Växjö Lakers - Sundsvall Fredag 15/1

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Fredrik R
c/o LL´s Forum

Växjö Lakers - Sundsvall Fredag 15/1

Post by Fredrik R »

Alla till isladan, det är nu vi lakejer behövs som mest när det går lite tyngre. Här ska vi hjälpa grabbarna till 3 poäng, en hemmaförlust till mot Sundsvall finns inte.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Nu sluter vi upp till Lakerdome. Det är nu vi behövs som mest precis som du säger. Det är lätt att komma när det går bra, det är svårt att ta sig dit när det går tungt. Vi är trots allat 2a i tabellen fortfarande. Förväntar mig tokladdade lakejer på västra stå, SLUT UPP NU!
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Vi ligger välförtjänt 2:a i serien!!!

Vi har haft dippen nu , lyft röven and show some fucking support :!: :!:
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
KalleB
Forumdemon

Post by KalleB »

Förväntar mig en match där spelare tar sitt full ansvar, offrar sig för laget och spelar som Lakers. Gör dom det ska denna matchen inte vara några som helst problem.

Alla till doomen! Vars dagar är räknade, utnyttja dom :D

FORZA LAKERS!!!
Växjö: Europas Orangeaste Stad
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Själv förväntar jag mig en match där en storspelande målvakt spikar igen Sundsvalls kasse och Jon Palmebjörk gör minst två mål :wink:

Och styvt 1800 på läktarna.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
PeterLake
Forumproffs

Post by PeterLake »

Betalar aldrig för denna match, jag har lärt mig min läxa.

Varje gång jag har gått och sett vlh möta ett botten lag så har jag gått ut och tänkt att jag kunde lika gärna ha stannat hemma....

DE ser helt ointresserade ut, ger 30% av sin kapacitet och vinner för att borta laget är så dåliga. Matchen blir så himla tråkig att man håller på att somna

Så....NEJ TACK
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Stanna hemma du. Hade jag bott i växjö skulle jag köpa ett guldkort å gått på varenda match. Men nöjd med min hundralapp jag skänker till klubben var månad
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Bee
Forumentusiast

Post by Bee »

Jag förväntar mig lekstuga på fredag minst 8-1!!!

Rosen gör 5p!!
Åsberg gör två baljor (hans typ av motstånd)

Att vi vinner ser jag som självklart. Därför vill jag se ett VLH som fullständigt kör över....
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Man kan hoppas att vi vinner, men ska sanningen fram så blir det nog en lång väg för att bärga hem tre poäng. Vi är i en dipp just nu, det är bara arr acceptera och för spelarna är det att se till att den blir kort.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Men vi får komma ihåg att det inte är bara vi som tappar poäng,Malmo förlust mot Borås hemma ,Leksand förlust mot Björklöven m.m..Tror vi har blivit lite bortskämda under hösten ,allsvenskan är så bra att alla kan slå alla.
Och att inte gå på matcherna bevisar bara att man inte har det rätta intresset för laget.Man ställer upp i både med och motgång.
Last edited by alfax on 13 January 2010, 14:47, edited 1 time in total.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
farbror bosse
Forumamatör

Post by farbror bosse »

Hoppas på 3 pinnar men det krväs ett hårt jobb från spelare och publik.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Medgångare kan stanna hemma, i medgång kan lakers spela inför tomma läktare, det är nu vi behövs.
Vadå ger 30%, det är faktiskt motståndare på andra sidan, det är inte bara att gå ut och vinna med 10-0 mot vissa lag, alla lag kämpar för något. Vi ska vara nöjda med 3 poäng här hur vi tar dom skiter jag i så länge vi vinner.
Kräv int så mycket hela j*vla tiden, vi är tvåa för att vi är bra.
Vi ses på fredag ÄKTA lakejer
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lillklonis
Forumdemon

Post by Lillklonis »

