Varje gång VLH hamnar i underläge, så känns det lite som att dom har en extra växel att peta in! Jag önskar därför att man spelar lite mer som på hemmaplan mot Mora, att man förlitar sig på sin suveräna offensiv. I målet vill jag se Thalberg; Oscar har matchats flitigt och dessutom förlorat två matcher på raken nu, det är dags för Thalberg att revanschera sig
Jag vill spela Linder ihop med MacNevin (dom funkade fint ihop i fjol) som backar bakom Tsimikalis line. Matcha de transatlanter vi har tillsammans på isen - dom tänker hockey på samma sätt.
Åhsberg verkar inte ha fått upp flåset efter att ha varit sjuk, han kan Janne ha som en joker att kasta in för att ev. ändra matchbilden. Augustin verkar hämmas av något (magmuskeln?) och Björn Karlsson har antagligen åkt på en hjärnskakning. Saknas Björn så hoppas jag att man låter en egen junior följa med upp till Dalarna, mest för att se och lära.
Mycket speltid på Josefssons line; att få stopp på
Johansson, Lagerström och Viksten är antagligen nyckeln till segern. Vi har redan två segrar på MIK den här säsongen, masarna kommer antagligen vara j-ligt laddade till den här matchen

Poäng uppe i Mora skulle därför självfallet vara bra, men jag hoppas verkligen att poppiga Växjö Lakers Hockey Club
går för seger. Man har kapacitet att kriga ner alla lag i den här serien, även på bortaplan (Moraiternas hemmafacit är hyggligt, men skrämmer inte skiten ur en).
Jag vill se Janne matcha laget så här:
Thalberg (Alsenfelt)
Persson - Erkgärds
Magnusson - Rosén - Liljewall
Linder - MacNevin
Saviano - Tsimikalis - Andersson
Rahm - Johansson
Hjalmarsson - Lindhagen - Näslund
Augustin - Östmark
Markusson - Josefsson - Hedman
Åhsberg
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.