Mora - Växjö Lakers

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Varanen
c/o LL´s Forum

Mora - Växjö Lakers

Post by Varanen »

Mora vann över Troja med 4-2 idag. St Louis visade att man inte behöver gräva ner sig bara för att man släpper in ett par snabba mål. Mental styrka/Proffsighet som vi kan ta lärdom av. Nu har jag slutat deppa över fiaskot mot Malmö och ser framemot nästa match. Men jag är fortfarande lite förbannad. Chief Evertsson och jag bestämde oss för att reda ut saker och ting i bastun tidigare ikväll. Här kan ni se en kort sammanfattning av diskussionen.
majkel
Forumproffs

Re: Mora - Växjö Lakers

Post by majkel »

Varanen wrote:Mora vann över Troja med 4-2 idag. St Louis visade att man inte behöver gräva ner sig bara för att man släpper in ett par snabba mål. Mental styrka/Proffsighet som vi kan ta lärdom av. Nu har jag slutat deppa över fiaskot mot Malmö och ser framemot nästa match. Men jag är fortfarande lite förbannad. Chief Evertsson och jag bestämde oss för att reda ut saker och ting i bastun tidigare ikväll. Här kan ni se en kort sammanfattning av diskussionen.
hahah helt rätt inställning Varanen klockren video btw...
Bara o bita ihop o komma igen!!!!
VÄXJÖ LAKERS
SINCE nittonhundrafrösihjäl!
http://www.flyfishingnerds.se
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Ursäkta men..lite roligt med Majkels citat. Finns inte så många andra inlägg att citera :lol:
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Jag tycker spelschemat är lite märkligt upplagt, med långa luckor och sedan match var och varannan dag. Nu är Växjö spelledigt i en hel vecka, sedan skall man upp till Mora och lira, vända tillbaka och sedan möta AIK hemma mindre än två dygn senare.
Två ruggigt viktiga matcher till kommande helg alltså: efter förlusterna mot både Leksand och Malmö så bör vi nog ta poäng i båda dessa om vi skall ha en chans att haka på topplagen. Är det någon som vet om Anton Hedman har avstängning att vänta efter händelsen nere i Malmö?
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Angående Anton Hedman så fick han det lindrigare straffet så han går väl på is igen mot Mora.

Jag tror att det kommer lägligt med ett uppehåll nu så man kan samla sig och bygga upp igen.

FORZA LAKERS!!!!
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Dave
Forumproffs

Post by Dave »

Än så länge så är väl bara Almtuna-matchen ett "fiasko". Vi har slått Björklöven, Oskarshamn och Borås. Lag som på pappret ska ligga bakom oss i tabellen. Vi har förlorat 3 poäng mot Leksand och Malmö. Lag som på pappret ska ligga före oss i tabellen.

Så en katastrofal inledning på säsong 09/10 tycker jag är att ta i, poäng och tabellmässigt! Dock så finns det MYCKET kvar att kräva av spelet.

Matchen mot Mora tycker jag ska bli en bra värdemätare..
Once a laker, always a laker
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

5 poäng till serieledning...

Feel the panic !!!!
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Kanske inte resultaten i sig som får mig att spontan-svettas, utan det jag sett av lagspelet och från några enskilda spelare. Panik? Vi är inne i oktober och fundamenten finns inte ännu, några av spelarna håller inte AS-klass...jo nog börjar jag få panik alltid... :(
Primeau
c/o LL´s Forum

Post by Primeau »

Anders83 wrote:5 poäng till serieledning...

Feel the panic !!!!
Och ungefär lika få poäng ner till jumboplatsen. Jag alfaxar på Varanens inlägg för detta ser sannerligen inte bra ut...
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Jag tycker nog att poängskörden så här långt är Högst Rimlig, Mediokert spel som ger hyfsat med poäng, Tränarstaben Vimsar med kompositionen och blandar Dur och Moll i Notstället och lägger Slagverkarens noter hos 1:e Violinistens :?

