. Så hoppas hoppas alla är tokladdade inför morgondagen. Jag sitter iallafall å biter på naglarna nu 140 mil bort å inget man kan tillföra
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Anders83 wrote:...och sluta lipa hos domaren för lite motgångar .
Jag har ett enda mål i livet och det är att se mina guppar - MINA GUPPAR! - spela en endaste match där man uteslutande fokuserar på den egna insatsen. Tyvärr kommer jag aldrig få uppleva det. Jag har inget favoritlag i NHL, men där är inte spelarna små bäbisar som gråter ut hos mamma domare så fort en motståndare varit elak.

Jag vet att uppfattningen i många klubbar är att gnället lönar sig och därför utförs det systematiskt. Feta böter från förbundet är det enda rätta för att komma till rätta med problemet. Fan till och med gräsätarna har börjat agera. Hockeyn i Sverige håller på att bli den gnälligaste sporten i landet efter hästsporten. Jag tror jag ska börja kolla på handboll... :cry:
KalleB
Forumdemon

Post by KalleB »

PeterLake wrote:Sa inte jag tidigare att Malmö blir det största hotet till tredje platsen?? Nej, ni lyssnar helt enkelt inte!

1.Leksand
2.AIK
3. Malmö
4. Växjö? Hoppas!

8O
Har du missat att malmö har två matcher mer spelade?
Växjö: Europas Orangeaste Stad
puff
Forumdemon

Post by puff »

Egentligen är inget lag något hot om lakers vinner sina matcher. Vi ligger på tredje plats just nu och vinner vi så stannar vi där oavsett hur de andra lagen vinner eller är inne i stim. börja med vinst imorgon.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

PeterLake wrote:MIF har 5-6 raka segrar och de lättaste matcherna kvar av topp lagen, klart som sjutton att de är favoriter att ta tredje platsen! Vi klarar inte ens av Sundsvall på hemmaplan.

Det är viktigt för oss att inte tappa några poäng i denna match, nästa match mot Västerås blir en rysare.

Mora är inget hot, de har de svåraste matcherna kvar. Tex förlorar de kommande två (almtuna och Leksand) och vi vinner på nått sätt 2 ggr i rad, då skiljer det hela 12 poäng mellan oss.
sluta klaga hela j*vla tiden och kom till hallen och ge ditt stöd istället. Malmö klarade inte ens av troja på hemmaplan. Vad lider du av?
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
PeterLake
Forumproffs

Post by PeterLake »

Jag går ju på de flesta matcherna och ger Mitt lag stöd...

Jag säger hur det är, det är väl freedom of speech här? :?: :eeeh:
Locked