BRA SAGT ALFAX. alla kan slå alla i den här serien. lakers kommer få kämpa riktigt hårt för att ta 3 poäng mot sundsvall som kanske har seriens bästa målvaktspar.
"fest med lakers lakejer;)"
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Nu får jag nog samtliga i forumet mot mig men..
Varför inte ge Thalberg chansen i denna matchen också? För att visa att han har förtroendet även om han inte gjorde sin bästa match senast?
Han måste få debutera hemma och även om Sundsvall inte är ett skitlag(finns inga skitlag i serien) så har jag hellre honom mot Sundsvall än mot ett annat rejält taggat bortalag.
Lillklonis
Forumdemon

Post by Lillklonis »

tycker också tahlberg ska stå igen. ge han några chanser nu och komma in i laget riktigt. tror han skulle göra en betydligt bättre insats på fredag.
"fest med lakers lakejer;)"
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Post by Klonis »

Ja jag röstar oxå på Johan i målet
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Dave
Forumproffs

Post by Dave »

PeterLake wrote:Betalar aldrig för denna match, jag har lärt mig min läxa.

Varje gång jag har gått och sett vlh möta ett botten lag så har jag gått ut och tänkt att jag kunde lika gärna ha stannat hemma....

DE ser helt ointresserade ut, ger 30% av sin kapacitet och vinner för att borta laget är så dåliga. Matchen blir så himla tråkig att man håller på att somna

Så....NEJ TACK

:notOK:
Once a laker, always a laker
PeterLake
Forumproffs

Post by PeterLake »

Lakersfan_03 wrote:Medgångare kan stanna hemma, i medgång kan lakers spela inför tomma läktare, det är nu vi behövs.
Vadå ger 30%, det är faktiskt motståndare på andra sidan, det är inte bara att gå ut och vinna med 10-0 mot vissa lag, alla lag kämpar för något. Vi ska vara nöjda med 3 poäng här hur vi tar dom skiter jag i så länge vi vinner.
Kräv int så mycket hela j*vla tiden, vi är tvåa för att vi är bra.
Vi ses på fredag ÄKTA lakejer
Jag kan ge dig några exempel:

Lakers-Örebro
Lakers-Oskarshamn

I båda fallen var bortalagen helt bedrövliga....and guess what? Så var växjö också

När jag går och betalar 150+ kr för en match så vill jag bli underhållen, det blir jag inte när båda lagen spelar bedrövligt, oavsett vid vinst eller förlust.

För övrigt har jag spenderat 2000kr såhär långt på växjö lakers denna säsong....så visst bidrar jag också
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Tur att man inte håller räkningen på hur mycket man spenderat på Lakers i år :wink:
Eller vad säjer Klonisbröderna :lol:
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Så KUSLIGT likt det Låter Kulturkramarna :eeeh: Rätta intresset/Ställa Upp/Inga medgångare önskvärda :(

När HC Kursade, så var publiksnittet, HUR Många :?: , ALLA över detta är Medgångssupporters :wink:

Kommer att bli festligt med 27 utsålda Loger och över 5000 Hardcore fans i VARJE match till nästa säsong, eller Hur Alfax 8)
In Hinkum Veritas
Liverpool_Lakej
Forumamatör

Post by Liverpool_Lakej »

alfax wrote:Men vi får komma ihåg att det inte är bara vi som tappar poäng,Malmo förlust mot Borås hemma ,Leksand förlust mot Björklöven m.m..Tror vi har blivit lite bortskämda under hösten ,allsvenskan är så bra att alla kan slå alla.
Och att inte gå på matcherna bevisar bara att man inte har det rätta intresset för laget.Man ställer upp i både med och motgång.

