Växjö Lakers - Sundsvall Fredag 15/1
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Växjö Lakers - Sundsvall Fredag 15/1
Alla till isladan, det är nu vi lakejer behövs som mest när det går lite tyngre. Här ska vi hjälpa grabbarna till 3 poäng, en hemmaförlust till mot Sundsvall finns inte.
-
- c/o LL´s Forum
Nu sluter vi upp till Lakerdome. Det är nu vi behövs som mest precis som du säger. Det är lätt att komma när det går bra, det är svårt att ta sig dit när det går tungt. Vi är trots allat 2a i tabellen fortfarande. Förväntar mig tokladdade lakejer på västra stå, SLUT UPP NU!
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Betalar aldrig för denna match, jag har lärt mig min läxa.
Varje gång jag har gått och sett vlh möta ett botten lag så har jag gått ut och tänkt att jag kunde lika gärna ha stannat hemma....
DE ser helt ointresserade ut, ger 30% av sin kapacitet och vinner för att borta laget är så dåliga. Matchen blir så himla tråkig att man håller på att somna
Så....NEJ TACK
Varje gång jag har gått och sett vlh möta ett botten lag så har jag gått ut och tänkt att jag kunde lika gärna ha stannat hemma....
DE ser helt ointresserade ut, ger 30% av sin kapacitet och vinner för att borta laget är så dåliga. Matchen blir så himla tråkig att man håller på att somna
Så....NEJ TACK
Men vi får komma ihåg att det inte är bara vi som tappar poäng,Malmo förlust mot Borås hemma ,Leksand förlust mot Björklöven m.m..Tror vi har blivit lite bortskämda under hösten ,allsvenskan är så bra att alla kan slå alla.
Och att inte gå på matcherna bevisar bara att man inte har det rätta intresset för laget.Man ställer upp i både med och motgång.
Och att inte gå på matcherna bevisar bara att man inte har det rätta intresset för laget.Man ställer upp i både med och motgång.
Last edited by alfax on 13 January 2010, 14:47, edited 1 time in total.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
-
- Forumamatör
-
- c/o LL´s Forum
Medgångare kan stanna hemma, i medgång kan lakers spela inför tomma läktare, det är nu vi behövs.
Vadå ger 30%, det är faktiskt motståndare på andra sidan, det är inte bara att gå ut och vinna med 10-0 mot vissa lag, alla lag kämpar för något. Vi ska vara nöjda med 3 poäng här hur vi tar dom skiter jag i så länge vi vinner.
Kräv int så mycket hela j*vla tiden, vi är tvåa för att vi är bra.
Vi ses på fredag ÄKTA lakejer
Vadå ger 30%, det är faktiskt motståndare på andra sidan, det är inte bara att gå ut och vinna med 10-0 mot vissa lag, alla lag kämpar för något. Vi ska vara nöjda med 3 poäng här hur vi tar dom skiter jag i så länge vi vinner.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
-
- Forumdemon
-
- c/o LL´s Forum
Nu får jag nog samtliga i forumet mot mig men..
Varför inte ge Thalberg chansen i denna matchen också? För att visa att han har förtroendet även om han inte gjorde sin bästa match senast?
Han måste få debutera hemma och även om Sundsvall inte är ett skitlag(finns inga skitlag i serien) så har jag hellre honom mot Sundsvall än mot ett annat rejält taggat bortalag.
Varför inte ge Thalberg chansen i denna matchen också? För att visa att han har förtroendet även om han inte gjorde sin bästa match senast?
Han måste få debutera hemma och även om Sundsvall inte är ett skitlag(finns inga skitlag i serien) så har jag hellre honom mot Sundsvall än mot ett annat rejält taggat bortalag.
-
- Forumdemon
PeterLake wrote:Betalar aldrig för denna match, jag har lärt mig min läxa.
Så....NEJ TACK
![Not OK :notOK:](./images/smilies/notOK.gif)
Once a laker, always a laker
Jag kan ge dig några exempel:Lakersfan_03 wrote:Medgångare kan stanna hemma, i medgång kan lakers spela inför tomma läktare, det är nu vi behövs.
Lakers-Örebro
Lakers-Oskarshamn
I båda fallen var bortalagen helt bedrövliga....and guess what? Så var växjö också
När jag går och betalar 150+ kr för en match så vill jag bli underhållen, det blir jag inte när båda lagen spelar bedrövligt, oavsett vid vinst eller förlust.
