Tomas Kempe [Vilken spelidé?]

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
mace
Forumentusiast

Tomas Kempe [Vilken spelidé?]

Post by mace »

Hej!

Jag hoppas jag skriver detta på rätt ställe, ifall jag inte gör det så får någon flytta på den.

Ja, min fråga då.

Ni hade Tomas Kempe som tränare för några säsonger sedan, hur såg hans spelidé ut?
KHK = Blekinges Stolthet!
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Flyttade inlägget eftersom detta verkligen är hockeyrelaterat.

Han är en tränare som lägger stor vikt vid skridsoåkningen, är man inne på isen ska man röra på sig. Backarna har nästan fria tyglar att hitta uppspel. Kempe ger de stort förtroende jämfört med de flesta andra tränare på vår nivå. Som istränare har jag ingen uppfattning hur han är som, precis som jag inte har om någon annan tränare heller. Tycker alla träningar ser för javligt slappa ut jämfört med match. I coachningen tycker jag han var passiv under match (åtminstone jämfört med coach Karlsson som är tokig). Som säsongen blev med honom kändes han som en bra tränare i medgång, svag och initiativlös i motgång (men fr om nu ska ju ni bara ha medgång :wink: ). Han vill fokusera på det egna spelet och tror inte mycket på att studera motståndet. Kändes lite knepig som person, men hockeykunnig.

Jag vill betona att jag bara är en åskådare och följer VLH (inklusive tränarna) från håll. Jag kommer faktiskt inte ihåg detaljer som styrspel kontra press, spelet i egen zon osv. Men det är ändå något.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Glömde lägga till att jag inte tror ni ska fundera på honom ser er headcoach eftersom Kempe verkar vara en Lonewolf McQuade. Ingen får lägga sig i. Han gjorde stor succé i Skövde. En lagom förening för honom där han säkerligen ensam bestämde allt. Han lyckades inte riktigt i varken Lakers eller Leksand mycket beroende på att föreningarna är större och man måste acceptera att fler är inblandade. Känns inte alls som om han skulle passa KHK med det drag ni har i föreningen, uppmärksamheten, att tvingas motivera/förklara sig osv. Han skall träna i en mindre förening där han kan utnyttja sitt kunnande utan att behöva ta de sociala bitarna eller acceptera att fler har beslutanderätt. Exempelvis i Skövde.
Stoffe
Forumdemon

Post by Stoffe »

Ska han träna KHK? :?
Once a laker, always a laker!
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Jag har ingen aning, antagligen inte, men en KHK-are ställer en fråga om en arbetslös tränare. När någon gör det utgår jag ifrån att det surras lite i kulisserna. Hur många arbetslösa tränares spelidéer brukar man vara allmänt intresserad av?
mace
Forumentusiast

Post by mace »

Tomas är aktuell som tränare i KHK ( http://www.blt.se/sporten/kempe-aktuell ... 674268).gm och http://www.sydostran.se/index.81362---1.html ).

Jag är intresserad vad tränare har för spelidé, då jag inte vill se samma spel som vi (KHK) har nu då säkerligen alla med mig är trötta på den.
KHK = Blekinges Stolthet!
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

En mycket Kompetent Tränare som Började Lakers resa mot ett gediget Hockeylag, Han gav Rosen förtroende, hade i övrigt ett mediokert Lag utan Målvaktsspel och Ingen riktigt bra back, att prestera den Hockeyn som det ändå blev den säsongen var inte dåligt av Kempe.

Han tyckte att en Sportschef inte skulle stå i båset och lägga sig i Laget, och fick därför kicken av Evertsson.

Jag säger Grattis KHK !
In Hinkum Veritas
calle73
Forumdemon

Post by calle73 »

Han verkade vara en riktigt bra tränare för de yngre lovande talangerna, men han verkade inte tillföra så mycket för de etablerade spelarna.
Dessutom verkade han vilja att alla skulle spela lika mycket, vilket inte Nolan ville vara med om ;)
91:an Hjalmarsson
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Om ni vill ha en envåldshärskare som inte tål kritik för då är det en tjurbock då ska ni ta han.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Mycket kompetent tränare! Kan helt klart vara tungan på vågen för AS-spel nästa år!

På tal om tränare; måste jag säga att JK är den bästa tränaren jag någonsin har sett, ge han livstid i Lakers!
Xoogman
Forumentusiast

Post by Xoogman »

alfax wrote:Om ni vill ha en envåldshärskare som inte tål kritik för då är det en tjurbock då ska ni ta han.
Nu vart du väl lite orättvis Alfax. :ajabaja:

Man behöver som tränare styra upp spelet och spelarna lite ibland och inte släppa allt vind för våg och låta de "gamla uvarna" bestämma hur det skall spelas som det kan te sig göras ibland i någon stad norr om Skövde allt som oftast. :wink:
//Xoogman
In Hoc Signo Vinces
Zebbe
Forumproffs

Post by Zebbe »

De spelare som jag känner som haft Kempe säger alla en sak. Nämligen att Kempe är den bästa istränare de haft, men en av de sämsta match coach de haft.

Sammanfattning: ingen är bäst på allt :wink:
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Exakt som Tichonov 8)
In Hinkum Veritas
Post Reply