Kan du inte klona dig 3799 gånger alfax så är ju hallen fylld varje match,för du går väl alla hemmamatcher varje säsong? :wink:
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Har faktiskt missat 1 hemmamatch de 3 sista åren.
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Japp, logerna byggs troligen för att det finns intresse för loger, merkostnaden är väldigt hanterbar i sammanhanget. Stenåldern är förbi, lag som satsar uppåt behöver fina arenor med komfort. Vi hardcorefans går hur det än ser ut i arenan, det är inte för oss Lakers bygger i första hand. Nedomansky som önskar spela i nuvarande arenan för 20:- sittplatsen i div 1000 behövs inte längre och har spelat ut sin roll. Elitidrott byggs på ett annat sätt idag men har man inte varit ute i världen så mycket är det inte lätt att veta.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Niles wrote:Elitidrott byggs på ett annat sätt idag men har man inte varit ute i världen så mycket är det inte lätt att veta.
Man behöver inte ge sig ut i världen för att få insikt, det räcker med att åka till Ängelholm. Där funkar det med över 2000 ståplatser i en hall som tar ungefär 5000 totalt :!:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Ängelholm ligger också i världen sist jag tittade. I övrigt vet jag inte vad du vill poängtera med ditt svar. Har dom 3000 sittande ingen komfort där eller tycker du hallen är risig?
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Humor 8). Kom igen Niles...
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
moller
Forumentusiast

Post by moller »

3 förluster i rad, längsta förlustsviten denna säsongen, väl? En seger i denna matchen är ett måste och de behöver vårat stöd, så ta er till isladan nu och hjälp de till segern ! :evil:
Mot Kvalserien !
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Efter varje vinst kommer en förlust närmare, efter varje förlust kommer en vinst närmare.
Frasse
Forumentusiast

Post by Frasse »

alfax wrote:Har faktiskt missat 1 hemmamatch de 3 sista åren.

Hehehe.....8 hemmamatcher är missade sen VLH bildades....:)
Charlamov
Forumterrorist

Post by Charlamov »

Niles wrote:Efter varje vinst kommer en förlust närmare, efter varje förlust kommer en vinst närmare.
Tyvärr helt fel, även om det kan låta logiskt. Men rent statistiskt så börjas det om på noll efter varje match / inför varje match så möjligheten att vinna / förlora är exakt lika stor.

Vibbar inför Sundsvall. 5 - 3 till Sundsvall ikväll, skotten 19 - 45. Déjà vu. Brrr...
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Charlamov wrote:Tyvärr helt fel, även om det kan låta logiskt. Men rent statistiskt så börjas det om på noll efter varje match / inför varje match så möjligheten att vinna / förlora är exakt lika stor.
Nu kanske vi klampar in på extrem nerd-territorium, men är det verkligen så? Då borde det finnas seger-sviter som hållit i 300 år... :roll:

Eller nu kanske jag fattar dig helt fel.
Box Play
Forumentusiast

Post by Box Play »

Ni kan vara lugna J.K har nu lärt sig sjunga MY HOME TOWN och Evert har lärt sig spela Banjo, de har bildat duon TALIBANERNA.

Därför kommer matchen mot Sundsvall att sluta i seger, ovanpå detta så stoppar de i sig korvar som egentligen var avsedda för juniorlaget men de tyckte de var hungrigare.

Enligt de sista rapporterna från träningen har dessutom J.K övat på att slå sönder taktiktavlor och bänka juniorer men rapporterna säger att han suger fett.

Rock on Lakers

Over and out
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Visst är det så Varanen. Dessutom skrev jag inte nåt procenttal för det ena eller det andra. En förlust kommer närmare ju längre en vinstsvit varar och virse versa. Oomtvistat, även utan humor.
Last edited by Niles on 13 January 2010, 21:50, edited 1 time in total.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Charlamov - Vad är oddsen på att ett lag vinner eller förlorar alla matcher i AS nästa säsong? Måste vara högre än att alla lag vinner eller förlorar minst en match.

Hehe...mitt inlägg var ursprungligen ett svar på Boxplays psychedeliska talibaninlägg. Visade sig att du Niles svarade på min fråga. Var inte så förbannat snabba med att skicka era inlägg! :lol:
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Charlamovs resonemang funkar inte i hockey. Där finns det annat än bara tillfälligheter att ta hänsyn till. På ett roulettebord kanske, utan den gröna nollan :wink: . Det är alltså inte samma sak som att singla slant. :idea:
Blueshirts United
Locked