För övrigt har jag spenderat 2000kr såhär långt på växjö lakers denna säsong....så visst bidrar jag också
-
- Inaktiverad användare
Så KUSLIGT likt det Låter Kulturkramarna
Rätta intresset/Ställa Upp/Inga medgångare önskvärda
När HC Kursade, så var publiksnittet, HUR Många
, ALLA över detta är Medgångssupporters
Kommer att bli festligt med 27 utsålda Loger och över 5000 Hardcore fans i VARJE match till nästa säsong, eller Hur Alfax![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Eeeeh :eeeh:](./images/smilies/eeeeh.gif)
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
När HC Kursade, så var publiksnittet, HUR Många
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Kommer att bli festligt med 27 utsålda Loger och över 5000 Hardcore fans i VARJE match till nästa säsong, eller Hur Alfax
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
In Hinkum Veritas
- Liverpool_Lakej
- Forumamatör
alfax wrote:Men vi får komma ihåg att det inte är bara vi som tappar poäng,Malmo förlust mot Borås hemma ,Leksand förlust mot Björklöven m.m..Tror vi har blivit lite bortskämda under hösten ,allsvenskan är så bra att alla kan slå alla.
Kan du inte klona dig 3799 gånger alfax så är ju hallen fylld varje match,för du går väl alla hemmamatcher varje säsong?
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Japp, logerna byggs troligen för att det finns intresse för loger, merkostnaden är väldigt hanterbar i sammanhanget. Stenåldern är förbi, lag som satsar uppåt behöver fina arenor med komfort. Vi hardcorefans går hur det än ser ut i arenan, det är inte för oss Lakers bygger i första hand. Nedomansky som önskar spela i nuvarande arenan för 20:- sittplatsen i div 1000 behövs inte längre och har spelat ut sin roll. Elitidrott byggs på ett annat sätt idag men har man inte varit ute i världen så mycket är det inte lätt att veta.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Man behöver inte ge sig ut i världen för att få insikt, det räcker med att åka till Ängelholm. Där funkar det med över 2000 ståplatser i en hall som tar ungefär 5000 totaltNiles wrote:Elitidrott byggs på ett annat sätt idag men har man inte varit ute i världen så mycket är det inte lätt att veta.
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Ängelholm ligger också i världen sist jag tittade. I övrigt vet jag inte vad du vill poängtera med ditt svar. Har dom 3000 sittande ingen komfort där eller tycker du hallen är risig?
Tyvärr helt fel, även om det kan låta logiskt. Men rent statistiskt så börjas det om på noll efter varje match / inför varje match så möjligheten att vinna / förlora är exakt lika stor.Niles wrote:Efter varje vinst kommer en förlust närmare, efter varje förlust kommer en vinst närmare.
Vibbar inför Sundsvall. 5 - 3 till Sundsvall ikväll, skotten 19 - 45. Déjà vu. Brrr...
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
Nu kanske vi klampar in på extrem nerd-territorium, men är det verkligen så? Då borde det finnas seger-sviter som hållit i 300 år...Charlamov wrote:Tyvärr helt fel, även om det kan låta logiskt. Men rent statistiskt så börjas det om på noll efter varje match / inför varje match så möjligheten att vinna / förlora är exakt lika stor.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Eller nu kanske jag fattar dig helt fel.
Ni kan vara lugna J.K har nu lärt sig sjunga MY HOME TOWN och Evert har lärt sig spela Banjo, de har bildat duon TALIBANERNA.
Därför kommer matchen mot Sundsvall att sluta i seger, ovanpå detta så stoppar de i sig korvar som egentligen var avsedda för juniorlaget men de tyckte de var hungrigare.
Enligt de sista rapporterna från träningen har dessutom J.K övat på att slå sönder taktiktavlor och bänka juniorer men rapporterna säger att han suger fett.
Rock on Lakers
Over and out
Därför kommer matchen mot Sundsvall att sluta i seger, ovanpå detta så stoppar de i sig korvar som egentligen var avsedda för juniorlaget men de tyckte de var hungrigare.
Enligt de sista rapporterna från träningen har dessutom J.K övat på att slå sönder taktiktavlor och bänka juniorer men rapporterna säger att han suger fett.
Rock on Lakers
Over and out
Visst är det så Varanen. Dessutom skrev jag inte nåt procenttal för det ena eller det andra. En förlust kommer närmare ju längre en vinstsvit varar och virse versa. Oomtvistat, även utan humor.
Last edited by Niles on 13 January 2010, 21:50, edited 1 time in total.
Charlamov - Vad är oddsen på att ett lag vinner eller förlorar alla matcher i AS nästa säsong? Måste vara högre än att alla lag vinner eller förlorar minst en match.
Hehe...mitt inlägg var ursprungligen ett svar på Boxplays psychedeliska talibaninlägg. Visade sig att du Niles svarade på min fråga. Var inte så förbannat snabba med att skicka era inlägg!![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Hehe...mitt inlägg var ursprungligen ett svar på Boxplays psychedeliska talibaninlägg. Visade sig att du Niles svarade på min fråga. Var inte så förbannat snabba med att skicka era inlägg!
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)