Bofors - Växjö Lakers
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
Bofors - Växjö Lakers
Här känns det som att vi måste ta poäng för att vara kvar i toppen. Snart är Mora ifatt oss. Vad talar för seger imorgon?
Inför på SF: http://www.svenskafans.com/hockeyzon/va ... ?id=337663
Inför på SF: http://www.svenskafans.com/hockeyzon/va ... ?id=337663
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Re: Bofors - Växjö Lakers
Ingenting.Lakersfan_03 wrote:Vad talar för seger imorgon?
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Det som talar för seger är att börjar vi inte omgående plocka poäng så går hissen fort som fan.
Jag förväntar mig fart ifrån första nedsläpp, jag vill se Böbcäts ta dumma utvisningar pga av att vi kör ifrån dom.
Inga frökenfasoner uppe i Nobelhallen , här lipar man inte för att domaren är stygg och inte blåser i pipan .
Kör över fanskapen nu och plocka fram det RÄTTA virket
Låt oss få äta upp alla tvivel nu Lakers!!
Jag förväntar mig fart ifrån första nedsläpp, jag vill se Böbcäts ta dumma utvisningar pga av att vi kör ifrån dom.
Inga frökenfasoner uppe i Nobelhallen , här lipar man inte för att domaren är stygg och inte blåser i pipan .
Kör över fanskapen nu och plocka fram det RÄTTA virket

Låt oss få äta upp alla tvivel nu Lakers!!
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Just därför vi vinnerPrimeau wrote:Ingenting.Lakersfan_03 wrote:Vad talar för seger imorgon?

VI SLUTAR ALDRIG SJUNGA VLH
Once a laker, always a laker!
Primeau wrote:Ingenting.Lakersfan_03 wrote:Vad talar för seger imorgon?

Så sant. Men med de menas heller inte att vi kommer förlora.
Det är svårt att veta var man har Lakers nu.. kan gå hursomhelst även denna matchen.
Om harmonin infinner sig i laget igen kommer segrarna. Den försvann tyvärr före jul när vi fick våra skador och sjukdomar. Även Davids och Viktors frånvaro spelar större roll än man kunde trott.
Vad beror detta på? Oron och osäkerheten i laget är uppenbar. Är det för att det ändras så mycket i formationerna? Beror det på tränaren/tränarna? Det känns nästan som en måstematch ikväll. Får vi inga poäng ikväll tror jag vi kan glömma en direktplats i KS, kanske till och med en play off plats.
Vad beror detta på? Oron och osäkerheten i laget är uppenbar. Är det för att det ändras så mycket i formationerna? Beror det på tränaren/tränarna? Det känns nästan som en måstematch ikväll. Får vi inga poäng ikväll tror jag vi kan glömma en direktplats i KS, kanske till och med en play off plats.

Men efter regn kommer sol, en PO-plats behöver vi inte glömma även om vi skulle fortsätta förlora ett tag. Så här har vi det varje säsong. Förra säsongen såg allt nattsvart ut tills Gandalf kom ur hypnosen och märkte att han befann sig på is, mitt i en hockeymatch. När han har vaknat till (2 mål senast är ändå ett tecken) kör vi på igen. Det som ändå oroar jämfört med tidigare säsonger är att så många som borde bära laget har sin svacka samtidigt. Beroendet av att RR fixar detta själv (tillsammans med målvakterna - alltid målvakterna) gör oss otroligt sårbara. Det vet Valdix och det finns fler som insett detta...tyvärr. Varje liten antydan till att någon försöker skada vår chans till KS (läs Rosén) måste bestraffas från och med nu. Det skall kosta att med ojusta metoder hindra oss från att spela i KS - den dyrköptaste erfarenheten man någonsin kommer få inom hockeyn.
- Lightsbane
- Forumamatör
-
- c/o LL´s Forum
Så här kommenterade en i artikeln ang att VLH lånar Niclas Burström:
"Skidrow | 2010-01-27 10:29
Han har skött sej bra i de matcher han har fått hoppa in i Elitserien och klarar sej förvånandsvärt bra trots sin storlek.
"
http://www.svenskafans.com/hockeyzon/ar ... ?id=337690
Man kan ju alltid hoppas domaren ger BIK ett par utv när de smäller på Niclas
Bofors är sämst på box-play i hela serien. 77.11 % av fallen håller man tätt
"Skidrow | 2010-01-27 10:29
Han har skött sej bra i de matcher han har fått hoppa in i Elitserien och klarar sej förvånandsvärt bra trots sin storlek.
"
http://www.svenskafans.com/hockeyzon/ar ... ?id=337690
Man kan ju alltid hoppas domaren ger BIK ett par utv när de smäller på Niclas

Bofors är sämst på box-play i hela serien. 77.11 % av fallen håller man tätt
Bra mentalitet, senaste matchen skall alltid ses som den viktigaste so far.
Men skall man se krasst på det så är inte den här matchen viktigare än senaste matcherna mot Malmö, AIK eller Mora, eller för den delen säsongspremiären i höstas.
Oavsett skall det bli en spännande match ikväll.
Jag sällar mig till anti-ryggdunkar-fraktionen, IN MED NÄSLUND (Åhsberg mår bra av att vila sig i form).

Men skall man se krasst på det så är inte den här matchen viktigare än senaste matcherna mot Malmö, AIK eller Mora, eller för den delen säsongspremiären i höstas.
Oavsett skall det bli en spännande match ikväll.
Jag sällar mig till anti-ryggdunkar-fraktionen, IN MED NÄSLUND (Åhsberg mår bra av att vila sig i form).
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland
(Vart tog Gretzky vägen?)
(Vart tog Gretzky vägen?)
Matchen mot Malmö senast var inte lika viktig som denna match kommer bli. Mer står på spel! (Tack vare att Lakers har haft en dipp nu ett tag)
Antagligen kommer Malmö slå Örebro hemma ikväll. Skulle Lakers torska är det BARA 3 poäng emellan. Jämnt skägg då skulle jag vilja säga. Malmö som de flesta trodde var avhängda från topp 3 för ett tag sen är uppe och nosar nu..
Ikväll kan dessutom bli första gången vi hamnar utanför topp3 på rätt länge.
Antagligen kommer Malmö slå Örebro hemma ikväll. Skulle Lakers torska är det BARA 3 poäng emellan. Jämnt skägg då skulle jag vilja säga. Malmö som de flesta trodde var avhängda från topp 3 för ett tag sen är uppe och nosar nu..
Ikväll kan dessutom bli första gången vi hamnar utanför topp3 på rätt länge.
Once a laker, always a laker
-
- Forumamatör
http://www.smp.se/blogg/daniel/daliga-l ... 744425).gm
VAD?
Gissar på ej återkommen fasth eller lundbohm , alternativt björn karlsson
VAD?
Gissar på ej återkommen fasth eller lundbohm , alternativt björn karlsson
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare