JVM Sverige
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
JVM Sverige
Lekande lätt för sverige, va direkt inte spännande:P
Men det ser ju lovande ut!:D
Men det ser ju lovande ut!:D
-
- Forumdemon
Fyndigt och bra anfallsspel av småkronorna. Dock ska sägas att tjeckien var mer än lovligt bleka. Inte en tillstymmelse till något organiserat framåt, men deras defensiv var ju däremot en fullständigt organiserad katastrof.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Det svenska laget kan ni, men jag tänkte namedroppa ett par finländare ni bör ha koll på ikväll:
Centern Mikael Granlund som snittar nästan 1 poäng/match i SM-liiga som 17-åring. Anses av många som Finlands största talang någonsin.
Forwarden Toni Rajala som spelar i Granlunds lina. Snabb och teknsik, men tunn i det fysiska spelet. Spelar nordamerikansk juniorhockey nu och lär sig förhoppningsvis något av det.
Målvakten Joni Ortio som skolats av den legendariska målvaktstränaren Urpo Ylönen i TPS (ja, jag vet att Fantuomo också genomgått den men...). Ortio måste storspela om Finland ens kan vara nära poäng ikväll.
Centern Mikael Granlund som snittar nästan 1 poäng/match i SM-liiga som 17-åring. Anses av många som Finlands största talang någonsin.
Forwarden Toni Rajala som spelar i Granlunds lina. Snabb och teknsik, men tunn i det fysiska spelet. Spelar nordamerikansk juniorhockey nu och lär sig förhoppningsvis något av det.
Målvakten Joni Ortio som skolats av den legendariska målvaktstränaren Urpo Ylönen i TPS (ja, jag vet att Fantuomo också genomgått den men...). Ortio måste storspela om Finland ens kan vara nära poäng ikväll.
Varanen:
Jacob Markström
Magnus Pääjärvi-Svensson
Mattias Tedenby
Duger dem som motsvar? Sen har vi ju backarna:
Oliver Ekman-Larsson
Adam Larsson
Inga dåliga de heller.
Jacob Markström
Magnus Pääjärvi-Svensson
Mattias Tedenby
Duger dem som motsvar? Sen har vi ju backarna:
Oliver Ekman-Larsson
Adam Larsson
Inga dåliga de heller.
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/51/Flag_of_sm%C3%A5land.svg/120px-Flag_of_sm%C3%A5land.svg.png[/img] ©
I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
-
- Forumdemon
Tror skotten var 28-39.
1:a 3-26
2:a 14-9
3:e 14-4
Rättvist om man tar bort den första perren. Iaf härligt med en vinst.
1:a 3-26
2:a 14-9
3:e 14-4
Rättvist om man tar bort den första perren. Iaf härligt med en vinst.
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/51/Flag_of_sm%C3%A5land.svg/120px-Flag_of_sm%C3%A5land.svg.png[/img] ©
Nu nämnde jag ju inte de finska spelarna i syfte att hävda att någon av de ens skulle platsa i det svenska laget. Tänkte bara det kunde vara kul att nämna de i rent allmän intresse. Det finns de som inte kan varenda spelare i JVM utantill.pedda wrote:Duger dem som motsvar?
Nu får Finland möta USA i kvarten och med den effektivitet vi visat hittills blir det respass med förnedringsvarning.
vi får väl tacka domarna för denna förlusten mot USA nåt annat kunde det inte vara. och kom inte å säg nåt annat 2 st puck out och en kraftig slashing som skulle vara en solklar straff men blev bara 2 min. medan en klar tackling från sverige blir ett matchstraff och en massa andra billiga utvisningar på oss åsså medan usa får göra som de vill. kan bara säga att denna matchen var uppgjord för att de vill se USA mot Canada i final .
Lundbohm fick iaf en tröst iom att han är från USA, lite att glädjas åt, men annars är det tomt.
-
- Inaktiverad användare
Som Vanligt, SÄMST när det gäller
Uppskrivna och välavlönade Juniorer som spelar A-Hockey på Hög nivå, lyckas återigen underprestera mot Transatlanter
Otur/tillfälligheter
Spelar PojkHockey helt plötsligt, solokörningarna avlöser varandra
Jag citerar Per Mårts efter Matchen, - Man måste vilja ÄGA Rinken " slut citat", inte tänka på kommande Lönecheckar i NHL
En Överkorsad Hink blir Mitt betyg över denna vanliga och Usla Insats i J-VM.
ps. Insatsen säger en del om Kvalitetsnivån på ES
ps 2 Finns INGEN spelare i JVM som har tex. Gandalfs Skicklighet vad gäller speluppfattning och passningsspel eller förmågan att styra ett PP, Gandalf gavs aldrig chansen i ett Svenskt JVM-Lag, i ett Svenskt J-VM Lag är det viktigare att gamla spelares söner får chansen(i år 10 st).
Att Sveriges mest Talangfulla Hockeyspelare i så stor utsträckning alltid har gamla spelares Pungkulor som ursprung börjar kännas närmast komiskt.
Svensk Hockey behöver en IBRA, och INTE Pappas Pojkar.
Ja drömmer om en Kaxig Jävel vid namn tex. Bekir Nissante, med en ensamstående Mamma utan bil som sopar Banan med Mellanmjölkens söner, tillika delar ut feta smällar till Dryga Transatlanter.
ps 3 Men detta är ju en OMÖJLIGHET i svenk Hockeys Skyddade verkstad

Uppskrivna och välavlönade Juniorer som spelar A-Hockey på Hög nivå, lyckas återigen underprestera mot Transatlanter

Otur/tillfälligheter

Spelar PojkHockey helt plötsligt, solokörningarna avlöser varandra

Jag citerar Per Mårts efter Matchen, - Man måste vilja ÄGA Rinken " slut citat", inte tänka på kommande Lönecheckar i NHL

En Överkorsad Hink blir Mitt betyg över denna vanliga och Usla Insats i J-VM.
ps. Insatsen säger en del om Kvalitetsnivån på ES

ps 2 Finns INGEN spelare i JVM som har tex. Gandalfs Skicklighet vad gäller speluppfattning och passningsspel eller förmågan att styra ett PP, Gandalf gavs aldrig chansen i ett Svenskt JVM-Lag, i ett Svenskt J-VM Lag är det viktigare att gamla spelares söner får chansen(i år 10 st).
Att Sveriges mest Talangfulla Hockeyspelare i så stor utsträckning alltid har gamla spelares Pungkulor som ursprung börjar kännas närmast komiskt.
Ja drömmer om en Kaxig Jävel vid namn tex. Bekir Nissante, med en ensamstående Mamma utan bil som sopar Banan med Mellanmjölkens söner, tillika delar ut feta smällar till Dryga Transatlanter.
ps 3 Men detta är ju en OMÖJLIGHET i svenk Hockeys Skyddade verkstad

In Hinkum Veritas
Ja det är nästan skrämmande, men tyvärr är det väl så i hockeyn att gammla meriter, kultur och tradition är viktigare en spelskicklighet och nytänkande.NEDOMANSKY wrote: ps 2 i ett Svenskt J-VM Lag är det viktigare att gamla spelares söner får chansen(i år 10 st).
Växjö: Europas Orangeaste Stad
-
- c/o LL´s Forum
Klaga hur mycket ni vill allihopa.
Vi ska vara stolta över vad J-laget presterade i turneringen.
Vi gör några misstag igår men sett till över hela turneringen tycker jag Sverige var värda guldet.
Va stolta istället för att kritisera så fort vi förlorar.
Ett par misstag förstör matchen och USA har flytet med sig.
Vi kommer ha ett bra lag i framtiden även på Seniornivå
Vi ska vara stolta över vad J-laget presterade i turneringen.
Vi gör några misstag igår men sett till över hela turneringen tycker jag Sverige var värda guldet.
Va stolta istället för att kritisera så fort vi förlorar.
Ett par misstag förstör matchen och USA har flytet med sig.
Vi kommer ha ett bra lag i framtiden även på Seniornivå
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
det va inga som hade räknat med att Sverige hade gått till final. Kanada och USA va stora favoriter inför turneringen så tycker det inte är någon skam, med lite flyt o utan indivudiella misstag mot USA hade vi t.o.m kunnat vinna där o gå vidare. Men glöm den matchen och krossa Schweiz så tar vi brons och det ska de vara nöjda med !
Mot Kvalserien !
-
- Forumamatör
-
- Forumdemon
Sverige va verkligen sämst när det gällde. riktigt besviken på att de inte går in riktigt i matchen. första linan som ska visa vägen va totalt värdelösa. va 3 och 4:e som försökte lyfta laget.
målet va att gå till final och ta guld de sa alla spelarna. detta va kanske det bästa jvm laget sverige någonsin har haft.
målet va att gå till final och ta guld de sa alla spelarna. detta va kanske det bästa jvm laget sverige någonsin har haft.
"fest med lakers lakejer;)"
Vi kommer aldrig att ta ett VM-guld, eller OS-guld eller WC-guld på andra sidan soppan. Kanada och USA har för mycket makt där för att förlora till sverige. Till final kan vi gå, men aldrig något guld. Det får i så fall bärgas här i europa när möjlighet ges. Däröver slåss man tyvärr inte på lika vilkor. Samvetet och sportligheten är för stor hos oss svenskar för att göra på liknande sätt här. För transatlanter är seger ALLT, sen spelar det ingen roll hur man tar sig dit. Alla medel är tillåtna..... tyvärr.
Att domarna hade fått klara direktiv hur dom skulle leda matchen igår är i mitt tycke glasklar, VARFÖR? Jo, en del av de incidenter som domarna valde att blunda för igår, var så klara regelbrott att t.o.m vår gode vän Stenström hade blåst dom 10 ggr av 10!! Hur mycket dom sista felaktiga besluten påverkar slutet av matchen är solklart, totalt match avgörande. Vid straffsituationen står det 2-2. Sen dras en guling ner i mittzon, och alla väntar på att domaren ska blåsa, men gör washout. Nån minut senare leder USA med 4-2.
Vore roligt att veta vem som ville prata i telefon med den finske domaren straxt innan nedsläpp. Jag tänkte, va fasen, har dom en målsituation som ska kollas redan innan nedsläpp....?????? Skämt åt sido, de var nog frugan som ringde.......
Att domarna hade fått klara direktiv hur dom skulle leda matchen igår är i mitt tycke glasklar, VARFÖR? Jo, en del av de incidenter som domarna valde att blunda för igår, var så klara regelbrott att t.o.m vår gode vän Stenström hade blåst dom 10 ggr av 10!! Hur mycket dom sista felaktiga besluten påverkar slutet av matchen är solklart, totalt match avgörande. Vid straffsituationen står det 2-2. Sen dras en guling ner i mittzon, och alla väntar på att domaren ska blåsa, men gör washout. Nån minut senare leder USA med 4-2.
Vore roligt att veta vem som ville prata i telefon med den finske domaren straxt innan nedsläpp. Jag tänkte, va fasen, har dom en målsituation som ska kollas redan innan nedsläpp....?????? Skämt åt sido, de var nog frugan som ringde.......
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det