Mora-Lakers 12/1

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Stoffe
Forumdemon

Mora-Lakers 12/1

Post by Stoffe »

Ytterligare en riktigt svår match! Thalberg lär starta, och förhoppningsvis kommer en del spelare tillbaka!

Skulle vilja ändra om lite i lineup för att "väcka" vissa spelare som vi MÅSTE få i gång!

Fimpen-Rosén-BOIS
Gurra-Lindhagen-Åhsberg
Hedman-Josefsson-Markusson
Liljewall-Tsimikalis-Saviano
Näslund
Vill igentligen ha Näslund bland dom 12, men får fan inte in han någonstans :?

Spelare som framförallt måste kliva fram och TA ANSVAR nu när det börjar tätna i toppen, men som just nu åker runt i ett mjölkpaket är BOIS,Åhsberg och Saviano. Vi vet alla vad dessa 3 kan prestera när dom är bra, då är dom RIKITGT bra!

Backpar skulle vara som dom formeras när alla är med, men att Jeremias skulle sitta lite på bänken och M.Johansson får spela med Rahm
Once a laker, always a laker!
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

en poäng här vore riktigt riktigt bra!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Näslund är väl ingen center direkt Annars hade jag gärna sett honom istället för Tsimikalis. Men han kan nog ta Bois plats till den här matchen.
Last edited by Lalin on 9 January 2010, 12:17, edited 1 time in total.
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

3 pinnar ska vi ha i den matchen. Tror på ett grymt taggat lag och förhoppningsvis är fyra spelare tillbaka i laguppställningen. Thalberg i mål är nog ingen vågad gissning, Oscar har haft ett tufft program.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Saknar vi folk så tycker jag att vi ger de egna chansen. Den enda som jag tycker vi ska behålla av rögle-lirarna är Liljewall resten är bara dumt.

Patrik Näslund bör spela

Kalla tillbaka de utlånade spelarna och forma en kedja dvs fjärdekedjan.
Igår märkte vi vad som händer om man kallar in spelare innan matchen det var som att se yra höns ett tag. Inte helt konstigt att en del av våra egna spelare gjorde en av sina sämsta prestationer.
Jag vill se fler egna spelare om vi saknar folk redan till Moramatchen.
Erkgärds vem är det? - Kan väl inte vara han som har spelat på ES nivå och lirar i Rögle? För inte var det han vi såg igår.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Lakersfan_03 wrote:Saknar vi folk så tycker jag att vi ger de egna chansen. Den enda som jag tycker vi ska behålla av rögle-lirarna är Liljewall resten är bara dumt.
De andra är nog inte aktuella till Mora-matchen såvida inte sjukdomar/skador fortsätter trilskas i någon större omfattning. Får vi ha Liljewall kvar några matcher ska vi nog ta den möjligheten. Kvalserien är massor med pengar till verksamheten så allt som kan bidra lite till det är bra. Näslund får spela varenda match om han är tillräckligt bra, tycker han tog för sig lite mer igår så det var kul att se. Gäller att ta chanserna när dom dyker upp.
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

Erkgärds skall spela Mora-matchen också.
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

På grund av Björns hjärnskakning då gissar jag.
Box Play
Forumentusiast

Post by Box Play »

Jag skulle vilja att Näsa fick antingen Bois eller Savianos plats nästa match, de bägge har sugit ett tag nu och behöver vakna.

over and out
Baloo
Forumdemon

Post by Baloo »

Den som sugit mest ett tag nu är väl ändå Åhsberg, vinner inga sargdueller tappat sitt klipp i skridskoåkningen känner inte alls igen honom. Är ju känd för att vara gubben i lådan som dyker upp så fort det vankas målchans.

Men nu åker han bara runt och känns vilsen.... Låt han vila i Mora och låt Näslund börja..
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
moller
Forumentusiast

Post by moller »

nu få de fan plocka poäng, oroväckande med skador o att de tappa dessa poängen !
Mot Kvalserien !
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Poäng plockar vi, men bara en åt gången. Självklart ska vi åka upp för att kriga till oss tre pinnar, men...det här tar mig emot och ni får aldrig säga detta till någon, som formen är nu och turbulensen med skadorna är jag nöjd med en pinne på tisdag. :oops:

Som alltid är målvakten och Gandalf nycklarna.
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Varje gång VLH hamnar i underläge, så känns det lite som att dom har en extra växel att peta in! Jag önskar därför att man spelar lite mer som på hemmaplan mot Mora, att man förlitar sig på sin suveräna offensiv. I målet vill jag se Thalberg; Oscar har matchats flitigt och dessutom förlorat två matcher på raken nu, det är dags för Thalberg att revanschera sig 8)

Jag vill spela Linder ihop med MacNevin (dom funkade fint ihop i fjol) som backar bakom Tsimikalis line. Matcha de transatlanter vi har tillsammans på isen - dom tänker hockey på samma sätt.

Åhsberg verkar inte ha fått upp flåset efter att ha varit sjuk, han kan Janne ha som en joker att kasta in för att ev. ändra matchbilden. Augustin verkar hämmas av något (magmuskeln?) och Björn Karlsson har antagligen åkt på en hjärnskakning. Saknas Björn så hoppas jag att man låter en egen junior följa med upp till Dalarna, mest för att se och lära.

Mycket speltid på Josefssons line; att få stopp på Johansson, Lagerström och Viksten är antagligen nyckeln till segern. Vi har redan två segrar på MIK den här säsongen, masarna kommer antagligen vara j-ligt laddade till den här matchen :!: Poäng uppe i Mora skulle därför självfallet vara bra, men jag hoppas verkligen att poppiga Växjö Lakers Hockey Club går för seger. Man har kapacitet att kriga ner alla lag i den här serien, även på bortaplan (Moraiternas hemmafacit är hyggligt, men skrämmer inte skiten ur en).

