Bortaresorna
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Bortaresorna
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
-
- Forumamatör
Vi må förlora resenärer ja, men slipper skämma ut oss genom att ha alkoholiserade 15 åringar som springer runt och smutsar ner vårt namn
visst, jag ska inte dra alla minderåriga som förtär alkohol över en gräns, men större delen av dom kan inte behärska sig på fyllan, vilket är tråkigt
så det var ett mycket bra beslut av ledningen tkr jag!

Lakers vinner, Alla hoppar, Hey! Hey!
-
- c/o LL´s Forum
Äsch det var ju knappast så att dessa ungdomar gjorde några större väsen av sig i Malmö eller skapade bråk. Kan de dricka hemma innan matcherna tycker jag även de borde få göra det i bussen. Det är min åsikt. Givetvis är det bra agerat av LL för att slippa ev framtida problem
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Nu var det så att ungarna bara var från 13 år samt kastade mat på sittplats samt tänkte att de skulle bort till Malmös klack föra att bråka, vilket förhindrades av "guljackorna". Vi publikvärdar "guljackor" pratade om det igår på matchen och tyckte till och med att det skulle införas 18 årsgräns för att åka med bussarna... Tyvärr är det ju vi publikvärdar som får ta hand om dem samt dålig reklam för Lakejerna som de heller inte vill ha....Lakersfan_03 wrote:Äsch det var ju knappast så att dessa ungdomar gjorde några större väsen av sig i Malmö eller skapade bråk. Kan de dricka hemma innan matcherna tycker jag även de borde få göra det i bussen. Det är min åsikt. Givetvis är det bra agerat av LL för att slippa ev framtida problem
-
- Forumamatör
Synd
Personligen har jag varit med på resor där man fått "lite" innanför västen när man var i 15-års åldern. Men vi hade inga problem med att sköta oss för det...Detta är väll ett relativt bra beslut, men vad händer om man är halvvägs till Borås och någon "ertappas" som berusad och är minderårig? Ska alla visiteras innan påstigning? Som sagt inget dåligt beslut men vad gäller i dessa exempel? Sen kan man ju supa eller bara dricka alkohol med 

If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
-
- Forumamatör
-
- Forumdemon
SJÄLVKLART har LL här ett ansvar som researrangör. Inget snack om saken. Supande underåriga ungdomar på bussarna kommer slå föreningen i rö**en. Självklart måste det stävjas oavsett vad man tyckar om supande underåriga - detta är en ansvarsfråga och inget annat.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Så länge Lakers Lakejer står som arrangör är det deras regler som gäller, ingen annans. Håller med Powerplay, det är en ansvarsfråga. Om nån mindreårig skulle råka bli irriterad för att han inte får dricka på bussarna stör mig inte det minsta.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
-
- c/o LL´s Forum
-
- Styrelsen Lakers Lakejer
det spelar ju ingen roll direkt... nu är vi inga poliser men om man ska kolla på lagen så får ungdomar under 18 år INTE förtära eller inneha alkohol...
jag va inte med i malmö så jag kan inte yttra mej om hur det va där nere...
men vi tog detta beslutet för att slippa efterföljande problem och för att inte få ungdomarna att säga " häng me till bortamatcherna där kan vi dicka oss skit fulla utan att någon bryr sig " ... så ligger det till...
dessutom lär ju inte ungdomarna sluta åka på hockey för att dom inte kan vara skit fulla... om de finns personer som följer med för att bli fulla på en bussresa med Lakejerna så kan man nog skita i att åka med överhuvudtaget...
vi är där för att kolla på hockey och inte bli fulla...
tycker för överigt att detta är en ganska meningslös diskussion.. men men..
jag va inte med i malmö så jag kan inte yttra mej om hur det va där nere...
men vi tog detta beslutet för att slippa efterföljande problem och för att inte få ungdomarna att säga " häng me till bortamatcherna där kan vi dicka oss skit fulla utan att någon bryr sig " ... så ligger det till...
dessutom lär ju inte ungdomarna sluta åka på hockey för att dom inte kan vara skit fulla... om de finns personer som följer med för att bli fulla på en bussresa med Lakejerna så kan man nog skita i att åka med överhuvudtaget...
vi är där för att kolla på hockey och inte bli fulla...
tycker för överigt att detta är en ganska meningslös diskussion.. men men..
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
" Det Är Tajt " ;)
Moget inlägg, nästan så att jag blir förbannad!Martinsson wrote:Se till att hitta ölen innan man har kommit halvvägs till sthlm då!
Ne just de, lakejerna vågar inte åka mot AIK...
Anledningen till att LL inte reser mot AIK fler gånger beror på att de inte kunde garantera säkerheten.
Vi normal funtade personer som bara vill ha kul & kolla på hockey stannar hemma. Sen finns det säkert ascoola fjantar som tycker det e kul när det står 100tals utanför hallen & väntar.
Ingen under 18 får dricka enligt svensk lag, varför ska man få göra det i samband med LL´s resor?
Dels står LL & guljackorna för säkerheten, sen e detta under LL flagg, dvs ni (de personer det handlar om)svärtar ner föreningens namn.
Och dom kan väl fortsätta att åka med bussarna. Det handlar ju som bekant inte om själva bussåkandet.Lakersfan_03 wrote:Ni får ju inte glömma att väldigt många är under 18 år som åker i bussarna.
-
- Forumamatör
-
- Forumamatör
-
- Forumamatör
Enligt svensk lag så får man inte dricka alkohol innan, thats it. men ingen, då menar jag INGEN ska dricka på bussarna så att de knappt ska kunna stå på benen, vuxna som ungdomar. visst ett par öl gör väll ingen illa, men det går till överstyr för vissa, i alla åldrar. Det är vad JAG tycker!
KOM IGEN LAKERS!
KOM IGEN LAKERS!
y.
-
- c/o LL´s Forum
Svensk lag säger att det är 18 års gräns på pubarna. Inte fan dricker man med lakejerna på bussarna då. Svensk lag gäller inget LL kan göra något åt. Vist drack jag väl med när jag var under 18 men då i mammas sällskap. 

Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
-
- Forumamatör
Har vi förstör för erMartinsson wrote:Har vi förstört för er eller bara för att vi dricker liksom ni på bussarna?
Det var ju för fan inga problem i Malmö!?
liksom ni
Är du utsed för en talesman för dom under 18, eller vad menar du med vi, ni och er?
Det var ju problem i Malmö med några unga som var väldigt berusade och betedde sig illa. Bara för att inte du upptäckte det, betyder det inte att det inte hände.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Eftersom det verkar vara alkoholen och inte Lakers som är det viktiga för unge Martinsson är det nog lika bra du stannar hemma. Eller testa och ta med pappa, får du dricka för han är det kanske ingen annan som säger nåt.
-
- Styrelsen Lakers Lakejer