Genom detta gör Staben Orkestern förvirrad och skickliga Musikers briljanta toner försvinner i ett förvirrat bröl, nåväl med detta eleganta Handicap som ges till Motståndarna så finns det möjligheter NÄR RÄTT Noter ligger i Notställen och Dirigenten har hittat TaktPinnen :wink:
In Hinkum Veritas
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Lakers har dessutom aldrig vunnit mot Mora. Det vore hög tid att bryta den förbannelsen på fredag.
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Mora har inte imponerat i år. Vilket betyder att här ska 3 poäng med hem! En förlust är inget annat än underkänt.
Blueshirts United
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Kanske dags att möblera om igen

C.Magnusson -Rosén- Lundbohm

Ut med Gurra givetvis och in med en hårt jobbande lundbohm som dessutom har en bra bössa.

Saviano- Tsimikalis- Johan Andersson

Jag vill ha tillbaka BOIS som gör allt för att ta sig in på mål och inte drar sig för att få lite stryk och jag tror att Tsimikalis hittar Saviano bättre än vad josefsson gjort hittils.

Åhsberg - Josefsson - Näslund

Josefsson hittar nog mer rätt ihop med ynglingarna , Lundbohm och Saviano är snäppet för vassa för honom ännu tror jag .

Hedman- JK- Markusson

Tycker denna kedja blir bättre och bättre, JK lite oslipad men jag tror han kommer att bli riktigt bra ju längre tiden går.

Basse , Hjalmarsson

Dessa 2 har grymt härlig energi men begränsade färdigheter och kan turas om när det gäller riktiga matchstraff . UNDERSKATTAD UPPGIFT

:headbang:
Last edited by Anders83 on 4 October 2009, 18:54, edited 1 time in total.
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Dave wrote:Än så länge så är väl bara Almtuna-matchen ett "fiasko". Vi har slått Björklöven, Oskarshamn och Borås. Lag som på pappret ska ligga bakom oss i tabellen. Vi har förlorat 3 poäng mot Leksand och Malmö. Lag som på pappret ska ligga före oss i tabellen.

Så en katastrofal inledning på säsong 09/10 tycker jag är att ta i, poäng och tabellmässigt! Dock så finns det MYCKET kvar att kräva av spelet.

Matchen mot Mora tycker jag ska bli en bra värdemätare..
Lakers kan vinna mot Malmö. Det var inställningen till den matchen som var katastrofal. Sundsvall ska normalt vara ett snäpp sämre än Mora, men de vann den matchen ändå.
Last edited by Lakershjärta71 on 5 October 2009, 00:54, edited 1 time in total.
Dave
Forumproffs

Post by Dave »

Anders83 wrote:
C.Magnusson -Rosén- Lundbohm
Helt klart en intressant 1:a kedja!
Jocke86
Forumterrorist

Post by Jocke86 »

Kanske bra med en lite "längre period" innan matchen, hinna slipa på detaljer och annat som är så avgörande i hockeyn.
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

mora?
dom spöar vi!
anledning?
fimpen är förbannad!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Dave
Forumproffs

Post by Dave »

Alla borde vara förbannade! :evil:
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

71:an Läs och Lär :wink:

Malmös Erfarenhet :

Malmö experience: 1653 GP
NHL experience: 117 GP
WC experience: 182 GP
Elitserien experience: 1797 GP
Allsvenskan experience: 1684 GP
SM-Liiga experience: 342 GP

Lakers Erfarenhet :

Växjö Lakers experience: 1602 GP
Elitserien experience: 413 GP
Allsvenskan experience: 2715 GP
SM-Liiga experience: 158 GP

Nåå, Vad blir 1+1 :?:
In Hinkum Veritas
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Malul wrote:mora?
dom spöar vi!
anledning?
fimpen är förbannad!
Tre saker är viktiga att komma ihåg.