Jag vill se Janne matcha laget så här:

Thalberg (Alsenfelt)

Persson - Erkgärds
Magnusson - Rosén - Liljewall

Linder - MacNevin
Saviano - Tsimikalis - Andersson

Rahm - Johansson
Hjalmarsson - Lindhagen - Näslund

Augustin - Östmark
Markusson - Josefsson - Hedman

Åhsberg
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Din första femma gillar jag skarpt och jag tycker att du gör en 5 plus analys! :wink:
Blueshirts United
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Tycker att det ser bra ut rakt igenom, men första femman är precis som sagts helt grym.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

ja tror det blir väldigt tufft att plocka poäng mot mora omvi inte torskar men man hoppas på vinst.
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Känslan jag har är att Jens Jakobs ta mig f-n alltid lyckats göra mål mot just Växjö. Vilket lag han än har spelat med har han haft en otäck förmåga att hamna i poängprotokollet!
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Han kommer nog inte försöka ramma #38 fler gånger :lol:

Skapligt utslagen han blev uppe i nyköping när han satte full fart och Markusson satte ner axeln.... blev knäpptyst i hela arenan när dom lyfte upp honom och han seglade ner i backen igen till synes livlös, trodde själv han strök med där.
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
farbror bosse
Forumamatör

Post by farbror bosse »

Hoppas vi kan ta poäng.
alxndr
Forumamatör

Post by alxndr »

Hoppas med på poäng samt lite bättre spel än mot AIK senast !

Heja Lakers
majjen
Forumproffs

Post by majjen »

Någon som sett träningen idag?
Tillfrisknade? Nya sjuklingar?
Vilket lag kan vi ställa på benen i morgon?
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Se upp med Mora, särskilt Viksten Lagets bäste poänggörare, Hilmersson HA´s poängbäste Junior, Ekholm HA`s poängbästa J-back

ALLA Fostrade i Mora IK :wink:

Det går tydligen :whistle: , säg inget till Evert :nope:
In Hinkum Veritas
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Klart det går, det enda som krävs är ju att dom platsar. Lakers har en drös som provat på A-lagsspel nån gång under säsongen. Några egna har en fast plats..Näslund är ingen egen produkt men har har också spelat en del på slutet. Du fattar ju inte sambandet mellan att vara ung och att ta en plats. Att hävda sin fullkomlighet på ett forum biter inte på någon, det som är intressant är vad dom som kan lite mer hockey än du tycker.

Skillnaden på dig och en Lakerssupporter är att du inte vill uppåt i seriesystemet, ej ha nya ishallar, sportchefer eller spelare som tjänar pengar. Klart som tusan att idolen då heter Zlatan med 100 miljoner i årsinkomst.

Innan dagen är slut har du säkert komponerat 40 nya alster som berättar samma sak, problemet är att det inte går att tjata hål i huvudet på folk även om du gör ditt bästa.
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Jodå Jag vill allt det Du nämner, men delar inte Din brist på Tålamod, dessutom är Prislappen av intresse enligt Mig.

Vad gäller Juniorer så har Evert ansvar för Lakers utveckling, Han har misslyckats så här långt, OM det nu är så att De spelare Jag anser platsar inte gör det enligt JK kvalitetsstandard.

För Mig är det av större intresse att följa Unga egna spelares utveckling, än att krampaktigt försvara Nuvarande Tränare och Sportschef även när de visar upp helt mänskliga brister.

Definitionen av en Lakerssupporter äger dessbättre INTE Du Niles.

IBRA Tjänar mnycket Deg, helt korrekt, i Världens bästa fotbollslag med mer än halva laget från egen U-verksamhet, de har 88.000 i snitt på sina matcher och har UNICEF på bröstet, då har Man råd till Grande IBRA som själv fick stånga sig mot korkade och fega Tränare och Ledare under sin U-J-tid. :wink:
In Hinkum Veritas
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Tjata vidare du, men kopiera ett av dina inlägg så sparar du tid. Överlåt till supportrarna att stödja och hockeyutbildade att styra så får du tid över.
alxndr
Forumamatör

Post by alxndr »

Har grabbarna åkt till mora än?

Hur ser läget i laget ut - någon som har hört något?
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

alxndr,läs under silly och everts lakers,det verkar som vi har komplett trupp imorgon bortsett från Fasth och Lundbohm,mumma!Plus Lijlewall och möjligtvis Erkgärd,nu har vi överskott på spelare plötsligt!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

alxndr wrote:Har grabbarna åkt till mora än?
Ja de har åkt och är snart framme.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
widiot
Forumentusiast

Post by widiot »

Imorgon blir det 3 poäng om jag får tippa :!:
Power Play
Forumdemon

Post by Power Play »

Det tror jag med. Frågan är till vem? :wink:
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
widiot
Forumentusiast

Post by widiot »

Power Play wrote:Det tror jag med. Frågan är till vem? :wink:
Titta på min avatarbild nu så förstår du nog :wink:

Blev nyss forummedlem så
Power Play
Forumdemon

Post by Power Play »

Just kidding, mate!
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

widiot wrote:Blev nyss forummedlem så
Välkommen! :D
moller
Forumentusiast

Post by moller »

ironin flödar :lol:
Mot Kvalserien !
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Hur kan kedjorna formeras imorgon tror ni?
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Locked