1. Det är att göra flest mål som hockey går ut på. Det lag som gör flest mål förtjänar också att vinna. Om ett lag inte har gjort flest mål, då har man varit sämre än motståndarna på att göra flest mål.

2. Det är att släppa in minst mål som hockey går ut på. Det lag som släpper in minst mål förtjänar också att vinna. Om ett lag inte har släppt in minst mål, då har man varit sämre än motståndarna på att släppa in minst mål.

3. Tog alla sitt ansvar?
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

71:an, du är ett geni. :?
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Jag är det va? :wink:
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Ungefär lika trött som Bruno. :ajaj:
Hjulet snurrar men hamstern har semester.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Niles jag förstår inte vad du menar.? Kan du vara så snäll och förklara. Vi kan ta det via pm.
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

För dom som vill kommer vi att följa denna matchen på Poseidon.
så sitt inte hemma själv och titta!!
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
norje
Forumproffs

Post by norje »

Lakershjärta71 wrote:Niles jag förstår inte vad du menar.? Kan du vara så snäll och förklara. Vi kan ta det via pm.
Du förstår nog mycket väl vad han menar...
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

* Sluta tjafsa privata grejer på forumet. Vill man skriva något som bara rör EN person skall PM användas * /Varanen
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

viktig match som stundar härnäst,Lakers har inte visat varken för sig själva eller för Sverige vart dom vill befinna sig!Intressant i sammanhanget är att Bofors har gjort det och istället för att vara ett lag för botten har dom rivstartat och kanske numera intalar sig själva att dom är ett lag för övre halvan och kan komma att stanna där mentalt och spelmässigt resten av säsongen.Lakers behöver sätta Mora på plats med ett spel som övertygar,i detta fall kan många pusselbitar falla på plats och många knutar kan lösa upp sig både bakåt o framåt och i mål.Hoppas på en gedigen insats med seger på ett säkert sätt och vet att det finns i dom,hoppas Jan The Man får fram det ur dom uppe i Mora!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Baker
Forumproffs

Post by Baker »

Skall bli spännande att sätta sig ner i morgon kväll vid 19:00 i soffan och kolla in matchen på TV8 med en bärs i handen.

Vi får hoppas att de som har betalt för att leverera börjar att göra det lite grann till en början. Deta har varit lite si och så med det ännu så länge.
pedda
Forumdemon

Post by pedda »

Oj sänds den på Tv8?? Det var nytt. Ja då kan man ju se den. Då slipper man Swehockey för en gångs skull! :D :D
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/51/Flag_of_sm%C3%A5land.svg/120px-Flag_of_sm%C3%A5land.svg.png[/img] ©

I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Wow tv8. Hade fan inte en aning om det. Så underbart. Lite gott å dricka å äta och sen hockey. Hmmm, måste rusa ner och berätta om de ändrade fredagsplanerna. :wink:

http://www.tv8.se/sport/se-hockeyallsvenskan-pa-tv8
Den som inte sjunger är taifare!!!
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Ta er till poseidon istället. Där får ni både hockey, god mat, god dricka och trevligt sällskap för en billig peng.

Imorgon vinner vi! :D
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

Säger som Fredrik R, kom till Posedion istället.

Kvällens tips:
TacoBuffé + valfri dryck och hockey!!
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Skuggan
Forumterrorist

Post by Skuggan »

dolitle wrote:Säger som Fredrik R, kom till Posedion istället.

Kvällens tips:
TacoBuffé + valfri dryck och hockey!!
Oj! Valfri dryck till buffén. Då vill jag ha en "yes" till maten. :shocked:
Vi har rea på cyklar, grillkol och ägg!!!
Rex
Forumentusiast

Post by Rex »

pedda wrote:Oj sänds den på Tv8?? Det var nytt. Ja då kan man ju se den. Då slipper man Swehockey för en gångs skull! :D :D
Ni har väl koll på den här sidan?
Där visas den ju också

http://viasatondemand.com/Sports.list
Locked